Είδησις:
Στην Ενορία μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, που βρίσκεται στην Δυτική Θεσσαλονίκη, την πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας...της "ΜΙΑΣ" θυμάστε!!! προς τιμήν του τοπικού Αγίου μας, του Οσίου Παχωμίου του Αγιορείτου, ή Ουσακιώτου, ή Ευκαρπιώτου, του οποίου το Ιερό Παρεκκλήσιον κάθε χρόνο πανηγυρίζουμε (βρίσκεται στο πάρκο των Μικρασιατών και στην συμβολή των οδών Δασκάλας Αθηνάς Τσακίρη & Εγνατίας και είναι αφιερωμένο στους προγόνους μας από το Ουσάκ της Μικράς Ασίας) φέτος, δυστυχώς, δεν θα τελεστούν οι καθιερωμένες λατρευτικές και λαογραφικές, πανηγυρικές εκδηλώσεις,
όπως είναι ο υπαίθριος πανηγυρικός Εσπερινός που πάντοτε τελούσαμε φέρνοντας τα Λείψανα του Αγίου Παχωμίου από τον Άγιο Γεώργιο της επάνω Νέας Ευκαρπίας και όπου συμμετείχε με τα χορευτικά του τμήματα ο Μικρασιατικός μας Σύλλογος "Ουσάκ" της Νέας Ευκαρπίας.
Αλλά αυτό που σίγουρα θα γίνει, είναι να τελεστεί μέσα στην μεγάλη και ολοκαίνουργια εκκλησία μας, μόνο η Θεία Λειτουργία ανήμερα της εορτής του προστάτου Αγίου μας, την 7η Μαΐου 2021, από τις 7.30 π.μ έως τις 10.00 π.μ, και να διαβαστεί το κόλλυβο του Οσίου Παχωμίου του Ευκαριώτη, αλλά και να τελεστεί Μνημόσυνο για τους Ουσακιώτες προγόνους μας και ιδρυτές της Νέας Ευκαρπίας, την Παρασκευή της Διακαινησίμου και εορτή των Εγκαινίων του Ιερού Ναού της "Ζωοδόχου Πηγής" στην Βασιλεύουσα, την Κωνσταντινούπολη, "ανεωγμένων των θυρών" για φέτος, 2021, ή σχεδόν κλειστών, ή μισάνοιχτων...όπως το βλέπει ο καθείς εξ' υμών, και "δια τον φόβον των Ιουδαίων"...όμως για πολύ λίγο ακόμα, και για όσο ακόμα μπορέσουμε να το υπομείνουμε και αυτό για 2η φορά...για 2ο Πάσχα!!!
όπως είναι ο υπαίθριος πανηγυρικός Εσπερινός που πάντοτε τελούσαμε φέρνοντας τα Λείψανα του Αγίου Παχωμίου από τον Άγιο Γεώργιο της επάνω Νέας Ευκαρπίας και όπου συμμετείχε με τα χορευτικά του τμήματα ο Μικρασιατικός μας Σύλλογος "Ουσάκ" της Νέας Ευκαρπίας.
Αλλά αυτό που σίγουρα θα γίνει, είναι να τελεστεί μέσα στην μεγάλη και ολοκαίνουργια εκκλησία μας, μόνο η Θεία Λειτουργία ανήμερα της εορτής του προστάτου Αγίου μας, την 7η Μαΐου 2021, από τις 7.30 π.μ έως τις 10.00 π.μ, και να διαβαστεί το κόλλυβο του Οσίου Παχωμίου του Ευκαριώτη, αλλά και να τελεστεί Μνημόσυνο για τους Ουσακιώτες προγόνους μας και ιδρυτές της Νέας Ευκαρπίας, την Παρασκευή της Διακαινησίμου και εορτή των Εγκαινίων του Ιερού Ναού της "Ζωοδόχου Πηγής" στην Βασιλεύουσα, την Κωνσταντινούπολη, "ανεωγμένων των θυρών" για φέτος, 2021, ή σχεδόν κλειστών, ή μισάνοιχτων...όπως το βλέπει ο καθείς εξ' υμών, και "δια τον φόβον των Ιουδαίων"...όμως για πολύ λίγο ακόμα, και για όσο ακόμα μπορέσουμε να το υπομείνουμε και αυτό για 2η φορά...για 2ο Πάσχα!!!
Ως ευχή και φέτος λοιπόν λέμε...
...όχι "και του χρόνου", αλλά...
..."του χρόνου", και πρώτα και πάντα ο Θεός!!!
Χριστός Ανέστη αδελφοί μου!!!
********************************************************************************
Ὁ Άγιος ὁσιομάρτυς Παχώμιος ὁ Αγιορείτης, ή Ρώσος, ή ὁ Καυσοκαλυβίτης, ή ὁ Ουσακιώτης ή ὁ Ευκαρπιώτης.
(† 7 Μαΐου 1730)
Ο βίος του Αγίου μας
Ὁ ὁσιομάρτυς Παχώμιος, πού στάθηκε ὁ τελευταῖος ἀπό τούς τρεῖς ὑποτακτικούς τοῦ Καυσοκαλυβίτη ὁσίου Ἀκακίου, γεννήθηκε γύρω στά 1670 στήν κάτω Ρωσία ἀπό εὐσεβεῖς γονεῖς πού κατά τή βάπτισή του τοῦ ἔδωσαν τό ὄνομα Προκόπιος.
Σέ ἡλικία 15 περίπου ἐτῶν αἰχμαλωτίστηκε ἀπό Τατάρους ἐπιδρομεῖς, κατά τή διάρκεια τοῦ Μεγάλου Ρωσοτουρκικοῦ πολέμου, ἐπί τσάρου Πέτρου τοῦ Α΄ τοῦ Μεγάλου (1672-1725) καί πουλήθηκε σέ Τοῦρκο, ὁ ὁποῖος τόν μετέφερε στήν πατρίδα του, τό Οὐσάκι τῆς περιοχῆς τῆς Φιλαδελφείας τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. Ἐκεῖ τό ἀφεντικό του, τοῦ ἔμαθε τήν τέχνη τῆς βυρσοδεψίας, ἐνῶ παράλληλα, χρησιμοποιώντας βασανιστήρια καί παντοειδεῖς στερήσεις, τόν πίεζε νά ἀλλαξοπιστήσει. Εἰκοσιεπτά χρόνια αἰχμαλωσίας ὑπέμεινε ὁ Προκόπιος γιά τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ, σταθερός καί ἀκλόνητος στήν εὐσέβεια, ὥσπου στό τέλος ὁ ἀφέντης του βλέποντας καί θαυμάζοντας τήν πίστη του, τοῦ χάρισε τήν ἐλευθερία του.
Ὅμως, λίγο πρίν ἀναχωρήσει ἀσθένησε. Τότε, ἐκμεταλευόμενοι τό γεγονός αὐτό γνωστοί του Τούρκοι πού τόν ἐπισκέφθηκαν, διέδωσαν ψευδῶς ὅτι ἀρνήθηκε τόν Χριστό καί θέλησε νά γίνει Τοῦρκος καί γι’ αὐτό τοῦ φόρεσαν τούρκικα φορέματα. Μόλις ὅμως ὁ Προκόπιος συνῆλθε ἀπό τήν ἀσθένειά του, ἔβγαλε τά ροῦχα αὐτά καί ἀνεχώρησε γιά τή χώρα τῆς μετανοίας, τό Ἅγιον Ὄρος, γύρω στά 1712.
Η οδός των βαφείων στο Ουσάκι της Μικράς Ασίας. |
Στά Καυσοκαλύβια, μέ τίς εὐχές καί νουθεσίες τοῦ Ὁσίου καί μέ τόν ἀπερίγραπτο, σύμφωνα μέ τό βίο του, πνευματικό ἀγῶνα, ἔγινε τύπος καί παράδειγμα τῆς μοναχικῆς πολιτείας.
Ἀγωνιώντας ὅμως μήπως κατά τόν καιρό τῆς ἀσθενείας του στό Οὐσάκι εἶχε πράγματι βγεῖ ἀπό τό στόμα του ἄθελά του ἐκεῖνος ὁ λόγος τῆς ἀρνήσεως τοῦ Χριστοῦ, ἔστω κι ἄν αὐτός θά εἶχε εἰπωθεῖ ἀσυναίσθητα καί χωρίς τόν ἔλεγχο τῆς βουλήσεώς του, ἄρχισε νά ἐπιθυμεῖ σφόδρα τό μαρτύριο.
Φανερώνοντας ὅμως τούς λογισμούς του αὐτούς ὡς καλός ὑποτακτικός στό Γέροντά του, ἄκουσε ἀπό τόν Ὅσιο πολλούς ὀνειδισμούς καί δέχτηκε αὐστηρές ἐπιπλήξεις, θέλοντας μέ τόν τρόπο αὐτό νά φανερωθεῖ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Διότι ἀπό τήν μεγάλη πνευματική του πείρα ὁ ὅσιος Ἀκάκιος γνώριζε, ὅτι τέτοιοι λογισμοί πολλές φορές εἶναι καρπός διάνοιας ὑπερήφανης καί ὄχι ἔκχύλισμα θείου ἔρωτα.
Ἀλλ’ ἐπειδή οἱ παραπάνω λογισμοί παρέμεναν στήν καρδιά του Παχωμίου αὐξανόμενοι μέρα μέ τή μέρα καί μετά ἀπό τή διαπίστωση τόσο τοῦ ὁσίου Ἀκακίου ὅσο καί ἄλλων πνευματικῶν πατέρων τοῦ Ἁγίου Ὄρους ὅτι ὁ πόθος τοῦ Παχωμίου γιά τό μαρτύριο ἦταν κατά Θεόν, ἀποφασίστηκε ἡ ἀναχώρησή του γιά τόν τόπο τῆς ὁμολογίας του. Συνοδίτης στή μαρτυρική του πορεία ἦταν ὁ πρῶτος του Γέροντας ἱερομόναχος Ἰωσήφ Νεοσκητιώτης.
Ὅταν ἔφθασαν μέσω Σμύρνης στό Οὐσάκι, ὁ μέν πνευματικός κατέλυσε σ’ ἕνα κοινό πανδοχεῖο, ὁ δέ Παχώμιος, ἀφοῦ πρῶτα ἐπισκέφθηκε τήν οἰκία τοῦ πρώην ἀφέντη του, κατέληξε στό παζάρι ὅπου καί τόν ἀναγνώρισαν γνωστοί του Ἀγαρηνοί. Αὐτοί, φοβούμενοι μήπως ἦρθε γιά νά ξαναβρεῖ τήν περιουσία του, τόν ἄρπαξαν καί τόν ἔσυραν στό δικαστήριο τοῦ τόπου, δέρνοντας καί ὑβρίζοντάς τον καθ’ ὁδόν. Ἐκεῖ, ἀφοῦ κατηγορήθηκε ὅτι ἀπό Μουσουλμάνος ξανάγινε Χριστιανός, ὁμολόγησε μέ παρρησία τήν πίστη του στόν Χριστό. Ἀπ’ ἐκεῖ, ὁ δρόμος γιά τό πολυπόθητο μαρτύριο ἦταν ἤδη ἀνοικτός.
Οἱ παρόντες στό δικαστήριο συκοφάντες, ἀφοῦ ἔδεσαν σάν κακοῦργο τόν Παχώμιο, ἄρχισαν νά τόν σέρνουν πρός τόν τόπο τῆς καταδίκης, ἔξω ἀπό τήν πόλη, ἐκεῖ ὅπου ἔσφαζαν τά πρόβατα, κάτω ἀπό ἕνα γεφύρι καί δίπλα σέ μία βρύση, σύμφωνα μέ τό Βίο. Τή μαρτυρική πομπή συνόδευαν Τοῦρκοι καί Ἑβραῖοι ἀπό τούς ὁποίους, ἄλλοι μέν τόν ἔβριζαν καί τόν ἐνέπαιζαν, ἄλλοι τόν παρακινοῦσαν νά ἀρνηθεῖ τόν Χριστό καί ἄλλοι ἐνέπτυαν στό πρόσωπό του καί τόν ἐκολάφιζαν. Ἀρκετοί δέ ἀπό τούς Χριστιανούς, προσευχόμενοι μέσα στήν καρδιά τους, τόν παρότρυναν νά ἐγκαρτερήσει μέχρι τέλους καί νά ἀξιωθεῖ τοῦ μαρτυρικοῦ στεφάνου, τόν ὁποῖο ἔλαβε κατά τήν ἑβδόμη τοῦ μηνός Μαΐου, τήν ἡμέρα τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου. Ὁ δέ συνοδίτης τοῦ Ὁσιομάρτυρος, ἱερομόναχος Ἰωσήφ, μαθαίνοντας τά γενόμενα, πῆρε τό δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς, πέρασε ἀπό τόν τόπο τοῦ μαρτυρίου καί εἶδε τό τρισόλβιο λείψανο νά κεῖται στή βαμμένη μέ τό αἷμα του γῆ.
Μετά τρεῖς μέρες Χριστιανοί πῆραν τό ἱερό λείψανο καί τό ἐνταφίασαν στήν ἁγιοτόκο μικρασιάτιδα γῆ. Κάποια μάλιστα Χριστιανή πού βασανιζόταν ἀπό ἡμικρανία, ἀφοῦ ἐπικαλέστηκε τή βοήθεια τοῦ ἁγίου Παχωμίου καί ἔχρισε μέ τό αἷμα του τήν κεφαλή της, ἐλευθερώθηκε ἀμέσως καί γιά πάντα ἀπό ἐκεῖνους τούς δυσβάστακτους πόνους. Καί τόσο πολύ εὐλάβεια ἔτρεφε ἀπό τότε στόν Ἅγιο, ὥστε ἔγραψε πρός τούς πατέρες τοῦ Ἁγίου Ὄρους πού τόν γνώριζαν, ζητώντας νά ἱστορήσουν γιά λογαριασμό της τήν εἰκόνα του. Ὅταν δέ τήν ἔλαβε, μέ λαμπρότητα καί εὐλάβεια τελοῦσε κάθε χρόνο τήν ἑορτή τοῦ
Ὁσιομάρτυρος.
Τόν βίο καί τό Μαρτύριο τοῦ ἁγίου Παχωμίου συνέταξαν ὁ ἱερομόναχος Ἰωνᾶς Καυσοκαλυβίτης (+ 1765) βιογράφος τοῦ ὁσίου Ἀκακίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ἀπό τόν ὁποῖο ἄκουσε τά περί τῆς ζωῆς τοῦ Ἁγίου καί ὁ ἅγιος Μακάριος ὁ Καλογερᾶς ὁ Πάτμιος, «γνώριμος» τοῦ ἁγίου Παχωμίου, ὅπως ὁ ἴδιος ἀναφέρει στό πρός αὐτόν Ἐγκώμιο ( Λειψία 1765).
Ἐπιτομή τοῦ βίου ἐξέδωσε ὁ ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στό Νέο Μαρτυρολόγιο. Ἀρκετά χρόνια ἀπό τό μαρτύριο τοῦ ἁγίου Παχωμίου, ἔγινε ἡ ἀνακομιδή τῶν λειψάνων του ἀπό τόν μητροπολίτη Φιλαδελφείας Ἰωσήφ, ἐνῶ ἀργότερα, ἀπό τόν ἴδιο ἱεράρχη πού ἦταν Πάτμιος στήν καταγωγή καί ἀδελφός τῆς μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου τῆς ἱερᾶς νήσου, μεταφέρθηκαν στό καθολικό τῆς παραπάνω Μονῆς, ὅπου φυλάσσονται μέχρι σήμερα.
Δύο Ἀκολουθίες τοῦ ὁσιομάρτυρος
Παχωμίου, ἡ μία τῆς ἀθλήσεως καί ἡ ἄλλη τῆς ἀνακομιδῆς τμήματος τοῦ ἱεροῦ λειψάνου του ἀπό τήν Πάτμο στήν μονή Ἁγίου Παύλου στό Ἅγιον Ὄρος, ἔργα τοῦ μοναχοῦ Γερασίμου Μικραγιαννανίτου, ἐκδόθηκαν τό 1953.
Ἑτέρα Ἀκολουθία, σύνθεση τῶν ὑμνογράφων ἱερομονάχων Σεραφείμ, καί Νικοδήμου Κάππου τῶν Πατμίων, τοῦ μοναχοῦ Γερασίμου Μικραγιαννανίτου (τοῦ ἔτους 1930) καί τοῦ ἱερομονάχου Ἀθανασίου Σιμωνοπετρίτου, ἐκδόθηκε τό 2005. Ὁ ἅγιος Παχώμιος συνυμνεῖται ἐπίσης στίς Ἀκολουθίες Ἁγιορειτῶν Πατέρων, Νεομαρτύρων, Πατμίων Ἁγίων, Λαυριωτῶν Ὁσίων, Καυσοκαλυβιτῶν Ὁσίων καθώς καί τοῦ ὁσίου Ἀκακίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ἔργο τοῦ ἱερομονάχου Ἰωνᾶ Καυσοκαλυβίτου, βιογράφου τοῦ Ὁσιομάρτυρος.
Η μνήμη του εορτάζεται από την Αγία Ορθόδοξο Εκκλησία μας την 7ην Μαΐου εκάστου έτους,
Παχωμίου, ἡ μία τῆς ἀθλήσεως καί ἡ ἄλλη τῆς ἀνακομιδῆς τμήματος τοῦ ἱεροῦ λειψάνου του ἀπό τήν Πάτμο στήν μονή Ἁγίου Παύλου στό Ἅγιον Ὄρος, ἔργα τοῦ μοναχοῦ Γερασίμου Μικραγιαννανίτου, ἐκδόθηκαν τό 1953.
Ἑτέρα Ἀκολουθία, σύνθεση τῶν ὑμνογράφων ἱερομονάχων Σεραφείμ, καί Νικοδήμου Κάππου τῶν Πατμίων, τοῦ μοναχοῦ Γερασίμου Μικραγιαννανίτου (τοῦ ἔτους 1930) καί τοῦ ἱερομονάχου Ἀθανασίου Σιμωνοπετρίτου, ἐκδόθηκε τό 2005. Ὁ ἅγιος Παχώμιος συνυμνεῖται ἐπίσης στίς Ἀκολουθίες Ἁγιορειτῶν Πατέρων, Νεομαρτύρων, Πατμίων Ἁγίων, Λαυριωτῶν Ὁσίων, Καυσοκαλυβιτῶν Ὁσίων καθώς καί τοῦ ὁσίου Ἀκακίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ἔργο τοῦ ἱερομονάχου Ἰωνᾶ Καυσοκαλυβίτου, βιογράφου τοῦ Ὁσιομάρτυρος.
Η μνήμη του εορτάζεται από την Αγία Ορθόδοξο Εκκλησία μας την 7ην Μαΐου εκάστου έτους,
Η Ιερά Πανήγυρις του Παρεκκλησίου του
Αγίου Παχωμίου του Ουσακιώτου
Αγίου Παχωμίου του Ουσακιώτου
ή του Ευκαρπιώτου.
Ο τοπικός μας Άγιος, ο Όσιος Παχώμιος ο Ευκαρπιώτης, μπορεί να μην τιμάται μαζί με τους υπολοίπους τοπικούς Αγίους της Ιεράς Μητροπόλεως μας την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου, όμως αυτό δεν σημαίνει πως υστερεί της αγάπης και της τιμής από όλους εμάς τους Ευκαρπιώτες, ειδικά δε από τους Ανθοκηπιώτες, όπου στην Ενορία μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, μικρό όμορφο παρεκκλήσιο αφιερωμένο στο όνομα του, του φτιάξαμε στο κέντρο της
πλατείας των Μικρασιατών ιδρυτών της πόλης μας, προερχομένων από το Ουσάκ, την αρχαία τοποθεσία της Ευκαρπίας, όπου και μαρτύρησε ο Άγιος προστάτης μας και προστάτης των Ουσακιωτών, ο Άγιος Παχώμιος ο Αγιορείτης, ή Ουσακιώτης, ή ο Ευκαρπιώτης, ο δικός μας, ολόδικος μας, Άγιος.
Τις ημέρες πριν και μετά της εορτής του, που είναι την 7η Μαΐου, πραγματοποιείται από την Ενορία μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, Μικρά Υπαίθριος Πανήγυρις στο όμορφο Παρεκκλήσι του, ενώ τα Ιερά Λείψανα του Αγίου μας μαζί με την εικόνα
του "κατηφορίζουν" για λίγο από τον 'Αγιο Γεώργιο της επάνω Νέας Ευκαρπίας, όπου και θησαυρίζονται, για να τεθούν σε προσκύνηση από τους πανηγυριστές.
Στο τέλος του Πανηγυρικού Υπαίθριου Εσπερινού μας, η Ενορία μας σε συνεργασία με τον Μικρασιατικό Σύλλογο "Ουσάκ" της Νέας Ευκαρπίας, διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις με χορούς και τραγούδια από την Μικρά Ασία, θυμίζοντας σε όλους μας τις χαμένες, μα ποτέ ξεχασμένες, πατρίδες των προγόνων μας και υπενθυμίζοντας στην νέα γενιά το πλήθος των Αγίων που έβγαλε από τα σπλάχνα της αυτή η "καρποφόρα" γη της Μικράς Ασίας.
Βέβαια και φέτος, όπως και πέρυσι, τίποτε από όλα αυτά δεν θα γίνει λόγω της πανδημίας, από τον πιο "ασεβή", τον πιο "ανευλαβή" και "ανίερο" ιό που γνώρισε η ανθρωπότητα, μα εδώ η χώρα μας τιμωρήθηκε έτι περισσότερο λόγω της Πίστης του όμορφου και χαριτωμένου λαού της χώρας μας και των κλειστών εκκλησιών της, που του επιβλήθηκε χωρίς καμιά χαραμάδα στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα, το Πάσχα και την Ανάσταση του Κυρίου το 2020, και συνεχίζει έναν και πλέον χρόνο μετά, εν έτι 2021, σχεδόν το ίδιο, με απαγορεύσεις, μέτρα, πρόστιμα,
του "κατηφορίζουν" για λίγο από τον 'Αγιο Γεώργιο της επάνω Νέας Ευκαρπίας, όπου και θησαυρίζονται, για να τεθούν σε προσκύνηση από τους πανηγυριστές.
Στο τέλος του Πανηγυρικού Υπαίθριου Εσπερινού μας, η Ενορία μας σε συνεργασία με τον Μικρασιατικό Σύλλογο "Ουσάκ" της Νέας Ευκαρπίας, διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις με χορούς και τραγούδια από την Μικρά Ασία, θυμίζοντας σε όλους μας τις χαμένες, μα ποτέ ξεχασμένες, πατρίδες των προγόνων μας και υπενθυμίζοντας στην νέα γενιά το πλήθος των Αγίων που έβγαλε από τα σπλάχνα της αυτή η "καρποφόρα" γη της Μικράς Ασίας.
Βέβαια και φέτος, όπως και πέρυσι, τίποτε από όλα αυτά δεν θα γίνει λόγω της πανδημίας, από τον πιο "ασεβή", τον πιο "ανευλαβή" και "ανίερο" ιό που γνώρισε η ανθρωπότητα, μα εδώ η χώρα μας τιμωρήθηκε έτι περισσότερο λόγω της Πίστης του όμορφου και χαριτωμένου λαού της χώρας μας και των κλειστών εκκλησιών της, που του επιβλήθηκε χωρίς καμιά χαραμάδα στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα, το Πάσχα και την Ανάσταση του Κυρίου το 2020, και συνεχίζει έναν και πλέον χρόνο μετά, εν έτι 2021, σχεδόν το ίδιο, με απαγορεύσεις, μέτρα, πρόστιμα,
Φωτογραφία 18 & 19/10/2019, από τα Θυρανοίξια του επάνω Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, Ανθοκήπων Νέας Ευκαρπίας. (...άσχετο μα όμορφο!!!) |
Χριστός Ανέστη αδελφοί μου!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου