Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ "Η θεραπεία του δαιμονιζομένου των Γαδαρηνών" (Λουκ. η΄27-39)

                                                  «Ὁ δὲ εἶπε· Λεγεών»
     Ο Κύριος μν ησος Χριστός, γαπητοί μου χριστιανοί, π τν ρα πο γκατέλειψε τν φάνεια κα βγκε σ δημοσία δρση, δν μεινε σ᾿ να μέρος. Πήγαινε π χωρι σ χωριό, π πόλη σ πόλη και π παρχία σ παρχία διδάσκοντας ένα νέο τρόπο ζωής και συμπληρώνοντας τον Μωσαϊκό νόμο που έμοιαζε φτωχός πια μετά την έλευση Του.
   Ἐπισκεπτόμενος λοιπν κάθε μέρος τς Παλαιστίνης φτασε κάποτε, πως λέει τ Εαγγέλιο της Κυριακής 25ης Οκτωβρίου 2015, κα στ χώρα τν Γαδαρηνν, μια περιοχ που ταν νατολικά στν χθη τς περίφημης λίμνης τς Τιβεριάδος. Κατοικετο δ η περιοχή αυτή π γροίκους ουδαίους, πο δν εχαν ούτε ερ ούτε σιο, λλ νος τους ταν διαρκς στν λη, κατ τ σύνθημα τν λιστν «Φάγωμεν κα πίωμεν, αριον γρ ποθνσκομεν» (σ. 22,13· Α΄ Κορ. 15,32).
   Ἦταν δε πολ φιλάργυροι και μόνο τους μέλημα ήταν η ύλη κα το χρμα. φιλοχρηματία τους φτανε δε μέχρι το σημείου στε, ν μωσαϊκς νόμος παγορεύε τ χοιριν κρέας, ατο  τν είχαν καταπατήσει και βοσκαν κοπάδια με χοίρους και μάλιστα εμπορεύονταν τ κρέας τους για ν κερδίζουν πουλώντας το κριβά σε κάποιους που επίσης παράνομα το αγόραζαν και το κατανάλωναν για φαγητό. Ένα είδος μαύρης αγοράς της εποχής εκείνης δηλαδή. Μέχρι και σήμερα ο βραοι έχουν μείνει πιστο σ᾿ ατό, καθς πίσης κα ο μωαμεθανοί, διότι κα τ Κοράνιο παγορεύει τ χοιριν κρέας.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ Λουκ. η' 26-39   Ἀλλ καταπάτησις το νόμου το Θεο δν μένει χωρς συνέπειες. ποιος ναιδς κα κατ σύστημα καταφρονε τς θεες ντολές, χάνει τν προστασία το Θεο κα θ βρεθεί κτεθειμένος στν κακία τν δαιμόνων. Τ πάθη διώχνουν π τν ψυχ τ Θε κα φέρνουν τος δαίμονες, πο δν ργον ν κάνουν κατοχή. Ατ κατάστασις πικρατοσε στ χώρα κείνη.
   Δεγμα κα ντιπροσωπευτικς τύπος τν Γαδαρηνν ταν νας νθρωπος, πο ερίσκετο σ μι ξαλλο κατάσταση. Τ μάτι του ταν βλοσυρό· τ λεξιλόγιό του ταν κάθαρτο· νδυμασία δν φοροσε, λλ σχιζε τ ροχα του κα περπατοσε γυμνός· τ νύχτα δν πήγαινε στ σπίτι του ν κοιμηθεί, λλ κοιμόταν στ μνήματα· τν πιάνανε, τν δένανε μ λυσίδες, κι ατς εχε τέτοια περφυσικ δύναμη, στε σπαζε λες τς λυσίδες· ταν φόβος κα τρόμος λων τν νθρώπων τς περιοχς κείνης. Ατς λοιπν ταν δαιμονιζόμενος το σημερινο εαγγελίου.
   Ατς μως, πο τν τρεμε λος κόσμος, τρέμει τώρα ίδιος γιατί βρίσκεται νώπιον το Χριστο μας, πο εναι νικητς κα θριαμβευτς τν δαιμόνων, κα τρέμει πως τρέμουν από τον αέρα τ φύλλα μέσα στ δάσος, τρέμει και οδύρεται όπως το ψάρι έξω από το νερό. Κα λέει αναγνωρίζοντας τον Θεό μπροστά του «ησο, υἱὲ το Θεο το ψίστου», γιατί ρθες δ σ᾿ μς, τί θέλεις; Χριστς τν ρωτ· Ποιό εναι τ νομά σου; Κ᾿ κενος παντ· «Λεγεών» (Λουκ. 8,28-30).
   Τί θ π «λεγεών»; Εναι λέξις ποία σημαίνει να στρατιωτικ σμα το ωμαϊκο στρατο· διότι τν ποχ κείνη βασίλευε, κυριαρχοσε σ λο τν κόσμο κα στν Παλαιστίνη ωμαϊκ ατοκρατορία. Λεγεν λοιπν σημαίνει μεγάλη στρατιωτικ μονάδα, ,τι εναι σήμερα μεραρχία. ταν μι δύναμις 6.000 νδρν. Δηλαδ 6.000 δαιμόνια «βοσκούσανε» μέσα στν καρδιά του και κατέτρωγαν την ψυχή του ανθρώπου αυτού.
   Δαιμόνια και δαιμονισμένοι, θ πεί κάποιος, στην σημερινή εποχή,  στν αἰῶνα, πο οι άνθρωποι πηγαινοέρχονται στο διάστημα και που η επιστήμη έχει κάνει τεράστια άλματα; Και που είναι γιατί δεν τα βλέπουμε; Τι μπορεί να μας κάνουν; Πως μας επηρεάζουν στην καθημερινότητα μας; Εναι πολλο αδελφοί μου πο δν πιστεύουν στ δαιμόνια. ν τούτοις εναι μύριες ο ποδείξεις τι πάρχουν δαίμονες και πως το δαιμονικ στοιχεο, τυραννε τν νθρωπότητα και τν κόσμο λόκληρο.
   Αρχικά ρίξτε μι ματι μέσα σας, παρατηρήστε για λίγο τν αυτό σας  και αν εστε τίμιοι κα ελικρινες, ἐὰν χετε τ «γνθι σαυτόν», να μυριοστ αν έχετε π τν ατογνωσία πο δίδασκε Σωκράτης, θα δείτε και θ διαπιστώσετε μέσα στ πνευματικ τοτο σύμπαν πο κλείνετε μέσα σας, τις νέργειες το πονηρο πνεύματος και την ύπαρξη των διαμόνων.
      Από την καθημερινότητα μας καταλαβαίνουμε πως δύο είναι τα σύμπαντα στα οποία ζούμε. Τ να εναι τ λικ, που είναι μικρό, πεπερασμένο και ορατό, και είναι αυτό πο μς περιβάλλει, ενώ τ λλο εναι τ αόρατο, το πνευματικ, αυτό πο νοίγεται μέσα μας και είναι ατέρμονο. Αυτός ο πνευματικός κόσμος, δεν είναι μόνο μεγάλος, δεν είναι απλά πέραντος και μυστηριδης, και φυσικά δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον αυτό μας.
  Ἐν λοιπν ίξετε να βλέμμα στν αυτό σας, ἐὰν ξετάσετε τς λέξεις σας, τς φράσεις σας, τς νέργειές σας, τ βάθη τς καρδις σας, θ δείτε κε μέσα μι λεγενα δαιμόνων. νθρωπος το 21ου αἰῶνος πειράζεται π λεγενα δαιμονίων. Ποιά δαιμόνια νεργον μέσα του; Θέλετε ν τ ριθμήσουμε, ή τουλάχιστον να αναφέρουμε μερικά αντιπροσωπευτικά από αυτά; να π τ σχυρότερα δαιμόνια εναι τ δαιμόνιο τς φιλαργυρίας· εναι ατ πο κανε τν ούδα ν πουλήσει τ Διδάσκαλό του ντ τριάκοντα ργυρίων. λλο δαιμόνιο εναι αυτό τς κενοδοξίας, πο θε τν νθρωπο ν πιζητεί λο κα ψηλότερα ξιώματα. λλο δαιμόνιο εναι τς σαρκολατρείας, τς πορνείας, τς μοιχείας. λλο δαιμόνιο εναι τς περιεργείας. λλα δαιμόνια εναι τν λλων κακιν κα παθν πο ταλαιπωρον τν ψυχή μας και όλη την νθρωπότητα και ο κατάλογος αυτός είναι ατελείωτος.
Αποτέλεσμα εικόνας για οι δαιμονισμένοι ντοστογιέφσκι   Ἕνας διάσημος συγγραφεύς, Ῥῶσος Ντοστογιέφσκυ, πρ κατ τν, προέβλεψε τ μέλλον τς νθρωπότητος. Κάθισε κα γραψε να βιβλίο το οποίο λέγεται «Ο δαιμονισμένοι». Εναι μι ψυχογραφία μ βαθεις παραρητήσεις, ληθιν ψυχολογία το βάθους. ρεύνησε τν νθρωπο κα προέβλεψε, πρν π κατ χρόνια, κα επε, αναφερόμενος στο βιβλίο του για την ωσία βέβαια, αλλά εμείς μπορούμε να το επεκτείνουμε, πως μετ π λίγο θ γίνεις λεγεών… Κα γινε λεγεν τελικά   ανθρωπότητα. προφητεία βγκε αληθινή, γιατί λεγεν δαιμονίων, θεΐας κα λλων παθν, κυριάρχησε στον κόσμο μας.
   Κα μ νομίζετε τι μες, οι Έλληνες, πμε πίσω. Η Ελάδα μας, η ελληνορθόδοξη πατρίδα μας που τόσο καμαρώνουμε ακολούθησε αυτήν την παγκοσμιοποιημένη συνταγή και να τι κατάφερε. Λεγενες πια δαιμονίων πάρχουν τώρα σ μι χώρα γίων κα μαρτύρων, μια χώρα που κρατά ακόμα ψηλά την Ορθοδοξία και τα ιδανικά της. Τώρα όμως, που ν πς, βρίσκεις λεγενα. Μερικο ριθμο τ ποδεικνύουν. λλοτε διαζύγιο δν βγαινε στν λλάδα, αλλά μόνο ο θάνατος χώριζε τ νδρόγυνο. Τώρα χιλιάδες τ διαζύγια. Και μόνο αυτό; Λεγεών τα φαινόμενα τς κλοπς, των βιασμών, των εγκλημάτων, της εξαπάτησης,  Λεγεών η μάστιγα των ναρκωτικών, Λεγεών είναι ο αριθμός των δαιμόνων που περιστοιχίζει όλη μας την βιωτή.
  ν κοιτάξουμε τν αυτό μας, λεγεών και εκεί. ν ξετάσουμε τν κοινωνία μας, λεγεών, επίσης. ναρίθμητα δαιμόνια, πως τ περιγράφει Ντοστογιέφσκυ, τ ποα ασθάνεται νθρωπος ν τν νοχλον μέσ’ στν καρδιά του. Τί πρέπει ν κάνουμε; ν᾿ πελπισθομε; χι. πάρχει νικητς τν δαιμόνων. Κα νικητς τν δαιμόνων εναι νας. Εναι Κύριος μν ησος Χριστός. κενος ρθε ν συντρίψει τ κράτος το διαβόλου. Κα χει τὴν δύναμη ν συντρίβει τς φάλαγγες τν δαιμόνων.
   Μόνο να μην τον διώξουμε όπως έκαναν οι Γαδαρηνοί του Ευαγγελίου μας, επειδή τους ξεβόλεψε από την αμαρτωλή ζωή τους, αλλά να τον καλοδεχθούμε, να τον αφήσουμε να αγγίξει τις ψυχές μας και να αρματωθούμε με τα όπλα Του για να νικήσουμε την Λεγεώνα των δαιμόνων που μας περιβάλλει.  Να καταταγούμε στον ειρηνικό στρατό Του και μ τα όπλα που θα παίρνουμε κάθε Κυριακή και κάθε καθημερινή ημέρα, εδώ μέσα στους Ιερούς Ναούς μας, τον Τίμιο Σταυρό, τα Μυστήρια της Εκκλησίας Του, το Βάπτισμα και το Χρίσμα στην αρχή της ζωής μας, την Θεία Ευχαριστία δηλαδή την προσευχή που τώρα κάνουμε και την Θεία Κοινωνία αμέσως μετά, την Εξομολόγηση, τον Γάμο μας  και το άλλο Μυστήριο του Ευχελαίου εδώ στον Ναό μας ή καλώντας τον ιερέα στο σπίτι μας και αν θέλει ο Θεός και το άλλο μεγάλο Μυστήριο της Ιεροσύνης για τους νέους που θα θελήσουν να διακονήσουν την Εκκλησία μας μέσα από την Ωραία Πύλη, αλλά και άλλα όπλα δυνατά και ανίκητα όπως η Πίστις μας που με την Ορθοδοξία για οδηγό, η Λεγεώνα του Σατανά θα αναγκαστεί να πέσει στον γκρεμό και θα πνιγεί στην λίμνη της μεγάλης δύναμης μας, γιατί δεν θα μπορεί να πάρει ανάσα όταν ο Χριστός βρεθεί μπροστά της.
   Μην σας ενοχλεί λοιπόν, αγαπητοί μας αναγνώστες και μην σας φοβίζει η αριθμητική υπεροχή της Λεγεώνας των δαιμόνων που σας περιβάλλουν, ημείς κηρύσσομεν  Ιησούν Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον και Αναστάντα.  
Καλή και ευλογημένη Κυριακή
 σε όλους!!! 
Αποτέλεσμα εικόνας για δαίμονες του ντοστογιέφσκι
Το Ευαγγέλιο 
της Κυριακής Στ΄Λουκά
της 25η Οκτωβρίου 2015
"Η θεραπεία του δαιμονιζομένου των Γαδαρηνών" (Λουκ. η΄27-39) 
Πρωτότυπο κείμενο:
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ Λουκ. η' 26-39Τ καιρ κείν, λθόντι τ ᾿Ιησο ες τν χώραν τν Γαδαρηνν, πντησεν ατ νρ τις κ τς πλεως, ς εχε δαιμνια κ χρνων κανν, κα μτιον οκ νεδιδσκετο κα ν οκίᾳ οκ μενεν, λλ᾿ ν τος μνμασιν. δν δ τν ησον κα νακρξας προσπεσεν ατ κα φων μεγλ επε· τ μο κα σο, ησο, υἱὲ το Θεο το ψστου; δομα σου, μ με βασανσς. Παργγειλε γρ τ πνεματι τ καθρτ ξελθεν π το νθρπου. Πολλος γρ χρνοις συνηρπκει ατν, κα δεσμετο λσεσι κα πδαις φυλασσμενος, κα διαρρσσων τ δεσμ λανετο π το δαμονος ες τς ρμους. πηρτησε δ ατν ᾿Ιησος λγων· τ σο στιν νομα; δ επε· λεγεν· τι δαιμνια πολλ εσλθεν ες ατν· Κα παρεκλει ατν να μ πιτξ ατος ες τν βυσσον πελθεν. ν δ κε γλη χορων κανν βοσκομνων ν τ ρει· κα παρεκλουν ατν να πιτρψ ατος ες κενους εσελθεν· κα πτρεψεν ατος. ξελθντα δ τ δαιμνια π το νθρπου εσλθον ες τος χορους, κα ρμησεν γλη κατ το κρημνο ες τν λμνην κα πεπνγη. δντες δ ο βσκοντες τ γεγενημνον φυγον, κα πγγειλαν ες τν πλιν κα ες τος γρος. ξλθον δ δεν τ γεγονς, κα λθον πρς τν ησον κα ερον καθμενον τν νθρωπον, φ᾿ ο τ δαιμνια ξεληλθει, ματισμνον κα σωφρονοντα παρ τος πδας το ησο, κα φοβθησαν. πγγειλαν δ ατος ο δντες πς σθη δαιμονισθες. Κα ρτησαν ατν παν τ πλθος τς περιχρου τν Γαδαρηνν πελθεν π᾿ ατν, τι φβ μεγλ συνεχοντο· ατς δ μβς ες τ πλοον πστρεψεν. δετο δ ατο νρ, φ᾿ ο ξεληλθει τ δαιμνια, εναι σν ατ· πλυσε δ ατν ησος λγων· πστρεφε ες τν οκν σου κα διηγο σα ποησ σοι Θες. Κα πλθε καθ᾿ λην τν πλιν κηρσσων σα ποησεν ατ ησος.
Απόδοση στη νεοελληνική:
κεῖνο τὸν καιρό, καθὼς ἔφτασε ὁ ᾿Ιησοῦς στὴν περιοχὴ τῶν Γαδαρηνῶν, τον συνάντησε κάποιος άντρας από την πόλη, που είχε μέσα του δαιμόνια από πολύν καιρό. Ρούχο δεν ντυνόταν ούτε έμενε σε σπίτι, αλλά ζούσε στα μνήματα. Όταν είδε τον Ιησού, έβγαλε μια κραυγή, έπεσε στα πόδια του και του είπε με δυνατή φωνή· τί δουλειά έχεις εσύ μ΄ εμένα Ιησού, Υιέ του υψίστου Θεού; Σε παρακαλώ μη με βασανίσεις. Αυτά τα είπε, γιατί ο Ιησούς είχε διατάξει το δαιμονικό πνεύμα να βγει από τον άνθρωπο. Από πολλά χρόνια τον είχε στην εξουσία του, και για να τον συγκρατήσουν τον έδεναν με αλυσίδες και του έβαζαν στα πόδια σιδερένια δεσμά. Εκείνος όμως έσπαζε τα δεσμά, και το δαιμόνιο τον οδηγούσε στις ερημιές. Ο Ιησούς τον ρώτησε· ποιο είναι το όνομά σου; Εκείνος απάντησε· Λεγεών· διότι είχαν μπει μέσα του πολλά δαιμόνια. Τα δαιμόνια, λοιπόν, τον παρακαλούσαν να μην τα διατάξει να πάνε στην άβυσσο. Εκεί κοντά ήταν ένα κοπάδι από πολλούς χοίρους που έβοσκαν στο βουνό, και τα δαιμόνια παρακαλούσαν τον Ιησού να τους επιτρέψει να μπουν στους χοίρους, και τους το επέτρεψε. Βγήκαν, λοιπόν, από τον άνθρωπο και μπήκαν στους χοίρους. Τότε το κοπάδι όρμησε προς τον γκρεμό και πνίγηκε στη λίμνη. Μόλις οι βοσκοί είδαν τι έγινε, έφυγαν και το είπαν στην πόλη και στην ύπαιθρο. Βγήκαν οι άνθρωποι να δουν τι έγινε και ήρθαν κοντά στον Ιησού. Βρήκαν τον άνθρωπο από τον οποίο βγήκαν τα δαιμόνια να κάθεται δίπλα στον Ιησού, να φοράει ρούχα και να φέρεται λογικά, και φοβήθηκαν. Όσοι είχαν δει τι είχε γίνει, τους είπαν για το πώς ο δαιμονισμένος σώθηκε. Τότε όλο το πλήθος από την περιοχή των Γαδάρων παρακαλούσαν τον Ιησού να φύγει από κοντά τους, γιατί τους είχε πιάσει μεγάλος φόβος. Εκείνος μπήκε στο πλοιάριο για να γυρίσει πίσω. Ο άνθρωπος από τον οποίο είχαν βγει τα δαιμόνια τον παρακαλούσε να τον πάρει μαζί του. Ο Ιησούς όμως του είπε να φύγει, με τα παρακάτω λόγια· γύρισε στο σπίτι σου και διηγήσου όσα έκανε σ΄ εσένα ο Θεός. Εκείνος έφυγε διαλαλώντας σ΄ όλη την πόλη όσα έκανε σ΄ αυτόν ο Ιησούς.
Καλή και ευλογημένη Κυριακή
 σε όλους!!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου