2. Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ & Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ... γ) Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ δ) ΤΟ ΤΑΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ...(Ε)

Η Γιαγιά Άννα με τον Εγγονό της Χριστό & 
η Παναγία Μητέρα του Χριστού μας, με τον Υιό της.
(σπάνια και παλαιά εικόνα που νας έστειλε διαδικτυακός φίλος...Ευχριστούμε!!!) 

Σχόλιον...

*...Νέα περίοδος εγκλεισμού και απομόνωσης εγκαινιάζεται αυτές τις ημέρες και στην πατρίδα μας. Κάποιοι το λένε 3ο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Λέξεις όπως lockdown, καραντίνα, κρούσματα, Μ.Ε.Θ. διασωληνωμένοι, νεκροί, μάσκες, rapid μοριακά test, εμβόλια, φαρμακευτικές εταιρίες, ποσοστά ανοσίας, κ.τ.λ. ακούγονται όλο και περισσότερο απειλητικά μέσα στα αυτιά μας, ενώ ασχήμιες και αντιδημοκρατικά πέρα για πέρα μέτρα, αλλά και βαναυσότητες, απαγορεύσεις κυκλοφορίας και άλλα πολλά απίστευτα δρώμενα, τελούνται μπροστά στα μάτια μας. 
       Μ
έσω της τηλεόρασης πια, ως μοναδική διέξοδος από την μοναξιά μας κατά την περίοδο του κορωνοϊού, εξελίσσονται και αναπαράγονται με 
γνώμονα την τηλεθέαση, σκηνές απείρου κάλλους από τις αντιδράσεις του κόσμου της αγοράς και των επιχειρηματιών, που είναι σε απόγνωση, άνεργοι, χωρίς μισθό και έχοντας εναποθέσει την μοίρα της επιβίωσης τους, ελπίζοντας στα φιλέσπλαχνα αισθήματα του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών και στην ευαισθησία του εν ενεργεία Πρωθυπουργού της χώρας μας. 
 
        Προγνωστικά για τεράστια νούμερα κρουσμάτων εξαιτίας των μεταλλάξεων της νόσου covid-19 και του ιού που περίεργα και αναπάντεχα εισήλθε στην καθημερινότητα μας, ανακοινώνονται από τα τηλεοπτικά κανάλια και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 
         Αλλά βλέπουμε και ακούμε παράλληλα, εφιαλτικές "προφητείες" για τα μελλούμενα, από "διάσημους" επιστήμονες γιατρούς, λοιμοξιωλόγους, επιδημιολόγους, που δεν γνωρίζαμε στο παρελθόν και τώρα καταλήξαμε να τους φωνάζουμε με το μικρό τους όνομα, οι οποίοι σε απόλυτη εναρμόνιση μεταξύ τους και με την κυβέρνηση, αγωνίζονται και αυτοί απεγνωσμένα να περιορίσουν από τα πάρκα και τους δρόμους, έναν ολόκληρο λαό, "ημίτρελους" πολίτες πια, που μετά από ένα ολόκληρο χρόνο απίστευτης ταλαιπωρίας στην σωματική και την ψυχική υγεία του και με κλονισμένη την εμπιστοσύνη του, καταγγελτικός όσο ποτέ για τους πάντες και τα πάντα, αλλά και εν δυνάμει "μελλοθάνατος", όπως τον έκαναν να πιστέψει. 
         Περιφέρεται μασκαρεμένος με τον τετράποδο φίλο του, ή τρέχει αλλόφρων φορώντας τις φόρμες του στο δρόμο, στα πάρκα, στις παραλίες, συμπληρώνει ή στέλνει μηνύματα με το κινητό του για να βγει από το σπίτι του, προσπαθεί να κοροϊδέψει τον αστυνομικό που τον σταματά για να του επιβάλει πρόστιμο εξαιτίας της απειθαρχίας του, αλλά και της τεράστιας ανάγκης του για επικοινωνία για κοινωνικότητα...για κανονικότητα!!!
          Και οι εκκλησιές μας, ίσως ο μόνος χώρος που θα μπορούσε να μαλακώσει την ψυχή του Έλληνα, που θα μπορούσε να τον λυτρώσει από την ψυχική διαταραχή και την σύγχυση που βρίσκεται, κλειστές και αυτές...ή μισόκλειστες, ανάλογα με τα τετραγωνικά τους, και τις Κ.Υ.Α. που διαδέχονται η μία την άλλη. 
              Παράλληλα, απίστευτες θεωρίες λαμβάνουν χώρα από αδαείς επιστήμονες-θεολόγους για την Θεία Κοινωνία και τα Μυστήρια της Ορθοδοξίας μας, τα οποία και αγωνίζονται οι ανόητοι να εξηγήσουν επιστημονικά στο εργαστήριο τους, ρεζιλεύοντας όμως τον εαυτό τους. 
          Οι θρησκευτικοί ταγοί της χώρας, ανήμποροι και αυτοί να αντιδράσουν στην δυναμική εξέλιξη αυτής της επιδημίας, του λοιμού...κατά το εκκλησιαστικότερον, συνυπογράφουν και μετατρέπουν τα Φ.Ε.Κ. της κυβέρνησης σε Εγκυκλίους τους, που αποστέλλονται με την σειρά τους στους ιερείς των Ενοριών, οι οποίοι και καλούνται ως δια μαγείας, από την μια να κρατήσουν τους ενορίτες τους ζωντανούς με τα μέτρα, τις αποστάσεις και τους περιορισμούς, αλλά από την άλλη να τον καθησυχάσουν και να τον παρηγορήσουν, να τον λειτουργήσουν να τον βαπτίσουν, να τον παντρέψουν, 
να τον κηδεύσουν, να τον κοινωνήσουν, κρατώντας ανοιχτό τον δρόμο με τον Χριστό και τους Αγίους Του, ενώ παράλληλα να είναι και νόμιμοι απέναντι σε παράλογα μέτρα, που παίρνονται από "πανέξυπνους" ανθρώπους και εγκρίνονται από το ανώτατο όργανο της ηγεσίας της Εκκλησίας μας, την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
         Και η δική μας Ενορία... μισόκλειστη και αυτή, με δυνατότητα εισόδου στον τεράστιο Ιερό Ναό της, των 1.000 τ.μ. μόλις εννέα πιστών, πέραν των  συνεργατών και των διακονητών της, αναγκάστηκε να προσαρμοστεί επιστρατεύοντας...πρώτα από όλα την φαντασία της, και όσα μέσα μπορούσε να διαθέσει. Και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πια μονόδρομος. Ιστοσελίδες, λογαριασμοί & profils, ηλεκτρονικές διευθύνσεις, στην google, στο youtube, στο facebook, στο twitter, στο viber, στο skype, στο zoom...και έπεται συνέχεια!!! Ότι μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες στην Ενορία μας, στα κατηχητικά σχολεία μας, την "Ιθάκη" των παιδιών μας, στους Κύκλους Μελέτης Αγίας Γραφής, αλλά και παραπέρα, στους διαδικτυακούς φίλους, αναγνώστες και ακολούθους της προσπάθειας μας αυτής, της κατήχησης και ενημέρωσης του κόσμου που μας εμπιστεύεται και που μας παρακολουθεί με αυτόν τον τρόπο...τον νέο τρόπο...τον διαδικτυακό τρόπο...τον μόνο τρόπο στις μέρες του κορωνοϊού και της πανδημίας του!!! 
          Το σημερινό άρθρο μας, έχει αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Να κατηχήσει, αλλά και να απασχολήσει δημιουργικά τους αναγνώστες μας, τώρα που θέλοντας και μη, είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας και έχουμε έτι περισσότερο χρόνο ελεύθερο και μπορούμε να διαβάσουμε, γνωρίζοντας τους μέσω του διαδικτύου, πρώτα τους δικούς μας Αγίους, τους προστάτες της Ενορίας μας, ένα άρθρο που θα έχει τον γενικό τίτλο: 
"Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ & Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ", 
το οποίο και σε τέσσερις συνέχειες, σε τέσσερα μέρη θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, και θα ξεδιπλώσει την σημασία αυτού του διαλεκτού ζευγαριού της Παλαιάς Διαθήκης, του Ιωακείμ και της Άννας, στην Νέα πια Διαθήκη....στην Καινή Διαθήκη!!!
          Σήμερα θα σας παρουσιάζουμε, αναρτώντας το 2ο μέρος του άρθρου μας αυτού, προσπαθώντας να καλύψουμε με τις παρεχόμενες πληροφορίες που σας παραθέτουμε, αυτό το γλυκό πρόσωπο της Αγίας Άννας, της μητέρας της Παναγίας μας και "γιαγιάς" του Χριστού μας, που μαζί με τον ομόζυγο της  Ιωακείμ,  κατάφεραν μέσα από την προσευχή και την ακλόνητη πίστη τους, 
με την Γέννηση της Θεοτόκου κόρης τους, να ενώσουν την Παλαιά με την Καινή Διαθήκη, 
να γεφυρώσουν την ζωή με τον θάνατο, να κατεβάσουν τον ουρανό στην γη, και να σώσουν την ανθρωπότητα με τον ερχομό του Μεσσία Εγγονού τους. 
          Περιέχει δε, μόνο μερικά από τα στοιχεία του βίου της, που σώζονται μέσα από το πρωτοευαγγέλιο του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου και άλλων συγγραφέων της εποχής, αλλά και νεοτέρων εκκλησιαστικών ιστορικών. 
Σήμερα η συνέχεια των αναρτήσεων μας για τους Αγίους Θεοπάτορες,
με το 2ον μέρος του άρθρου μας που τιτλοφορείται...

"Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΠΡΟΜΗΤΩΡ ΑΝΝΑ 
Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΠΡΟΠΑΤΩΡ ΙΩΑΚΕΙΜ"...
Η προσευχή της Αγίας Άννας.
"Η προσευχή των Θεοπατόρων',
της Αγίας Άννας & του Αγίου Ιωακείμ.
      Ζητάει η Αγία Άννα στην προσευχή της, να επιβλέψει ο Θεός στην ταπείνωση της και να της δώσει παιδί. Ένα παιδί ζητάει από το Θεό. ένα παιδί Θείο Δώρο, που θα απάλλασσε και αυτήν αλλά και τον σύζυγο της Ιωακείμ από την ντροπή της ατεκνίας τους και από τον σπίλο της αμαρτίας. Και αυτό το παιδί-δώρο δεν το θέλει για δικό της. Υπόσχεται και λέγει στον Δωρητή Θεό:
«Θά τό ἀφιερώσω Κύριε σέ Σένα».
      Ας δούμε όμως με τί λόγια προσεύχεται, πως απευθύνει η Αγία Άννα την παράκληση της στο Θεό:
«Κύριε Παντοκράτορα, καί Μεγαλοδύναμε, πού μόνο μέ τό λόγο ἔκανες τόν οὐρανό καί τή γῆ καί ὅσα φαίνονται καί εἶναι γύρω μας, πού λύτρωσες, τούς πατέρες μας ἀπό τά χέρια τοῦ Φαραώ, πού μέ τό πρόσταγμά Σου σχίσθηκε ἡ θάλασσα καί πέσανε μέσα οἱ Αἰγύπτιοι. Ἐσύ Θεέ, πού τούς ἔτρεφες σαράντα χρόνια στήν ἔρημο. Ἐσύ, πού εὐλόγησες τή Σάρρα,τή γυναίκα τοῦ Ἀβραάμ καί γέννησε τόν Ἰσαάκ στά γεράματά της. Ἐσύ πού χαρίτωσες ἐκείνη τήν Ἄννα τήν ὁμοία μου καί γέννησε τόν Σαμουήλ τόν προφήτη. Ἐσύ δῶσε καί σέ μένα τήν ταπεινή Σου δούλη παιδί, καί μή μέ ἀφήσης νά εἶμαι ντροπιασμένη καί ταπεινωμένη ἀπό ὅλο μου τό γένος. Κύριε, ὁ Θεός μου, τάχα καί σάν ἕνα ἀπό τά θηρία δέν εἶμαι καί ἐγώ; Διατί μέ ὠργίστηκες τόσο καί εἶμαι στείρα; Ἐσύ, πού εὐλόγησες τά ποιήματά σου καί εἶπες: Αὐξάνεσθε καί πληθύνεσθε, δῶσε καί σέ μένα σπέρμα καί καρπό κοιλίας, καί ἄν γεννήσω εἴτε ἀρσενικό εἴτε θηλυκό, νά Σού τό χαρίσω μέ ὅλη μου τή χαρά καί νά τό φέρω στό Ναό Σου νά τό ἀφιερώσω».
      Ο Άγιος Ιωακείμ, με ανάλογες προσευχές μα διαφορετικά λόγια, έκλαιγε και αυτός όπως και η γυναίκα του και παρακαλούσε το Θεό, να τους κάνει άξιους της γενναιοδωρίας Του και να τους χαρίσει το Θείο Δώρο της παιδοποιίας.
Ο Θεός απαντάει στις προσευχές 
του Ιωακείμ και της Άννας.
"Η Σύλληψις της Θεοτόκου"
 από την Αγία Άννα & τον Άγιο Ιωακείμ.
       Ο Θεός που αγαπάει το πλάσμα Του, είδε τα δάκρυα και τους αναστεναγμούς τους, απάντησε στις θερμές προσευχές τους. Και πως έγινε τούτο; Έστειλε τον Αρχάγγελο Γαβριήλ στον Ιωακείμ που ήταν στο βουνό και του λέγει:
«Χαῖρε Ἰωακείμ, καί εὐφραίνου, ἐγώ εἶμαι Ἀρχάγγελος Κυρίου καί ἦλθα νά σού πῶ, ὅτι πρόκειται νά γεννήσεις μία θυγατέρα, πού θά γεννήσει ἀπό τήν παρθενία τῆς τόν Βασιλιά τοῦ κόσμου καί Θεό. Ἄφησε λοιπόν τήν πολλή σου λύπη καί πικρία τῆς ψυχῆς σου καί πήγαινε στό σπίτι σου χαρούμενος. Φτάνουν οἱ τόσο πολλοί κόποι καί ἀναστεναγμοί. Ἄκουσε ό Θεός τή δέησή σου. Μόνο πήγαινε, πιστεύοντας στούς λόγους μου καί δόξαζε τό Θεό.»
       Αυτά είπε ο Αρχάγγελος στον Ιωακείμ και έφυγε αμέσως και πήγε στην Άννα και της είπε τα εξής:
«Ἄννα, Ἄννα, ἐπήκουσε Κύριος της δεήσεώς σου καί συλλήψει καί γεννήσεις, καί λαληθήσεται τό σπέρμα σου ἐν ὅλη τή οἰκουμένη». Καί εἶπεν Ἄννα, «ζῆ Κύριος ὁ Θεός μου, ἐάν γεννήσω εἴτε ἄρρεν, εἴτε θῆλυ, προσάξω αὐτό δῶρον Κυρίω τῷ Θεῶ μου καί ἔσται λειτουργῶν αὐτῶ πάσας τάς ἡμέρας τῆς ζωῆς αὐτοῦ».
"Η Γέννησις της Θεοτόκου"
από την Αγία Άννα.
       Ο Ιωακείμ σαν άκουσε τα λόγια και τα μηνύματα του αρχαγγέλου Γαβριήλ, πήγε χαρούμενος στο σπίτι του. Εκεί βρήκε τη γυναίκα του την Άννα που ήταν και αυτή χαρούμενη από τα λόγια του Αρχαγγέλου. 
       Εκείνη λοιπόν τη νύχτα, συνέλαβε η άγια Άννα τη Δέσποινα Θεοτόκο από τη σπορά του Ιωακείμ, γιατί μόνο ο Χριστός ασπόρως εκυήθη, γεννήθηκε χωρίς σπορά ανδρός.     
       Επηκολούθησαν ευτυχείς ημέρες απερίγραπτης χαράς για τους ευσεβείς και Δικαίους Ιωακείμ και Άννα. 
       Και τότε συνεχίσθηκαν οι προσευχές, προσευχές ευχαριστίας πια με δάκρυα χαράς και  ευγνωμοσύνης στο Θεό, και δεν ξεχάστηκαν μέσα στην πελώρια χαρά τους , δεν χάθηκαν μέσα στην ευτυχία της μητρότητας και της πατρότητας, δεν τους συνεπήρε ο ενθουσιασμός τους, μα εξακολούθησαν και μάλιστα με μεγαλύτερο σθένος να ευγνωμονούν τον Θεό για όλα τα αγαθά που τους χάρισε. Ποιος αλήθεια μπορεί να περιγράψει τη ευτυχία τους εκείνη, που επακολούθησε;
     Έπειτα όταν πέρασε ο προβλεπόμενος χρόνος, η χαρά τους έγινε πιο χειροπιαστή. Η ευσεβής Άννα σε ηλικία "προβεβηκυΐα", προχωρημένη δηλαδή, γέννησε μετά από 9 μήνες ένα χαριτωμένο και όμορφο κοριτσάκι. Τότε η Αγία Άννα ήταν περίπου 70 ετών, ενώ ο ομόζυγος της Ιωακείμ ήταν περίπου 80 ετών, ηλικίες που  καθιστούσαν αδύνατον την τεκνοποίηση, όμως δυνατόν το θαύμα της αδιάλειπτης προσευχής τους
        Το όνομα του παιδιού 
     και η σημασία του.
Τα πρώτα επτά βήματα της Παναγίας &
το ρίξιμο στην αγκαλιά της Αγίας μητέρας της, Άννας. 
     Στις οχτώ μέρες, ήταν συνήθεια στους Εβραίους, οι γονείς του παιδιού να καλούν τους ιερείς, να τους φιλεύουν και να βάζουν το όνομα του παιδιού. (μια συνήθεια που υπάρχει και στις μέρες μας όπου ο ιερέας καλείτε στο σπίτι, συνήθως την όγδοη ημέρα μετά την γέννηση του παιδιού, για να διαβάσει την ευχή της πρώτης ημέρας αλλά και την ευχή της ονοματοδοσίας του βρέφους αν οι γονείς έχουν αποφασίσει) 
        Σύμφωνα με τη συνήθεια λοιπόν αυτή, ο Άγιος Ιωακείμ και η Αγία Άννα καλέσανε τους ιερείς στο σπίτι τους, τους φιλέψανε ότι καλύτερο είχαν, για να ευχηθούν και για να βάλουν το όνομα τής θυγατέρας τους.  Την ονομάσανε "Μαριάμ".
        Το όνομα Μαριάμ σημαίνει Βασίλισσα. Σημαίνει επίσης, δώρο, ελπίδα, κυρία, Ωραία. Ήταν η πιο άγια γυναίκα, Άφθαρτη και Αμόλυντη και γι’ αυτό λέγεται Παναγία.   
          Αναλυτικά όμως, σύμφωνα με μίαν άλλη ερμηνεία κάθε γράμμα του ονόματος της αντιστοιχεί στις λέξεις:
Μόνη Αύτη Ρύσεται Ιού Άπαντας Μισοκάλου
Δηλαδή: Μόνη αυτή θα γλυτώσει τους ανθρώπους από το φαρμάκι του Διαβόλου, δηλαδή την αμαρτία.
Το τάμα της Αγίας Άννας.
"Η Κολακεία της Θεοτόκου"
Το ταχτάρισμα της Παναγίας μας
από τους Δικαίους γονείς της και Θεοπροπάτορες,
Ιωαμείμ και Άννα.
      Επί τρία ολόκληρα χρόνια χάρηκαν οι ευλαβείς και δίκαιοι γονείς την μικρή χαριτωμένη κόρη τους, έχοντάς την ανάμεσα τους και υμνολογώντας ευχαριστίες στο Θεό.
      Μόλις περάσανε τα τρία χρόνια, θυμήθηκαν οι γονείς της αυτό που τάξανε στο Θεό.
      Να χαρίσουν δηλαδή τη θυγατέρα τους στην Εκκλησία. Αληθινά, ήταν πολύ μεγάλη η πίστη της  Άννας, για να χωριστεί από τη θυγατέρα της, που ήταν μόλις τριών χρόνων. 
       Για να χωριστεί από κείνη, που ζήτησε με πολλά δάκρυα και πολλές προσευχές από το Θεό. Προτίμησε όμως η Αγία Άννα να τηρήσει την υπόσχεση της στο Θεό και να δώσει αυτό που έταξε, από τη διαδοχή του γένους της. Είπε λοιπόν:
όνο να γίνει αυτό που έταξα στο Θεό και ας μείνω χωρίς κληρονόμο, και ας μείνουν τα υπάρχοντα μου σε χέρια άλλων".
         Μαζέψανε οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα τις παρθένους της γειτονιάς, για να πάνε με λαμπάδες την χαριτωμένη κόρη τους στο Ναό. 
          Τον καιρό εκείνο, ήταν αρχιερέας ο Ζαχαρίας, ο Προφήτης και πατέρας του Προδρόμου. Αυτός μόλις είδε την Παναγία, τη γνώρισε αμέσως. Στάθηκε και της είπε πολλά εγκώμια. Μετά γύρισε και στους γονείς της και τους είπε:
"Τα Εισόδια της Παναγίας"
 & η εκπλήρωσις του τάματος της Αγίας Άννας στον Θεό.
«Εὐλογημένο καί χαριτωμένο ἀντρόγυνο, χαίρεσθε καί ἀγαλλιάσθε, γιατί ἀξιωθήκατε νά γίνετε γονεῖς τέτοιας θυγατέρας. Ἐσεῖς ξεπεράσατε τούς προπάτορές μας καί τούς πατέρες μας. Ἐσεῖς γεννήσατε τήν Βασίλισσα τοῦ κόσμου. Ἐσεῖς θά δοξασθῆτε ἀπό τόν Θεό καί τούς ἀνθρώπους». 
Τότε η Αγία Άννα είπε στον Αρχιερέα:
«Πάρε Ἀρχιερέα, τήν θυγατέρα μου. Μᾶλλον τή θυγατέρα τοῦ Θεοῦ. Δέξου τήν καθαρή καί ἀμόλυντη καί ὑψηλότερη τῶν οὐρανῶν. Βάλτην μέσα στό Ναό γιατί ἐκεῖ της ἀξίζει νά κατοικῆ. Ἁγία εἶναι, σέ καθαρό τόπο τοποθέτησε τήν στά χέρια τοῦ Θεοῦ παράδωσε τήν σέ τόπο ἅγιο βάλτην ν’ ἁγιάση. Πάρε, Ζαχαρία, τήν κόρη μου, καί ἀφιέρωσε την στό Ναό...
γ ι α τ ί    ἔ τ σ ι  τ ή ν  τ ά ξ α μ ε».

*συνεχίζεται...
TAG