" Τι ημίν και σοί, Ιησού Υιέ του Θεού; "

Μόλις είδαν τον Χριστό, φώναξαν: “Τί έχεις μαζί μας, Ιησού,
Υιέ του Θεού; ήρθες εδώ πρόωρα για να μας βασανίσεις;”. Ήταν τα δαιμόνια
που μιλούσαν, και παρακαλούσαν τον Χριστό, αν τα διώξει, να τους
επιτρέψει να πάνε στο κοπάδι των χοίρων που έβοσκε εκεί κοντά.
“Πηγαίνετε”, τους λέει ο Ιησούς, και αμέσως άφησαν τους ανθρώπους και
πήγαν στους χοίρους, και ολόκληρο το κοπάδι έπεσε στη θάλασσα και
αφανίστηκε στα νερά.
Τότε οι βοσκοί των χοίρων γύρισαν στην πόλη και
διηγήθηκαν όσα είχαν συμβεί. Και σύσσωμος ο λαός βγήκε από την πόλη όχι
για να υποδεχτεί τον Χριστό, αλλά για να Τον παρακαλέσει να φύγει από τα
σύνορά τους, όπως και έγινε.

Τα δαιμόνια δεν μπορούν να μην
αναγνωρίσουν ότι μπροστά τους βρίσκεται ο Υιός και Λόγος του Θεού, γι
αυτό και τρέμουν την δίκαια κρίση Του. Τον παρακαλούν να μην τα στείλει
από τώρα στο αιώνιο σκοτάδι, αλλά να τους επιτρέψει να μπουν στην αγέλη
των χοίρων. Τον παρακαλούν γιατί, όπως χαρακτηριστικά φαίνεται μέσα από
την ιστορία του Ιώβ, δεν έχουν καμία εξουσία επάνω στην κτίση, ούτε
βέβαια επάνω στους ανθρώπους, αν δε το επιτρέψει ο ίδιος ο Θεός, ο
οποίος προσβλέπει και αποσκοπεί στη σωτηρία μας. Έτσι ο Χριστός το
επιτρέπει, θέλοντας να δείξει σε όλους ότι εκεί που ενεργούν τα
δαιμόνια, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά και πολλές φορές θανάσιμα,
τόσο για την ψυχή όσο και για το σώμα.
Από
την άλλη μεριά, παρά την τόσο συγκλονιστική αποκάλυψη της θεότητας του
Ιησού, παρά το θαύμα της θεραπείας των δύο δαιμονισμένων, ο λαός της
πόλης αντί να δεχτεί τον Χριστό, όπως άλλοτε οι Σαμαρείτες, Του ζητάνε
να εγκαταλείψει τα όρια της πόλης τους. Αντί να Του ζητήσουν να τους
βοηθήσει θεραπεύοντας τους ασθενείς, όπως συνέβαινε σε κάθε τόπο από τον
οποίο περνούσε, Του ζητάνε να φύγει χωρίς χρονοτριβή.
Η στάση τους αυτή
δεν μπορεί να ερμηνευτεί, παρά ως γεγονός πνευματικής τύφλωσης και
αναλγησίας. Παρόλο που έχουν μπροστά τους το θαύμα, αδυνατούν να
πιστέψουν στον Χριστό.

Μη
μας ξενίζει όμως το παράδειγμα των Γαδαρηνών. Ακούμε συχνά γύρω μας
ανθρώπους να λένε, “αν δεν δω ένα θαύμα, δεν πιστεύω”, οι οποίοι στην
ουσία αναζητούν άλλοθι για την δική τους απιστία έναντι του Θεού.

Αλλά
και στη δική μας, χριστιανική καθημερινότητα, συχνά δημιουργούμε
στεγανά, είτε στον “προσωπικό” είτε στον εργασιακό μας χώρο, από τα
οποία θεωρούμε ότι μπορούμε να περιορίσουμε τον Χριστό και να
συμπεριφερθούμε όπως οι άλλοι των ανθρώπων.
Αυτός είναι και ένας από
τους μεγαλύτερους πειρασμούς της εποχής μας, το να θεωρούμε δηλαδή ότι
τα θρησκευτικά μας καθήκοντα αρχίζουν και τελειώνουν μέσα στο Ναό, είτε
τις στιγμές που μόνοι μας προσευχόμαστε. Και όλες τις άλλες ώρες, σαν
τους Γαδαρηνούς, επιδιδόμαστε σε ασχολίες από τις οποίες απουσιάζει το
πνεύμα του Θεού.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου