«Ἰησοῦ υἱέ Δαυίδ, ἐλέησόν με.»

Τά χρόνια ἐκεῖνα ἡ ζωή θα ήταν γεμάτη ἀπό τέτοιες σκηνές μέ ἀναπήρους ἀπό ποικίλες παθήσεις και επαίτες στους δρόμους, κάτι που βλέπουμε βέβαια και στην δική μας εποχή, παρότι τό σημερινό σύστημα τῶν ὀργανωμένων κοινωνικῶν ὑπηρεσιῶν θα έπρεπε να τις έχει εξαλείψει με την βοήθεια της επιστήμης ή των πόρων που άν και έχουν περισσέψει στις αναπτυγμένες κατά τα άλλα κοινωνίες μας δεν κατάφεραν να τις εξαφανίσουν, ούτε καν να τις μειώσουν, παρά μάλλον να τις αυξήσουν.
Ἡ ἐπίσκεψη τοῦ Κυρίου στόν τόπο του καί τό ἄκουσμα τῆς παρουσίας τοῦ πλήθους τόν ὁδηγοῦν νά ζητήσει καί νά μάθει τί συμβαίνει γύρω του. Πληροφορεῖται, λοιπόν, ὅτι περνᾶ ἀπό ἐκεῖ ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀπό Ναζαρέτ. Τότε δέν ζήτησε οὔτε ἐξηγήσεις οὔτε ἄλλες πληροφορίες. Ἦταν τυφλός, ἐστερημένος τοῦ φυσικοῦ φωτός. Ἦταν ὅμως στολισμένος μέ μιά ὁλόφωτη ψυχή. Ὁ τυφλός κραυγάζει μέ ὅλη τή δύναμη τῆς ψυχῆς του καί τό ὕψος τῆς φωνῆς του. «Ἰησοῦ υἱέ Δαυίδ, ἐλέησόν με». Ἡ σύντομη αὐτή παρακλητική προσευχή βγαίνει ἀπό τά βάθη τοῦ εἶναί του. Γίνεται μέ ὅλη τήν βεβαιότητα ὅτι ὁ Κύριος εἶναι σέ θέση νά τόν βοηθήσει. Δέν ζητᾶ ἀπό τόν Χριστό οἰκονομική βοήθεια. Ζητᾶ ἔλεος, ζητᾶ χάρη, ζητᾶ θεραπεία καί ἱκετεύει, παρακαλεῖ καί δέεται μέ ταπείνωση καί δημόσια ὁμολογία.

Ἀφοῦ δέ πλησίασε ὁ τυφλός, ὁ Κύριος τόν ἐρωτᾶ: «τί σοι θέλεις ποιήσω;» Τί ζητᾶς νά κάμω σ΄ ἐσένα; Ὁ τυφλός ὑποβάλλει τό αἴτημά του. «Κύριε, ἵνα ἀναβλέψω». Χωρίς περιστροφές ζητᾶ ἀπό τόν Κύριο τό φῶς του. Μέ τήν λέξη «Κύριος» ὁμολογεῖ τήν πίστη του στή θεότητά του. Μέ τή λέξη «υἱέ Δαυίδ» τόν ἀναγνωρίζει ὡς τό γνήσιο Μεσσία, ὡς τόν ἀπόγονο τοῦ Δαυίδ.

Ἐπειδή κάποιος τυφλός γνώρισε τόν Κύριο καί ἔλαβε φυσικό φῶς, ὁ κόσμος καί ὁ τυφλός μαζί δοξολόγησαν τόν Θεό. Είναι μια δικαιολογημένη πράξη αυτή που έκαναν γιατί μπροστά τους ο Χριστός πραγματοποίησε ένα θαύμα. Βέβαια από την άλλη δεν ήταν λίγες οι φορές που ο Ιησούς μέσα από τα κηρύγματα Του μα είπε πως «Ότι εώρακάς με πεπίστευκας· μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες» (Ιωάν. κ΄ 20).
Όμως και αργότερα, αμέσως μετά την Σταύρωση και την Ανάσταση Του δεν συνέχισε να επιτελείτε το ίδιο θαύμα μέσω των Αποστόλων Του;


Αλλά και σήμερα, στην σημερινή εποχή, αυτήν την βάρβαρη και αποκαλυπτική..."άρρωστη" εποχή, δεν συνεχίζεται το θαυματουργικό έργο του Χριστού μας; Δεν συνεχίζεται η θεραπεία όλων υμών των "τυφλών" να συντελείται μέσω των ιερέων Του, μέσα από τα Μυστήρια που επιτελούν στο όνομα της Αγίας Τριάδος; Η παρουσία του Χριστού μας δεν αποκαλύπτεται καθημερινά στις μέρες μας μέσω των ίδιων των ανθρώπων, μέσω της προσευχής και της ανυπόκριτης αγάπης και της πίστης τους;

Αργότερα και να τα κοινωνήσουμε, να τα γνωρίσουμε πρώτα εμείς και μετά να τα εντάξουμε στην «Ιθάκη» μας, την Ενοριακή Νεανική Εστία μας και να τα συστήσουμε στους Θεοπάτορες Αγίους μας, αλλά και να τους δείξουμε σε αυτά ως τους Αγίους προστάτες τους, που θα συνεχίσουν να θαυματουργούν, όσο όμως και εμείς αγαπημένοι και μονοιασμένοι τους το ζητάμε με την προσευχή μας, όσο εμείς πανηγύρια θα τελούμε στις χαρές των γιορτών τους.
Μάλιστα δράττοντας την ευκαιρία ας επαναλάβουμε πως υπερβαλλόντως μα τόσο δίκαια τους εορτάζουμε τρείς φορές τον χρόνο. Μια στο καταχείμωνο στην εορτή της Συλλήψεως της Θεοτόκου από την Αγία Άννα μας, «…τον Δεκέμβρη στις 9, που έχει η Άννα την γιορτή της», όπως λέει και το όμορφο αυτό λαϊκό τραγούδι, μια το κατακαλόκαιρο, την 25 Ιουλίου για την εορτή της Κοιμήσεως της Αγίας Άννας μας, και τέλος σε μια μεγάλη γιορτή και στήνοντας ένα όμορφο και μεγάλο πανήγυρι τους τιμούμε μπροστά στην ολοκαίνουργια εκκλησιά μας, στο μεγάλο προαύλιο του Ιωακείμ και της Άννας, την 9η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, για την εορτή της Σύναξης των Αγίων Θεοπατόρων, παρουσία κλήρου και λαού. Τους αγαπούμε τιμώντας τους δεόντως ως τους Αγίους προστάτες μας και προστάτες των ζευγαριών που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και ζητούν την βοήθεια και τις πρεσβείες τους μαζί με αυτές της Θεοτόκου κόρης τους, της Παναγίας μας, προς τον Εγγονό τους και Θεό μας, τον Χριστό και ιδρυτή της Εκκλησίας μας.

Τι δηλαδή πρέπει να κάνουμε;
Κάθε Κυριακή, αλλά και όποτε έχει προγραμματίσει η Ενορία μας την τέλεση Θείας Λειτουργίας (υπάρχει πάντα στην διάθεση σας το μηνιαίο πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών και των δραστηριοτήτων της, σε έντυπη μορφή στις προθήκες του ναού μας, ή και σε ηλεκτρική μορφή στην ιστοσελίδα μας...κάντε κλικ εδώ και δείτε το πρόγραμμα του Ιανουαρίου 2022, και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει η Ενορία μας) τώρα μάλιστα που έστω και υπό αυτές τις περίεργες συνθήκες είναι ανοιχτοί οι χώροι λατρείας, οι οποίοι θυμίζω πως λειτούργησαν κάποια στιγμή "κελεισμένων των θυρών", ενώ ανοιγοκλείνουν δυο χρόνια τώρα, ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τα κέφια του "κορωνοϊού", ο οποίος και μας μετ_άλλαξε τα φώτα με την τελευταία μετάλλαξη του, την "Όμικρον".
για να μας βλέπουν όλους από εκεί ψηλά, να φέρουμε το κρασί, το "νάμα" για την Θεία Κοινωνία και το λαδάκι για τα καντήλια των Αγίων μας, να προσφέρουμε την αγάπη μας στον δίσκο που κάθε Κυριακή, χρόνια τώρα, από τα Αποστολικά ακόμα, τα πρωτοχριστιανικά χρόνια, περιφέρεται από τους συνεργάτες του Ιερού Ναού μας, μιας καινούργιας εκκλησιάς, με πολλές-πολλές ατέλειες ακόμα, που όμως μας φιλοξενεί και μας υποδέχεται κάθε Κυριακή, γιορτή και σχόλη, εξυπηρετώντας τις λατρευτικές ανάγκες μας, με προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών μας, ίσως την αγορά των χαλιών που οπωσδήποτε πρέπει να στρώσουμε, αφού ο χειμώνας δεν αστειεύεται πλέον.
που προσωρινά βάλαμε μέχρι να βρεθεί ο δωρητής που θα αναλάβει την αξία της αγιογράφησης των πραγματικών, να δούμε τα καινούργια ασημένια κανδήλια μας, που παραμένουν όμως ανεξόφλητα ακόμα, και κατόπιν να πούμε στον Χριστό και Θεό μας, ένα μεγάλο «ευχαριστώ», κατά το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που ακολουθεί, να του πούμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» που είναι δίπλα μας, πάνω μας, μέσα μας, να κοινωνήσουμε και να επικοινωνήσουμε μαζί Του και με τους συνανθρώπους μας, κατά το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας και της Μεταλήψεως, και τέλος για να τον χιλιοευχαριστήσουμε, που μένει μαζί μας παρ’ όσα εμείς του κάνουμε και Αυτός δεν λέει να μας αφήσει να φύγουμε από τον δρόμο Του και να ξεστρατίσουμε. Να του πούμε με συντριβή…

Να αφήσουμε για λίγο το ζεστό μαξιλάρι μας...ίσως όχι πάντα αδιαμαρτύρητα και με ιδιαίτερη προθυμία, να φορέσουμε τα καλά μας...προσέξτε!!! μέσα και έξω, να αγοράσουμε ή να παρασκευάσουμε οι ίδιοι την προσφορά, το πρόσφορο, την λειτουργιά μας, να αφήσουμε το δίπτυχο της οικογενείας μας για να διαβάσει ο ιερέας στην Αγία Πρόθεση, να βάλουμε τις δυο αγνές λαμπάδες μας στην Εφέστιο Εικόνα των Αγίων μας, που μας καμαρώνουν από την θέση τους αριστερά μέσα στο κιβώριο που τους τοποθετήσαμε με ευλάβεια, κάθε που μπαίνουμε στην εκκλησιά τους, και δυο μεγάλες λαμπάδες να ανάψουμε στην Αγία Τράπεζα να κάψουν κατά την Θεία λειτουργία, να αφήσουμε ένα λουλούδι πάνω στην λειψανοθήκη και να στολίσουμε τα Ιερά Λείψανα των Αγίων μας, που είναι τοποθετημένα στο όμορφο υπερυψωμένο προσκυνητάρι της "Τρίχρονης Παναγιάς" μας που τους φτιάξαμε μπαίνοντας στον κυρίως Ναό αριστερά,

Και όλα αυτά, να μην τα κάνουμε μόνοι μας, αλλά να πάρουμε τα παιδιά μας αγκαλιά ή από το χέρι και τα βήματα στην εκκλησιά μας να οδηγήσουμε, τηρώντας παράλληλα και όλα τα μέτρα ασφαλείας κατά του κορωνοϊού μέσα και έξω από τον ναό μας...σας τα έχω πει, κουράζοντας σας, χιλιάδες φορές, δυο ολόκληρα χρόνια τώρα, τα ξέρετε πια καλύτερα και από εμένα και μάλιστα τα τηρείτε και καλύτερα από εμένα και σας ευχαριστώ από καρδιά για αυτό. Με την δια ζώσης παρουσία μας να ακολουθήσουμε όλοι μαζί το γλυκό κάλεσμα της καμπάνας της εκκλησιάς μας, να έρθουμε και να ανάψουμε το κεράκι μας ενθυμούμενοι ζώντες και κεκοιμημένους, μπαίνοντας στον πρόναο, να προσκυνήσουμε τις πρόχειρες εικόνες

…Ευχαριστούμε Θεέ μου για την παρουσία και την αγάπη Σου, για την πάντα ανοιχτή αγκαλιά Σου!!!
Καλή και ευλογημένη Κυριακή σε όλους και σε όλες!!!

*παρακάτω θα δείτε το Ευαγγέλιο της σημερινής Κυριακής στο πρωτότυπο κείμενο και σε νεοελληνική απόδοση...
Κυριακή ΙΔ΄Λουκά
(23-1-2022)
"Η θεραπεία του τυφλού της Ιεριχούς"
(Λουκά ιη΄, 35-43)
Καλή Κυριακή!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου