
«Πλὴν ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν καὶ ἀγαθοποιεῖτε καὶ δανείζετε μηδὲν ἀπελπίζοντες»
τονίζει μὲ ἔμφαση καὶ καταλήγει...
«Γίνεσθε οὖν οἰκτίρμονες, καθὼς καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν οἰκτίρμων ἐστίν».
Θέλοντας ὁ Χριστὸς νὰ συνοψίσει τὴν ἠθική Του διδασκαλία σὲ ἕνα σύντομο καὶ πρακτικὸ κανόνα εἶπε:
«καὶ καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσι ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως».
Ἡ κοινὴ χριστιανικὴ συνείδηση ἐκτιμώντας τὴν συντομία καὶ τὴν περιεκτικότητα τῆς διδασκαλίας αὐτῆς τὴν ὀνόμασε «χρυσοῦν κανόνα τῆς συμπεριφορᾶς» καὶ πράγματι εἶναι χρυσὸς κανόνας, γιατί ἀποτελεῖ τὸν πυρήνα, τὸ Α καὶ τὸ Ω τῆς ἀτομικῆς καὶ κοινωνικῆς ἁρμονίας καὶ προόδου.
Ο Χριστός, ως μέγας "επαναστάτης", ίσως ο μεγαλύτερος όλων των εποχών, με το λόγο Του αυτό φέρνει την επανάσταση μέσα στους κόλπους του Ιουδαϊκού κόσμου, στον οποίο υπάρχει η αντίληψη της εκδικήσεως και της ανταποδόσεως του κακού· Στο βιβλίο της Εξόδου (21:23-24) διαβάζουμε:
«Εάν δε εξεικονισμένον η δώσει ψυχήν αντί ψυχής, οφθαλμόν αντί οφθαλμού, οδόντα αντί οδόντος, χείρα αντί χειρός, πόδα αντί ποδός»
(Αν όμως προκληθεί σωματική βλάβη τότε θα εφαρμόσετε την αρχή ζωή αντί ζωής, οφθαλμό αντί οφθαλμού, δόντι αντί δοντιού, χέρι αντί χεριού, πόδι αντί ποδιού.)
Ο Χριστιανισμός όμως υπερβαίνει το μωσαϊκό νόμο και εφαρμόζει το νόμο του Ελεήμονος Θεού, το νόμο της χάριτος, σύμφωνα με τον οποίο η αγάπη του Θεού αγκαλιάζει ακόμα και τον εχθρό μας.

Ἐν τούτοις τὰ ἐγκλήματα καὶ τα κακουργήματα ἐναντίον τῶν βασικῶν αὐτῶν ἀγαθῶν του ἀνθρώπου δὲν λείπουν καὶ ἀπὸ τὴν πλέον ανεπτυγμένη πολιτεία, τουναντίον περισσεύουν. Γιατί; Γιατί ὁ Νόμος εἶναι ἐξωτερικός, επιδερμικός, βίαιος, ἀναγκαστικὸς καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ τὰ προλάβει ὅλα. Ἐνῶ ὁ «χρυσὸς κανόνας» ποὺ εἶναι Νόμος ἐσωτερικὸς καὶ ἐνσυνείδητος, ἐὰν ἐφαρμοσθεῖ ἀπὸ ὅλα τὰ μέλη τῆς κοινωνίας, εἶναι σὲ θέση νὰ κάνει θαύματα. Κάθε φορά ποὺ θὰ ἔρθεις σὲ σχέση καὶ ἐπαφὴ μὲ τὸν συνάνθρωπό σου, βάλε σὰν κριτή τῶν σκέψεων, τῶν ἐπιθυμιῶν καὶ τῶν ἐνεργειῶν σου γενικά, τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό σου καὶ τοποθέτησέ τον στὴν θέση τοῦ συνανθρώπου σου. Τί θὰ ἤθελες, στὴν προκείμενη περίπτωση νὰ σκεφτοῦν,
νὰ ἐπιθυμήσουν καὶ νὰ ἐνεργήσουν γιὰ σένα οἱ ἄλλοι;
.jpg)
Όμως δὲν ἀρκεῖ νὰ ἐπικρατήσει μόνο ἡ τάξη καὶ ἡ δικαιοσύνη στὴν κοινωνία. Δὲν ἀρκεῖ νὰ μὴν ἀδικοῦμε τοὺς ἄλλους καὶ νὰ σεβόμαστε τὰ ἀγαθά του. Χρειάζεται ἀκόμη καὶ νὰ προσφέρουμε καὶ νὰ συμπαραστεκόμαστε στὶς ἀνάγκες τῶν συνανθρώπων μας. Τί θὰ ἤθελες ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους, ἐὰν βρισκόσουν σὲ δύσκολες στιγμὲς στὴν ζωή σου; Ἐὰν ὁ θάνατος καί ἡ ἀρρώστεια ἐπισκεφτόταν τὴν οἰκογένειά σου; ἐὰν ἡ φτώχεια καὶ ἡ δυστυχία σὰν ἀπρόσκλητος ἐπισκέπτης κτυποῦσε τὴν πόρτα σου;

Οι ειδήμονες λοιμοξιολόγοι επιστήμονες προτείνουν, και το κράτος μας ακούγοντας τους, νομοθέτησε πια την αποφυγή των υπερβολικών συναθροίσεων, και όπου αυτό δεν καθίσταται δυνατόν, την υποχρεωτική χρησιμοποίηση της μάσκας, για την αναχαίτιση της διασποράς του ιού, ή το εμβόλιο για όσους το επιθυμούν, ή εναλλακτικά τα τεστ. Αυτό λέει ο νόμος, περίεργος νόμος δεν λέω, αλλά περίεργη είναι και νοσηρή πραγματικότητα που βιώνουμε...σε ποιόν φυσιολογικό άνθρωπο αρέσει να φορά μάσκα, να κάνει εμβόλια και τεστ, να φοβάται σε κάθε του κίνηση και να είναι τρομοκρατημένος κάθε φορά που συναναστρέφεται με τους συνανθρώπους του, αλλά όλοι ως Έλληνες πολίτες οφείλουμε να σεβαστούμε τους νόμους του κράτους μας, ενώ ως Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι, τις επιταγές της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, που είναι και το καθ' ύλην αρμόδιο όργανο για τις αποφάσεις που άπτονται της λατρευτικής μας ζωής,
ειδικά στην δύσκολη αυτή κατάσταση που βιώνουμε τώρα με το 4ο κύμα της πανδημίας, και έτσι σύμφωνα απάντα με τις αποφάσεις της Ιεραρχίας, ή να εμβολιαστούμε αν το επιλέξουμε, και αν όχι, τότε να κάνουμε τα τεστ μια-δυο φορές την εβδομάδα που υποχρεούμαστε πια και από τον νόμο, για να συνεχίσουμε να κινούμαστε και να λειτουργούμε μέσα στην κοινωνία των ανθρώπων, πάντα φορώντας την μάσκα, όπου αυτή κρίνεται απαραίτητο και τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής στους χώρους μέσα και έξω από τους Ιερούς Ναούς μας, σεβόμενοι σύμφωνα με τον χρυσό κανόνα του χριστιανού, ο ένας τον άλλον.
Όμως ας αφήσουμε την νομοθεσία και ας δούμε τον χρυσό κανόνα του χριστιανού, αυτό που σήμερα μας προτείνει ο Χριστός μας. Πως μεταφράζεται στην περίπτωση αυτή; Πως μεταφέρεται στην εποχή μας; Τι λέει;
Ερωτώ!!! Θέλετε κάποιος που...ίσως εγωϊστικά ριψοκινδυνεύει την υγεία του και δεν προσέχει την συμπεριφορά του μέσα στην συνεχιζόμενη εξάπλωση του covid-19, θέλετε λοιπόν αυτός ο κάποιος να μεταφέρει, όντας απρόσεκτος, απερίσκεπτος, φοβισμένος ίσως, "υπερορθόδοξος" μπορεί, να σας φέρει αντιμέτωπους με τον άγνωστο μέχρι πρότινος...θανατηφόρο για κάποιους, και χωρίς θεραπεία προς το παρόν, αλλά με το εμβόλιο ως αποδεδειγμένο μέσο για την αποφυγή της εξάπλωσης, της νόσησης και των θανάτων, θέλετε αυτόν τον περίεργο ιό , και εγώ θα συμπληρώσω, τον "ανίερο", "ανευλαβή" & "ασεβή", που κλείνει εκκλησιές στο πέρασμα του, να κάνει την εμφάνιση του ανάμεσα μας, ανάμεσα σας, στους οικείους και στα παιδιά σας, στα σπιτικά και στις δουλειές σας...στην εκκλησιά μας, στην εκκλησιά σας; Είμαι σίγουρος για το όχι σας. Ε!!! λοιπόν, αδελφοί μου, και για αυτόν τον λόγο ίσως να μας προτείνει σήμερα ο Χριστός μας το..."καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως".


Αγαπούμε τον τόπο μας, αγαπούμε τους συνανθρώπους μας, προσέχουμε να μην πάθουν κακό, βοηθούμε τον διπλανό μας, ακόμα και από απόσταση, ακόμα και με μάσκα αν χρειάζεται,
ερχόμαστε στην εκκλησιά της Ενορίας μας τακτικά, ειδικά τις Κυριακές, είμαστε κοντά στους ιερείς μας, ζούμε με επίκεντρο τον ολοκαίνουργιο Ιερό Ναό μας, προπαντός τώρα, που κλείνουμε σε λίγες ημέρες δυο χρόνια από την τέλεση των Θυρανοίξιων του, θυμάστε ήταν το Σαββατοκύριακο της 12ης και 13ης Οκτωβρίου του 2019, που λειτουργούμε επάνω από την φιλόξενη κατακόμβη μας, που επί μια δεκαετία εξυπηρέτησε ικανοποιητικά, μα προσωρινά, την λατρευτική ζωή μας, και δυο χρόνια κοντά τώρα...με εξαίρεση το τρίμηνο του lockdown και του κλεισίματος των εκκλησιών, και μετά το άνοιξε-κλείσε που ακολούθησε μέχρι και τις μέρες μας...δυστυχώς!!! έχοντας υπέρμετρη ενοριακή συνείδηση, βαπτιζόμαστε,

Τον χρυσό κανόνα της συμπεριφοράς μας ως άνθρωποι, τον ξέρουμε από τα πρώτα, άγουρα, παιδικά χρόνια μας, τον εξέφρασαν με τον δικό τους τρόπο οι αρχαίοι ημών πρόγονοι μας, τον μαθαίνουμε από τους γονείς μας, μας τον διδάσκουν οι δάσκαλοι μας στα σχολεία. Σήμερα όμως καλούμαστε να τον μάθουμε και ως χριστιανοί, από τον ίδιο τον Χριστό μας, με τα ίδια του τα λόγια, μέσα από την αφήγηση του κατά Λουκάν Ευαγγελίου Του. Μα ξέρετε κάτι αδελφοί μου, αγαπημένοι αναγνώστες και φίλοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Ενορίας μας!!! Δεν φθάνει μόνο αυτό, δεν φθάνει μόνο να μάθουμε πως…«αυτό που δεν θέλουμε να μας κάνουν οι άλλοι, επ’ ουδενί δεν πρέπει να το κάνουμε εμείς σ’ αυτούς». Τώρα, σήμερα, εδώ, όλοι, καλούμαστε τον νόμο, τον κανόνα αυτόν, να τον κάνουμε πράξη στην ζωή μας...
Καλή & ευλογημένη Κυριακή!!!
*παρακάτω δείτε σας παρακαλούμε αν το επιθυμείτε και το Ευαγγέλιο της Β' Κυριακής του κατά Λουκάν, στο αρχαίο, πρωτότυπο κείμενο, αλλά και την νεοελληνική απόδοση του...
Το ευαγγέλιο της Κυριακής,
την 3η Οκτωβρίου 2021
Εκ του κατά Λουκάν Ευαγγέλιον στ' 31-36.
Πρωτότυπο κείμενο:
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου