Η ΣΥΛΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ (23/9) "Ευαγγέλιον Όρθρου: Λουκ. α΄ 24-38 & Ευαγγέλιον Θείας Λειτουργίας: Λουκ α΄ 1-25"

Ε ί δ η σ ι ς :

Η Ενορία μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, την Παρασκευή 22/9/2023 προς Σάββατο 23/9/2022, το βράδυ στις 8.30 μ.μ. μέχρι τις πρώτες πρωϊνές ώρες, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, θα τελέσει Αγρυπνία  προς τιμήν του Τιμίου Προδρόμου και συγκεκριμένα για την εορτή της Συλλήψεως του από την Αγία Ελισάβετ, την μητέρα του, και τον Προφήτη Ζαχαρία, τον πατέρα του. 

Επί τη ευκαιρία δε της εορτής αυτής, θα τελέσουμε για 2η  φορά...πρώτα και πάντα ο Θεός!!! στο καινούργιο Ιερό Παρεκκλήσιον μας, που βρίσκεται μπαίνοντας αριστερά στον νάρθηκα του ναού μας, το οποίο και θα πανηγυρίζει αυτήν την ημέρα από τούδε και στο εξής, και την Ακολουθία του Αγιασμού για την γρήγορη αποπεράτωση του και την σύντομη λειτουργία του, 

που πλέον έχει γίνει θέμα επιβίωσης για την Ενορία μας, ειδικά τώρα με τις τεράστιες αυξήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος, που χρησιμοποιούμε για θέρμανση στην εκκλησιά μας, 

αλλά και της μεγάλης ακρίβειας γενικότερα, όπου σ' αυτό το Παρεκκλήσι μας, θα τελούνται όλες οι Ακολουθίες του Νυχθημέρου τις καθημερινές, ενώ ο Ιερός Ναός μας θα ανοίγει μόνο τις Κυριακές...στα πρότυπα του Κυριακού της Σκήτης της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος, και τις μεγάλες εορτές, κάνοντας έτσι οικονομία στον δύσκολο χειμώνα που σίγουρα έρχεται και στην χώρα μας και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι.

Καλή Αγρυπνία !!!

«Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ».
      Το σημερινό άρθρο της ιστοσελίδας του Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων  Ιωακείμ και Άννης, που βρίσκεται στους  Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας στην Δυτική Θεσσαλονίκη,  το αφιερώνουμε στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο και Βαπτιστή του Χριστού μας, επί τη ευκαιρία της εορτής της Συλλήψεως του από την μητέρα του Ελισάβετ και τον πατέρα του Ζαχαρία.
       θα θυμηθούμε αναφέροντας τα ιστορικά γεγονότα εκείνα της Συλλήψεως και αργότερα της Γεννήσεως του Τιμίου Προδρόμου,  εμείς οι Ανθοκηπιώτες, τους δικούς μας Αγίους και Θεοπάτορες, τους Δικαίους Ιωακείμ και Άννα, μιας και οι ιστορίες της Συλλήψεως και της Θεοτόκου Παναγίας μας αλλά και του Ιωάννου του Προδρόμου ομοιάζουν αφού και η Αγία Άννα και η Αγία Ελισάβετ ήταν σε προχωρημένη ηλικία και απέκτησαν παιδί με θαυματουργικό τρόπο και κατόπιν παρεμβάσεως του Θεού και με αγγελιοφόρο τον Αρχάγγελο Γαβριήλ.
     ΑΣχετική εικόνας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά τους, και ας δούμε τα γεγονότα, τα οποία και βρίσκουμε τόσο στην  Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη, μιας και το πρόσωπο του Τιμίου Προδρόμου, αλλά και αυτό της Παναγίας μας, αλλά και των γονέων του,  Ζαχαρία και Ελισάβετ, μα των γονέων της Θεοτόκου, των δικών μας Αγίων Θεοπατόρων, του Ιωακείμ και της Άννας, βρίσκονται ακριβώς πάνω στην νοητή εκείνη διαχωριστική εκείνη γραμμή που χωρίζει την εκκλησιαστική ζωή, αλλά αι την παγκόσμια ιστορία, σε πρό Χριστού και σε μετά Χριστόν εποχή, ή για να ακριβολογούμε, βρίσκονται στο σημείο εκείνο όπου ενώνεται-γεφυρώνεται η Παλαιά με την Καινή Διαθήκη.
    Ἔτσι, θα δούμε πως προφήτευσε ὁ προφήτης Ἠσαΐας γιὰ τὸν Πρόδρομο τοῦ Κυρίου, Ἰωάννη: «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ». Δηλαδή, φωνὴ ἀνθρώπου, ποὺ φωνάζει στὴν ἔρημο καὶ λέει: «Ἑτοιμάστε τὸν δρόμο, ἀπ’ ὅπου θὰ ἔλθει ὁ Κύριος σὲ σᾶς. Κάνετε ἴσιους καὶ ὁμαλοὺς τοὺς δρόμους, ἀπὸ τοὺς ὁποίους θὰ περάσει».
 Ξεριζῶστε, δηλαδή, ἀπὸ τὶς ψυχές σας τὰ ἀγκάθια τῶν ἁμαρτωλῶν παθῶν καὶ ρίξτε μακριὰ τὰ λιθάρια τοῦ ἐγωισμοῦ καὶ τῆς πώρωσης καὶ καθαρίστε μὲ μετάνοια τὸ ἐσωτερικό σας, γιὰ νὰ δεχθεῖ τὸν Κύριο.
   Ἡ φωνὴ αὐτή, ποὺ ἦταν ὁ Ἰωάννης, γεννήθηκε μὲ θαυμαστὸ τρόπο. Ὁ Πατέρας του Ζαχαρίας ἦταν ἱερέας. Τὴν ὥρα τοῦ θυμιάματος μέσα στὸ θυσιαστήριο, εἶδε ἄγγελο Κυρίου, ποὺ τοῦ ἀνήγγειλε, ὅτι θὰ ἀποκτοῦσε γιὸ καὶ θὰ ὀνομαζόταν Ἰωάννης. Ὁ Ζαχαρίας σκίρτησε ἀπὸ χαρά, ἀλλὰ δυσπίστησε. Ἡ γυναῖκά του ἦταν στείρα καὶ γριά, πῶς θὰ γινόταν αὐτὸ ποὺ ἄκουγε; 
     Τότε ὁ ἄγγελος τοῦ εἶπε ὅτι γιὰ νὰ τιμωρηθεῖ ἡ δυσπιστία του, μέχρι νὰ πραγματοποιηθεῖ ἡ βουλὴ τοῦ Θεοῦ, αὐτὸς θὰ ἔμενε κωφάλαλος. Πράγματι, ἡ Ἐλισάβετ συνέλαβε, καὶ μετὰ ἐννιὰ μῆνες ἔκανε γιό. Μετὰ ὀκτὼ ἡμέρες, στὴν περιτομὴ τοῦ παιδιοῦ, οἱ συγγενεῖς θέλησαν νὰ τοῦ δώσουν τὸ ὄνομα τοῦ πατέρα του, Ζαχαρία. Ὅμως, ὁ Ζαχαρίας, ἔγραψε ἐπάνω σὲ πινακίδιο τὸ ὄνομα Ἰωάννης. Ἀμέσως δέ, λύθηκε ἡ γλώσσα του, καὶ ἡ χαρὰ γιὰ ὅλους ἦταν μεγάλη.
     Η Σύλληψις του Αγίου και ενδόξου Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου από την μητέρα του Ελισάβετ εορτάζεται την 23η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους. 
Αποτέλεσμα εικόνας για προδρόμου ιωάννης      Γνωρίζουμε πως η Ορθόδοξος Εκκλησία του Χριστού μας, δεν εορτάζει την γέννηση των Αγίων της αλλά την κοίμηση τους, υποδηλώνοντας έτσι ευθαρσώς την εσωτερικότητα της Πίστης μας σε αντίθεση με την Ρωμαιοκαθολική εκκλησία που στην πορεία της δικής της αποκομμένης ιστορίας με το Σχίσμα των δύο εκκλησιών, το 1054, έδωσε περισσότερη βαρύτητα στην εκκοσμίκευση της λατρείας της, μέχρι και τις μέρες μας. 
       Όμως δεν θα μπορούσε η Εκκλησία μας να αγνοήσει την Σύλληψη και την Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού μας από την Παναγία μας με τον Ευαγγελισμό της, δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλάβει στο Συναξάρι της την Σύλληψη και την Γέννηση της Παναγίας Θεοτόκου από τους Αγίους Θεοπάτορες Ιωακείμ και Άννα που εορτάζονται αντίστοιχα την 9η Δεκεμβρίου και την 8η Σεπτεμβρίου, και τέλος την Σύλληψη και την Γέννηση του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου και Βαπτιστού του Κυρίου μας από τον Ζαχαρία και την Ελισάβετ, που εορτάζονται αντίστοιχα την 23η Σεπτεμβρίου και την 24η Ιουνίου. 
        Στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο δε, η Αγία του Θεού Ορθόδοξος Ανατολική Εκκλησία μας, έχει αφιερωμένες έξι ημέρες του χρόνου, οι οποίες είναι:
7 Ιανουαρίου 
(Η Σύναξις του Προφήτου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου)
24 Φεβρουαρίου 

(Η 1η & 2η εύρεση της Τίμιας Κεφαλής του)
25 Μαΐου 

(Η 3η εύρεση της Τίμιας Κεφαλής του)
24 Ιουνίου 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΙΜΙΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ(Το Γενέθλιον του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου)
29 Αυγούστου 

(Η Αποτομή της Τίμιας Κεφαλής του)
23 Σεπτεμβρίου 

(Η σύλληψις του από την μητέρα του Αγία Ελισάβετ).
        Η τιμή στο πρόσωπο του Τιμίου Προδρόμου από την Εκκλησία μας και η σπουδαιότητα της παρουσίας του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού και Προφήτου, στην ζωή και στο έργο του ιδρυτού της και Χριστού μας, αλλά και η σημαντικότητα στην μετέπειτα ιστορία της, είναι φανερή και εκφράζεται εκτός από τις έξι αυτές εορτές του και με την παρουσία της αγιογραφημένης εικόνος του στα τέμπλα όλων των Ορθοδόξων Ναών, ακριβώς δίπλα από τον Ιησού, ενώ η αναφορά του στο τέλος κάθε ακολουθίας του τυπικού της Εκκλησίας μας, δηλώνει επίσης αυτήν την τιμή, αλλά και την αγάπη του λαού του Θεού, που τον έχει κατατάξει στην καρδιά του "πρώτον τη τάξει" μετά την Παναγία μας και μητέρα του Χριστού μας.
Ας ζητούμε λοιπόν όλοι μας παρακλητικά από τον Τίμιο Πρόδρομο, καθημερινά να μεσολαβεί στον Χριστό μας και με τις πρεσβείες του να εξασφαλίζουμε την προστασία και την φροντίδα Του μέσα στην ζεστή αγκαλιά της Εκκλησίας Του.
Το μικρό Παρεκκλήσι του Τιμίου Προδρόμου, 
που τώρα φτιάχνουμε & ήδη το λειτουργούμε στον Ιερό Ναό μας, θα πανηγυρίζει στην εορτή της Συλλήψεως του, την 23η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.
         Σ
τον Ιερό Ναό μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, την μνήμη του Τιμίου Προδρόμου και όλες τις εορτές που καταγράφονται στο Συναξάρι της Εκκλησίας μας, τις γιορτάζουμε με περισσή ευλάβεια και χαρά. Όμως υπάρχει μια εορτή του, "Η Σύλληψις του Τιμίου Προδρόμου" από τον Προφήτη Ζαχαρία, τον πατέρα του, και την Αγία Ελισάβετ, την μητέρα του, που όχι απλά την γιορτάζουμε, αλλά και την πανηγυρίζουμε, αφού υπερυψωμένο "Ιερόν Παρεκκλήσιον"  ετοιμάζουμε σιγά-σιγά, μπαίνοντας στον νάρθηκα του ναού μας αριστερά, υπό τον τύπον των αγιορείτικων μικρών ναών που βρίσκονται μέσα στα Κελιά των Ιερών  Σκητών και των Παρεκκλησίων των μεγάλων Μονών στο Αγιόνυμον Όρος, για λατρευτικούς αλλά και για πρακτικούς λόγους και λόγους οικονομίας, αφού σε αυτό θα τελούνται...όταν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει, όλες οι Ακολουθίες του Νυχθημέρου και οι καθημερινές Θείες Λειτουργίες, επιτρέποντας μας, ο κυρίως Ναός, να λειτουργεί πια μόνο για τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές, σε πρότυπο 
του "Κυριακού" στα μοναστήρια μας και πάλι του Αγίου Όρους, θυμίζοντας μας ιδιαίτερα και το "Κυριακό" στην Ιερά Σκήτη της Αγίας Άννας, που ξεχωριστά αγαπούμε και ως παράδειγμα την έχουμε στην λατρευτική ζωή μας.
    Εξάλλου το Παρεκκλήσι μας αυτό που τώρα ετοιμάζεται, γίνεται και αυτό με την ευλογία του Παπαγιάννη μας, του Γέροντος της Ιερού Κελίου της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Αγία Άννα, ο οποίος και διάλεξε το όνομα του τιμωμένου Αγίου του Παρεκκλησίου μας, αλλά και την εορτή που θα τιμάται αυτό και θα πανηγυρίζει. Η τιμή λοιπόν θα είναι για τον Άγιο και Προφήτη Ιωάννη, τον Τίμιο Πρόδρομο και Βαπτιστή του Χριστού μας, ενώ αυτό το μικρό και όμορφο Παρεκκλήσι μας, θα πανηγυρίζει στην Σύλληψη του, την 23 Σεπτεμβρίου, εκάστου έτους.
Έ
τσι φέτος, την 23η του Σεπτεμβρίου του 2023, παρότι το Παρεκκλήσι μας είναι ακόμα υπό κατασκευή, θα επιχειρήσουμε να το πανηγυρίσουμε, τελώντας Αγρυπνία μέσα σε αυτό. αλλά και Αγιασμό στον νάρθηκα του ναού μας, με όλες τις ατέλειες του...για τις οποίες και θα θέλαμε την οικονομική υποστήριξη και την αγάπη σας στην αποπεράτωση τους. Έτσι σύμφωνα με το πρόγραμμα του Σεπτεμβρίου του 2023, η Αγρυπνία μας θα ξεκινήσει την Παρασκευή 22/9 προς Σάββατο 23/3/2023, από τις 8.30 μ.μ. έως τις 12.30 π.μ. με το Απόδειπνο και τους Χαιρετισμούς της Θεοτόκου, τον Εσπερινό της εορτής, Λιτή και Αρτοκλασία, κατόπιν τον Όρθρο, οπότε και στο καινούργιο Παρεκκλήσι μας θα τελεστεί και ο Αγιασμός για την γρήγορη αποπεράτωση του, ενώ σ' αυτό θα γίνει και η χρίσις όλων των αγρυπνούντων και επαγρυπνούντων συμμετεχόντων στην όμορφη αυτή και κατανυχτική, νυχτερινή Ακολουθία μας, εκ του ελαίου της κανδήλας της εικόνος της Συλλήψεως του Τιμίου Προδρόμου, η οποία και θα καίει όλην την νύχτα στον νάρθηκα του ναού. 
Ας ευχηθούμε σύντομα να είναι παντελώς έτοιμο και λειτουργικό το Παρεκκλήσι μας, πρακτικό και όμορφο...αυτό εξαρτάται από όλους μας και την αγάπη μας, για να μπορέσουμε να κάνουμε οικονομία τον δύσκολο χειμώνα που όλο και πλησιάζει με τις απαγορευτικές αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος που χρησιμοποιούμε για να ζεστάνουμε τον ναό μας, ενώ για του χρόνου...πρώτα και πάντα ο Θεός!!! θα ετοιμαστούμε έτσι ώστε να πανηγυρίσουμε επισήμως το νέο αυτό Παρεκκλήσι μας του Ιερού Ναού των Αγίων Θεοπατόρων, Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, με κάθε λαμπρότητα, όπως ακριβώς ταιριάζει στον Τίμιο Πρόδρομο, και μάλιστα με την παρουσία του Επισκόπου μας να τελέσουμε και τα Θυρανοίξια του...όπως είπα, "πρώτα και πάντα ο Θεός" !!!
Ας ευχηθούμε Καλά Θυρανοίξια για το Παρεκκλήσι του Τιμίου Προδρόμου...
...όποτε κι αν γίνουν αυτά !!!  
Κοντάκιον. 
Ἦχος α’. "Χορός Ἀγγελικός..."
Εὐφραίνεται λαμπρῶς, Ζαχαρίας ὁ μέγας, καί ἡ πανευκλεής, Ἐλισάβετ ἡ σύζυξ, ἀξίως συλλαμβάνουσα, Ἰωάννην τόν Πρόδρομον, ὃν Ἀρχάγγελος, εὐηγγελίσατο χαίρων, καί οἱ ἄνθρωποι, ἀξιοχρέως τιμῶμεν, ὡς μύστην τῆς χάριτος.
Μεγαλυνάριον.
Στεῖρα καί πρεσβῦτις θείᾳ βουλῇ, καρπόν συλλαμβάνει, τόν ὑπέρτερον Προφητῶν, τόν τήν ἀκαρπίαν, ψυχῶν μέλλοντα τέμνειν, ἀξίνῃ μετανοίας· ὃν μεγαλύνομεν.
Αποτέλεσμα εικόνας για σχεδια εκκλησιών
*...παρακάτω, αν το θελήσετε, μπορείτε να δείτε το Ευαγγέλιο της εορτής της Συλλήψεως του Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννη του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας, σε πρωτότυπο αρχαίο κείμενο, αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...

Ευαγγέλιον Όρθρου 

της εορτής της Συλλήψεως του Τιμίου Προδρόμου

(λουκ. α΄24-38)


Πρωτότυπο αρχαίο κείμενο:

Τῷ καιρῷ εκείνῳ, συνέλαβεν Ἐλισάβετ ἡ γυνὴ Ζαχαρίου, καὶ περιέκρυβεν ἑαυτὴν μῆνας πέντε, λέγουσα ὅτι οὕτω μοι πεποίηκεν ὁ Κύριος ἐν ἡμέραις αἷς ἐπεῖδεν ἀφελεῖν τὸ ὄνειδός μου ἐν ἀνθρώποις.

᾿Εν δὲ τῷ μηνὶ τῷ ἕκτῳ ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας, ᾗ ὄνομα Ναζαρέτ, πρὸς παρθένον μεμνηστευμένην ἀνδρί, ᾧ ὄνομα Ἰωσήφ, ἐξ οἴκου Δαυίδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ. Καὶ εἰσελθὼν ὁ ἄγγελος πρὸς αὐτὴν εἶπε· χαῖρε, κεχαριτωμένη· ὁ Κύριος μετὰ σοῦ· εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξί. Ἡ δὲ ἰδοῦσα διεταράχθη ἐπὶ τῷ λόγῳ αὐτοῦ, καὶ διελογίζετο ποταπὸς εἴη ὁ ἀσπασμὸς οὗτος.

Καὶ εἶπεν ὁ ἄγγελος αὐτῇ· μὴ φοβοῦ, Μαριάμ· εὗρες γὰρ χάριν παρὰ τῷ Θεῷ. Καὶ ἰδοὺ συλλήψῃ ἐν γαστρὶ καὶ τέξῃ υἱόν, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν. Οὗτος ἔσται μέγας καὶ υἱὸς ὑψίστου κληθήσεται, καὶ δώσει αὐτῷ Κύριος ὁ Θεὸς τὸν θρόνον Δαυὶδ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ, καὶ βασιλεύσει ἐπὶ τὸν οἶκον Ἰακὼβ εἰς τοὺς αἰῶνας, καὶ τῆς βασιλείας αὐτοῦ οὐκ ἔσται τέλος.

Εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω;

Καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα Ἅγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διὸ καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ. Καὶ ἰδοὺ Ἐλισάβετ ἡ συγγενής σου καὶ αὐτὴ συνειληφυῖα υἱὸν ἐν γήρει αὐτῆς, καὶ οὗτος μὴν ἕκτος ἐστὶν αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ· ὅτι οὐκ ἀδυνατήσει παρὰ τῷ Θεῷ πᾶν ρῆμα.

Εἶπε δὲ Μαριάμ· ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμά σου. Καὶ ἀπῆλθεν ἀπ᾿ αὐτῆς ὁ ἄγγελος.

 

Απόδοση στη νεοελληνική:

Τὸν καιρό εκείνο, ἡ Ἐλισάβετ, ἡ γυναῖκά Ζαχαρίου, ἔμεινε ἔγκυος καὶ ἔκρυβε τὸν ἑαυτόν της ἐπὶ πέντε μῆνας καὶ ἔλεγε, «Αὐτὸ μοῦ ἔκανε ὁ Κύριος κατὰ τὰς ἡμέρας, ποὺ ἐνδιαφέρθηκε νὰ μοῦ ἀφαιρέσῃ τὴν ἐντροπὴν μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων».

Κατὰ δὲ τὸν ἕκτον μῆνα ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ἀπὸ τὸν Θεὸν εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας, ποὺ ὠνομάζετο Ναζαρέτ, πρὸς παρθένον, ἡ ὁποία ἦτο μνηστευμένη μὲ ἄνδρα ὀνομαζόμενον Ἰωσὴφ ἀπὸ τὸν οἶκον τοῦ Δαυΐδ καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου ἦτο Μαριάμ. Καὶ ὅταν παρουσιάσθηκε εἰς αὐτὴν ὁ ἄγγελος τῆς εἶπε, «Χαῖρε, κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος εἶναι μαζί σου, εὐλογημένη εἶσαι σὺ μεταξὺ τῶν γυναικῶν».Αὐτὴ δὲ μόλις τὸν εἶδε, ἐταράχθηκε μὲ τὰ λόγια αὐτὰ καὶ ἐσκέπτετο τί σημαίνει ὁ χαιρετισμὸς αὐτός.

Καὶ ὁ ἄγγελος τῆς εἶπε, «Μὴ φοβᾶσαι, Μαριάμ, διότι εὑρῆκες χάριν ἐκ μέρους τοῦ Θεοῦ. Θὰ μείνῃς ἔγκυος καὶ θὰ γεννήσῃς υἱὸν καὶ θὰ τὸν ὀνομάσῃς Ἰησοῦν. Αὐτὸς θὰ εἶναι μέγας καὶ θὰ ὀνομασθῇ Υἱὸς τοῦ Ὑψίστου καὶ θὰ τοῦ δώσῃ ὁ Θεὸς τὸν θρόνον τοῦ Δαυΐδ τοῦ πατέρα του, καὶ θὰ βασιλεύσῃ εἰς τὸν οἶκον τοῦ Ἰακὼβ αἰωνίως καὶ ἡ βασιλεία του δὲν θὰ ἔχῃ τέλος».

Εἶπε δὲ ἡ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον, «Πῶς θὰ γίνῃ αὐτὸ, ἀφοῦ δὲν ἔχω ἄνδρα;».

Ὁ ἄγγελος ἀπεκρίθη, «Πνεῦμα Ἅγιον θὰ ἔλθῃ σ’ ἐσὲ καὶ ἡ δύναμις τοῦ Ὑψίστου θὰ σὲ σκιάσῃ· διὰ τοῦτο καὶ τὸ ἅγιον ποὺ θὰ γεννηθῇ θὰ ὀνομασθῇ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ. Καὶ ἡ Ἐλισάβετ ἡ συγγενής σου, συνέλαβε καὶ αὐτὴ υἱὸν εἰς τὰ γεράματά της καὶ αὐτὴ ποὺ θεωρεῖται στεῖρα, εἶναι τώρα εἰς τὸν ἕκτον μῆνα της, διότι κανένα πρᾶγμα δὲν εἶναι ἀδύνατον εἰς τὸν Θεόν».

Εἶπε τότε ἡ Μαριάμ, «Ἰδοῦ ἡ δούλη τοῦ Κυρίου· ἂς μοῦ γίνῃ ὅπως εἶπες». Καὶ ἔφυγε ἀπ’ αὐτὴν ὁ ἄγγελος.

Ευαγγέλιον Θείας Λειτουργίας
της εορτής της Συλλήψεως του Τιμίου Προδρόμου
(Λουκ. α' 1-25)

Πρωτότυπο αρχαίο κείμενο:
Αποτέλεσμα εικόνας για ευαγγελιο και αποστολος προδρόμου Εγένετο ἐν τῖς ἡμέραις Ἡρῴδου τοῦ βασιλέως τῆς Ἰουδαίας ἱερεύς τις ὀνόματι Ζαχαρίας ἐξ ἐφημερίας Ἀβιά, καὶ ἡ γυνὴ αὐτοῦ ἐκ τῶν θυγατέρων Ἀαρών, καὶ τὸ ὄνομα αὐτῆς Ἐλισάβετ.Ἦσαν δὲ δίκαιοι ἀμφότεροι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενοι ἐν πάσαις ταῖς ἐντολαῖς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτοι. Καὶ οὐκ ἦν αὐτοῖς τέκνον, καθότι ἡ Ἐλισάβετ ἦν στεῖρα, καὶ ἀμφότεροι προβεβηκότες ἐν ταῖς ἡμέραις αὐτῶν ἦσαν.
  Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ ἱερατεύειν αὐτὸν ἐν τῇ τάξει τῆς ἐφημερίας αὐτοῦ ἔναντι τοῦ Θεοῦ, κατὰ τὸ ἔθος τῆς ἱερατείας ἔλαχε τοῦ θυμιᾶσαι εἰσελθὼν εἰς τὸν ναὸν τοῦ Κυρίου· καὶ πᾶν τὸ πλῆθος ἦν τοῦ λαοῦ προσευχόμενον ἔξω τῇ ὥρᾳ τοῦ θυμιάματος. Ὤφθη δὲ αὐτῷ ἄγγελος Κυρίου ἑστὼς ἐκ δεξιῶν τοῦ θυσιαστηρίου τοῦ θυμιάματος. Καὶ ἐταράχθη Ζαχαρίας ἰδών, καὶ φόβος ἐπέπεσεν ἐπ᾿ αὐτόν.
   Εἶπε δὲ πρὸς αὐτὸν ὁ ἄγγελος· μὴ φοβοῦ, Ζαχαρία· διότι εἰσηκούσθη ἡ δέησίς σου, καὶ ἡ γυνή σου Ἐλισάβετ γεννήσει υἱόν σοι, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰωάννην· καὶ ἔσται χαρά σοι καὶ ἀγαλλίασις, καὶ πολλοὶ ἐπὶ τῇ γεννήσει αὐτοῦ χαρήσονται. Ἔσται γὰρ μέγας ἐνώπιον τοῦ Κυρίου, καὶ οἶνον καὶ σίκερα οὐ μὴ πίῃ καὶ Πνεύματος Ἁγίου πλησθήσεται ἔτι ἐκ κοιλίας μητρὸς αὐτοῦ, καὶ πολλοὺς τῶν υἱῶν Ἰσραὴλ ἐπιστρέψει ἐπὶ Κύριον τὸν Θεὸν αὐτῶν· καὶ αὐτὸς προελεύσεται ἐνώπιον αὐτοῦ ἐν πνεύματι καὶ δυνάμει Ἠλιού, ἐπιστρέψαι καρδίας πατέρων ἐπὶ τέκνα καὶ ἀπειθεῖς ἐν φρονήσει δικαίων, ἑτοιμάσαι Κυρίῳ λαὸν κατεσκευασμένον.
Αποτέλεσμα εικόνας για προδρόμου ιωάννης   Καὶ εἶπε Ζαχαρίας πρὸς τὸν ἄγγελον· κατὰ τί γνώσομαι τοῦτο; Ἐγὼ γάρ εἰμι πρεσβύτης καὶ ἡ γυνή μου προβεβηκυῖα ἐν ταῖς ἡμέραις αὐτῆς. Καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῷ· ἐγώ εἰμι Γαβριὴλ ὁ παρεστηκὼς ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, καὶ ἀπεστάλην λαλῆσαι πρός σε καὶ εὐαγγελίσασθαί σοι ταῦτα. Καὶ ἰδοὺ ἔσῃ σιωπῶν καὶ μὴ δυνάμενος λαλῆσαι ἄχρι ἧς ἡμέρας γένηται ταῦτα, ἀνθ᾿ ὧν οὐκ ἐπίστευσας τοῖς λόγοις μου, οἵτινες πληρωθήσονται εἰς τὸν καιρὸν αὐτῶν.
   Καὶ ἦν ὁ λαὸς προσδοκῶν τὸν Ζαχαρίαν, καὶ ἐθαύμαζον ἐν τῷ χρονίζειν αὐτὸν ἐν τῷ ναῷ. Ἐξελθὼν δὲ οὐκ ἠδύνατο λαλῆσαι αὐτοῖς, καὶ ἐπέγνωσαν ὅτι ὀπτασίαν ἑώρακεν ἐν τῷ ναῷ· καὶ αὐτὸς ἦν διανεύων αὐτοῖς, καὶ διέμενε κωφός.Καὶ ἐγένετο ὡς ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι τῆς λειτουργίας αὐτοῦ, ἀπῆλθεν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ.
   Μετὰ δὲ ταύτας τὰς ἡμέρας συνέλαβεν Ἐλισάβετ ἡ γυνὴ αὐτοῦ, καὶ περιέκρυβεν ἑαυτὴν μῆνας πέντε, λέγουσα ὅτι οὕτω μοι πεποίηκεν ὁ Κύριος ἐν ἡμέραις αἷς ἐπεῖδεν ἀφελεῖν τὸ ὄνειδός μου ἐν ἀνθρώποις.
Απόδοση στη νεοελληνική:
   Κατὰ τὰς ἡμέρας τοῦ Ἡρώδη τοῦ βασιλέως τῆς Ἰουδαίας, ἐζοῦσε κάποιος ἱερεύς, ὀνομαζόμενος Ζαχαρίας, ἀπὸ τὴν τάξιν τοῦ Ἀβιὰ καὶ εἶχε γυναῖκα ἀπὸ τὰς ἀπογόνους τοῦ Ἀαρών, τῆς ὁποίας τὸ ὄνομα ἦτο Ἐλισάβετ. Ἦσαν καὶ οἱ δύο δίκαιοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, διότι ἐζοῦσαν ἄμεμπτον βίον σύμφωνα πρὸς ὅλας τὰς ἐντολὰς καὶ τὰς διατάξεις τοῦ Κυρίου. Δὲν εἶχαν ὅμως παιδί, διότι ἡ Ἐλισάβετ ἦτο στεῖρα καὶ ἦσαν καὶ οἱ δύο προχωρημένης ἡλικίας.
   Συνέβη δὲ κατὰ τὴν διάρκειαν τῆς τελέσεως τῶν ἱερατικῶν του καθηκόντων ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, κατὰ τὴν σειρὰν τῆς τάξεώς του, νὰ πέσῃ εἰς αὐτόν, κατὰ τὴν συνήθειαν τῆς ἱερατικῆς ὑπηρεσίας, ὁ κλῆρος νὰ θυμιάσῃ καὶ νὰ εἰσέλθῃ εἰς τὸν ναὸν τοῦ Κυρίου. Ὁλόκληρον δὲ τὸ πλῆθος τοῦ λαοῦ προσευχότανε ἔξω κατὰ τὴν ὥρα τοῦ θυμιάματος. Τότε ἐμφανίσθηκε εἰς αὐτὸν ἄγγελος τοῦ Κυρίου, ὁ ὁποῖος ἐστεκότανε εἰς τὰ δεξιὰ τοῦ θυσιαστηρίου τοῦ θυμιάματος. Καὶ ἐτεράχθηκε ὁ Ζαχαρίας, ὅταν τὸν εἶδε καὶ τὸν κατέλαβε φόβος.
   Τοῦ εἶπε δὲ ὁ ἄγγελος, «Μὴ φοβᾶσαι, Ζαχαρία, διότι ἡ προσευχή σου ἔχει εἰσακουσθῆ καὶ ἡ γυναῖκά σου ἡ Ἐλισάβετ θὰ σοῦ γεννήσῃ υἱὸν καὶ θὰ τὸν ὀνομάσῃς Ἰωάννην, καὶ θὰ σοῦ εἶναι χαρὰ καὶ ἀγαλλίασις καὶ πολλοὶ θὰ χαροῦν διὰ τὴν γέννησίν του, διότι θὰ εἶναι μέγας ἐνώπιον τοῦ Κυρίου. Κρασὶ καὶ οἰνοπνευματώδη ποτὰ δὲν θὰ πιῇ. Θὰ εἶναι γεμάτος Πνεῦμα Ἅγιον ἀπὸ τὴν κοιλιὰ ἀκόμη τῆς μητέρας του, καὶ πολλοὺς ἀπὸ τοὺς ἀπογόνους τοῦ Ἰσραὴλ θὰ τοὺς κάνῃ νὰ ἐπιστρέψουν εἰς τὸν Κύριον τὸν Θεόν τους. Καὶ θὰ ἔλθῃ πρὶν ἀπ’ αὐτὸν μὲ τὸ πνεῦμα καὶ τὴν δύναμιν τοῦ Ἠλία, ὥστε νὰ κάμῃ νὰ γυρίσουν οἱ καρδιὲς τῶν γονέων εἰς τὰ παιδιά τους καὶ οἱ ἀπειθεῖς νὰ ἀποκτήσουν τὸ φρόνημα τῶν δικαίων καὶ ἔτσι νὰ ἐτοιμάσῃ διὰ τὸν Κύριον λαὸν προδιατεθειμένον».
Αποτέλεσμα εικόνας για ευαγγελιο και αποστολος προδρόμου   Καὶ εἶπεν ὁ Ζαχαρίας εἰς τὸν ἄγγελον, «Πῶς θὰ πεισθῶ γι’ αὐτό; Διότι ἐγὼ εἶμαι ἡλικιωμένος καὶ ἡ γυναῖκά μου προχωρημένης ἡλικίας».
   Καὶ ἀπεκρίθη ὁ ἄγγελος, «Ἐγὼ εἶμαι ὁ Γαβριήλ, ὁ ὁποῖος παρουσιάζομαι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καὶ εἶμαι σταλμένος νὰ σοῦ μιλήσω καὶ νὰ σοῦ φέρω τὴν εὐχάριστη αὐτὴν ἀγγελίαν. Καὶ ἰδοῦ, θὰ εἶσαι βουβός καὶ δὲν θὰ μπορῇς νὰ μιλῇς ἔως τὴν ἡμέραν, ποὺ θὰ γίνουν αὐτά, ἐπειδὴ δὲν ἐπίστεψες εἰς τοὺς λόγους μου, οἱ ὁποῖοι θὰ ἐκπληρωθοῦν εἰς τὸν καιρό τους».
   Καὶ ὁ λαὸς ἀνέμενε τὸν Ζαχαρίαν καὶ ἀποροῦσαν, διότι ἀργοποροῦσε πολὺ εἰς τὸν ναόν. Ὅταν ἐβγῆκε, δὲν μποροῦσε νὰ τοὺς μιλήσῃ καὶ κατάλαβαν ὅτι εἶχε ἰδῆ ὅραμα εἰς τὸν ναόν. Αὐτὸς δὲ τοὺς ἔκανε νεύματα καὶ παρέμενε βουβός.
    Καὶ ὅταν συμπληρώθηκαν αἱ ἡμέραι τῆς ἱερατικῆς του ὑπηρεσίας, ἔφυγε διὰ τὸ σπίτι του. Ὕστερα ἀπὸ τὰς ἡμέρας αὐτὰς ἡ Ἐλισάβετ, ἡ γυναῖκά του, ἔμεινε ἔγκυος καὶ ἔκρυβε τὸν ἑαυτόν της ἐπὶ πέντε μῆνας καὶ ἔλεγε, «Αὐτὸ μοῦ ἔκανε ὁ Κύριος κατὰ τὰς ἡμέρας, ποὺ ἐνδιαφέρθηκε νὰ μοῦ ἀφαιρέσῃ τὴν ἐντροπὴν μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων».
Αποτέλεσμα εικόνας για σχεδια εκκλησιών
TAG