Έν Ανθοκήποις Νέας Ευκαρπίας Δυτικής Θεσσαλονίκης, Μακεδονία, Ελλάς.
Εκκλησιαστικόν & κατηχητικόν έτος "2025-2026".
Ημερολογιακόν έτος 2026. "Καλοκαίρι 2026"...
...Περίοδος της Νηστείας των Αποστόλων 2026".
Τρίτη 23η Ιουλίου 2026.
* άρθρον του π. Χρυσοστόμου Τελίδη...
Δείτε ένα μικρό εισαγωγικό σχόλιο...
Καθημερινά τα άρθρα μας συμπληρώνονται με επίκαιρα θέματα που αφορούν τις Ακολουθίες της εκάστοτε εκκλησιαστικής περιόδου...*...αυτή που διανύουμε τώρα λέγεται περίοδος της νηστείας των Αποστόλων, η οποία νηστεία και ξεκινά μια εβδομάδα μετά το τέλος του Πεντηκοσταρίου...
(...η ονομασία της περιόδου του Πεντηκοσταρίου, προέρχεται από το βιβλίο που χρησιμοποιεί η Εκκλησία μας στο Τυπικό της από την Ανάσταση μέχρι και την Πεντηκοστή, η οποία και περιλαμβάνει την Κυριακὴ τοῦ Πάσχα, την Κυριακὴ τοῦ Θωμᾶ, την Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων, την Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου, την Κυριακὴ τῆς Σαμαρείτιδος, την Κυριακὴ τοῦ Τυφλοῦ την Πέμπτη της Ἀναλήψεως, την Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πατέρων της Α´ Οἰκουμενικής Συνόδου, την Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς, την Δευτέρα του Αγίας Τριάδος και τέλος την Κυριακή των Αγίων Πάντων !!!)
...ενώ την εβδομάδα πριν, επιτρέπεται η κατάλυσις εις πάντα... ακόμα και Τετάρτη και Παρασκευή, και κατόπιν ξεκινά η..."ελαφριά" !!! αυτή νηστεία των Αποστόλων (...η οποία και έχει κατάλυσιν ιχθύος...εκτός Τετάρτης και Παρασκευής φυσικά !!!) και τελειώνει πάντα στις 28 Ιουνίου, παραμονή της εορτής των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στις 29/6, ενώ και την επομένη 30/6, εορτάζουμε την μνήμη όλων των Αποστόλων με την εορτή των Δώδεκα Αποστόλων (...φέτος η νηστεία των Αποστόλων ξεκίνησε την Δευτέρα 8η του Ιούνη του 2026 και θα κρατήσει λίγο ακόμα και συνολικά είκοσι ολόκληρες ημέρες !!!)
...αλλά και θέματα λειτουργικά, λατρευτικά, ακόμα και κοινωνικά, μιας και η Εκκλησία του Χριστού μας πάντα ήταν μέρος της κοινωνίας... ίσως να ήταν...αλλά και να είναι !!! η κοινωνία η ίδια !!!Αλλά οι καθημερινές αναρτήσεις μας συμπληρώνονται και με περισσότερα ακόμα σημαντικά θέματα, τα νέα και οι ειδήσεις της όμορφης εκκλησιάς μας εδώ στην Ενορίας μας, γνώσεις για τους βίους των Αγίων μας και για τις εορτές της Πίστης και της Ορθοδοξίας μας, τον τρόπο, τον τόπο και τον χρόνο της ανοικοδόμησης του Ιερού αυτού Ναού, που είναι και το θέμα του σημερινού άρθρου μας, αλλά και τις εκδρομές και τα προσκυνήματα μας...
(...μέσα στην νηστεία των Αποστόλων, εκεί κάπου προς το τέλος της, θα πραγματοποιήσουμε και μια εκδρομή-προσκύνημα της Ενορίας μας, το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026, με προορισμό τρία από τα πολλά μοναστήρια της ευρύτερης περιοχής της Βεροίας, την Αγία Κυριακή, την Παναγία Δοβρά και Παναγία Σουμελά, όπου εκεί σε κάποιο από τα όμορφα χωριά του Βερμίου θα καταλύσουμε - και μιας και τελειώνει την επομένη η νηστεία των Αποστόλων, ίσως ο ιερέας συνοδός της εκδρομής μας, ο π. Χρυσόστομος Τελίδης, μας αφήσει και φάμε κρεατικά, μιας και η περιοχή εκεί δεν φημίζεται για τα ψάρια της, τουναντίον !!!)
...και άλλα νέα από την επικαιρότητα τα οποία και μας αφορούν όλους, ενώ σκοπό έχουν την κατήχηση των αναγνωστών, φίλων και ακολούθων των μέσων δικτύωσης που διαθέτει ο Ιερός Ναός μας, των ενοριτών και των προσκυνητών του Ιερού Ναού μας, όταν αυτά δημοσιεύονται στο διαδίκτυο υπό την μορφή άρθρων, αλλά και παραδοσιακά την κατήχηση όταν αυτά εκδίδονται και διανέμονται ως δίπτυχα φυλλάδια στο εκκλησίασμα ή όταν βρίσκονται στις προθήκες της εκκλησιάς μας για όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν και δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζονται, μαζί πάντα και με το λεπτομερές μηνιαίο λατρευτικό πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών και των δραστηριοτήτων της Ενορίας μας. Καλή ανάγνωση φίλοι μας &...
...Καλοφωτισμένοι να' σται όλοι...
...& καλό & ευλογημένο το καλοκαίρι !!!

...με λίγα λόγια και καλά !!!
Στο νοτιότερο άκρο της Νέας Ευκαρπίας, πάνω στον περιφερειακό δρόμο που ενώνει την ανατολική με την δυτική Θεσσαλονίκη και στο ύψος της γέφυρας της οδού Λαγκαδά, βρίσκεται η συνοικία των Ανθοκήπων, με την νέα και υπό κατασκευή ακόμη εκκλησία της, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης.Από το έτος 2000, οι κάτοικοι της περιοχής, απομακρυσμένοι καθώς ήταν από την υπόλοιπη Νέα Ευκαρπία, άρχισαν τις προσπάθειες για να γίνουν οι Ανθόκηποι ξεχωριστή Ενορία που θα έχει την δική της εκκλησία.
Έτσι την 5η Ιουνίου του 2005 γίνεται η θεμελίωση του Ιερού Ναού από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβα, ενώ λίγο αργότερα την 8η Σεπτεμβρίου του 2007, στην μνήμη των Αγίων Θεοπατόρων, γίνονται πανηγυρικά και τα Θυρανοίξια της κατακόμβης του μελλοντικού Ιερού Ναού που θα χτιστεί αργότερα από πάνω, παρουσία και πάλι του Μητροπολίτη μας και πλήθος κόσμου.
Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει η οργάνωση της νεοσύστατης Ενορίας μας, έχοντας έντονη λατρευτική ζωή, Αγρυπνίες, Πανηγύρεις, μικρές και μεγάλες, τις Ακολουθίες του Νυχθημέρου, Θείες Λειτουργίες και πόσα ακόμα, συνυφασμένη όμως και με την μεγάλη και πλούσια δράση στους τομείς όπως της κατήχησης, της επιμόρφωσης, της φιλανθρωπίας, της νεότητας και άλλων,
ενώ ποτέ δεν έπαψε το όνειρο κάθε κατοίκου των Ανθοκήπων να είναι η ανέγερση της εκκλησίας μας και η αποπεράτωση του «σπιτιού» της Αγίας Άννας και του Αγίου Ιωακείμ, προστατών των άτεκνων ζευγαριών μα και όλης της Ενορίας μας, του «Παππού» και της «Γιαγιάς» του Χριστού μας και γονείς της Παναγιάς μας.Το όνειρο αυτό έγινε πραγματικότητα, το Σαββατοκύριακο της 12ης & 13ης Οκτωβρίου του 2019, οπότε και τελούνται με κάθε μεγαλοπρέπεια τα Θυρανοίξια και του επάνω περίλαμπρου και περικαλλούς Ιερού Ναού μας από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας, κ.κ. Βαρνάβα, και από τότε σε αυτόν τον κανονικό πλέον Ιερό Ναό μας, τελούμε όλα τα Μυστήρια, τις Θείες Λειτουργίες και τις Ακολουθίες της Ενορίας μας, ενώ η όμορφη κατακόμβη, που φιλοξένησε επί μια δεκαετία την λατρευτική ζωή μας, τώρα παραδόθηκε..."άνευ όρων" !!! στα νιάτα μας, στην νεότητα της γειτονιάς μας και στις δραστηριότητες της «Ιθάκης»,
![]() |
| Ο θησαυρός της Ενορίας μας. Τα Ιερά Λείψανα των Αγίων και Δικαίων Θεοπατόρων, Ιωακείμ και Άννης. |
Για το τέλος αυτού του σύντομου άρθρου μας, που γράφτηκε με σκοπό την γνωριμία μας, αφήσαμε τις ευχαριστίες μας για όσους προσπάθησαν αλλά και προσπαθούν ακόμα να μας βοηθήσουν στον αγώνα της πραγματοποίησης αυτού του μεγαλεπήβολου σχεδίου. Της πλήρους αποπερατώσεως αυτού του όμορφου και περίλαμπρου Ιερού Ναού, που δεν θα μπορούσε ποτέ να φθάσει στο σημείο που είναι σήμερα, όπου λειτουργεί κανονικά παρόλες τις ατέλειες του, αν δεν τύχαινε της ευλογίας και της αγάπης του Γέροντα, του Παπαγιάννη μας από την Αγία Άννα στο Άγιον Όρος, Ηγούμενο της μεγάλης Αδελφότητος του Κελιού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που από την αρχή αγκάλιασε το όνειρο μας και με την πνευματική αλλά και οικονομική υποστήριξη και καθοδήγηση του, έγινε αρωγός στις προσπάθειες μας και κτίτορας ουσιαστικά της εκκλησιάς μας, που αφιερωμένη στους Αγίους Θεοπάτορες, τον Ιωακείμ και την Άννα, έγινε ο πρώτος και μοναδικός παγκοσμίως Ενοριακός Ιερός Ναός και "σπιτικό" τους, το "πατρικό" της Παναγιάς μας και "προγονική οικεία" του Χριστού μας, της "Γιαγιάς" και του "Παππού" της Ορθοδοξίας.
Καλό & ευλογημένο να 'ναι το καλοκαιράκι που ήδη ξεκίνησε και σε λίγο θα υποδεχθούμε τον 2ο μήνα του, τον Ιούλιο...τον μήνα της Αγίας Άννας μας !!!
Δείτε επί τη ευκαιρία &...
... το εβδομαδιαίο Πρόγραμμα
Ας μην λησμονούμε πως για λίγο ακόμα,
είμαστε μέσα στην νηστεία των Αποστόλων...
Εκτός από τις τακτές Θείες Λειτουργίες, που τελούνται εβδομαδιαίως στην Ενορία μας, σύμφωνα με το μηνιαίο πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών και δραστηριοτήτων που εκδίδεται κάθε τέλος του μήνα και μοιράζεται στο εκκλησίασμα, αλλά το αναρτούμε και στο διαδίκτυο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουμε ως Ιερός Ναός...
(...δείτε εδώ το πρόγραμμα του μηνός Ιουνίου του 2026...
...& εδώ δείτε και το πρόγραμμα του μηνός Ιουλίου του 2026 που μόλις εκδόθηκε, το οποίο και περιέχει μαζί, και το πρόγραμμα της Μικρής καλοκαιρινής Πανήγυρης μας "Η Κοίμησις της Αγίας Άννης"...δείτε λεπτομέρειες με ένα κλικ εδώ,
...που θα ξεκινήσει, όπως πάντα, με την Αγρυπνία μας προς τιμήν της αγίας Άννας μας...δείτε τις λεπτομέρειες με ένα κλικ εδώ,
...αλλά και αυτό της εκδρομής-προσκυνήματος...του τάματος μας στο Άγιον Όρος και στην Ιερά Σκήτη της Άννας, ή της Νέας Σκήτης...δείτε τις λεπτομέρειες με ένα κλικ εδώ, όπου και θα προσκυνήσουμε πάνω στο καραβάκι μας τα ιερά λείψανα της και θα τελέσουμε τον αγιορείτικο Αγιασμό μαζί με τους πατέρες της Σκήτης, τον οποίο και πρώτα και πάντα ο Θεός !!! θα φέρουμε πίσω στην Ενορία μας, ευλογία σε όλους τους πανηγυριστές της εορτής της Κοίμησης της Αγία Άννας μας, που θα γίνει στις 23, 24 & 25 Ιουλίου 2026, εδώ στον ναό μας !!!)
...υπάρχουν και οι εξής καθημερινές Ακολουθίες και δραστηριότητες καθ' όλην την διάρκεια της εβδομάδες...
Δείτε παρακάτω...
![]() |
| Ανακαινισμένο το προσκυνητάρι της Τριετούς Παναγίας, όπου διαβάζετε η "ευχή της Αγίας Άννας", για τα άτεκνα ζευγάρια μας. |
Όρθρος: Καθημερινά 8.00 π.μ. εκτός των ημερών που έχει Θεία Λειτουργία οπότε και ξεκινά ο Όρθος στις 7.30 π.μ.
Εσπερινός: Καθημερινά τους μήνες, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος - Νοέμβριος - Δεκέμβριος - Ιανουάριος - Φεβρουάριος - Μάρτιος - Απρίλιος - Μάϊος, στις 6.00 μ.μ. & τους μήνες, Ιούνιος - Ιούλιος - Αύγουστος στις 7.00 μ.μ.)
* Κάθε Δευτέρα απόγευμα, στις 6.00 μ.μ. πραγματοποιείτε στο Αρχονταρίκι της κατακόμβης του Ιερού Ναού μας ο Κύκλος των Νέων Γυναικών και Μητέρων.
(...
* Κάθε Τρίτη απόγευμα, μια ώρα πριν από τον Εσπερινό και την Ιερά Παράκληση, πραγματοποιείτε στο Αρχονταρίκι του Ιερού Ναού μας επάνω, ο Κύκλος Μελέτης Αγίας Γραφής, των μεγαλυτέρων κυριών μας.
* Στον Ιερό Ναό μας τελείται κάθε Τρίτη απόγευμα, μετά τον Εσπερινό, η Ιερά Παράκλησις των Αγίων Θεοπατόρων, όπου στο τέλος της διαβάζεται η ευχή της Αγίας Άννας «δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας».
* Κάθε Πέμπτη πρωΐ πραγματοποιείτε η καθαριότητα στην εκκλησία μας, και είστε ευπρόσδεκτες όλες οι κυρίες της Ενορίας μας, που θέλετε να βοηθήσετε σε αυτήν (...ο ναός ανήκει σ' όλους μας και πρέπει να είναι πάντα καθαρός & συμμαζευμένος !!!)
* Την Πέμπτη
επίσης το απόγευμα μετά τον Εσπερινό, τελείται & το Μυστήριο της Εξομολογήσεως από τον υπεύθυνο εφημέριο πνευματικό του Ιερού Ναού μας, κατόπιν συνεννοήσεως στο τηλ. 2310655719 (οικεία) & 6984989869 (π. Χρυσόστομος Κοτσίδης)
![]() |
| Η Αγρυπνία μας, μια Παρασκευή του μήνα τουλάχιστον, στο αγιορείτικου τύπου Παρεκκλήσι μας, του Τιμίου Προδρόμου, μπαίνοντας στον πρόναο αριστερά !!! |
* Κάθε Παρασκευή πρωΐ πραγματοποιείτε επίσης η καθαριότητα & στους ιερούς χώρους της εκκλησίας μας από τους ιερείς & την νεωκόρο, τόσο στο Ιερό Βήμα του κυρίως ναού, όσο του Παρεκκλησίου.
* Μια Παρασκευή του μήνα...ίσως και περισσότερες !!! καθ' όλην την διάρκεια του έτους τελείται, συνήθως στο Παρεκκλήσι του Τιμίου Προδρόμου, η Ακολουθία της Αγρυπνίας, τιμώντας έναν αγαπημένο Άγιο μας, από τις 8.30 μ.μ. έως τις 12.30 π.μ.
![]() |
| Το ολοκαινούργιο Παρεκκλήσι μας, που τιμάται στην εορτή της Σύλληψης του Τιμίου Προδρόμου, |
![]() |
| Η θέα από το καμπαναριό του ναού μας !!! |
* Κάθε Δευτέρα:
(...ο Κύκλος μας αυτός σταματά με έναρξη και πάλι από τον Οκτώβριο !!!)
Κύκλος Νέων Γυναικών και Μητέρων
Είναι οι κατηχητικές συναντήσεις μας, οι Συνάξεις των νέων κυριών μας, που γίνονται κάθε Δευτέρα απόγευμα, καθ' όλην την διάρκεια του έτους, εκτός της περιόδου του Δωδεκαημέρου, της Μεγάλης Εβδομάδος & της Διακαινησίμου, αλλά και του Δεκαπενταυγούστου, μια ώρα πριν από τον Εσπερινό...και αφορούν τις νέες κυρίες της Ενορίας μας, της όμορφης γειτονιάς των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας,
από την ανάλυση των κειμένων της Αγίας Γραφής, αλλά παράλληλα και την συντροφικότητα, την αλληλεγγύη και την αγάπη, μα και την διασκέδαση, τις εκδρομές, τις γιορτές μας, και τόσα ακόμα, απαντήσεις σε διάφορα θέματα και προβλήματα της καθημερινότητας που ίσως να απασχολούν μια νεαρή κοπέλα, η οποία μπορεί ταυτόχρονα να είναι γυναίκα, σύζυγος, εργαζόμενη, νοικοκυρά, και μητέρα, αλλά παράλληλα να είναι και μια καλή χριστιανή...και γιατί όχι, να είναι ή να γίνει και ένας καλύτερος άνθρωπος !!!
* Κάθε Τρίτη:
(...& αυτός ο Κύκλος μας σταματά με έναρξη και πάλι από τον Οκτώβριο !!!)
Κύκλος Μελέτης Αγίας Γραφής
Αυτός είναι ο παλαιότερος Κατηχητικός Κύκλος των συναντήσεων μας, που γίνεται κάθε Τρίτη απόγευμα, καθ' όλην την διάρκεια του έτους, εκτός της περιόδου του Δωδεκαημέρου, της Μεγάλης Εβδομάδος & της Διακαινησίμου, αλλά και του Δεκαπενταυγούστου, μια ώρα πριν από τον Εσπερινό...
και αφορά τις μεγαλύτερες κυρίες της Ενορίας μας, οι οποίες χρόνια τώρα αγωνίζονται μέσα στις δυσκολίες της καθημερινότητας τους και ενταγμένες στον κατηχητικό αυτό Κύκλο, στις εβδομαδιαίες αυτές Συνάξεις μας,
να βρούνε απαντήσεις σε διάφορα θέματα και προβλήματα μέσα από την μελέτη της Αγίας Γραφής, τα λόγια του Χριστού μας και τις παραινέσεις των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων μας, θέματα που ίσως αφορούν την ζωή μιας γυναίκας που πρέπει να παλέψει για την πνευματική ισορροπία της, ενώ ταυτόχρονα να είναι και καλή σύζυγος, στοργική γιαγιά, ή και πεθερά και συμπεθέρα, ίσως να είναι και εργαζόμενη, να είναι αγαπημένη γειτόνισσα, να είναι και μια ταλαντούχα νοικοκυρά, να είναι και μια προστατευτική μητέρα, αλλά παράλληλα, μέσα σε όλο αυτό, να είναι και μια καλή χριστιανή...και γιατί όχι, να γίνει και ο καλύτερος άνθρωπος που επιθυμεί!!!
Η Ιερά Παράκλησις προς τους Αγίους Θεοπάτορες
"δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας και της στειρότητος"
(...συνεχίζονται ανελλιπώς και κανονικά οι Παρακλήσεις μας καθ' όλην την διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι και τις αρχές του Αυγούστου, για να σταματήσουν για λίγο και να ξεκινήσουν οι Μικρές και Μεγάλες Παρακλήσεις της κόρης τους της Παναγίας μας καθημερινά μέχρι & τον Δεκαπενταύγουστο, οπότε και θα ξεκινήσουν και πάλι οι Παρακλήσεις των Αγίων μας, των γονέων της Θεοτόκου...υπέρ τεκνογονίας !!!)
Κάθε Τρίτη απόγευμα, μαζί με τον Εσπερινό, συγκεκριμένα προς το τέλος του, ψάλλεται στην Ενορία μας, καθ' ολην την διάρκεια του έτους η Ιερά Παράκλησις των Αγίων Θεοπατόρων, Ιωακείμ και Άννης, των προστατών των άτεκνων ζευγαριών, όπου κατά την διάρκεια της, τίθενται σε προσκύνηση τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Θεοπατόρων στο όμορφο υπερυψωμένο Προσκυνητάρι της Τρίχρονης Παναγίας, το οποίο υπάρχει μπαίνοντας στον κυρίως Ναό μας αριστερά, αλλά εκεί στον ίδιο χώρο μετά το τέλος της Παρακλήσεως, διαβάζεται από τον ιερέα λειτουργό και η ειδική ευχή της Αγίας Άννας..."η λύουσα τα δεσμά της ατεκνίας", στα ζευγάρια που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και προσέρχονται προσευχητικά στην χάρη τους, αποζητώντας τις πρεσβείες τους μαζί με αυτές της Παναγίας κόρης τους, προς τον Εγγονό τους Χριστό για να τους χαρίσει το Θείο Δώρο της τεκνογονίας.
Η Ιερά Παράκλησις προς την Αγία Άννα.
"δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας και της στειρότητος"
(...συνεχίζονται ανελλιπώς και κανονικά οι Παρακλήσεις μας καθ' όλην την διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι και τις αρχές του Αυγούστου, για να σταματήσουν για λίγο και να ξεκινήσουν οι Μικρές και Μεγάλες Παρακλήσεις της κόρης τους της Παναγίας μας καθημερινά μέχρι και τον Δεκαπενταύγουστο, οπότε και θα ξεκινήσουν και πάλι οι Παρακλήσεις των Αγίων μας, των γονέων της Θεοτόκου...υπέρ τεκνογονίας !!!)
Αυτή η ιδιαίτερη Ιερά Παράκλησις προς την Αγία Άννα, η οποία τελείτε συνεχώς και στο Κυριακό της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος από τους Πατέρες της Μονής, τελείται εδώ στον ολοκαίνουργιο Ιερό Ναό μας στις Μικρές και Μεγάλες Πανηγύρεις της Ενορίας μας, αλλά και όποτε άλλοτε εσείς μας το ζητήσετε, προσφεύγοντας παρακλητικά στις πρεσβείες της "γιαγιάς" του Χριστού μας.
(Οι Ιερές Παρακλήσεις μας σταματούν μόνο κατά τις περιόδους του Δωδεκαημέρου τα Χριστούγεννα, της Μεγάλης Τεσσαρακοστής του Πάσχα, της Μεγάλης & της Διακαινησίμου Εβδομάδος και του Δεκαπενταυγούστου, οπότε και ψάλλονται οι Παρακλήσεις της Παναγίας μας)
* Κάθε Πέμπτη:
(...η καθαριότητα του Ιερού Ναού μας δεν σταματά καθόλου καθ' όλην την διάρκεια του έτους !!!)
Το πρωΐ: Η καθαριότητα Ιερού Ναού.
Αυτή είναι μια από τις πιο αναγκαίες και απαραίτητες δραστηριότητες του Ιερού Ναού μας, της ολοκαίνουργιας και πανέμορφης εκκλησιάς μας, μια ευλογημένη "διακονία" η οποία και αφορά όλες τις κυρίες της Ενορίας μας, μικρές και μεγάλες, νεαρές και ηλικιωμένες, οι οποίες και θα έπρεπε ορμώμενες από έντονη ενοριακή συνείδηση, αλλά και την αίσθηση της ευθύνης για την καθαριότητα και την ευταξία του Ιερού Ναού τους, που με τόσο κόπο και θυσίες χτίσαμε για να στεγάσουμε τους Αγίους προστάτες μας και προστάτες των άτεκνων ζευγαριών και της οικογενείας, τον Ιωακείμ και την Άννα, τους γονείς της Παναγίας μας,
τον "παππού" και την "γιαγιά" του Χριστού μας και Εγγονού τους, αλλά και ακούγοντας την μνημόνευση στο τέλος κάθε Θείας Λειτουργίας στην οπισθάμβωνο ευχή από τον λειτουργό ιερέα να λέει: "Μνήσθητι Κύριε τους αγαπώντες την ευπρέπεια του οίκου σου...", κατόπιν και των επαναλαμβανομένων παραινέσεων του, να μαζεύονται τις Πέμπτες το πρωΐ και να καθαρίζουν όλον το ναό, ούτως ώστε να λάμπει κάθε Κυριακή που υποδεχόμαστε πλήθος κόσμου, ενορίτες και προσκυνητές, που έρχονται για να προσευχηθούν σε μια όμορφη, νοικοκυρεμένη και ζεστή από την αγάπη των κυριών της διακονίας, εκκλησία τους. Άλλωστε η εκκλησιά της γειτονιάς μας είναι στην πραγματικότητα το σαλόνι του δικού μας σπιτιού!!!
Το απόγευμα: Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως.
Καλή όμως είναι η Κατήχηση και απαραίτητη σε μια Ενορία. Καλή είναι και η καθαριότητα και η ευταξία του Ιερού Ναού της, όμως ας μην λησμονούμε πως η πραγματική... "δουλειά" της Εκκλησίας, είναι να ξεκουράζει και να μαλακώνει τις ψυχές των ανθρώπων της. Είναι να ακούει και να συγχωρεί τις αμαρτίες της, να συμβουλεύει και να νουθετεί...ενίοτε και να επιτιμά αν χρειάζεται, τα μέλη της, πάντα όμως με αγάπη και με αποκλειστικό ζητούμενο την σωτηρία της ψυχής, που κατά γενική ομολογία..."είναι πολύ μεγάλο πράγμα". Αυτό το δύσκολο βήμα προς τον πνευματικό και το Μυστήριο της Εξομολογήσεως, γίνεται καθ' όλην την διάρκεια του έτους κάθε Πέμπτη απόγευμα, πάντα σε συνεννόηση με τον πνευματικό μας, τον π. Χρυσόστομο Κοτσίδη στα παρακάτω τηλέφωνα: 2310655719 (οικεία) & στο 6984989869.
(Το Μυστήριο της Μετανοίας και της Εξομολογήσεως γίνεται τακτικότερα...και πάντα με συνεννόηση, στις περιόδους της Μικρής Σαρακοστής των Χριστουγέννων, του Τρωδίου, της Μεγάλης Τεσσαρακοστής & Μεγάλης Εβδομάδος, αλλά και την περίοδο του Δεκαπενταυγούστου)
* Κάθε Σάββατο:
(...σταματούν οι σαββατιάτικες συναντήσεις της "Ιθάκης" μας, με έναρξη και πάλι από το τέλος του Σεπτεμβρίου & την νέα κατηχητική χρονιά !!!)
(Υπεύθυνος Ενοριακής Νεανικής Εστίας: πατήρ Χρυσόστομος Τελίδης)
Κατηχητές: Παναγιώτης Σπάρταλης, Χρήστος Καρύπογλου & Ιωάννης Ράμναλης.
Κατηχήτριες: Σοφία Νικολαΐδου, Ελισάβετ Ταρασίδου, Πασχαλία Μούξιου & η Ζηνοβία Καϊσίδου.
Το πιο ευαίσθητο κομμάτι όμως σε μια Ενορία, και το πιο δύσκολο συνάμα, είναι η κατήχηση της νεότητας, της νεολαίας της περιοχής της, η γνώση και η μάθηση δηλαδή της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας, του Τριαδικού Θεού, των λόγων του Χριστού μας, των Μαθητών και Αποστόλων Του, αλλά και των Αγίων Του, που πρέπει να γίνει με τέτοιον τρόπο ούτως ώστε ούτε να τα τρομάξει με τις τόσες ευθύνες ενός "καλού" χριστιανού, αλλά ούτε και να καθησυχάσει τις ψυχούλες τους με τα πάμπολλα "δικαιώματα" που αποκτήσανε με το Μυστήριο του Βαπτίσματος τους.
Αυτήν την εύθραυστη ισορροπία, αυτό το δύσκολο εγχείρημα, το κουραστικό διακόνημα και την μεγάλη, αλλά τόσο ευλογημένη ευθύνη, αναλαμβάνουν, κάθε Σάββατο, για τα κορίτσια μας από τις 10.00 π.μ. έως την 12.30 μ.μ. & για τα αγόρια μας, από τις 1.30 μ.μ. έως τις 3.30 μ.μ. και για όλην την κατηχητική χρονιά,
οι κατηχητές και οι κατηχήτριες της "Ιθάκης" μας, της Ενοριακής Νεανικής Εστίας μας, των Κατηχητικών Σχολείων μας, οι νέες και οι νέοι που επιλέγονται με προσοχή και προτείνονται κάθε χρόνο τέτοια εποχή από τον π. Χρυσόστομο Τελίδη, στο Ίδρυμα Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως μας, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, και ο Επίσκοπος μας, κ.κ. Βαρνάβας, κατόπιν τους εγκρίνει επιδίδοντας τα επίσημα διοριστήρια τους, για να κατηχήσουν τα παιδιά μας, από την αρχή κάθε κατηχητικής χρονιάς το φθινόπωρο μέχρι να τελειώσει αυτή, το καλοκαίρι.
Για φέτος, η κατηχητική χρονιά 2025-2026, θα λήξει το Σάββατο 6 Ιουνίου 2026 ...πάνω-κάτω μαζί με την σχολική χρονιά των παιδιών των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, με μια όμορφη γιορτή, την "Γιορτή λήξης της "Ιθάκης" μας, που έχουμε ετοιμάσει ήδη για τα κατηχητόπουλα μας, που θα περιέχει αρχικά την καθιερωμένη ειδική Θεία Λειτουργία μας στις 10.00 π.μ. μετά την προβολή του βίντεο της χρονιάς που έφυγε, δώρα, κεράσματα, φαγητό, ευλογίες και αναμνηστικές φωτογραφίες και φυσικά παιχνίδι στην αυλή μέχρι τελικής πτώσης, με το επίσης καθιερωμένο μπουγέλωμα !!!Οι σαββατιάτικες συναντήσεις της "Ιθάκης" μας, γίνονται ανελλιπώς καθ' όλην την διάρκεια του κατηχητικού έτους, περνώντας στους μαθητές μας, όλη αυτήν την γνώση, την μόρφωση και τα νοήματα της Πίστης μας,, μέσα όμως από την χαρά, την διασκέδαση, τις εκδρομές,
το παιχνίδι και τόσες ακόμα δραστηριότητες, με καλοσύνη και με προσοχή, αλλά παράλληλα προωθώντας και την κοινωνικότητα, την συναδελφικότητα, τις δεξιότητες του κάθε παιδιού, την αλληλεγγύη, τον σεβασμό και την εν Χριστώ αγάπη μεταξύ τους. Αυτή είναι η ρότα που χαράξαμε και την χρονιά που τελείωσε, αλλά θα κάνουμε το ίδιο και την επόμενη κατηχητική χρονιά 2026-2027, με προορισμό πάντα την "Ιθάκη" μας, το απάνεμο λιμάνι όπου σε αυτό ό Χριστός θα μας περιμένει με μια μεγάλη αγκαλιά στο τέλος της χρονιάς, αφού όμως πρώτα περάσουμε μέσα από τις περιπέτειες που θα έχουμε ετοιμάσει για τα παιδιά μας, τις εκπλήξεις, τις γιορτές, τις εκδρομές μας, την χαρά και την διασκέδαση,
![]() |
| Παλαιότερη φωτογραφία, από λήξη παλαιότερης κατηχητικής χρονιάς... ...μα όμορφη & συνταρακτική!!! |
Ας ευχηθούμε & ας προσευχηθούμε
για ένα καλό καλοκαίρι &...
...Ραντεβού τον Σεπτέμβρη !!!
Ο εκκλησιασμός του 3ου Δημοτικού Σχολείου & του 4ου Νηπιαγωγείου των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, που υπάγονται στην Ενορία μας των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης,
πέρυσι εν έτει 2025 & φέτος, το 2026. Ένα χάρμα οφθαλμών για όλους μας !!!
Δείτε επίσης...
* Στον Ιερό Ναό μας θησαυρίζονται τα Ιερά Λείψανα των Αγίων μας, του Ιωακείμ και της Άννας, προερχόμενα από τα Ιεροσόλυμα και τίθενται σε προσκύνηση μέσα σε περίτεχνη ασημένια λειψανοθήκη, στο ειδικό ανακαινισμένο προσκυνητάρι της Τρίχρονης Παναγίας μας, την Τρίτη το απόγευμα στην Ιερά Παράκληση, αλλά και την Κυριακή το πρωΐ κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.
* Επίσης απότμημα ιερών λείψανων Αγίων, θησαυρίζονται με ευλάβεια μέσα σε λειψανοθήκες στον Ιερό Ναό μας, και τα παρακάτω :
* των Τεσσαράκοντα Μαρτύρων
* του Αγίου Ιωάννου & Τιμίου Προδρόμου
* του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
* του Αγίου Λουκά του ιατρού, Αρχιεπισκ. Συμφερουπόλεως & Κριμαίας
* του Αγίου Λουκά του Ευαγγελιστού
* του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου
* των Αγίων 14.000 σφαγιασθέντων νηπίων της Βηθλεέμ
* Τίμιο Ξύλο & διάφορα ενθύμια από τον Πανάγιο Τάφο
* Οι καθημερινές Ακολουθίες του Νυχθημέρου στην Ενορίας μας, τελούνται στο νέο Παρεκκλήσι μας, του Τιμίου Προδρόμου (...μπαίνοντας στον πρόναο αριστερά !!!) που τιμάται και πανηγυρίζει στην εορτή της Συλλήψεως του, την 23η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.
* Επίσης στην Ενορία μας και μπαίνοντας δεξιά στον Ιερό Ναό μας, λειτουργεί Έκθεση Εργοχείρων, δώρων και εκκλησιαστικών ειδών, με χειροποίητα δημιουργήματα διαφόρων ενοριτών και προσκυνητών που προσφέρονται για την οικονομική ενίσχυση των έργων αποπεράτωσης της εκκλησίας μας.
![]() |
| Η νέα μαρμάρινη Κρήνη του Μικρού Αγιασμού !!! |
* Ο Μικρός Αγιασμός της πρωτομηνιάς, τελείται στον Ιερό Ναό μας (...σύμφωνα με το έντυπο Πρόγραμμα του κάθε μήνα που υπάρχει στις προθήκες της εκκλησίας μας ή ηλεκτρονικά στο διαδίκτυο & στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που διαθέτει η Ενορία μας !!!) είτε την τελευταία ημέρα του μήνα το απόγευμα μαζί με τον Εσπερινό, είτε την πρώτη ημέρα του μήνα το πρωΐ στο τέλος της Θείας Λειτουργίας.
(Από τις αρχές του 2026, κατασκευάσθηκε και λειτουργεί η μόνιμη πια μαρμάρινη Κρήνη του Μικρού Αγιασμού, που βρίσκεται δίπλα στην είσοδο του Παρεκκλησίου μας, του Τιμίου Προδρόμου, για να εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες των ενοριτών και των προσκυνητών μας)
![]() |
| ...& η έκθεση εργοχείρων του ναού μας !!! |
* Μπαίνοντας δεξιά στον πρόναο της εκκλησιάς μας, βρίσκεται και το γραφείο των ιερέων του Ιερού Ναού μας, προς εξυπηρέτηση των λατρευτικών και κοινωνικών αναγκών των ενοριτών και προσκυνητών της Ενορίας μας (...κατά τις ώρες λειτουργίας του Ιερού Ναού, ανάλογα με την εποχή του χρόνου, συνήθως από τις 7.00 π.μ έως τις 2.00 μ.μ. & από τις 5.00 μ.μ. έως τις 7.00 μ.μ.)
Η Ενορία μας διαθέτει
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα εξής:
(...κάντε κλικ στους συνδέσμους για να συνδεθείτε με ευκολία !!!)
1) Την ιστοσελίδα της Ενορίας μας, www.intheopatoron.blogspot.gr,
2) Την ιστοσελίδα των κατηχητικών των παιδιών της "Ιθάκης" μας, www.enetheopatoron.blogspot.gr,
3) Το κανάλι μας στο youtube, με όλα τα βιντεάκια από τις δραστηριότητες μας,
4) Τα profil μας στο facebook με όλες τις σελίδες τους,
α) της Ενορίας μας: "Ιερός Ναός Αγίων Θεοπατόρων",
β) της ποδοσφαιρικής ομάδας μας: "Θεοπάτορες",
γ) της ρομποτικής ομάδας μας: "Ρομποπάτορες",
δ) των κατηχητικών μας: "Ενοριακή Νεανική Εστία - Ιθάκη",
5) Τον λογαριασμό της στο twitter, για όσους μας παρακολουθούν από αυτόν.





.jpg)
.jpg)




.png)


.jpg)




































.png)

.png)






Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου