4. Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ & Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ ...ζ) ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΑΠΤΟΡΩΝ η) ΟΙ ΥΜΝΟΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΠΑΤΟΡΩΝ θ) Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΥΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΑΤΕΚΝΙΑΣ...(Ε)

Σχόλιον...

*...Νέα περίοδος εγκλεισμού και απομόνωσης εγκαινιάζεται αυτές τις ημέρες και στην πατρίδα μας. Κάποιοι το λένε 3ο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Λέξεις όπως lockdown, καραντίνα, κρούσματα, Μ.Ε.Θ. διασωληνωμένοι, νεκροί, μάσκες, rapid μοριακά test, εμβόλια, φαρμακευτικές εταιρίες, ποσοστά ανοσίας, κ.τ.λ. ακούγονται όλο και περισσότερο απειλητικά μέσα στα αυτιά μας, ενώ ασχήμιες και αντιδημοκρατικά πέρα για πέρα μέτρα, αλλά 
και βαναυσότητες, απαγορεύσεις κυκλοφορίας και άλλα πολλά απίστευτα δρώμενα, τελούνται μπροστά στα μάτια μας. 
       Μέσω της τηλεόρασης πια, ως μοναδική διέξοδος από την μοναξιά μας κατά την περίοδο του κορωνοϊού, εξελίσσονται και αναπαράγονται με γνώμονα την τηλεθέαση, 
σκηνές απείρου κάλλους από τις αντιδράσεις του κόσμου της αγοράς και των επιχειρηματιών, που είναι σε απόγνωση, άνεργοι, χωρίς μισθό και έχοντας εναποθέσει την μοίρα της επιβίωσης τους, ελπίζοντας στα φιλέσπλαχνα αισθήματα του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών και στην ευαισθησία του εν ενεργεία Πρωθυπουργού της χώρας μας.  
        Προγνωστικά για τεράστια νούμερα κρουσμάτων εξαιτίας των μεταλλάξεων της νόσου covid-19 και του ιού που περίεργα και αναπάντεχα εισήλθε στην καθημερινότητα μας, ανακοινώνονται από τα τηλεοπτικά κανάλια και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 
         Αλλά βλέπουμε και ακούμε παράλληλα, εφιαλτικές "προφητείες" για τα μελλούμενα, από "διάσημους" επιστήμονες γιατρούς, λοιμοξιωλόγους, επιδημιολόγους, 
που δεν γνωρίζαμε στο παρελθόν και τώρα καταλήξαμε να τους φωνάζουμε με το μικρό τους όνομα, οι οποίοι σε απόλυτη εναρμόνιση μεταξύ τους και με την κυβέρνηση, αγωνίζονται και αυτοί απεγνωσμένα να περιορίσουν από τα πάρκα και τους δρόμους, έναν ολόκληρο λαό, "ημίτρελους" πολίτες πια, που μετά από ένα ολόκληρο χρόνο απίστευτης ταλαιπωρίας στην σωματική και την ψυχική υγεία του και με κλονισμένη την εμπιστοσύνη του, καταγγελτικός όσο ποτέ για τους πάντες και τα πάντα, αλλά και εν δυνάμει "μελλοθάνατος", όπως τον έκαναν να πιστέψει. 
         Περιφέρεται μασκαρεμένος με τον τετράποδο φίλο του, ή τρέχει αλλόφρων φορώντας τις φόρμες του στο δρόμο, στα πάρκα, στις παραλίες, συμπληρώνει ή στέλνει μηνύματα με το κινητό του για να βγει από το σπίτι του, προσπαθεί να κοροϊδέψει τον αστυνομικό που τον σταματά για να του επιβάλει πρόστιμο εξαιτίας της απειθαρχίας του, αλλά και της τεράστιας ανάγκης του για επικοινωνία για κοινωνικότητα...για κανονικότητα!!!
          Και οι εκκλησιές μας, ίσως ο μόνος χώρος που θα μπορούσε να μαλακώσει την ψυχή του Έλληνα, που θα μπορούσε να τον λυτρώσει από την ψυχική διαταραχή και την σύγχυση που βρίσκεται, κλειστές και αυτές...ή μισόκλειστες, ανάλογα με τα τετραγωνικά τους, και τις Κ.Υ.Α. που διαδέχονται η μία την άλλη. 
              Παράλληλα, απίστευτες θεωρίες λαμβάνουν χώρα από αδαείς επιστήμονες-θεολόγους για την Θεία Κοινωνία και τα Μυστήρια της Ορθοδοξίας μας, τα οποία και αγωνίζονται οι ανόητοι να εξηγήσουν επιστημονικά στο εργαστήριο τους, ρεζιλεύοντας όμως τον εαυτό τους. 
          Οι θρησκευτικοί ταγοί της χώρας, ανήμποροι και αυτοί να αντιδράσουν στην δυναμική εξέλιξη αυτής της επιδημίας, του λοιμού...κατά το εκκλησιαστικότερον, συνυπογράφουν και μετατρέπουν τα Φ.Ε.Κ. της κυβέρνησης σε Εγκυκλίους τους, που αποστέλλονται με την σειρά τους στους ιερείς των Ενοριών, οι οποίοι και καλούνται ως δια μαγείας, από την μια να κρατήσουν τους ενορίτες τους ζωντανούς με τα μέτρα, τις αποστάσεις και τους περιορισμούς, αλλά από την άλλη να τον καθησυχάσουν και να τον παρηγορήσουν, να τον λειτουργήσουν να τον βαπτίσουν, να τον παντρέψουν, 
να τον κηδεύσουν, να τον κοινωνήσουν, κρατώντας ανοιχτό τον δρόμο με τον Χριστό και τους Αγίους Του, ενώ παράλληλα να είναι και νόμιμοι απέναντι σε παράλογα μέτρα, που παίρνονται από "πανέξυπνους" ανθρώπους και εγκρίνονται από το ανώτατο όργανο της ηγεσίας της Εκκλησίας μας, την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
         Και η δική μας Ενορία... μισόκλειστη και αυτή, με δυνατότητα εισόδου στον τεράστιο Ιερό Ναό της, των 1.000 τ.μ. μόλις εννέα πιστών, πέραν των  συνεργατών και των διακονητών της, αναγκάστηκε να προσαρμοστεί επιστρατεύοντας...πρώτα από όλα την φαντασία της, και όσα μέσα μπορούσε να διαθέσει. Και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πια μονόδρομος. Ιστοσελίδες, λογαριασμοί & profils, ηλεκτρονικές διευθύνσεις, στην google, στο youtube, στο facebook, στο twitter, στο viber, στο skype, στο zoom...και έπεται συνέχεια!!! Ότι μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες στην Ενορία μας, στα κατηχητικά σχολεία μας, την "Ιθάκη" των παιδιών μας, στους Κύκλους Μελέτης Αγίας Γραφής, αλλά και παραπέρα, στους διαδικτυακούς φίλους,

Η Γιαγιά Άννα με τον Εγγονό της Χριστό & 
η Παναγία Μητέρα του Χριστού μας, με τον Υιό της.
Σπάνια και παλαιά εικόνα που μας έστειλε διαδικτυακός φίλος...
Ευχαριστούμε πολύ!!!
 αναγνώστες και ακολούθους της προσπάθειας μας αυτής, της κατήχησης και ενημέρωσης του κόσμου που μας εμπιστεύεται και που μας παρακολουθεί με αυτόν τον τρόπο...τον νέο τρόπο...τον διαδικτυακό τρόπο...τον μόνο τρόπο στις μέρες του κορωνοϊού και της πανδημίας του!!! 
          Το σημερινό άρθρο μας, έχει αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Να κατηχήσει, αλλά και να απασχολήσει δημιουργικά τους αναγνώστες μας, τώρα που θέλοντας και μη, είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας και έχουμε έτι περισσότερο χρόνο ελεύθερο και μπορούμε να διαβάσουμε, γνωρίζοντας τους μέσω του διαδικτύου, πρώτα τους δικούς μας Αγίους, τους προστάτες της Ενορίας μας, ένα άρθρο που θα έχει τον γενικό τίτλο: 
"Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ & Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ", 
το οποίο και σε τέσσερις συνέχειες, σε τέσσερα μέρη θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, και θα ξεδιπλώσει την σημασία αυτού του διαλεκτού ζευγαριού της Παλαιάς Διαθήκης, του Ιωακείμ και της Άννας, στην Νέα πια Διαθήκη....στην Καινή Διαθήκη!!!
          Σήμερα θα σας παρουσιάζουμε, αναρτώντας το 2ο μέρος του άρθρου μας αυτού, προσπαθώντας να καλύψουμε με τις παρεχόμενες πληροφορίες που σας παραθέτουμε, αυτό το γλυκό πρόσωπο της Αγίας Άννας, της μητέρας της Παναγίας μας και "γιαγιάς" του Χριστού μας, που μαζί με τον ομόζυγο της  Ιωακείμ,
  κατάφεραν μέσα από την προσευχή και την ακλόνητη πίστη τους, με την Γέννηση της Θεοτόκου κόρης τους, να ενώσουν την Παλαιά με την Καινή Διαθήκη, να γεφυρώσουν την ζωή με τον θάνατο, να κατεβάσουν τον ουρανό στην γη, και να σώσουν την ανθρωπότητα με τον ερχομό του Μεσσία Εγγονού τους. 
          Περιέχει δε, μόνο μερικά από τα στοιχεία του βίου της, που σώζονται μέσα από το πρωτοευαγγέλιο του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου και άλλων συγγραφέων της εποχής, αλλά και νεοτέρων εκκλησιαστικών ιστορικών. 
Σήμερα η συνέχεια και το τέλος των αναρτήσεων μας για τους Αγίους Θεοπάτορες,
με το 4ο μέρος του άρθρου μας που τιτλοφορείται...

"Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ 
Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ"...

Οι Εορτές 
των Αγίων Θεοπατόρων 
Ιωακείμ & Άννης.
    Η Αγία Ορθόδοξος Ανατολική Εκκλησία του Κυρίου μας, υπερβαλλόντως μα δικαίως τιμά τους Αγίους γονείς της Παναγίας μας, τον παππού και την γιαγιά του Χριστού μας, τον Θεοπροπάτορα Ιωακείμ και ειδικά την Θεοπρομήτορα Άννα, τρεις φορές τον χρόνο με τις εξής εορτές:

         Η Σύναξις των Αγίων και Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, εορτάζεται την 9ην Σεπτεμβρίου και στην Ενορία μας τελείτε η Μεγάλη Πανήγυρις τους, με πολλές Ιερές Ακολουθίες, αλλά και πάμπολλες πολυήμερες εκδηλώσεις λατρευτικές και κοινωνικές.

         Την Κοίμηση της Αγίας Άννης η Εκκλησία μας την εορτάζει την 25ην Ιουλίου με ιδιαίτερη ακολουθία, ενώ η Ενορία μας και πάλι πανηγυρίζει τελώντας την Μικρά Πανήγυρη της με Εσπερινό, Λιτή και Αρτοκλασίες από τις εορτάζουσες Άννες και ανήμερα με Θεία Λειτουργία και Αγιασμό επάνω στον υπό κατασκευή ακόμα ναό μας.                        

       Την Σύλληψη της Αγίας Άννης η Εκκλησία μας την εορτάζει την 9η Δεκεμβρίου, όπου και πάλι η Ενορία μας τελεί Μικρά Πανήγυρη προς τιμήν της και στο τέλος όλων των Ακολουθιών διαβάζεται από τους ιερείς του ναού η ιδιαιτέρα ευχή της για την λύση της ατεκνίας.

                      
Οι Ύμνοι
των Αγίων & Δικαίων Θεοπατόρων, 
Ιωακείμ και  Άννης.


Έτερον Απολυτίκιον 
των Αγίων & Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης.
Ήχος δ΄ 
"Ταχύ προκατάλαβε..."
(πρωτοπρεσβύτερου Χρυσοστόμου Κοτσίδη)

Ανθόκηποι Εύκαρποι, Θεοπατόρων Δυάς, την χάριν την ένθεον, ως του Χριστού αγχιστείς, τιμώσιν διδέτωσαν, Ιωακείμ και Άννα, ενορίας προστάται, προσκυνητών το κλέος, αρωγοί αταικνούντων, Θεώ πρεσβίαν ποιήτε, σώζεσθαι άπαντες.




Έτερον Ἀπολυτίκιον 
των Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ και  Ἄννης.
 Ἦχος β΄. 

Των δικαίων Θεοπατόρων, Κύριε, την μνήμην εορτάζοντες, δι’ αυτών σε δυσωπούμεν. Σώσον τας ψυχάς ημών.




Κοντάκιον
τῶν Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης.
 Ἦχος β΄. 
"Τά ἄνω ζητῶν..."


ΦωτόΕὐφραίνεται νῦν, ἡ Ἄννα τῶν στειρώσεως, λυθεῖσα δεσμῶν, καί τρέφει τήν Πανάχραντον, συγκαλοῦσα ἅπαντας, ἀνυμνῆσαι τόν δωρησάμενον, ἐκ νηδύος αὐτῆς τοῖς βροτοῖς, τήν μόνην Μητέρα καί Ἀπείρανδρον.



Ἕτερον Κοντάκιον
  Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης.
Ἦχος ἅ΄. 
"Χορός ἀγγελικός..."


Τό ζεῦγος τό σεπτόν, Ἰωακείμ τέ καί Ἄννα, χορεύουσι φαιδρῶς, παρ’ ἐλπίδα τεκόντες, τό ὅρος τό ἅγιον, τήν νεφέλην τήν ἔμψυχον, τήν περίοπτον, τοῦ Βασιλέως καθέδραν, ὧν τῆς χάριτος, πνευματικῶς κοινωνοῦντες, Χριστόν μεγαλύνομεν.




Μεγαλυνάριον
τῶν Ἁγίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης.

Τέρπεται ἡ Ἄννα θεοπρεπῶς, κρατοῦσα ὡς βρέφος, τήν τεκοῦσαν τόν ποιητήν, σύν αὔτη δέ χαίρει, Ἰωακείμ ὁ θεῖος, ὧν τή χαρά ὡς δῶρον, τόν ὕμνον ἄσωμεν.





Κοντάκιον
Ἦχος πλ.δ΄ 
"Τή Ὑπερμάχω..."


ς τοῦ Σωτῆρος εὐκλεέστατοι Προπάτορες, ἐπουρανίων δωρεῶν ἄμφω ἐτύχατε, Ἰωακείμ καί Ἄννα οἱ θεοφόροι. Ἀλλ' ἐκ πάσης ἐπήρειας ἐκλυτρώσασθε, τούς αἰτοῦντας τήν θερμήν ὑμῶν ἀντίληψιν, καί κραυγάζοντας, χαίροις ζεῦγος θεοκλητόν.



Μεγαλυνάριον

Χαίρουσα μετέστης πρός ζωήν, Ἄννα ὥσπερ μήτηρ, τῆς τεκούσης τόν Ποιητήν. Ὅθεν τους τιμώντας, τήν θείαν κοίμησίν σου, χαρᾶς τῆς ἀθανάτου, μετόχους ποίησον.

      

Η ιδιαιτέρα Εὐχή.

εἰς τήν μεγαλώνυμον Θεοπρομήτορα Ἄνναν, η λύουσα τά δεσμά τῆς ἀτεκνίας & τής στειρότητος.

 Τοῦ Κυρίου δεηθμεν 
      ξαίρετος ρίζα  βλαστήσασα φυτόν γλαόκαρπον καί ειθαλές τήν περύμνητον Θεοτόκον, ξ ς προλθεν  ρχηγός τς ζως καί τελειωτής τῆς πίστεως ησος Χριστός·  πολυρρυτος βρυσις, ξ ς προλθεν ς χειμάρρους τρυφς καί ποταμός ερήνης ἡ ελογημένη ν γυναιξίν,  ναβλύσασα τήν βυσσον τν γαθν καί τό πέραντον πέλαγος τς γαθότητος καί τελεύτητου μακαριότητος·   προορισθεῖσα κυοφορσαι τήν λαμπροτέραν συγκρίτως τν λιακν κτίνων, ν προεδον καί προηγόρευσαν α προφητικαί σάλπιγγες·  γνωριζόμενη κ το καρπο ατς, τς βασιλίδος τν γγέλων καί ψηλοτέρας παρχούσης τν ορανν, ς σκεος κλογς το γίου Πνεύματος καί χάριτος δοχεῖον διαυγέστατον·  τς δικαιοσύνης καί μέμπτου βιοτς καί πολιτείας εκών καί σωφροσύνης λειμών εωδής καί δυπνεστος·  κπληρώσασα τά ν τ νόμω προστάγματα ν εθύτητι καρδίας καί ζεούση ελαβεία καί πάση κριβεία μετά τοῦ μακαρίου αὐτς  μοζύγου καί θεοφόρου ωακείμ·  νεύσει θεία συλλάβουσα ν λικία προβεβηκυία καί τέξασα τήν πρό αώνων προορισθεσαν γενέσθαι Μητέρα Θεο·  το πανοικτήρμονος καί πανευϊλάτου Θεο προμτορ,  τοίμη ντίληψις καί προστασία τν ες σέ καταφευγόντων κ πίστεως,  παραμυθία τν καταπονουμένων καί νάψυξις τν τεθλιμμένων,  τάς τεκνούσας καί στειρευούσας γυναίκας ετεκνούσας ποδεικνύουσα τή το γγονο σου χάριτι, προσδεξαι καί τήν δέησιν μν τν μαρτωλν καί τήν δυσθυμίαν τς παιδίας τν κετν σου εἰς εθυμίαν παιδοποιϊας μεταποίησον.
     Δός καρπόν κοιλίας τοῖς  πικαλουμένοις σέ διαλύουσα ατν τς καρπίας τόν γνόφον καί τας τεκνούσαις γυναιξίν ς λυτήριον στειρότητος ετέκνους ποίησον τας μακαρίζουσαις σέ καί δοξολογούσαις τόν Θεάθρωπον γγονόν σου καί ἠμν Πλάστην καί Κύριον.
     Ναί, μακαρία καί χαριτόβρυτε Ἄννα,  πάσιν ς σελήνη πλησιφαής κπέμπουσα τό γαλήνιον καί λαρόν φς τν ν σο θεοσδότων δωρεν,  τς Σάρρας ναδειχθεσα τιμιωτέρα, τς ννης το Σαμουήλ λαμπροτέρα, τς λισάβετ νδοξοτέρα καί πάσων τῶν δικαίων γυναικών, ν  νόμος εφημον ποιεται μνείαν ξιωτέρα καί ς κ τούτου πολλς τιμς καί χάριτος ξιωθεσα, πλσον χαρμονς καί γαλλιάσεως τάς καρδίας τν ες σέ καταφευγόντων καί δός τήν χάριν σου τος/τ/τας δούλοις/η/αις σου, (...μνημόνευσις ονομάτων) τος/τας πεκδεχομένοις/η/αις τήν σήν ταχίνην ἀρωγήν καί βοηθείαν, διανοίγουσα τνς γυναικν/ός ατνς τήν γαστέρα, να διά τς σς μεσιτείας καί ντιλήψεως τύχωσιν/η το φέτου τς συλλήψεως τέκνου καί δοξάσωσιν τό πανάγιον νομα το Θεανθρώπου γγονο σου καί Σωτρος μν ησο Χριστο· 
       πρέπει πάσα δόξα, τιμή καί προσκύνησις σύν τῷ νάρχω ατο Πατρί καί τ παναγίω καί γαθ καί ζωοποι ατο Πνεύματι νν καί εί καί ες τούς αώνας τν αώνων.  
Αμήν.
Τέλος του άρθρου...και τω Θεώ δόξα!!!
TAG