Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟΥ 2020 ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ...& "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ" ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΑΣ!!!

*************************************
*Είδησις: 
      Ο Αγιασμός του μηνός Ιουνίου του 2020, θα τελεστεί κανονικά από τον ιερέα μας για 1η φορά μετά την καραντίνα, μαζί με τον Εσπερινό της πρωτομηνιάςτο απόγευμα της Κυριακής 31 Μαΐου του 2020,  εδώ στην Ενορία μας, και στον ολοκαίνουργιο, υπέργειο πια Ιερό Ναό μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, στην Δυτική Θεσσαλονίκη και στην Μακεδονία μας, την ΜΙΑ και μοναδική.
       Ελεύθεροι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πια στην Θεία Λατρεία τους και με ανοιχτές τις εκκλησιές τους, με πολλά...και καλά μέτρα προστασίας όμως για την ασφάλεια του εκκλησιάσματος, και πολύ σωστά, 
μετά την επέλαση της
 πιο "ανίερης" και της πιο "ασεβούς", της πιο "ανευλαβούς" πανδημίας, που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα, από έναν ιό, έναν κορωνοϊό με το όνομα covid-19, όχι και τόσο φονικό για την χώρα μας, χωρίς μεγάλο αριθμό κρουσμάτων, χωρίς πολλούς ασθενείς στις εντατικές, χωρίς το σύστημα υγείας να δοκιμαστεί και να φθάσει στα όρια του, και όμως, μετά από τρεις περίπου μήνες που μπήκε στην ζωή μας, συνεχίζει ακόμα να υποβάλλει σε όλους τους Έλληνες το αίσθημα του φόβου και της ανασφάλειας, μέχρι να έρθει η πολυπόθητη πλήρης άρσης των υγειονομικών μέτρων, αν ποτέ γίνει αυτή, αφού κανείς δεν γνωρίζει τίποτε ακόμη για τον ιό αυτό. Και μετά καραδοκεί και η οικονομική κρίση της πανδημίας και του κλεισίματος των πάντων, ένας άλλος Γολγοθάς, που ήδη έχουμε πάρει όλοι μας μια γεύση, ενώ τα χειρότερα έπονται, ένα βουνό προβλημάτων που θα πρέπει και αυτόν, ο καθένας από το μετερίζι του, να τον ανεβούμε. Τέλος πάντων κάθε πρόβλημα στην ώρα του!!!
     Θέλουμε να ξεχάσουμε τι έγινε αυτούς τους τρεις μήνες και να συνεχίσουμε την ζωή μας, όμως δεν θα το κάνουμε. Ειδικά οι θρησκευόμενοι Έλληνες, 
Ορθόδοξοι, Χριστιανοί, πως μπορούν να ξεχάσουν αυτό το περίεργο τρίμηνο; Πως μπορούν να συνεχίσουν αφήνοντας πίσω τις υπερβολικές αποφάσεις των αρχόντων αυτού του τόπου, που με αφορμή την επιδημία αυτή και τον κορωνοϊό της,  αγνόησαν παντελώς την Εκκλησία μας, κατά την άσκηση των νέων καθηκόντων καταστολής που τους ανατέθηκε εν λευκώ, μια Εκκλησία η οποία και έμεινε σιωπηλή και πειθήνια...μα και "χρεοκοπημένη" πια, αλλά και τον λαό της που έμεινε "αλειτούργητος" και "ακοινώνητος"...για το καλό του, κλείνοντας ερμητικά τους Ιερούς Ναούς την πιο ιερή περίοδο του εκκλησιαστικού έτους, την Μεγάλη και την Διακαινήσιμο Εβδομάδα, το Πάσχα και την Ανάσταση.
         Αλλά και κατόπιν που συνέχισαν να την ταπεινώνουν προκλητικά πια, παρατείνοντας και άλλο την διακοπή της Θείας Λατρείας του Έλληνα στις εκκλησιές, που ο ίδιος έχτισε, αφήνοντας του μόνο μια χαραμάδα "προσωπικής", "ατομικής" και "ιδιωτικής" προσευχής στον Ναό της γειτονιάς του για λίγη ώρα, από τις 4 Μαΐου, μα όχι ακόμα την καθ' εαυτού συμμετοχή του, πρακτική εντελώς έξω από κάθε θεολογική προσέγγιση, αλλά που δείχνει, κραυγαλέα πια,την άγνοια των κυβερνώντων, για την άμεση σχέση που έχει ο πιστός με τον Σταυροθέντα και Αναστάντα Χριστό, αφήνοντας μας όμως, υποσχόμενοι την ελευθερία της Θείας Λατρείας και συμμετοχής στα Μυστήρια, από την 17η Μαΐου του 2020, ημερομηνία ορόσημο για τον Έλληνα, αφού πέραν όλων των άλλων, τον άφησε να κάνει Ανάσταση στην Απόδοση του Πάσχα, την Τρίτη της 26ης Μαΐου, προς Τετάρτη 27ης Μαΐου του 2020,
ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΑΠ' ΤΙΣ ΑΛΛΕΣαφήνοντας τον να ελπίζει για μια κανονικότητα που του αξίζει και ως Έλληνας και ως Ορθόδοξος χριστιανός. (Η Ενορία μας τέλεσε την Αγρυπνία της Απόδοσης του Πάσχα για την Ανάσταση του Κυρίου μας, από τις 9.00 το βράδυ έως τις 12.30 περίπου μετά τα μεσάνυχτα, με μεγάλη συγκίνηση και ευλάβεια, ενώ θα μας μείνουν αξέχαστες οι στιγμές που ζήσαμε μέσα στην ολοκαίνουργια εκκλησιά μας , ενώ εσείς με ένα κλικ στον σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το άρθρο μας και τις φωτογραφίες μας από αυτήν)
    Τον Αγιασμό της πρωτομηνιάς του Ιουνίου μπορείτε να τον παραλάβετε την τελευταία ημέρα του Μαΐου, λοιπόν, την 31η του μήνα, την Κυριακή το απόγευμα, αλλά και από την Δευτέρα 1η Ιουνίου το πρωΐ, μα και όποτε άλλοτε τον χρειαστείτε για τις αγιαστικές του ιδιότητες, από τον Νάρθηκα (Πρόναο) του επάνω ολοκαίνουργιου Ιερού Ναού μας, όπου και βρίσκεται τοποθετημένος μέσα στην ειδική φιάλη του.
Καλό και ευλογημένο μήνα...
...και άλλο κακό να μην μας βρει!!!
*************************************
"Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ" 

ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΟΚΗΠΩΝ.

...& φτου ξελευθερία!!!
      Αύριο, την Κυριακή της 31ης του μήνα που τελειώνει, κατά την ελληνορθόδοξη παράδοση, αλλά και το εκκλησιαστικό Τυπικό, ο Μάϊος, ο οποίος σηματοδότησε, μαζί με τον Απρίλη που μας πέρασε, τον ερχομό αυτής της όμορφης και πολυπόθητης εποχής, της Άνοιξης, που και σε αυτόν τον μήνα ο σοφός λαός μας έχει δώσει όμορφα προσωνύμια, όπως, Πράσινος, Τριανταφυλλάς και Λούλουδος,  λόγω της ανθοφορίας, περνά από αύριο και φεύγει, με μεγαλύτερη θρησκευτική εορτή του αυτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στις 21 Μαΐου, αλλά και την θλιβερή μνήμη της αποφράδας ημέρας της Αλώσεως της πόλης την 29η Μαΐου του 1453, που "τούρκεψε η Πόλη" και μάτωσε ανεπανόρθωτα το Βυζάντιο. Φυσικά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και την "Πρωτομαγιά" ...για εντελώς όμως διαφορετικούς λόγους, καταξιωμένη στην συνείδηση του Έλληνα ως "Εργατική Πρωτομαγιά" και ακόμα πιο καταξιωμένη ως "απεργία"...και όχι ως αργία. 
Τι θεωρείται πανδημία – Σε τι διαφέρουν ενδημία, ξέσπασμα και ...   Όμως τον "Μάη", όπως ο λαός μας τον αναφέρει, διανύσαμε αφήνοντας πίσω, μαζί και τον Απρίλη, τον μεγαλύτερο πειρασμό σε όλην την ανθρωπότητα, αλλά και τους πάμπολλους δαιμονικούς πειρασμούς εδώ στην χώρα μας, πειρασμούς, τους οποίους ο Θεός επιτρέπει στην ζωή μας για κάποιον λόγο που εμείς δεν μπορούμε να διακρίνουμε, αλλά τους δεχόμαστε με υπομονή και καρτερικότητα. 
    Μια πανδημία αυτήν την φορά επινόησε ο διάβολος για να μας ταπεινώσει, μέσα στον Μάρτιο και τον Απρίλιο, που μας έφερε όλους σε μια ζοφερή κατάσταση εγκλεισμού στα σπίτια μας, απαγόρευσης της κυκλοφορίας μας, κλείσιμο των πάντων, ακόμα και των εκκλησιών και απαγόρευσης όλων των Ακολουθιών και Μυστηρίων, των Θείων Λειτουργιών και δη της Θείας Κοινωνίας. 
Κορωνοϊός - Πάτρα: Δεκάδες πολίτες συγκεντρώθηκαν σε εκκλησία ...    Αρχικά όλους μας φάνηκε ως "Πρωταπριλιάτικο ψέμα", ενώ ακολούθησε η ανίερη αλήθεια της "κουφής" εβδομάδος, κατόπιν ακολούθησε μια "βουβή" Μεγάλη Εβδομάδα, ματώνοντας τις καρδιές μας ανεπανόρθωτα και τέλος μιας Διακαινησίμου Εβδομάδος, όπου μετρώντας τις πληγές μας, αυτή μας έκανε και "θυμώσαμε", αφού αντί για το άνοιγμα των εκκλησιών στην Θεία Λατρεία μας, στις 4 Μαΐου του 2020, όπως ελπίζαμε, άφησε αρχικά μόνο μια χαραμάδα για "προσωπική"-"ιδιωτική"- "ατομική" προσευχή, ότι και αν σημαίνει αυτό, μέσα στις εκκλησιές και για πολύ λίγο. Για να ανοίξουν κατόπιν οι Ναοί και να υποδεχθούν ξανά τους πιστούς από την 17η Μαΐου 2020, και εν τέλει, δόξα τω Θεό, να μας αφήσει ελεύθερη την Θεία Λατρεία, την συμμετοχή στα Μυστήρια και φυσικά τον αναμενόμενο από όλους μας, τον εορτασμό και τον πανηγυρισμό της Ανάστασης κατά την Απόδοση της εορτής, την 26η προς 27η Μαΐου, που μας έταξε η Ιερά Σύνοδος, ο οποίος έγινε σε όλην την επικράτεια με μεγάλη προσέλευση πιστών, αλλά και μεγάλη συγκίνηση και ευλάβεια. 
Κορονοϊός: Λειτουργίες χωρίς πιστούς στις εκκλησίες το Πάσχα - Τι ...    Οι διαβουλεύσεις και οι ζυμώσεις της Ιεραρχίας με την Κυβέρνηση πρέπει να ήταν βέβαια πολύ πιεστικές, όπως όλοι καταλαβαίνουμε μετά από δυο μήνες εγκλεισμού, και οι αρχικές σκέψεις ήταν να παραμείνουν κλειστές οι εκκλησιές μας και όλον τον Μάιο, πιθανότατα μέχρι και τις 15 Ιουνίου, που ευτυχώς δεν έγιναν πραγματικότητα γιατί θα είχαμε "πόλεμο". Ιδέες όμως και στοχασμοί που υπήρχαν στους σχεδιασμούς απαιδεύτων και ασεβών κύκλων, δίνοντας μας...για το καλό μας πάντα φυσικά, εμάς τους χριστιανούς, μόνο τους χριστιανούς όπως είδαμε στα μέσα μαζικής δικτύωσης, και δη των Ορθοδόξων, το 95% δηλαδή του πληθυσμού αυτής της χώρας, δεν ξέρω αν τα στατιστικά μου είναι σωστά μετά την λαθραία εισβολή πολλών αδελφών μουσουλμάνων στην χώρα μας, δίνοντας μας,"ίσως", λόγια ενίοτε περιπαικτικά, μια ακόμα μεγαλύτερη ευκαιρία ενδοσκόπησης και προσευχής, όπως προείπα...πάντα για το καλό μας!!!
Κοροναϊός : «Πόλεμος» στο Twitter για Ιερά Σύνοδο και Θεία ...     Ευτυχώς οι αποφάσεις άλλαξαν και τώρα που το "Μένουμε στο σπίτι" είναι πια παρελθόν, και το σύνθημα άλλαξε σε "Μένουμε ασφαλείς", εμείς οι Ορθόδοξοι χριστιανοί αρνούμαστε να ξεχάσουμε πως λίγες μέρες μόνο πριν, οι ιερείς μας συνέχιζαν να προσεύχονται στα κενά στασίδια και στις "χρεοκοπημένες" πια, και άδειες εκκλησίες τους, φαντάσματα άλλων εποχών, πασχίζοντας να συνεχίσουν να κρατούν τους πιστούς έξω από τις εκκλησίες, οι οποίες ουσιαστικά τους ανήκουν, και προσπαθώντας να τους πείσουν πως μπορεί η Θεία Κοινωνία να είναι "αδιαπραγμάτευτη", κατά δήλωση, καθυστερημένα, της Ιεράς Συνόδου...αλλά δεν "επιτρέπετε" από αυτούς να τους  κοινωνήσουν. Τουλάχιστον όχι χωρίς οι αστυνομικοί να τους περάσουν χειροπέδες και τα πολιτικά ...ίσως και τα Συνοδικά Δικαστήρια της Ελλάδος, να τους περάσουν από δίκες και να τους επιβάλουν πρόστιμα ως εγκληματίες, χαρακτηρίζοντας, εμμέσως, ως "δολοφονία" την πράξη τους. Όλα αυτά ήταν η πραγματικότητα του κορωνοϊού πριν από λίγες ημέρες που ζήσαμε στο πετσί μας και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, αφού γνωρίσαμε την "περίεργη" σκληρότητα της δημοκρατικά από εμάς εκλεγμένης κυβερνήσεως μας. 
    Ευτυχώς πρυτάνευσε η λογική στις μέρες μας, και τελικά η εξυπνάδα...ίσως και η πονηριά, μετά από αφόρητες πιέσεις...ίσως και απειλές για απειθαρχία, δεν θα μάθουμε ποτέ, και έτσι οι αποφάσεις που τελικά πάρθηκαν ήταν μάλλον προς την σωστή κατεύθυνση, μα η Εκκλησία μας παραμένει βαθιά πληγωμένη και ο Χριστό μας, ο ιδρυτής της, για άλλη μια φορά έτοιμος να μας συγχωρέσει από τον Σταυρό Του, θυμίζοντας μας, το "Πάτερ άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι" αφού όταν έπρεπε δεν τον Αποκαθηλώσαμε και φυσικά δεν τον Αναστήσαμε, παρά μόνο στην Απόδοση πια της εορτής του Πάσχα, που εορτάσαμε όσο πιο πανηγυρικά μπορέσαμε την Ανάσταση Του, λίγες ημέρες πριν. 
    Αυτά ζήσαμε τον Απρίλιο και μετά τον Μάϊο που μας αποχαιρετά σήμερα με χαρακιές όμως στο Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού μας, ενώ ο μήνας που ακολουθεί είναι ο Ιούνιος, ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού ο Ιούνιος, ή Ιούνης στην Δημοτική, αλλά και Κερασάρης από το μάζεμα των κερασιών, 
Τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Θεοπατόρων.
Κληρονομιά του Ιωακείμ & της Άννας
στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας
 για να τους χτίσουμε τον Ιερό Ναό τους,
το "σπίτι" τους.
ή Ορνιαστής, ή Ρινιστής, ή Απαρνιαστής, πιο γνωστός δε ώς Θεριστής από τον θερισμό του σταχυού, αλλά και Αι-γιαννίτης λόγω της εορτής των γενεθλίων του στις 24 Ιουνίου, μα και Φανιστής και Ριζικάρης και Ριγανάς από το μάζεμα της ρίγανης, και τόσες ακόμα χαριτωμένες προσωνυμίες που έρχονται από την λαϊκή αλλά και την εκκλησιαστική παράδοση μας, αυτός λοιπόν ο μήνας είναι που σηματοδοτεί τον ερχομό του καλοκαιριού, της ζέστης, των διακοπών, της θάλασσας και της ξεγνοιασιάς, αν και ο κορωνοϊός, που ακόμα μας επηρεάζει, έχει άλλη γνώμη για το φετινό καλοκαίρι, που, το λιγότερο που μπορώ να φανταστώ, θα είναι παντελώς διαφορετικό. 
    Μετά από αυτήν την μεγάλη εισαγωγή που κάναμε, να με συγχωρείτε, ας μπούμε στο θέμα της σημερινής ανάρτησης της ιστοσελίδας του Ναού μας, που λόγω της πρωτομηνιάς αύριο, δεν είναι άλλο από την Ακολουθία του Αγιασμού, με χρήσιμες πληροφορίες για την προέλευση αλλά και την τέλεση του, με τα ορατά μέσα που χρησιμοποιούνται από τον ιερέα και πολλές ακόμα γνώσεις που πρέπει να έχουμε όλοι οι χριστιανοί συμμετέχοντας στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας.  
      Στους Ναούς, λοιπόν, όλης της Ορθοδοξίας την τελευταία ημέρα του μήνα μετά τον Εσπερινό, ή την πρώτη ημέρα του επόμενου μήνα το πρωΐ στον Όρθρο, τελείτε από τους ιερείς μας η Ακολουθία του Μικρού Αγιασμού ή της πρωτομηνιάς, όπως συνηθίζει να τον αναφέρει ο λαός, λαμβάνοντας έτσι όλοι μας την ευλογία της Εκκλησίας του Χριστού για όλον τον μήνα που θα ακολουθήσει.
        Στον δικό μας Ιερό Ναό, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, στην Θεσσαλονίκη, ο Μικρός Αγιασμός της πρωτομηνιάς τελείται παραδοσιακά από τους ιερείς μας την τελευταία ημέρα του μήνα μαζί με τον Εσπερινό, όπου ραντίζεται με το καθαγιασμένο αυτό νερό όλος ο Ναός και οι πιστοί που παρίστανται στην Ακολουθία, ασπάζονται τον Σταυρό του Αγιασμού, τον οποίο και παίρνουν στο σπίτι για να ραντίσουν και εκεί και να πιουν και τα υπόλοιπα μέλη της οικογενείας. Ο Αγιασμός συνήθως πίνεται από τους πιστούς όταν είναι νηστικοί και συνήθως πρωινές ώρες για να ξεκινήσουν έτσι την μέρα μας με την ευλογία του Θεού.
Αγιασμός Θυρανοιξίων του Ιερού Ναού μας
τον Οκτώβριο του 2019


   Θα τελεστεί λοιπόν ο Αγιαμός της πρωτομηνιάς του Ιουνίου κανονικά το απόγευμα της Κυριακής 31 Μαΐου 2020 μαζί με τον Εσπερινό και κατόπιν θα  τοποθετηθεί σε ειδική φιάλη στην είσοδο της ολοκαίνουργιας, υπέργειας πια και πανέμορφης εκκλησιάς μας, από όπου και θα τον παίρνουν οι Ενορίτες μας καθ' όλην την διάρκεια του μήνα για να ευλογήσουν τα σπίτια τους, ή θα πίνουν σε κάθε Θεία Λειτουργία μετά την Θεία Κοινωνία και το αντίδωρο. Ένας, πιστέψτε με, πανέμορφος Ιερός Ναός, μια περικαλλής και υπέργεια εκκλησιά, που παρότι υπό κατασκευή βρίσκεται ακόμα, έχοντας ατέλειες και ελλείψεις, λειτουργεί κανονικά πια και σας περιμένει μετά από δυο ολόκληρους μήνες σφραγισμένος και αυτός λόγω της πανδημίας. Ξεκίνησε επίσημα την λειτουργία του από τον Οκτώβριο του 2019, οπότε τότε προλάβαμε να τελέσουμε τα Θυρανοίξια του, μέχρι και τις αρχές του Μαρτίου, αφήνοντας μας να τον χαρούμε μόλις τέσσερις μήνες και εν τέλει να κλειδώσουμε τον παπά μας μέσα σε αυτήν για να τον προσέχει και να προσεύχεται για εμάς, και εμείς να μείνουμε απ' έξω. 
Η Βάπτισις του Ιησού Χριστού και ο καθαγιασμός των υδάτων.
     Καλό είναι όμως, παρότι είναι γνωστό στους περισσοτέρους από εμάς, να ξέρουμε μερικά βασικά πράγματα για την Ακολουθία του Αγιασμού, τον σκοπό του, τον τρόπο τέλεσης του, αλλά και το τι χρειαζόμαστε κάθε φορά που καλούμε τον ιερέα στον σπίτι μας ή όπου αλλού τον χρειαζόμαστε, για  να μας ευλογήσει.
   Έτσι αποφασίσαμε, σήμερα που τελειώνει ο μήνας Μάιος και αισίως μπαίνουμε στον Ιούνιο, να αναρτήσουμε στη ιστοσελίδα του Ναού μας αυτό το μικρό άρθρο, το οποίο με απλά και κατανοητά λόγια, θα βοηθήσει τους αναγνώστες της, αλλά και όλους μας, να γίνουμε πιο ευσυνείδητοι χριστιανοί και γνώστες της πίστης μας. Αλλά επίσης προς ενημέρωση όλων και ιδιαιτέρως των ενοριτών μας μοιράζονται κατά καιρούς στον Ναό μας από τους Επιτρόπους μας και ειδικά δίπτυχα φυλλάδια κατά τον εκκλησιασμό για τον Αγιασμό, την Αρτοκλασία αλλά και άλλες Ακολουθίες, μα και για διάφορα θέματα που μπορεί να απασχολήσουν τους πιστούς μας.
Λίγα λόγια γενικά για τον Αγιασμό.
Ο Αγιασμός στην Ενορία μας.
      Η Αγία μας Εκκλησία εκτός από τα επτά Μυστήρια δια των οποίων χαρίζεται, μετοχετεύεται, προσφέρεται και παρέχεται η αγιαστική Χάρις του Αγίου Πνεύματος έχει και κάποιες άλλες τελετές με τις οποίες παρέχεται χάρις, ευλογία, θεραπεία και πνευματική ωφέλεια στους πιστούς αλλά και στην κτίση ολόκληρη.
      Μεταξύ αυτών είναι και ο Αγιασμός των Υδάτων, Ακολουθία που όπως και οι περισσότερες τελετές της Εκκλησίας μας έχει για αρχή τον ιδρυτή της, τον Χριστό, ο οποίος και ο ίδιος βαπτίσθηκε στον Ιορδάνη ποταμό καθαγιάζοντας τα ύδατα.
Αγιασμός στα σπίτια των Ανθοκήπων
τα Άγια Θεοφάνεια.
   Κατά την Ακολουθία αυτή του Αγιασμού, με τις ευχές που περιέχονται στο Ευχολόγιο, ο Ιερέας παρακαλεί τον Θεό όπως το νερό αγιασθεί και αποκτήσει «δύναμη καθαρτική και ενέργεια, γίνει δώρο αγιασμού, αμαρτημάτων λυτήριον, ίαμα ψυχών και σωμάτων, προς πάσαν ωφέλειαν επιτήδειον». Επίσης παρακαλεί τον Θεό, το νερό του Αγιασμού να διώχνει μακριά τον κίνδυνο από ορατούς και αόρατους εχθρούς, έτσι ώστε εκείνοι που το λαμβάνουν να το χρησιμοποιούν για την ευλογία των σπιτιών τους, για τον αγιασμό των  ψυχών και των σωμάτων τους και να παίρνουν πλούσια την  χάρη της Αγίας Τριάδος που είναι «η πηγή του αγιασμού και πάσης χάριτος».
Πότε τελείται ο Αγιασμός;
Έναρξις της νέας κατηχητικής χρονιάς
της Ε.Ν.Ε των Αγίων Θεοπατόρων
Ιωακείμ και Άννης
    Κάθε πρώτη του μηνός η Εκκλησία τελεί στους Ναούς της τον Αγιασμό της πρωτομηνιάς, ενώ κατά την επιθυμία των πιστών καλούμε τον ιερέα κάθε μήνα ή όποτε άλλοτε τον χρειαζόμαστε και στην οικία μας για να μας ευλογήσει με τον Μικρό Αγιασμό, τελείται δε η Ακολουθία αυτή και σε άλλες περιπτώσεις της καθημερινής μας ζωής, όπως κατά την θεμελίωση νέου σπιτιού, εκκλησίας ή άλλης οικοδομής, κατά τα Θυρανοίξια ιερού ναού, ή εγκαίνια του νέου σπιτιού, του νέου καταστήματος, του νέου αυτοκινήτου, του Σχολικού έτους, του Κατηχητικού έτους και άλλων πνευματικών δραστηριοτήτων, τελείται δε και για ευόδωση της εργασίας, για ίαση ασθενειών, κατά της βασκανίας και των άλλων δαιμονικών επιθέσεων κ.τ.λ. Στα Ευχολόγια της Εκκλησίας μας (Μεγάλο και Μικρό) υπάρχουν πάρα πολλές ευχές οι οποίες λέγονται ανάλογα με την περίσταση που ο Ιερέας τελεί τον Αγιασμό, ενώ είναι αυτονόητο ότι για να υπάρξουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα μετά την τέλεση του, απαιτείται η ενσυνείδητη συμμετοχή του πιστού και η επιθυμία του να προσελκύσει με τον προσωπικό του αγώνα την Θεία Χάρη.
Τι είναι ο Αγιασμός;
Έναρξη σχολικής χρονιάς & Αγιασμός
του 3ου Δημοτικού Σχολείου
 Ανθοκήπων Νέας  Ευκαρπίας.
    Αγιασμός των Υδάτων είναι η τελετουργική πράξη δια  της οποίας το νερό καθαγιάζεται με ορισμένες Ευχές και επικλήσεις της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος, καθώς και με την σταυροειδή ευλογία και εμβάπτιση του Τιμίου Σταυρού. Η Τελετή αυτή λέγεται Αγιασμός ακριβώς γιατί με το ευλογημένο νερό, με την μετάληψη και τον ραντισμό πιστεύουμε ότι αγιαζόμαστε και καθαριζόμαστε από τις αμαρτίες μας. Γι΄ αυτό παρακαλούμε τον Θεό όπως το αγιασμένο νερό  θεραπεύσει τις ψυχές και τα σώματα μας και να αποτρέψει κάθε σατανική δύναμη.
Πανήγυρις Παρεκκλησίου
Αγίου Χριστοφόρου το 2013
& ο Αγιασμός οχημάτων
στον Ι.Ν Αγίων Θεοπατόρων
    Η χρησιμοποίηση αγιασμένου νερού συναντάται σε πολύ παλαιούς χρόνους της ζωής των χριστιανών. Από αρχαίους Εκκλησιαστικούς ιστορικούς μαθαίνουμε για θαύματα που έγιναν με τον ραντισμό του αγιασμένου νερού. Επίσης υπάρχει μαρτυρία η οποία μας πληροφορεί ότι Αγιασμός γινόταν κάθε μήνα στο παλάτι της Κωνσταντινουπόλεως παρουσία των Βασιλέων. Έτσι εξηγείται και το τροπάριο «Σώσον Κύριε τον λαόν Σου…νίκας τοις βασιλεύσι..» (το οποίο και πολύ ταλαιπώρησε και σκανδάλισε πιστούς τε και απίστους κατά τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας μια παράξενη αναστάτωση στους κόλπους κάποιων κύκλων ανθρώπων, με αποτέλεσμα σοφά η Αγία Εκκλησία μας να αποφασίσει να παροτρύνει τους ιερείς της να τροποποιούν λίγο το εν λόγω τροπάριο στις Ακολουθίες που τελούν, χρησιμοποιώντας την λέξη "...τοίς ευσεβέσι", για την αποφυγή περαιτέρω έντασηςπου ψάλλεται όταν βαπτίζεται ο Τίμιος Σταυρός στο νερό.
Υπάρχει διαφορά 
Μικρού και Μεγάλου Αγιασμού;
Τα Θυρανοίξια της κατακόμβης
Ι.Ν Αγ. Θεοπατόρων Ιωακείμ & Άννης
Ανθοκήπων Νέας Ευκαρπίας,
το 2007.
   Ο Αγιασμός είναι Αγιασμός, είτε δίδεται την παραμονή των Φώτων, είτε την ίδια ημέρα είτε στο σπίτι, είτε οπουδήποτε. Δεν έχει διαφορά ο μικρός από τον μεγάλο αγιασμό. Λέγεται Μικρός η Μεγάλος, επειδή οι ευχές είναι μικρότερες ή μεγαλύτερες και επειδή παρατείνεται περισσότερο η λιγότερο η σχετική ακολουθία.  Το αγιασμένο νεράκι του Μικρού Αγιασμού, διατηρείται χρόνια αναλλοίωτο, όπως και αυτό του Μεγάλου λεγομένου Αγιασμού. Τον δε Μεγάλο Αγιασμό των Θεοφανείων, οι ιερείς μας τον κρατούν στην Αγία Πρόθεση των ναών και τον δίνουν στους πιστούς αντί Θείας Κοινωνίας σε ορισμένες περιπτώσεις κατά την κρίση τους.
Η Ακολουθία 
του Μικρού Αγιασμού
Αγιασμός ποδοσφαιρικής ομάδος
 της Ε.Ν.Ε των Αγ. Θεοπατόρων
Ιωακείμ & Άννης, της "Ιθάκης" μας.
      Η ακολουθία του μικρού Αγιασμού που τελείται τακτικότερα (ενώ του Μεγ. Αγιασμού τελείται δύο φορές τον χρόνο παραμονή και ανήμερα των Θεοφανείων) ξεκινά με την ανάγνωση του «Κύριε εισάκουσον της προσευχής μου..» και συνεχίζεται με την ψαλμωδία τροπαρίων της Παναγίας μας καθώς και του Αγίου μας. Αφού διαβαστεί  ο ψαλμός « Ελέησον με ο Θεός…» ψάλλεται ο Κανόνας της Παναγίας τα τροπάρια του οποίου αντιστοιχούν στα 24 γράμματα της Αλφαβήτου (Ακροστιχίδα). Κατόπιν αφού ψαλλούν και άλλα τροπάρια (επί το πλείστον της Παναγίας) ακολουθεί ο Τρισάγιος Ύμνος, ο Απόστολος ο οποίος αναφέρεται στην επιθυμία του Κυρίου να μας αγιάσει και να μας σώσει σαν αδελφούς και παιδιά του και το Ευαγγέλιο το οποίο αναφέρεται στο νερό της κολυμβήθρας της Βηθεσδά το οποίο αφού αγιαζόταν με την παρουσία Αγγέλου θεράπευε τις σωματικές ασθένειες των ανθρώπων. 

Θεοφάνεια 2013
 Ι.Ν Αγ. Θεοπατόρων Ιωακείμ & Άννης
 Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας.
    Στην συνέχεια λέγονται οι δεήσεις και οι ευχές δια των οποίων αγιάζεται το νερό και ιδιαιτέρως την στιγμή που ο Ιερέας το ευλογεί σταυροειδώς με το χέρι του. Ακολουθεί η «Βάπτιση» του Τιμίου Σταυρού στο αγιασμένο νερό, ο ραντισμός του χώρου που τελείται η ακολουθία, η ευλογία των πιστών με το αγιασμένο νερό και η προσκύνηση του τιμίου Σταυρού. Κατόπιν διαβάζεται η για την περίσταση κατάλληλη Ευχή, μνημονεύονται τα ονόματα για χάρη των οποίων τελείται ο Αγιασμός και γίνεται Απόλυση.
Τι χρειάζεται;
    Για να τελεσθεί ο Αγιασμός χρειάζεται ένα τραπέζι με καθαρό τραπεζομάντηλο και πάνω του, να υπάρχουν: 
*μια γυάλινη μικρή λεκάνη με καθαρό νερό, 
*λίγο βασιλικό η δενδρολίβανο, για την "αγιαστούρα" του ιερέως,
*μια εικόνα από το εικονοστάσι του σπιτιού μας,
*το θυμιατήρι αναμμένο, 
*και αναμμένο επίσης και το κανδήλι μας.  
*Σε ένα χαρτί γράφουμε τα ονόματα της οικογενείας μας η οποία πρέπει να είναι παρούσα  και συμπροσευχόμενη στην ακολουθία.

Ο Ιερέας θα έχει μαζί του το επιτραχήλιο, το Ευαγγέλιο, τον Σταυρό και το «Ευχολόγιο».
 Επίλογος
Αγιασμός για την έναρξη
του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος
 της Ι.Μ.Ν & Στ. το 2012
    Μπορούμε στο σπίτι μας να φυλάμε μόνο τον Μικρό Αγιασμό, αν και προτιμότερο θα ήταν, όποτε τον χρειαζόμαστε να τον προμηθευόμαστε από τον ναό της Ενορίας μας και κατόπιν να μην τον ξεχνάμε παρατημένο στο εικονοστάσι του οποίου το καντηλάκι του πρέπει να είναι πάντα αναμμένο, αλλά να τον χρησιμοποιούμε κάθε φορά που παρουσιάζεται ανάγκη στο σπιτικό μας. Είναι ευλογία και μια «καλή και ευλογημένη συνήθεια» να πίνουμε καθημερινά Αγιασμό πριν πάρουμε το πρωινό μας και αφού έχουμε πλύνει το πρόσωπο μας εκτός βέβαια  αν έχουμε να "κοινωνήσουμε" των Αχράντων Μυστηρίων. Αν κοινωνήσουμε τότε τρώμε πρώτα το Αντίδωρο μας και ύστερα πίνουμε τον Αγιασμό ο οποίος βρίσκεται μόνιμα στον πρόναο της Εκκλησίας μας.
Αγιασμός για τα έργα
αποπεράτωσης του ναού μας 
(25η Ιουλίου 2013).
    Με την καθημερινή επαφή μας με τον Αγιασμό βάζουμε ολόκληρη την ημέρα μας κάτω από την ευλογία του Θεού, ενώ δεν παραλείπουμε την συμμετοχή μας τακτικά στο Ποτήριο της Ζωής με την Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μας γεγονός που μας χαρίζει τον κατ΄ εξοχήν Αγιασμό, την Ευλογία και την Σωτηρία.
Ευχόμαστε σε όλους 
καλό και ευλογημένο μήνα Ιούνιο!!! 
Αλλά ευχόμαστε από καρδιάς και Καλό Καλοκαίρι!!! ...το χρειαζόμαστε μετά από όσα περάσαμε!!!
TAG