«Πάνω από όλα η υγεία»
Στο Ευαγγέλιο της Κυριακής Β' των Νηστειών, της Κυριακής της 28ης Μαρτίου του 2021, ένα Ευαγγέλιο που ίδιο και απαράλλακτο ψάλλετε εμελλώς από τους ιερείς όλης της Ορθοδοξίας, βλέπουμε τον Χριστό να επιτελεί ένα ακόμα θαύμα και να θεραπεύει τον παραλυτικό της Καπερναούμ με μια και μόνο κουβέντα του.
Ἔχουμε συνηθίσει συχνά στην καθημερινότητα μας, βλέποντας ασθενείς ανθρώπους γύρω μας και την αρρώστια να μην μας αφήνει κάποιες φορές να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρα μας, αλλά τις περισσότερες φορές από συνήθεια και χωρίς να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην πραγματική έννοια της πρότασης...της ευχής αυτής, νὰ λέμε μια φράση ὅτι «πάνω ἀπ᾿ ὅλα εἶναι ἡ ὑγεία». Και λέγοντας το αυτό, ἐννοοῦμε συνήθως τὴν ὑγεία τοῦ σώματος.
Ειδικά τον τελευταίο χρόνο που η υφήλιος μαστίζεται από την νόσο covid-19, έναν απίστευτο κορωνοϊό, έναν ασεβή, έναν ανίερο και ανευλαβή ιό, που έκλεισε εκκλησιές στο διάβα του και προσπάθησε...αλλά και προσπαθεί ακόμα να "ακυρώσει" με όποιον τρόπο μπορεί, την λατρευτική ζωή μας, αλλά και έναν καταστροφικό λοιμό, μια πανδημία που έκλεισε επιχειρήσεις, σταμάτησε το εμπόριο, κλείδωσε φοβισμένους τους ανθρώπους στα σπίτια τους, τρόμαξε κυβερνήσεις, γιατρούς και άλλους επιστήμονες, ρήμαξε την οικονομία παγκοσμίως, επέβαλλε lockdown και καραντίνες, γέμισε τα νοσοκομεία, προκάλεσε χάος και διχασμό μεταξύ των ανθρώπων, βρίσκοντας όπως μας είπαν οι υπεύθυνοι λοιμωξιολόγοι και επιδημιολόγοι την θεραπεία του, ανακάλυψαν το πολυπόθητο εμβόλιο που θα επαναφέρει την κανονικότητα στην ζωή μας, αυτόν τον τελευταίο χρόνο λοιπόν η φράση αυτή γίνεται ευχή...γίνεται προσευχή, ανάγκη και παίρνει τις διαστάσεις του ύψιστου αγαθού που χωρίς αυτό τίποτε δεν έχει σημασία.
Ὡστόσο ὁ Κύριος στὸ σήμερα μᾶς καλεῖ νὰ στρέψουμε τὸ ἐνδιαφέρον μας στὴν ὑγεία τῆς ψυχῆς μας πρωτίστως. Γι’ αὐτὸ καὶ ὅταν μὲ πολλοὺς κόπους ἔφεραν μπροστά του ἕναν παράλυτο γιὰ νὰ τὸν θεραπεύσει, ἀφοῦ τὸν κοίταξε μὲ συμπάθεια, τοῦ εἶπε:«Τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου». Θέλησε δηλαδὴ νὰ χτυπήσει πρῶτα τὴν αἰτία, τὴν ἁμαρτία, κι ἔπειτα νὰ θεραπεύσει τὸ ἀποτέλεσμα, τὴν παράλυση τοῦ σώματος. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ μᾶς δίδαξε ὅτι ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν εἶναι πολυτιμότερη ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὴ σωματικὴ ὑγεία. Διότι ἡ ἁμαρτία εἶναι ἡ χειρότερη ἀσθένεια, καὶ αὐτὴν πρέπει πρωτίστως νὰ καταπολεμήσουμε.
Άς αναλογιστούμε, μέσα από αυτό το ευαγγελικό κείμενο που μας παραθέτει ο ευαγγελιστής Μάρκος σήμερα, πόσο ὑποφέρει ἡ άρρωστη ψυχή τοῦ ἀνθρώπου ποὺ εἶναι προσκολλημένη στὴν ἁμαρτία. Τὸ ἄγχος καὶ οἱ φοβίες, οἱ τύψεις καὶ οἱ ἐνοχές, ἡ ταραχὴ καὶ ἡ ἀγωνία ἀποτελοῦν καταστάσεις ὀδυνηρές ποὺ βασανίζουν τὸν ἁμαρτωλό καὶ διώχνουν τὴν εἰρήνη ἀπὸ τὴν ψυχή του, την ειρήνη που τόσο έχουμε ανάγκη ειδικά στην δύσκολη εποχή που διανύουμε, την εποχή της δυστυχίας, της κατήφειας, της δυσπραγίας, της οικονομικής δυσχέρειας, της ανεργίας και των προβλημάτων που απορρέουν από αυτήν.
Ὁ Μέγας Βασίλειος χαρακτηρίζει τὴν ἁμαρτία ως «ἀρρωστία ψυχῆς», διότι ἡ ἁμαρτία ἀποτελεῖ τὴν πιὸ ἐπικίνδυνη καὶ θανατηφόρα νόσο. Οἱ ἀρρώστιες τοῦ σώματος μᾶς ἐπηρεάζουν μόνο τὸ χρονικό διάστημα τῆς ἐπίγειας ζωῆς μας, ἐνῶ οἱ ἀσθένειες τῆς ψυχῆς ἔχουν συνέπειες αἰώνιες καὶ συνεπάγονται τὸν αἰώνιο θάνατο, δηλαδὴ τὸν παντοτινό χωρισμό ἀπὸ τὸν Θεὸ στὴν αἰώνια κόλαση.
Καὶ ὅπως σημειώνει ὁ δικός μας ἅγιος, ο Άγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ο Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, που η Εκκλησία μας προτάσσει ως παράδειγμα προς μίμηση και αναδεικνύει το έργο και την βιοτή του, εορτάζοντας τον πανηγυρικά μέσα στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή και στὸν ὁποῖο εἶναι ἀφιερωμένη ἡ σημερινὴ Κυριακή, β' των Νηστειών, «οὗτός ἐστιν ὁ κυρίως θάνατος, τὸ διαζευχθῆναι τὴν ψυχὴν τῆς θείας χάριτος καὶ τῇ ἁμαρτίᾳ συζυγῆναι... τοῦτον καὶ ἡμεῖς φύγωμεν πάσῃ δυνάμει». Δηλαδή, αὐτὸς εἶναι ὁ κυρίως θάνατος, τὸ νὰ χωρίσει ἡ ψυχὴ ἀπὸ τὴ θεία χάρη καὶ νὰ ἔλθει σὲ γάμο μὲ τὴν ἁμαρτία... Αὐτὸν τὸν θάνατο ἂς ἀποφύγουμε «πάσῃ δυνάμει»! Καὶ θὰ τὸν ἀποφύγουμε, ἂν καταπολεμήσουμε ἄμεσα τὴν ἁμαρτία.
Εἶναι χαρακτηριστικὸ καὶ ἀξιοσημείωτο τὸ ἐνδιαφέρον ποὺ δείχνουμε οἱ ἄνθρωποι γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ σώματος. Φροντίζουμε νὰ κάνουμε τακτικά τὶς ἀπαραίτητες ἰατρικές ἐξετάσεις, λαμβάνουμε φαρμακευτική ἀγωγή, δὲν διστάζουμε νὰ προχωρήσουμε καὶ σὲ ἐγχείρηση, ὅσο ἐπώδυνη κι ἂν εἶναι, προκειμένου νʼ ἀποκτήσουμε τὴν ὑγεία μας. Καὶ γιὰ ὅλα αὐτὰ δὲν ὑπολογίζουμε οὔτε κόπους οὔτε χρήματα. Εἴμαστε πρόθυμοι νὰ ταξιδέψουμε χιλιόμετρα μακριά καὶ νὰ ξοδέψουμε ὁλόκληρη περιουσία, γιὰ νὰ βροῦμε τὸν κατάλληλο γιατρό καὶ νὰ ἐπιτύχουμε τὴν θεραπεία.
Εἶναι συνεπῶς ἀπαραίτητο νὰ δείξουμε παρόμοιο ζῆλο καὶ γιὰ τὴ ὑγεία τῆς ψυχῆς μας. Ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ὁ μόνος Ἰατρὸς τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων, εἶναι δίπλα μας. Μᾶς καλεῖ νὰ προσέλθουμε στὸ Μυστήριοτῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως καὶ νὰ καταθέσουμε μὲ συντριβή καὶ μετάνοια τὸν πόνο τῆς ψυχῆς μας· νὰ ὁμολογήσουμε τὶς ἁμαρτίες καὶ τὴν προσωπική ἐνοχή μας καὶ νὰ λάβουμε τὴν ἄφεση καὶ τὴ συγχώρηση. Καὶ στὴν συνέχεια μᾶς περιμένει στὴ Θεία Λειτουργία, γιὰ νὰ κοινωνήσουμε τὰ Ἄχραντα Μυστήρια «εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν» καὶ «εἰς ζωὴν αἰώνιον».
Ἐκτὸς ἀπὸ τὴ θεραπεία ὅμως ὑπάρχει καὶ ἡ πρόληψη. Στὴν ἐποχή μας γίνεται πολύς λόγος γιὰ τὴν καλή διατροφή. Νὰ εἶναι ὑγιεινή, ἐπαρκής, πλούσια σὲ βιταμίνες καὶ θρεπτικά συστατικά...Παρομοίως προβάλλεται καὶ ἡ ἀνάγκη νὰ διατηρεῖ ὁ ἄνθρωπος καλή φυσική κατάσταση. Καὶ ὅλα αὐτὰ γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ σώματος. Πόσο περισσότερο ὀφείλουμε νὰ φροντίζουμε γιὰ τὴν ψυχή μας!
Ἡ καθημερινὴ ἐπικοινωνία μὲ τὸν Θεὸ μέσῳ τῆς προσευχῆς, ἡ μελέτη τοῦ Θείου λόγου, ἡ συμμετοχή μας στὴ Θεία Λατρεία καὶ τὰ ἱερὰ Μυστήρια ἀποτελοῦν ἀνεξάντλητες πηγές πνευματικῆς τροφοδοσίας. Παράλληλα ἡ νηστεία, ἡ ἐγκράτεια, ὁ ἀγώνας γιὰ τὴν τήρηση τῶν θείων ἐντολῶν δυναμώνουν τὴν ψυχή, ὥστε μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ νὰ μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίζει μὲ ἐπιτυχία τὶς ἐπιθέσεις τοῦ πονηροῦ.
Οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας μὲ τὸ παράδειγμά τους μᾶς διδάσκουν «ὑπερορᾶν μὲν σαρκός, παρέρχεται γάρ· ἐπιμελεῖσθαι δὲ ψυχῆς, πράγματος ἀθανάτου». Νὰ μὴ δίνουμε δηλαδή μεγάλη σημασία στὸ σῶμα, ποὺ φθείρεται, ἀλλὰ νὰ φροντίζουμε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ψυχή, ποὺ εἶναι ἀθάνατη.
Ἀγαπητοί μας φίλοι και αναγνώστες της ιστοσελίδας μας, αδελφοί εν Χριστώ, διανύουμε τὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ποὺ εἶναι κατ’ ἐξοχὴν περίοδος αθλήσεως, νηστείας, προσευχής, περισυλλογής και μετανοίας. Ὁ Κύριος μᾶς καλεῖ με τα Μυστήρια τῆς Εκκλησίας Του, την εξομολόγηση, την Θεία Ευχαριστία και την Θεία Κοινωνία, γιὰ νὰ μᾶς θεραπεύσει. Οἱ εκκλησιές είναι ανοιχτές...όποτε τις επιτρέπονται λόγω του κορωνοϊού, τις περισσότερες ώρες της ημέρας και της νύχτας, τελούν πρωϊνές και εσπερινές Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, Απόδειπνα, οι Πνευματικοί είναι έτοιμοι με το πετραχήλι τους και περιμένουν την μετάνοια σας, οι ιερείς τελούν το Μυστήριο του Ευχελαίου στο ναό,
όπως θα τελέσουμε και εμείς την Τρίτη 6 Απριλίου 2021 στις 6.00 μ.μ.
αλλά και στα σπίτια των ενοριτών τους, τα κατηχητικά για μεγάλους και μικρούς είναι σε επαγρύπνηση και έχουν τροποποιήσει τα μαθήματα τους με βάση την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ενώ πως και πως περιμένουμε όλοι να έρθει η Παρασκευή βράδυ για να τελέσουν οι ιερείς μας τις Στάσεις των Χαιρετισμών της Θεοτόκου, αλλά και οι πιστοί να τους δοθεί η ευκαιρία να πουν το ευχαριστώ τους στην Παναγία μας.
Όμως, όπως ετοιμαζόμαστε εμείς για την ευλογημένη αυτή εκκλησιαστική περίοδο, το ίδιο κάνει και ο διάβολος, που όπως βλέπετε και φέτος δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Πολεμά αδιάκοπα σθεναρά την Πίστη μας. Βλέπετε την κακία του για την ανθρωπότητα, την μανία του και την κακεντρέχεια του. Επιστράτευσε όλη την βδελυγμική τεχνική του, την βουλιμική ευφυΐα του, ακόμα και μια νέα ασθένεια επινόησε για να μας βγάλει από το Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού μας και να αδειάσει τους Ιερούς Ναούς, ειδικά τώρα που εισήλθαμε, για δεύτερη φορά, στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή,
ενώ βάζει τις τελευταίες ημέρες στο στόμα ανθρώπων, υπευθύνων και ανευθύνων, όπου η έννοια της Πίστης στον Θεό, τους είναι παντελώς ξένη, ή αδιάφορη και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, ενοχλητική, πως το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας, το οποίο λαμβάνουμε κατά την Θεία Μετάληψη στην Θεία Ευχαριστία, θα μας μεταδώσει αντί για την Χάρη Του,
τον κορωνοϊό, ο οποίος μεταδίδεται και μολύνει ταχύτατα από μέρα σε μέρα, σαν επιδημία πια, το μεγαλύτερο ποσοστό των χωρών του κόσμου, χωρίς να μπορεί η επιστημονική κοινότητα να κάνει και πολλά πράγματα...
...παρά μόνο να πλένει τακτικά τα χέρια της και μάλιστα με μεγάλη επιμέλεια, όμως βρίσκει τον χρόνο και τον τρόπο να τρομοκρατεί τον χριστιανό ανά τον κόσμο, σπέρνοντας ζιζάνια, λογισμούς και υπόνοιες, κάνοντας εικασίες και αναπαράγοντας διαρκώς αναπόδεικτες υστερίες στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, για το ότι η Θεία Κοινωνία θα γίνει ποτέ η αιτία να εξαπλωθεί αυτός ο ιός, ενώ βέβαια βλέπουμε τους πιστούς να αντιστέκονται και να γεμίζουν τις εκκλησιές τους και αθρόα, "πεισματικά", να προσέρχεται στην Θεία Κοινωνία...όταν τους το επιτρέπουν!!!
Ο διάβολος, εν Χριστώ φίλοι και αδελφοί, κάνει την δουλειά του στις μέρες μας και την κάνει καλά. Ἂς φροντίσουμε το ίδιο να κάνουμε και εμείς. Ἂς προσέξουμε με επιμέλεια την σωματική μας υγεία, που σαφώς είναι σημαντική, ας πλένουμε συχνά τα χέρια μας, ας φοράμε την μάσκα που επιβάλλετε στην παρούσα φάση, αν είμαστε άρρωστοι ας περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας, να ακούμε με προσοχή τους γιατρούς και τις επιταγές των κρατικών υπηρεσιών υγείας, αλλά ας μην ἀναβάλλουμε άλλο και την ψυχική θεραπεία μας, διότι ἡ ἀναβολή μπορεῖ νά εἶναι ολέθρια και καταστρεπτική.
Ἂς "υπερβάλλουμε" λίγο στην προσευχή, ειδικά αυτήν την σκοτεινή περίοδο που περνά η ανθρωπότητα, και με αφορμή την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, όπως μας προτρέπει και ο σήμερα τιμώμενος από την Εκκλησία μας,
Ἂς "υπερβάλλουμε" λίγο στην προσευχή, ειδικά αυτήν την σκοτεινή περίοδο που περνά η ανθρωπότητα, και με αφορμή την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, όπως μας προτρέπει και ο σήμερα τιμώμενος από την Εκκλησία μας,
Κυριακή Β' των Νηστειών, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ας προετοιμαστοῦμε κι ἂς προσέλθουμε στην εκκλησιά της Ενορίας μας, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα ασφαλείας που όλοι πια γνωρίζουμε, και ειδικά στήν ἱερά Ἐξομολόγηση και ακόμα πιο ιδιαίτερα στην Θεία Κοινωνία, γιά νά ἀκούσουμε τόν Κύριο νά λέει καί στήν δική μας ψυχή...
«Τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου».
*παρακάτω, θα δείτε το Ευαγγελικό και το Αποστολικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής, της β΄ των νηστειών, στο πρωτότυπο κείμενο, αλλά στην νεοελληνική απόδοση του...
Κυριακή 28 Μαρτίου 2021
Το Ευαγγέλιο & ο Απόστολος της Κυριακής Β΄ των Νηστειών
Το Ευαγγελικό ανάγνωσμα:
"Η θεραπεία του παραλυτικού της Καπερναούμ"
(Μάρκ. β’ 1-12)
Πρωτότυπο κείμενο:
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, εἰσῆλθεν ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς Καπερναοὺμ καὶ ἠκούσθη ὅτι εἰς οἶκόν ἐστι. καὶ εὐθέως συνήχθησαν πολλοί, ὥστε μηκέτι χωρεῖν μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν· καὶ ἐλάλει αὐτοῖς τὸν λόγον. καὶ ἔρχονται πρὸς αὐτὸν παραλυτικὸν φέροντες, αἰρόμενον ὑπὸ τεσσάρων· καὶ μὴ δυνάμενοι προσεγγίσαι αὐτῷ διὰ τὸν ὄχλον, ἀπεστέγασαν τὴν στέγην ὅπου ἦν, καὶ ἐξορύξαντες χαλῶσι τὸν κράβαττον, ἐφ’ ᾧ ὁ παραλυτικὸς κατέκειτο. ἰδὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν λέγει τῷ παραλυτικῷ· τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου. ἦσαν δέ τινες τῶν γραμματέων ἐκεῖ καθήμενοι καὶ διαλογιζόμενοι ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν· τί οὗτος οὕτω λαλεῖ βλασφημίας; τίς δύναται ἀφιέναι ἁμαρτίας εἰ μὴ εἷς ὁ Θεός; καὶ εὐθέως ἐπιγνοὺς ὁ ᾿Ιησοῦς τῷ πνεύματι αὐτοῦ ὅτι οὕτως αὐτοὶ διαλογίζονται ἐν ἑαυτοῖς, εἶπεν αὐτοῖς· τί ταῦτα διαλογίζεσθε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; τί ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν τῷ παραλυτικῷ, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι, ἢ εἰπεῖν, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει; ἵνα δὲ εἰδῆτε ὅτι ἐξουσίαν ἔχει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀφιέναι ἐπὶ τῆς γῆς ἁμαρτίας — λέγει τῷ παραλυτικῷ· σοὶ λέγω, ἔγειρε καὶ ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου. καὶ ἠγέρθη εὐθέως, καὶ ἄρας τὸν κράβαττον ἐξῆλθεν ἐναντίον πάντων, ὥστε ἐξίστασθαι πάντας καὶ δοξάζειν τὸν Θεὸν λέγοντας ὅτι οὐδέποτε οὕτως εἴδομεν.
**************
Νεοελληνική απόδοση:
Ύστερα δε από ολίγας ημέρας, εισήλθε πάλιν ο Κυριος εις την Καπερναούμ και διεδόθη ότι ευρίσκεται εις κάποιο σπίτι. Και αμέσως συγκεντρώθηκαν πολλοί, ώστε εγέμισεν η οικία και δεν υπήρχε πλέον τόπος να τους χωρέση ούτε καντά εις την θύραν. Και εδίδασκε εις αυτούς τον λόγον του Θεού. Και έρχονται προς αυτόν φέροντες ένα παραλυτικόν, τον οποίον εσήκωναν τέσσαρες επάνω εις κρεββάτι.
Επειδή δε ένεκα του πολλού πλήθους δεν ήτο δυνατόν να πλησιάσουν τον Κυριον, αφήρεσαν από την στέγην το μέρος εκείνο, κάτω από το οποίον ήτο ο Κυριος, ήνοιξαν τρύπαν και κατέβασαν σιγά το κρεββάτι, όπου ήτο κατάκοιτος ο παραλυτικός. Οταν ο Ιησούς είδε την πίστιν που είχαν, τόσον ο παραλυτικός όσον και εκείνοι που τον έφεραν, λέγει στον παραλυτικόν· “τέκνον, σου συγχωρούνται αι αμαρτίαι, αι οποίαι είναι και αιτία της σωματικής σου ασθενείας”.
Ησαν δε και μερικοί από τους γραμματείς, που εκάθηντο εκεί και εσυλλογίζοντο μέσα των· Διατί αυτός ο άνθρωπος εκστομίζει τέτοιες βλασφημίες; Ποιός ημπορεί να συγχωρή αμαρτίες, ει μη μόνον ένας, δηλαδή ο Θεός; Και αμέσως ο Ιησούς αντελήφθη καθαρώτατα, με την θεία δύναμιν του πνεύματός του, ότι έτσι αυτοί εσκέπτοντο μέσα των και τους είπε· “διατί συλλογίζεσθε τέτοια εις τας καρδίας σας; Τι είναι ευκολώτερον, να είπω στον παραλυτικόν, συγχωρούνται οι αμαρτίες σου η να είπω, σήκω επάνω υγιής, πάρε το κρεββάτι στον ώμον σου και περιπάτει; Σεις θεωρείτε δυσκολώτερον το δεύτερον. Δια να μάθετε δε, ότι ο υιός του ανθρώπου έχει εξουσίαν να συγχωρή αμαρτίας εδώ εις την γην-λέγει στον παραλυτικόν· Σε σένα που πιστεύεις λέγω, σήκω επάνω υγιής, πάρε το κρεββάτι σου και πήγαινε στο σπίτι σου”. Και αμέσως εσηκώθη, επήρε το κρεββάτι στον ώμον και εβγήκε ενώπιον όλων, ώστε όλοι να καταπλαγούν και να δοξάζουν τον Θεόν λέγοντες ότι “ποτέ δεν είδαμε τέτοια γεγονότα, να συγχωρούνται με ένα λόγον αμαρτίαι και εις πιστοποίησιν της συγχωρήσεως να θεραπεύεται θαυματουργικώς η παράλυσις”.
Το Αποστολικό ανάγνωσμα:
"Ο Χριστός ο αίώνιος νομοθέτης"
(Ἑβρ. α΄ 10 – β΄ 3)
Πρωτότυπο κείμενο:
Κατ᾿ ἀρχὰς σύ, Κύριε, τὴν γῆν ἐθεμελίωσας, καὶ ἔργα τῶν χειρῶν σού εἰσιν οἱ οὐρανοί· αὐτοὶ ἀπολοῦνται, σὺ δὲ διαμένεις· καὶ πάντες ὡς ἱμάτιον παλαιωθήσονται, καὶ ὡσεὶ περιβόλαιον ἑλίξεις αὐτούς, καὶ ἀλλαγήσονται· σὺ δὲ ὁ αὐτὸς εἶ, καὶ τὰ ἔτη σου οὐκ ἐκλείψουσι. πρὸς τίνα δὲ τῶν ἀγγέλων εἴρηκέ ποτε· κάθου ἐκ δεξιῶν μου ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου; οὐχὶ πάντες εἰσὶ λειτουργικὰ πνεύματα εἰς διακονίαν ἀποστελλόμενα διὰ τοὺς μέλλοντας κληρονομεῖν σωτηρίαν; Διὰ τοῦτο δεῖ περισσοτέρως ἡμᾶς προσέχειν τοῖς ἀκουσθεῖσι, μή ποτε παραρρυῶμεν. εἰ γὰρ ὁ δι᾿ ἀγγέλων λαληθεὶς λόγος ἐγένετο βέβαιος, καὶ πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν, πῶς ἡμεῖς ἐκφευξόμεθα τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας; ἥτις ἀρχὴν λαβοῦσα λαλεῖσθαι διὰ τοῦ Κυρίου, ὑπὸ τῶν ἀκουσάντων εἰς ἡμᾶς ἐβεβαιώθη.
***************
Νεοελληνική απόδοση:
Εσύ, Κύριε, θεμελίωσες αρχικά τη γη και έργο των χεριών σου είναι οι ουρανοί. Αυτοί θα καταστραφούν, εσύ όμως παραμένεις αμετάβλητος. Και όλοι γενικά σαν ρούχο θα παλιώσουν και σαν περικάλυμμα θα τους τυλίξεις και θα αλλοιωθούνε, εσύ όμως παραμένεις ο ίδιος και τα χρόνια σου τελειωμό δε θα ‘χουν. Και σε ποιον από τους αγγέλους είπε ποτέ ο Θεός: Στα δεξιά μου να κάθεσαι, ωσότου κάνω τους εχθρούς σου ακουμπιστήρι των ποδιών σου; Δεν είναι μήπως όλοι υπηρετικά πνεύματα που αποστέλλονται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για εκείνους που πρόκειται να κληρονομήσουν τη σωτηρία; Γι’ αυτό πρέπει εμείς να στρέφουμε την προσοχή μας περισσότερο σ’ αυτά που ακούσαμε για να μην τυχόν και λοξοδρομήσουμε απ’ αυτά σε καμιά περίπτωση. Γιατί, αν ο λόγος που κηρύχτηκε μέσω των αγγέλων αποδείχτηκε αληθινός και κάθε παράβαση και παρακοή πήρε τη δίκαιη ανταμοιβή της σύμφωνα με το νόμο, πώς θα μπορέσουμε εμείς να ξεφύγουμε, αν παραμελήσουμε μια τόσο μεγάλη σωτηρία; H οποία αφού άρχισε να πρωτοκηρύσεται από τον Κύριο, μας την επιβεβαίωσαν στη συνέχεια εκείνοι που τον άκουσαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου