*Δημοσιεύουμε το κυριακάτικο άρθρο μας από σήμερα, αφού λόγω της Αγρυπνίας μας σήμερα, Παρασκευή 24/5 το βράδυ,αλλά και της εκδρομής μας στο Ποσείδι της Χαλκιδικής, και στις κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως μας, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, που οργανώνει η "Ιθάκη" μας, η Ενοριακή Νεανική Εστία μας, για την λήξη των σαββατιάτικων συνάξεων των κατηχητικών τους, το Σάββατο 25/5 από νωρίς το πρωΐ μέχρι αργά το απόγευμα, δεν θα μπορέσουμε να ανεβάσουμε την ανάρτηση μας αυτή στην ιστοσελίδας της Ενορίας μας.
Έτσι εσείς ευχηθείτε μας καλά να περάσουμε στην εκδρομή μας
και εμείς από καρδιάς σας ευχόμαστε από τώρα...
...Καλό Σαββατοκύριακο!!!
----------------------------------------------------------
«…Ὃς δ᾿ ἂν πίῃ ἐκ τοῦ ὕδατος οὗ ἐγὼ δώσω αὐτῷ, οὐ μὴ διψήσῃ εἰς τὸν αἰῶνα.»
Είναι καταμεσήμερο και λίγο έξω από την πόλη της Σαμάρειας Συχάρ, στο πηγάδι του Ιακώβ, ο Κύριος κάθεται να ξεκουραστεί. Ο τόπος είναι έρημος, μα κάποια Σαμαρείτισσα πλησιάζει με τη στάμνα της για να πάρει νερό, συναντιέται με τον Χριστό και εξελίσσεται μεταξύ τους ένας διάλογος με απλά αλλά μεστά και δυνατά νοήματα και άλλα τόσα διδάγματα.
Καθώς την βλέπει ο Κύριος, της λέει: «Δώς μου να πιω». Η γυναίκα απορεί: «Πώς εσύ τολμάς και ζητάς νερό από μένα, μια Σαμαρείτισσα;» Οι Σαμαρείτες ήταν μια από τις φυλές του Ισραήλ που δεν συγχνωτίζονταν με τους Ιουδαίους, οι οποίοι τους θεωρούσαν "μίασμα και βδέλυγμα" και ήταν άσπονδοι εχθροί. Ο Χριστός της αποκρίνεται: «Εάν γνώριζες τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος και ποιος σου ζητά νερό, εσύ θα του ζητούσες και θα σου έδινε νερό που δεν στερεύει ποτέ». Η γυναίκα δεν κατάλαβε και ρωτά: «Κύριε, ούτε στάμνα έχεις και το πηγάδι είναι βαθύ· από πού λοιπόν έχεις το αστείρευτο νερό;» Και ο Χριστός της απαντά: «Καθένας που πίνει από το νερό αυτό του πηγαδιού, θα διψάσει πάλι. Εκείνος όμως που θα πιει από το νερό που θα του δώσω εγώ, δεν θα διψάσει ποτέ, αλλά θα αναβλύζει από την ψυχή του αστείρευτο νερό για να του χαρίζει ζωή αιώνια».
Η Σαμαρείτισσα παρακαλεί τον Χριστό έκπληκτη και με αγωνία, "Κύριε, δώς μου το νερό αυτό, για να μη διψώ ποτέ", μην λησμονούμε πως το νερό σε εκείνες τις άνυδρες και έρημες περιοχές ήταν ένα πολύτιμο αγαθό. Ο Κύριος τότε της λέει:«Πήγαινε και φέρε εδώ και τον άνδρα σου» και η αγωνία της γυναικός πια μετατρέπεται σε αισχύνη. «Δεν έχω άνδρα», απαντά εκείνη και ο παντογνώστης Κύριος της αποκαλύπτει όλη της τη ζωή: «Αλήθεια είπες. Πέντε άνδρες έχεις πάρει κι αυτός που τώρα έχεις δεν είναι άνδρας σου». Η γυναίκα πια σαστίζει και νοιώθει την δύναμη Αυτού που έχει απέναντι της και βρίσκει την ευκαιρία να λύσει μια απορία της: «Κύριε, καταλαβαίνω ότι είσαι προφήτης. Πες μου, πού πρέπει να προσκυνούμε τον Θεό, στο βουνό μας Γαριζείν ή στα Ιεροσόλυμα;» Και ο Κύριος απαντά: «Σε λίγο καιρό ούτε μόνο στο Γαριζείν ούτε μόνο στα Ιεροσόλυμα θα λατρεύετε τον Θεό. Ο Θεός είναι πνεύμα, κι όσοι Τον λατρεύουν, πρέπει να Τον προσκυνούν με αφοσίωση και επίγνωση».
Σίγουρη πλέον η γυναίκα αυτή για την θεϊκή δύναμη του συνομιλητή της του λέει: «Γνωρίζω ότι έρχεται ο Μεσσίας. Όταν έλθει εκείνος, θα μας τα διδάξει όλα» για να λάβει την απάντηση από τον Κύριο μας, που θα διαβεβαίωνε ίσως και την αρχική υποψία της. "Εγώ είμαι ο Μεσσίας". Η γυναίκα τότε αναστατωμένη αλλά με άκρατο ενθουσιασμό άφησε τη στάμνα της εκεί, έφυγε στην πόλη και άρχισε να φωνάζει: «Ελάτε να δείτε έναν άνθρωπο που μου είπε όλα όσα έκανα. Μήπως είναι αυτός ο Χριστός;» Και οι Σαμαρείτες άρχισαν να έρχονται προς το πηγάδι, να δουν τον Κύριο σαν τα διψασμένα ελάφια προς την πηγή.
Μόλις επέστρεψαν οι μαθητές στο πηγάδι, παρακάλεσαν τον Κύριο να φάει κάτι. Αυτός όμως τους είπε: «Δική μου τροφή είναι να κάνω το θέλημα του Πατρός μου, να εργάζομαι για τη σωτηρία των ανθρώπων. Σηκώστε τα μάτια σας και κοιτάξτε τα πλήθη των Σαμαρειτών που έρχονται. Όλοι αυτοί είναι πνευματικά χωράφια έτοιμα για θερισμό. Οι προφήτες πριν από εμένα κι εγώ κατόπιν έσπειρα σ’ αυτά και θα θερίσετε εσείς. Όπως και στο μέλλον, θα σπείρετε εσείς και θα θερίσουν οι διάδοχοί σας».
Όταν οι Σαμαρείτες έφθασαν στο πηγάδι, άκουγαν με πόθο τα λόγια του Μεσσία· και Τον παρακαλούσαν να μείνει για πάντα μαζί τους. Και ο Κύριος έμεινε στην πόλη τους δυο μέρες και τους δίδαξε μεγάλες αλήθειες. Και πίστεψαν σ’ Αυτόν πολλοί και ομολογούσαν ότι αυτός είναι ο Μεσσίας, ο Χριστός.
Οι Σαμαρείτες ήταν ένα πνευματικό χωράφι έτοιμο για θερισμό. Πλήθος ψυχών που ποθούσαν να ακούσουν το κήρυγμα του Χριστού και να σωθούν. Γι’ αυτό παρακάλεσαν τον Κύριο να μείνει στην πόλη τους. Δεν είχαν δει πολλά θαύματα. Ένα τους συγκλόνισε, η μεταστροφή της συμπατριώτισσάς τους. Και ο Κύριος με το λόγο Του και με τη χάρη Του τους βοήθησε να πιστέψουν και να μετανοήσουν.
Αλλά οι Σαμαρείτες εκείνοι αποτελούσαν μία προτύπωση, μια εικόνα όλης της ανθρωπότητας. Μιας ανθρωπότητας που χωρίς συχνά να το συνειδητοποιεί, διψά να ακούσει το μήνυμα της λυτρώσεως, να ξεδιψάσει από το ύδωρ της ζωής. Πόσοι άνθρωποι και σήμερα βρίσκονται στην άγνοια, στην πλάνη, στο σκοτάδι! Και ζητούν λίγη χαρά, λίγη ανάπαυση. Ζητούν κάπου να πιαστούν, κάπου να βρουν λίγη ελπίδα, λίγο φως. Κι έχουμε χρέος όλοι μας να κάνουμε το έργο της Σαμαρείτιδος. Να μιλήσουμε σ’ αυτούς με το λόγο μας και με το παράδειγμά μας για την εμπειρία της εν Χριστῷ ζωής.
Οι ψυχές αυτής της ανθρωπότητας που μέρος της είμαστε όλοι, είναι διψασμένες είναι πολλές, είναι όμορφες και περιμένουν, περιμένουν εμάς, πρώτα τους ιερείς να γίνουμε μπροστάρηδες στον αγώνα τους και μετά όλους εσάς, τον πιστό και περιούσιο λαό του Θεού μας, για να μεταδώσετε αυτά που ακούσατε από τα χείλη τους, που είδατε με τα μάτια της ψυχής σας μέσα στο "σπίτι" Του, τις εκκλησιές Του, που νιώσατε όταν μοιραστήκατε με τους υπολοίπους αδελφούς σας "τα σα εκ των σών". Αυτές οι ψυχές είναι έτοιμες για θερισμό. Κάποιος πρέπει να τρέξει κοντά τους.
Στο κάλεσμα Του λοιπόν στον Ναό της Ενορίας μας, στην μικρή η την μεγάλη εκκλησιά της γειτονιάς μας, στην δική μας, την υπόγεια σήμερα και αύριο με την βοήθεια των Αγίων μας, των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννας, υπέργεια και μεγαλοπρεπή,
τα Θυρανοίξια της ορίστηκαν με την ευλογία του Επισκόπου μας, ο οποίος και θα πρωτοστατήσει σε όλες τις λατρευτικές εκδηλώσεις που θα τελέσουμε για την μεγάλη αυτή γιορτή της μετακόμισης μας στον επάνω Ναό μας, το Σαββατοκύριακο της 12ης και 13ης Οκτωβρίου 2019, ερχόμαστε με ανυπομονησία και ενθουσιασμό, ακούμε την καμπάνα της το πρωΐ και με χαρά ακολουθούμε τον ήχο της για να βρεθούμε κοντά Του, να πιούμε το "νερό" Του με το οποίο δεν θα διψάσουμε ποτέ ξανά και να του πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ που μας θεωρεί άξιους, χωρίς να είμαστε, για να κοινωνήσουμε από το Σώμα και το Αίμα Του και με αυτόν τον τρόπο να επικοινωνήσουμε με τους συνενορίτες μας, τους συνανθρώπους μας, τους γείτονες μας, αλλά και με όλους τους χριστιανούς αδελφούς μας μέσω αυτού του κοινού Αγίου Ποτηρίου Του και των υπολοίπων Ιερών Μυστηρίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας Του.
τα Θυρανοίξια της ορίστηκαν με την ευλογία του Επισκόπου μας, ο οποίος και θα πρωτοστατήσει σε όλες τις λατρευτικές εκδηλώσεις που θα τελέσουμε για την μεγάλη αυτή γιορτή της μετακόμισης μας στον επάνω Ναό μας, το Σαββατοκύριακο της 12ης και 13ης Οκτωβρίου 2019, ερχόμαστε με ανυπομονησία και ενθουσιασμό, ακούμε την καμπάνα της το πρωΐ και με χαρά ακολουθούμε τον ήχο της για να βρεθούμε κοντά Του, να πιούμε το "νερό" Του με το οποίο δεν θα διψάσουμε ποτέ ξανά και να του πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ που μας θεωρεί άξιους, χωρίς να είμαστε, για να κοινωνήσουμε από το Σώμα και το Αίμα Του και με αυτόν τον τρόπο να επικοινωνήσουμε με τους συνενορίτες μας, τους συνανθρώπους μας, τους γείτονες μας, αλλά και με όλους τους χριστιανούς αδελφούς μας μέσω αυτού του κοινού Αγίου Ποτηρίου Του και των υπολοίπων Ιερών Μυστηρίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας Του.
Το πρωΐ λοιπόν πηγαίνουμε στην Εκκλησία με το κάλεσμα της καμπάνας από τα καμπαναριά των Ενοριών μας για την εβδομαδιαία Κυριακάτικη, Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία, ή την καθημερινή Θεία Λειτουργία στις μικρές και μεγάλες εορτές της Ορθοδοξίας μας, ή στον Όρθρο, αλλά και το απόγευμα στον Εσπερινό, στην Αγρυπνία, στην Παράκληση, με σκοπό την Θεία Ευχαριστία, την Θεία Κοινωνία και την επικοινωνία μας με τον Θεό και τους ανθρώπους, λαμβάνοντας τα Θεία Δώρα ή τον Αγιασμό, ή το αντίδωρο, ή την ευλογία από το χέρι του ιερέως, πηγαίνουμε "διψασμένοι" για να πιούμε το νερό αυτό που έδωσε και στην Σαμαρείτισσα και αυτή δεν δίψασε ποτέ ξανά.
Αλλά από όλη την εβδομάδα, η Κυριακή είναι η κορωνίδα των ημερών και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία, που προηγείται πάντων, είναι το "νερό" για την διψασμένη ψυχή μας, ενώ κατά την ίδια επίσημη και σημαντική ημέρα της Κυριακής αργότερα, μπορούν να χωρέσουν και οι σημερινές εκλογές, όμως με τάξη, ασφάλεια και αγάπη στα πιστεύω των συνανθρώπων μας, χωρίς θυμό, χωρίς φασαρία, ενώ πρόταση μου προσωπική είναι να συγκεντρωνόμαστε πάντα την ημέρα αυτή της γιορτής της Αγάπης και σε κοινή τράπεζα με την οικογένεια μας, συγγενείς και φίλους, να ενωνόμαστε και να αγαπιώμαστε με αυτούς αλλά και με τους συνανθρώπους μας, να αγγίζουμε τις ψυχές μας ο ένας του αλλουνού, να ζούμε με τα παιδιά και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας την ζωή που μας αξίζει, και ας έχουν βάλει στόχο κάποια οικονομικά...και όχι μόνο κέντρα, την απαξία στην ημέρα της Κυριακής, θέλοντας να την καταστήσουν σαν μια καθημερινή ημέρα, χωρίς Ανάσταση, χωρίς Χριστό, χωρίς χαρά, χωρίς το ευχαριστώ μας στον Θεό...που τόσο πολύ τους ενοχλεί!!!
Αλλά από όλη την εβδομάδα, η Κυριακή είναι η κορωνίδα των ημερών και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία, που προηγείται πάντων, είναι το "νερό" για την διψασμένη ψυχή μας, ενώ κατά την ίδια επίσημη και σημαντική ημέρα της Κυριακής αργότερα, μπορούν να χωρέσουν και οι σημερινές εκλογές, όμως με τάξη, ασφάλεια και αγάπη στα πιστεύω των συνανθρώπων μας, χωρίς θυμό, χωρίς φασαρία, ενώ πρόταση μου προσωπική είναι να συγκεντρωνόμαστε πάντα την ημέρα αυτή της γιορτής της Αγάπης και σε κοινή τράπεζα με την οικογένεια μας, συγγενείς και φίλους, να ενωνόμαστε και να αγαπιώμαστε με αυτούς αλλά και με τους συνανθρώπους μας, να αγγίζουμε τις ψυχές μας ο ένας του αλλουνού, να ζούμε με τα παιδιά και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας την ζωή που μας αξίζει, και ας έχουν βάλει στόχο κάποια οικονομικά...και όχι μόνο κέντρα, την απαξία στην ημέρα της Κυριακής, θέλοντας να την καταστήσουν σαν μια καθημερινή ημέρα, χωρίς Ανάσταση, χωρίς Χριστό, χωρίς χαρά, χωρίς το ευχαριστώ μας στον Θεό...που τόσο πολύ τους ενοχλεί!!!
Χριστός Ανέστη!!!

*παρακάτω, με ένα απλό κλικ στο "Διαβάστε περισσότερα..." θα δείτε το Ευαγγέλιο της Σαμαρείτιδος σε πρωτότυπο κείμενο και σε νεοελληνική απόδοση...
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
"ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ"
(Ιωάν. δ΄ 5-42).
Πρωτότυπο κείμενο:
Τω καιρώ εκείνω έρχεται Ιησούς εις πόλιν της Σαμαρείας λεγομένην Συχάρ, πλησίον του χωρίου ο έδωκεν Ιακώβ Ιωσήφ τω υιώ αυτού· ην δε εκεί πηγή του Ιακώβ. ο ουν Ιησούς κεκοπιακώς εκ της οδοιπορίας εκαθέζετο ούτως επί τη πηγή· ώρα ην ωσεί έκτη. έρχεται γυνή εκ της Σαμαρείας αντλήσαι ύδωρ. λέγει αυτή ο Ιησούς· δος μοι πιείν. οι γαρ μαθηταί αυτού απεληλύθεισαν εις την πόλιν ίνα τροφάς αγοράσωσι. λέγει ουν αυτώ η γυνή η Σαμαρείτις· πως συ Ιουδαίος ων παρ΄ εμού πιείν αιτείς, ούσης γυναικός Σαμαρείτιδος; ου γαρ συγχρώνται Ιουδαίοι Σαμαρείταις. απεκρίθη Ιησούς και είπεν αυτή· ει ήδεις την δωρεάν του Θεού, και τις εστίν ο λέγων σοι, δος μοι πιείν, συ αν ήτησας αυτόν, και έδωκεν αν σοι ύδωρ ζων. λέγει αυτώ η γυνή· Κύριε, ούτε άντλημα έχεις, και το φρέαρ εστί βαθύ· πόθεν ουν έχεις το ύδωρ το ζων; μη συ μείζων ει του πατρός ημών Ιακώβ, ος έδωκεν ημίν το φρέαρ, και αυτός εξ αυτού έπιε και οι υιοί αυτού και τα θρέμματα αυτού; απεκρίθη Ιησούς και είπεν αυτή· πας ο πίνων εκ του ύδατος τούτου διψήσει πάλιν· ος δ΄ αν πίη εκ του ύδατος ου εγώ δώσω αυτώ, ου μη διψήση εις τον αιώνα, αλλά το ύδωρ ο δώσω αυτώ, γενήσεται εν αυτώ πηγή ύδατος αλλομένου εις ζωήν αιώνιον. λέγει προς αυτόν η γυνή· Κύριε, δος μοι τούτο το ύδωρ, ίνα μη διψώ μηδέ έρχωμαι ενθάδε αντλείν. λέγει αυτή ο Ιησούς· ύπαγε φώνησον τον άνδρα σου και ελθέ ενθάδε. απεκρίθη η γυνή και είπεν· ουκ έχω άνδρα. λέγει αυτή ο Ιησούς· καλώς είπας ότι άνδρα ουκ έχω· πέντε γαρ άνδρας έσχες, και νυν ον έχεις ουκ έστι σου ανήρ· τούτο αληθές είρηκας. λέγει αυτώ η γυνή· Κύριε, θεωρώ ότι προφήτης ει συ. οι πατέρες ημών εν τω όρει τούτω προσεκύνησαν· και υμείς λέγετε ότι εν Ιεροσολύμοις εστίν ο τόπος όπου δει προσκυνείν. λέγει αυτή ο Ιησούς· γύναι, πίστευσόν μοι ότι έρχεται ώρα ότε ούτε εν τω όρει τούτω ούτε εν Ιεροσολύμοις προσκυνήσετε τω πατρί. υμείς προσκυνείτε ο ουκ οίδατε, ημείς προσκυνούμεν ο οίδαμεν· ότι η σωτηρία εκ των Ιουδαίων εστίν. αλλ΄ έρχεται ώρα, και νυν εστίν, ότε οι αληθινοί προσκυνηταί προσκυνήσουσι τω πατρί εν πνεύματι και αληθεία· και γαρ ο πατήρ τοιούτους ζητεί τους προσκυνούντας αυτόν. πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν.
Νεοελληνική απόδοση:
Βγήκαν, λοιπόν, από την πόλη κι έρχονταν σ΄ αυτόν. Στο μεταξύ οι μαθητές τον παρακολουθούσαν και του έλεγαν: «Διδάσκαλε, φάε κάτι». Αυτός όμως τους είπε: «Εγώ έχω να φάω τροφή που εσείς δεν την ξέρετε». Οι μαθητές έλεγαν μεταξύ τους: «Μήπως του ΄φερε κανείς να φάει;» Αλλά ο Ιησούς τους είπε: «Δικιά μου τροφή είναι να εκτελώ το θέλημα εκείνου που με έστειλε, και να φέρω σε πέρας το έργο του. Εσείς συνηθίζετε να λέτε «τέσσερις μήνες ακόμη, κι έφτασε ο θερισμός». Εγώ σας λέω: σηκώστε τα μάτια σας και κοιτάξτε τα χωράφια. Ασπροκοπούν από τα στάχυα τα ώριμα, έτοιμα κιόλας για το θερισμό. Ο θεριστής αμείβεται για τη δουλειά του και συνάζει καρπό για την αιώνια ζωή, έτσι ώστε μαζί να χαίρονται κι αυτός που σπέρνει κι αυτός που θερίζει. Γιατί εδώ αληθεύει η παροιμία «άλλος είναι που σπέρνει κι άλλος που θερίζει». Εγώ σας έστειλα να θερίσετε καρπό που γι΄ αυτόν εσείς δεν κοπιάσατε· άλλοι μόχθησαν, κι εσείς μπήκατε εκεί να θερίσετε το δικό τους κόπο». Πολλοί από τους Σαμαρείτες εκείνης της πόλης πίστεψαν σ΄ αυτόν, εξαιτίας της μαρτυρίας της γυναίκας που έλεγε: «Μου είπε όλα όσα έχω κάνει». Όταν λοιπόν οι Σαμαρείτες ήρθαν κοντά του, τον παρακαλούσαν να μείνει μαζί τους· κι έμεινε εκεί δύο μέρες. Έτσι, πίστεψαν πολύ περισσότερο ακούγοντας τα λόγια του κι έλεγαν στη γυναίκα: «Η πίστη μας δε στηρίζεται πια στα δικά σου λόγια· γιατί εμείς οι ίδιοι τον έχουμε τώρα ακούσει και ξέρουμε πως πραγματικά αυτός είναι ο σωτήρας του κόσμου, ο Χριστός».






Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου