Τα "Εισόδια της Θεοτόκου", ημέρα εορτής των Ενόπλων Δυνάμεων.
Κάθε χρόνο, στις 21 Νοεμβρίου, ανήμερα της Εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, γιορτάζεται η Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων με πρωτοβουλία της Ελληνικής Πολιτείας, για να υπομνησθεί και να τιμηθεί η προσφορά των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων προς το Έθνος, τόσο σε περίοδο πολέμων, όσο και στην ειρήνη.
Ο εορτασμός καθιερώθηκε μετά την Μεταπολίτευση, το 1975, και από τότε ο Στρατός μας την ημέρα αυτή μαζί με την Παναγία μας, που φυλά την Πατρίδα μας και προστατεύει τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ελλάδος, έχει την τιμητική του, ενώ η επίσημη Πολιτεία προς τιμήν της Παναγίας μας και τω Ενόπλων Δυνάμεων της πατρίδας μας, διοργανώνει εκδηλώσεις, ομιλίες, εκθέσεις, καταθέσεις στεφανιών, αγήματα, στρατιωτικές παρελάσεις και άλλες δραστηριότητες, υποδηλώνοντας, και με αυτόν τον τρόπο, την αξία της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας μας, που μπορεί και μας την διασφαλίζει ένας τέτοιος ένδοξος, ηρωικός και ετοιμοπόλεμος Στρατός.
Η Ενορία μας, πάντα κοντά στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας, τους Αξιωματικούς, του Οπλίτες, αλλά και το στρατιωτικό προσωπικό και όλους τους εργαζομένους του Στρατού μας στην ξηρά, στην θάλασσα και στον αέρα, αφιερώνει το σημερινό άρθρο της στην μεγάλη αυτή Θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, και αυτήν την εορταστική ανάρτηση της ιστοσελίδας της, στους άνδρες και τις γυναίκες και των τριών Όπλων του ένδοξου και ηρωϊκού Ελληνικού Στρατού μας, στην ξηρά στην θάλασσα και στον αέρα λέγοντας τους από καρδιάς "Χρόνια Πολλά, καλά και ευλογημένα" για την γιορτή τους & ότι ...
...τους ευχαριστούμε πολύ!!!
*****************
"Το τάμα της Αγίας Άννας"
Το ταχτάρισμα της Παναγίας από τους Δικαίους γονείς της και Θεοπροπάτορες, Ιωαμείμ και Άννα. |
Η μεγάλη "πρωταγωνίστρια" της εορτής αυτής φυσικά είναι η τριετής παιδούλα, η Παναγία Μαριάμ, μα αυτοί που πραγματικά γεμίζουν και ομορφαίνουν την ιστορία μας, δεν είναι άλλοι από τον Ιωακείμ και την Άννα, τους Δικαίους Γονείς της, που σε μια πράξη υπέρτατης και χωρίς όρια πίστης στον Θεό, δωρίζουν-επιστρέφουν το δώρο που τους έκανε μετά από χρόνια παρακλήσεων και προσευχών, αντίδωρο στην Αγάπη Του μετά από τρία χρόνια όμως στοργής και φροντίδας για το μονάκριβο κοριτσάκι τους.
Κάποιος άνθρωπος ξένος προς την πίστη μας και αμέτοχος στην ζωή της Εκκλησίας μας, αν ακούσει ή διαβάσει τον βίο των Αγίων Θεοπατόρων, του Ιωακείμ και της Άννας, ίσως να τους κακοχαρακτηρίσει, μπορεί και να τους θεωρήσει άσπλαχνους γονείς που θυσιάζουν το παιδί τους, ενώ θα μπορούσαν...αν το αγαπούσαν πραγματικά...να το είχαν δίπλα τους, μαζί τους, κληρονόμο της περιουσίας τους και αποκούμπι για τα γερατειά τους, που άλλωστε δεν ήταν μακρυά, αφού απέκτησαν την Παναγία σε ηλικία "προβεβηκυία", όπως λέει η θαυματουργή ευχή της Αγίας Άννας, που διαβάζετε από τους ιερείς στον "ολοκαίνουργιο" Ιερό Ναό μας, του οποίου τελέσαμε τα Θυρανοίξια την 12η Οκτωβρίου 2019, και στο όμορφο παρεκκλήσι της Τριετούς Παναγίας μας, όπου και θησαυρίζονται τα Ιερά Λείψανα των Αγίων μας, κάθε Τρίτη στις Ιερές Παρακλήσεις μας,αλλά και κάθε Κυριακή μετά την Θεία Λειτουργία και λύνει τα δεσμά της ατεκνίας.
Στην εποχή μας άλλωστε, εποχή του υλισμού, του ατομισμού και της απελευθέρωσης των ηθών, τέτοιες θυσίες δεν μπορούν να κατανοηθούν από γονείς χωρίς πίστη στον Θεό, που θέλουν τα παιδιά εγωϊστικά κοντά τους, συνέχεια στην δουλειά ή στην κληρονομιά τους, η στα δικά τους όνειρα και αν κάποιο "παραστρατήσει" έχοντας την κλήση από τον Θεό και θέλει να ακολουθήσει την ιεροσύνη και τον μοναχισμό, τότε σηκώνουν θύελλες και εμπόδια στον δρόμο τους, κατηγορούν τον Θεό, τους παπάδες και τους καλογήρους, ξεστομίζουν λόγια βρόμικα και άσχημα όπως "προτιμώ το παιδί μου να το δω πεθαμένο ή ναρκομανή παρά ντυμένο στο ράσο" και άλλες παρόμοιες ασχήμιες, τις οποίες σίγουρα δεν εννοούν πραγματικά, όμως δεν παύουν να είναι κουβέντες που δηλώνουν ευθαρσώς τον υπέρμετρο εγωϊσμό αυτών των γονέων σε σχέση με την απόκτηση της οικογένειας τους.
Στην εποχή μας άλλωστε, εποχή του υλισμού, του ατομισμού και της απελευθέρωσης των ηθών, τέτοιες θυσίες δεν μπορούν να κατανοηθούν από γονείς χωρίς πίστη στον Θεό, που θέλουν τα παιδιά εγωϊστικά κοντά τους, συνέχεια στην δουλειά ή στην κληρονομιά τους, η στα δικά τους όνειρα και αν κάποιο "παραστρατήσει" έχοντας την κλήση από τον Θεό και θέλει να ακολουθήσει την ιεροσύνη και τον μοναχισμό, τότε σηκώνουν θύελλες και εμπόδια στον δρόμο τους, κατηγορούν τον Θεό, τους παπάδες και τους καλογήρους, ξεστομίζουν λόγια βρόμικα και άσχημα όπως "προτιμώ το παιδί μου να το δω πεθαμένο ή ναρκομανή παρά ντυμένο στο ράσο" και άλλες παρόμοιες ασχήμιες, τις οποίες σίγουρα δεν εννοούν πραγματικά, όμως δεν παύουν να είναι κουβέντες που δηλώνουν ευθαρσώς τον υπέρμετρο εγωϊσμό αυτών των γονέων σε σχέση με την απόκτηση της οικογένειας τους.
Ο βίος
των Αγίων Ιωακείμ και Άννας.
Παλαιά και Καινή Διαθήκη, ενωμένη & αγιο- γραφημένη, στην Ι.Μ Παναγίας Σεϊδανάγιας (το μοναστήρι της Αγίας Άννας) στα Ιεροσόλυμα. |
Η ενάρετη Άννα παντρεύτηκε στην Γαλιλαία τον Θεοσεβή Ιωακείμ. Δεν απέκτησε παιδιά, εθεωρείτο μάλιστα στείρα, και ήταν ήδη προχωρημένης ηλικίας, όταν τελικά απέκτησαν θαυματουργικά την Παναγία Κόρη τους και Θεοτόκο Μαριάμ.
Οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα κοσμούνται από πολλές αρετές. Είναι γεμάτοι από καλοσύνη, πραότητα, αγάπη και υπομονή. Ζουν την ζωή τους με ευλάβεια και φόβο Θεού.
Τηρούν τον νόμο. Έχουν ταπείνωση, σωφροσύνη, αγιότητα ζωής. Πιστεύουν στο Θεό με θέρμη και προσεύχονται. Προσεύχονται ολόψυχα. Και γι’ αυτό αξιώνονται να γίνουν Πρόγονοι του Βασιλέως των βασιλευόντων Χριστού, του Δημιουργού του ουρανού και της γης, της Σωτηρίας όλων των ανθρώπων από την αμαρτία.
Η Εφέστιος Εικόνα του Ιερού Ναού μας. |
Ας δούμε μαζί με όλους εσάς τους αναγνώστες μας την ζωή τους και ας παραδειγματιστούμε από την υπομονή και την τεράστια πίστη τους στον Θεό. Εξάλλου από που αλλού θα μπορούσαμε να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτό το ευλογημένο ζευγάρι, για το πιο ενάρετο ζευγάρι της εποχής εκείνης, το επιλεγμένο από τον Θεό ζευγάρι για να κυοφορήσει την Μητέρα του Υιού Του και εν τέλει την Σωτηρία του κόσμου, αν όχι από την ίδια την πηγή των πληροφοριών, από την Ενορία μας και την εκκλησία τους, που τους έχει για προστάτες της, αυτούς τους Αγίους και Δικαίους όπως τους ονομάζει η Εκκλησία μας, του Θεοπροπάτορος Ιωακείμ και της Θεοπρομήτορος Άννας.
Η ατεκνία τους.
Η Θαυματουργή Εικόνα στην Σκήτη της Αγίας Άννας, στο Άγιον Όρος. |
Μοιράζει ο Θεός τα χαρίσματά Του. Και στον καθένα μαζί με τα προσόντα, που τον προικίζει του δίνει και κάποιο μειονέκτημα για να τον συγκρατεί. Έτσι λοιπόν και η ενάρετη Άννα έχει έντονη τη θλίψη της, γιατί δεν μπορεί να αποκτήσει ένα παιδί.
Τον καιρό εκείνο, αλλά και στις μέρες μας καμιά φορά, στην σημερινή πολιτισμένη κατά τα άλλα κοινωνία του 21ου αιώνα, η ατεκνία είχε φοβερές κοινωνικές συνέπειες και προεκτάσεις. Το άτεκνο ζευγάρι, ο άτεκνος άνδρας μα περισσότερο η άτεκνη γυναίκα, εθεωρείτο από το σύνολο της κοινωνίας αμαρτωλό και έτσι ήταν πάντοτε περιφρονημένο και ντροπιασμένο από τον Θεό όπως αυτοί νόμιζαν, τελικά όμως από τους ίδιους τους ανθρώπους. Κανένας δεν έτρωγε ψωμί μ’ αυτόν που δεν είχε παιδί. Όταν πήγαινε στην Εκκλησία καθόταν τελευταίος και αν έκανε θυσία ή έδινε προσφορά στον ναό, συνηθιζόταν να την δίνει τελευταίος στον Ιερέα.
Η Αγ. Άννα με την τρίχρονη Παναγία Κόρη της. Έργο της Αδελφότητος των Αναναίων, στην Ι.Κ Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Σκήτη της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος. |
(Ήταν σκληρός λαός ο Ισραηλητικός και τότε αλλά και σήμερα, ήθελαν την εβραϊκή φυλή πάντα να ξεχωρίζει, να πρωτεύει να επεκτείνεται και να πληθαίνει, εγωϊστικά ήθελε την κυριαρχία και την εξουσία στους γύρω λαούς, τους γειτονικούς, επιζητούσε τότε μα ακόμα και τώρα έναν επίγειο ηγέτη που θα τους οδηγήσει στην κυριαρχία του κόσμου όπως τους το έταξε ο Θεός, μη μπορώντας όμως από την αναλγησία τους να καταλάβουν για ποιόν κόσμο τους προόριζε και έτσι όταν τους έστειλε τον ίδιο τον Υιό του για να τους κάνει ηγέτες της επουράνιας παντοκρατορίας Του, αυτοί απογοητευμένοι από την διδασκαλία Του, που ειρήνη και αγάπη ευαγγελιζόταν, τον έβγαλαν από την ιστορία τους και από την ζωή τους, τον ξερίζωσαν από την καρδιά τους, τον θανάτωσαν με τον χειρότερο τρόπο, τον σταύρωσαν και τώρα ακόμα περιμένουν τον Μεσσία τους που θα τους κάνει κυρίαρχους του επίγειου κόσμου, μια κυριαρχία που αιώνες τώρα την ονειρεύονται και την επιζητούν γιαυτό και θεωρώ πως είναι ένας λαός του οποίου οι ηγέτες του,
Το νέο παρεκκλήσι της "Τρίχρονης Παναγίας", όπου διαβάζεται από τους ιερείς μας η θαυματουργική ευχή της Αγία Άννας, το οποίο βρίσκεται στο εσωτερικό του Ναού μας. |
Οι προσευχές τους.
Ζητάει η Αγία Άννα στην προσευχή της, να επιβλέψει ο Θεός στην ταπείνωση της και να της δώσει παιδί. Ένα παιδί ζητάει από το Θεό. ένα παιδί Θείο Δώρο, που θα απάλλασσε και αυτήν αλλά και τον σύζυγο της Ιωακείμ από την ντροπή της ατεκνίας τους και από τον σπίλο της αμαρτίας. Και αυτό το παιδί-δώρο δεν το θέλει για δικό της. Υπόσχεται και λέγει στον Δωρητή Θεό:
«Θά τό ἀφιερώσω Κύριε σέ Σένα».
Η προσευχή των Θεοπατόρων,
της Αγίας Άννας & του Αγίου Ιωακείμ.
|
«Κύριε Παντοκράτορα, καί Μεγαλοδύναμε, πού μόνο μέ τό λόγο ἔκανες τόν οὐρανό καί τή γῆ καί ὅσα φαίνονται καί εἶναι γύρω μας, πού λύτρωσες, τούς πατέρες μας ἀπό τά χέρια τοῦ Φαραώ, πού μέ τό πρόσταγμά Σου σχίσθηκε ἡ θάλασσα καί πέσανε μέσα οἱ Αἰγύπτιοι. Ἐσύ Θεέ, πού τούς ἔτρεφες σαράντα χρόνια στήν ἔρημο. Ἐσύ, πού εὐλόγησες τή Σάρρα,τή γυναίκα τοῦ Ἀβραάμ καί γέννησε τόν Ἰσαάκ στά γεράματά της. Ἐσύ πού χαρίτωσες ἐκείνη τήν Ἄννα τήν ὁμοία μου καί γέννησε τόν Σαμουήλ τόν προφήτη. Ἐσύ δῶσε καί σέ μένα τήν ταπεινή Σου δούλη παιδί, καί μή μέ ἀφήσης νά εἶμαι ντροπιασμένη καί ταπεινωμένη ἀπό ὅλο μου τό γένος. Κύριε, ὁ Θεός μου, τάχα καί σάν ἕνα ἀπό τά θηρία δέν εἶμαι καί ἐγώ; Διατί μέ ὠργίστηκες τόσο καί εἶμαι στείρα; Ἐσύ, πού εὐλόγησες τά ποιήματά σου καί εἶπες: Αὐξάνεσθε καί πληθύνεσθε, δῶσε καί σέ μένα σπέρμα καί καρπό κοιλίας, καί ἄν γεννήσω εἴτε ἀρσενικό εἴτε θηλυκό, νά Σού τό χαρίσω μέ ὅλη μου τή χαρά καί νά τό φέρω στό Ναό Σου νά τό ἀφιερώσω».
Ο Άγιος Ιωακείμ, με ανάλογες προσευχές μα διαφορετικά λόγια, έκλαιγε και αυτός όπως και η γυναίκα του και παρακαλούσε το Θεό, να τους κάνει άξιους της γενναιοδωρίας Του και να τους χαρίσει το Θείο Δώρο της παιδοποιίας.
Η απάντηση στις προσευχές τους.
Αυτά είπε ο Αρχάγγελος στον Ιωακείμ και έφυγε αμέσως και πήγε στην Άννα και της είπε τα εξής:
«Ἄννα, Ἄννα, ἐπήκουσε Κύριος της δεήσεώς σου καί συλλήψει καί γεννήσεις, καί λαληθήσεται τό σπέρμα σου ἐν ὅλη τή οἰκουμένη». Καί εἶπεν Ἄννα, «ζῆ Κύριος ὁ Θεός μου, ἐάν γεννήσω εἴτε ἄρρεν, εἴτε θῆλυ, προσάξω αὐτό δῶρον Κυρίω τῷ Θεῶ μου καί ἔσται λειτουργῶν αὐτῶ πάσας τάς ἡμέρας τῆς ζωῆς αὐτοῦ».
Εκείνη λοιπόν τη νύχτα, συνέλαβε η άγια Άννα τη Δέσποινα Θεοτόκο από τη σπορά του Ιωακείμ, γιατί μόνο ο Χριστός ασπόρως εκυήθη, γεννήθηκε χωρίς σπορά ανδρός.
Επηκολούθησαν ευτυχείς ημέρες απερίγραπτης χαράς για τους ευσεβείς και Δικαίους Ιωακείμ και Άννα.
Και τότε συνεχίσθηκαν οι προσευχές, προσευχές ευχαριστίας πια με δάκρυα χαράς και ευγνωμοσύνης στο Θεό, και δεν ξεχάστηκαν μέσα στην πελώρια χαρά τους , δεν χάθηκαν μέσα στην ευτυχία της μητρότητας και της πατρότητας, δεν τους συνεπήρε ο ενθουσιασμός τους, μα εξακολούθησαν και μάλιστα με μεγαλύτερο σθένος να ευγνωμονούν τον Θεό για όλα τα αγαθά που τους χάρισε. Ποιος αλήθεια μπορεί να περιγράψει τη ευτυχία τους εκείνη, που επακολούθησε;
Έπειτα όταν πέρασε ο προβλεπόμενος χρόνος, η χαρά τους έγινε πιο χειροπιαστή. Η ευσεβής Άννα σε ηλικία "προβεβηκυΐα", προχωρημένη δηλαδή, γέννησε μετά από 9 μήνες ένα χαριτωμένο και όμορφο κοριτσάκι. Τότε η Αγία Άννα ήταν περίπου 70 ετών, ενώ ο ομόζυγος της Ιωακείμ ήταν περίπου 80 ετών, ηλικίες που καθιστούσαν αδύνατον την τεκνοποίηση, όμως δυνατόν το θαύμα της αδιάλειπτης προσευχής τους.
Το όνομα και η σημασία του.
Τα πρώτα επτά βήματα της Παναγίας & το ρίξιμο στην αγκαλιά της Αγίας μητέρας της, Άννας. |
Σύμφωνα με τη συνήθεια λοιπόν αυτή, ο Άγιος Ιωακείμ και η Αγία Άννα καλέσανε τους ιερείς στο σπίτι τους, τους φιλέψανε ότι καλύτερο είχαν, για να ευχηθούν και για να βάλουν το όνομα τής θυγατέρας τους. Την ονομάσανε "Μαριάμ", που σημαίνει Βασίλισσα. Σημαίνει επίσης, δώρο, ελπίδα, κυρία, Ωραία. Ήταν η πιο άγια γυναίκα, Άφθαρτη και Αμόλυντη και γι’ αυτό λέγεται Παναγία.
Η εκπλήρωση του τάματος.
Μόλις περάσανε τα τρία χρόνια, θυμήθηκαν οι γονείς της αυτό που τάξανε στο Θεό.
Να χαρίσουν δηλαδή τη θυγατέρα τους στην Εκκλησία. Αληθινά, ήταν πολύ μεγάλη η πίστη της Άννας, για να χωριστεί από τη θυγατέρα της, που ήταν μόλις τριών χρόνων.
Για να χωριστεί από κείνη, που ζήτησε με πολλά δάκρυα και πολλές προσευχές από το Θεό. Προτίμησε όμως η Αγία Άννα να τηρήσει την υπόσχεση της στο Θεό και να δώσει αυτό που έταξε, από τη διαδοχή του γένους της. Είπε λοιπόν:
"Μόνο να γίνει αυτό που έταξα στο Θεό και ας μείνω χωρίς κληρονόμο, και ας μείνουν τα υπάρχοντα μου σε χέρια άλλων".
"Μόνο να γίνει αυτό που έταξα στο Θεό και ας μείνω χωρίς κληρονόμο, και ας μείνουν τα υπάρχοντα μου σε χέρια άλλων".
Μάζεψαν οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα τις παρθένους της γειτονιάς, για να πάνε με λαμπάδες την χαριτωμένη κόρη τους στο Ναό.
Τα Ιερά Λείψανα του Ιωακείμ & της Άννας τα οποία βρίσκονται στον Ναό μας. |
«Εὐλογημένο καί χαριτωμένο ἀντρόγυνο, χαίρεσθε καί ἀγαλλιάσθε, γιατί ἀξιωθήκατε νά γίνετε γονεῖς τέτοιας θυγατέρας. Ἐσεῖς ξεπεράσατε τούς προπάτορές μας καί τούς πατέρες μας. Ἐσεῖς γεννήσατε τήν Βασίλισσα τοῦ κόσμου. Ἐσεῖς θά δοξασθῆτε ἀπό τόν Θεό καί τούς ἀνθρώπους».
Τότε η Αγία Άννα είπε στον Αρχιερέα:
«Πάρε Ἀρχιερέα, τήν θυγατέρα μου. Μᾶλλον τήν θυγατέρα τοῦ Θεοῦ. Δέξου τήν καθαρή καί ἀμόλυντη καί ὑψηλότερη τῶν οὐρανῶν. Βάλτην μέσα στό Ναό γιατί ἐκεῖ της ἀξίζει νά κατοικῆ. Ἁγία εἶναι, σέ καθαρό τόπο τοποθέτησε τήν στά χέρια τοῦ Θεοῦ παράδωσε τήν σέ τόπο ἅγιο βάλτην ν’ ἁγιάση. Πάρε, Ζαχαρία, τήν κόρη μου, καί ἀφιέρωσε την στό Ναό...
«Πάρε Ἀρχιερέα, τήν θυγατέρα μου. Μᾶλλον τήν θυγατέρα τοῦ Θεοῦ. Δέξου τήν καθαρή καί ἀμόλυντη καί ὑψηλότερη τῶν οὐρανῶν. Βάλτην μέσα στό Ναό γιατί ἐκεῖ της ἀξίζει νά κατοικῆ. Ἁγία εἶναι, σέ καθαρό τόπο τοποθέτησε τήν στά χέρια τοῦ Θεοῦ παράδωσε τήν σέ τόπο ἅγιο βάλτην ν’ ἁγιάση. Πάρε, Ζαχαρία, τήν κόρη μου, καί ἀφιέρωσε την στό Ναό...
...γ ι α τ ί ἔ τ σ ι τ ή ν τ ά ξ α μ ε».
Χρόνια Πολλά!!!
Χρόνια Πολλά!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου