"Σήμερον κρεμάται επί ξύλου,
ο εν ύδασι την γην κρεμάσας."
Την κορύφωση του Θείου Δράματος θα γευθούν οι πιστοί χριστιανοί σε όλη την Ορθοδοξία αυτήν την αποφράδα ημέρα, την Μεγάλη Πέμπτη, όπου το πρωί τελείται ο Εσπερινός της Μεγάλης Πέμπτης μαζί με τη Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, και προσέρχεται πλήθος πιστών στην Κοινωνία των Θείων Δώρων, ενώ το βράδυ της ίδιας ημέρας τελείται ο Όρθρος της Μεγάλης
Παρασκευής, όπου σε αυτήν την συγκινητική και γεμάτη κατάνυξη Ακολουθία αναπαρίσταται το Θείο Δράμα της Σταύρωσης, ενώ κατά την διάρκεια της διαβάζονται από τους ιερείς τα 12 ευαγγέλια, όπου σε αυτά περιγράφονται αφηγηματικά όλα τα γεγονότα του Θείου Πάθους και από τους τέσσερις Ευαγγελιστές, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, από τη σύλληψη του Ιησού Χριστού και Διδασκάλου τους έως και την Ταφή Του.
Σήμερον κρεμάται επί ξύλου, ο εν ύδασι την γην κρεμάσας.
Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται, ο των αγγέλων βασιλεύς.
Ψευδή πορφύραν περιβάλλεται, ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις.
Ράπισμα κατεδέξατο, ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ.
Ήλοις προσηλώθη, ο νυμφίος της Εκκλησίας.
Λόγχη εκεντήθη, ο υιός της Παρθένου.
Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ.
Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν.
Το ίδιο γίνεται κάθε χρόνο τις ημέρες αυτές και στην δική
Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται, ο των αγγέλων βασιλεύς.
Ψευδή πορφύραν περιβάλλεται, ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις.
Ράπισμα κατεδέξατο, ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ.
Ήλοις προσηλώθη, ο νυμφίος της Εκκλησίας.
Λόγχη εκεντήθη, ο υιός της Παρθένου.
Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ.
Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν.
Μετά την σύλληψή Του στο όρος των Ελαιών, ο Χριστός δικάστηκε και καταδικάστηκε από τους Αρχιερείς σε μια δίκη που είχε τυπική διαδικασία αφού οι Φαρισαίοι επιζητούσαν από την αρχή τον θάνατο Του και απλά περίμεναν την καταλληλότερη στιγμή. Επειδή όμως δεν είχαν νόμιμη εξουσία, τον έστειλαν στον Πόντιο Πιλάτο, προκειμένου η καταδικαστική απόφαση να απαγγελθεί από αυτόν, καθώς κατείχε την εξουσία του Ρωμαίου διοικητή της περιοχής.
Ο Πιλάτος πάλι από την μεριά του, δεν ήθελε να πάρει την ευθύνη απάνω του και ζήτησε από το πλήθος που ήταν συγκεντρωμένο στην αυλή του Πραιτωρίου να διαλέξει ανάμεσα στον Βαραββά και τον Χριστό για το ποιος να σωθεί, δίνοντας παράλληλα «χάρη» για την γιορτή του Πάσχα.
Το πλήθος, (οι περισσότεροι συνεργάτες και οπαδοί του Βαραββά)
με παρότρυνση του ιερατείου, διάλεξαν τον θάνατο του Ιησού με σταύρωση χρησιμοποιώντας λόγια δυνατά και γεμάτα μίσος, όπως το "άρων άρων σταύρωον αυτόν" και όταν ο Πόντιος Πιλάτος είπε στους Ιουδαίους πως δεν μπορεί να φέρει το βάρος του αίματος αυτού του αθώου ανθρώπου καταδικάζοντας τον, τότε αυτοί με ακόμη μεγαλύτερο και απίστευτο μένος του αποκριθήκαν πως αναλαμβάνουν αυτοί την ευθύνη και πως το αίμα του Χριστού θα βαρύνει αυτούς προσωπικά και τους απογόνους τους, μια ευθύνη που έχει ο Ισραηλιτικός λαός ως και τις μέρες μας.
Από εκείνο το σημείο μέχρι και την Σταύρωση Του, ο Ιησούς έζησε τον απόλυτο εξευτελισμό αλλά και την χλεύη του πλήθους και των Ρωμαίων στρατιωτών, πορφύρα, αγκάθινο στεφάνι, και μαστίγωμα, κοροϊδευτικά λόγια, καλάμι στα χέρια και φτυσίματα, ήταν μερικά από τα μαρτύρια που έζησε λίγο πριν το τέλος υπομονετικά ο Ιησούς.
Σύμφωνα με τις γραφές, ο Ιησούς σταυρώθηκε στις 9 το πρωί, με το μαρτύριο Του να κρατάει έξι ώρες.
Πάνω από τον Σταυρό και λίγο πριν ξεψυχήσει με μια πράξη υπέρτατης αγάπης παίρνει μαζί Του μετανιωμένο για τις άσχημες πράξεις, στον παράδεισο τον ένα από τους δύο ληστές που συνσταυρώθηκαν μαζί του.
Μετά το πέρας των 12 ευαγγελίων, στις εκκλησίες ο κόσμος συγκεντρώνει λουλούδια και πολλούς εθελοντές, οι οποίοι προετοιμάζονται και ξενυχτήσουν με τον Εσταυρωμένο, προκειμένου να στολίσουν τον Επιτάφιο, που την επόμενη ημέρα, την Μεγάλη Παρασκευή το πρωΐ, θα υποδεχτεί το Άχραντο Σώμα του Χριστού.
μας Ενορία, την κατακόμβη των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, και στην ομώνυμη ταπεινή και υπόγεια προς το παρόν εκκλησιά μας, που βρίσκεται στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας, και που σε λίγο τελειώνει ανοικοδόμηση του επάνω ναού της, όπου εκεί θα τελούνται όλες οι Ακολουθίες μας.
Αυτήν την παράδοση τηρούμε χρόνια τώρα στην Ενορία μας που γίνεται με μεγάλη κατάνυξη και ευλάβεια, όπου όλο το βράδυ οι κυρίες και οι κύριοι που επιθυμούν ψάλλουν τα εγκώμια του Χριστού μας και παράλληλα στολίζουν με λουλούδια αλλά και την αγάπη τους, τον Επιτάφιο ...το κιβώριο όπου τοποθετημένο στο κέντρο του Ναού και συγκεκριμένα στον σολέα, θα εναποτεθεί από τους ιερείς μας, την Παρασκευή το πρωΐ μετά τον Εσπερινό της Αποκαθηλώσεως, το ιερό Σώμα του Κυρίου και κατόπιν το βράδυ της ίδιας ημέρας θα περιφερθεί εν πομπή στις γειτονιές και τους δρόμους της Ενορίας μας για ευλογία των σπιτικών μας και θα συναντηθεί με τους άλλους δύο Επιταφίους της Νέας Ευκαρπίας, αυτού του Αγίου Γεωργίου και αυτού της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, σε μια κοινή δέηση και πνευματική σύμπραξη και ένωση όλων των Ενοριών της όμορφης γειτονιάς μας.
Αυτήν την παράδοση τηρούμε χρόνια τώρα στην Ενορία μας που γίνεται με μεγάλη κατάνυξη και ευλάβεια, όπου όλο το βράδυ οι κυρίες και οι κύριοι που επιθυμούν ψάλλουν τα εγκώμια του Χριστού μας και παράλληλα στολίζουν με λουλούδια αλλά και την αγάπη τους, τον Επιτάφιο ...το κιβώριο όπου τοποθετημένο στο κέντρο του Ναού και συγκεκριμένα στον σολέα, θα εναποτεθεί από τους ιερείς μας, την Παρασκευή το πρωΐ μετά τον Εσπερινό της Αποκαθηλώσεως, το ιερό Σώμα του Κυρίου και κατόπιν το βράδυ της ίδιας ημέρας θα περιφερθεί εν πομπή στις γειτονιές και τους δρόμους της Ενορίας μας για ευλογία των σπιτικών μας και θα συναντηθεί με τους άλλους δύο Επιταφίους της Νέας Ευκαρπίας, αυτού του Αγίου Γεωργίου και αυτού της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, σε μια κοινή δέηση και πνευματική σύμπραξη και ένωση όλων των Ενοριών της όμορφης γειτονιάς μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου