που μοίρασαν σ' όλη την οικουμένη
το μεγαλείο του Χριστού μας.
Οι Κυριακές στην Ορθοδοξία, δηλώνουν την Ανάσταση του Κυρίου μας, ενώ όλοι οι ύμνοι, τα τροπάρια και τα αναγνώσματα της Ακολουθίας του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας που ακολουθεί, είναι εμπνευσμένα από το γεγονός της Αναστάσεως Του και είναι αφιερωμένα στον Σταυρωθέντα και Αναστάντα Χριστό, γιαυτό και δεν θα ήταν αυθαίρετο να πω πως κάθε Κυριακή Ανάσταση έχουμε στις εκκλησιές της χώρας μας, της γλυκιάς Ελλάδας μας, αλλά και όπου επί της γης χτυπά Ορθόδοξα η καρδιά των ανθρώπων. Η ημέρα είναι αργία, οπότε οι άνθρωποι δεν εργάζονται αλλά ξυπνούν και με το κάλεσμα της καμπάνας γεμίζουν τις εκκλησιές, κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Ιδρυτού της Εκκλησίας μας Χριστού και επικοινωνούν μεταξύ τους, τα καταστήματα είναι κλειστά και γενικά όλη η ημέρα είναι αφιερωμένη στην δόξα του Κυρίου μας,που εμπεριέχει και το μεγάλο "ευχαριστώ" για την ύπαρξη μας και το θαύμα της ζωής που βιώνουμε καθημερινά. Είναι αφιερωμένη στην οικογένεια μας, στους οικείους μας, ενώ μέσα στην διάρκεια αυτής της ευλογημένης ημέρας μπορεί ο καθένας να κάνει και την ενδοσκόπηση του, να δει τις προτεραιότητες του, τις ανάγκες του, να αγκαλιάσει τα παιδιά του, να συναναστραφεί με τους φίλους του, να δυναμώσει τα θεμέλια του γάμου του. Αυτό είναι το νόημα της Κυριακής, ή για να είμαι ακριβοδίκαιος, αυτό θα έπρεπε να είναι για όλους εμάς η Κυριακή, για να είμαστε υγιείς, σωματικά, μα πάνω από όλα πνευματικά. Για σκεφτείτε αγαπητοί μου αναγνώστες και φίλοι διαδικτυακοί και πραγματικοί...Είναι;;;;
Όμως αυτή η Κυριακή της 30ης Ιουλίου 2019, είναι λίγο διαφορετική από τις άλλες, λόγω της μεγάλης εορτής της Συνάξεως των Δώδεκα Αποστόλων. Μαζί με την Ανάσταση του Κυρίου μας, η Εκκλησία μας θυμάται στο Συναξάρι της τις δώδεκα εκείνες μορφές που συντρόφευσαν τον Χριστό κατά την τρίχρονη διδασκαλία Του στα ευλογημένα χώματα του σημερινού Ισραήλ, της Ιερουσαλήμ και της Παλαιστίνης.
Έτσι αντί της Β' Κυριακής του Ματθαίου και του Ευαγγελίου της κλήσης των μαθητών Του, που θα έπρεπε κανονικά να ειπωθεί κατά την Θεία Λειτουργία, από τα χείλη των ιερέων μας, θα ακουστεί το Ευαγγέλιο των Δώδεκα Αποστόλων, το οποίο και πάλι βέβαια αφορά τους ίδιους και στο οποίο ο είς εξ αυτών, ο Ματθαίος ο Τελώνης και Ευαγγελιστής αργότερα, μας τους αναφέρει επιγραμματικά, μας τους συστήνει αν μου επιτρέπεται η έκφραση.
Η Εκκλησία µας λοιπόν εορτάζει τους Δώδεκα Αποστόλους του Χριστού, την «δωδεκάριθμον φάλαγγα» των πρωταγωνιστών του Πνεύματος, όπως αναφέρει ένας ύμνος της εορτής. Είναι οι άνθρωποι που τους επέλεξε ο Θεάνθρωπος, για να αποτελέσουν τον πυρήνα της Εκκλησίας και να γίνουν οι συνεχιστές του απολυτρωτικού έργου Του στον κόσμο. Το αποστολικό αξίωμα είναι το πιο τιμητικό αξίωμα στην Εκκλησία. Υπερέχει από κάθε άλλο αξίωμα. Έφεραν δε εις πέρας την τιμητική αποστολή τους οι Απόστολοι με τη Χάρη και βοήθεια του Παναγίου Πνεύματος, που έλαβαν κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, την γενέθλιο ημέρα της Εκκλησίας του Χριστού μας, που εορτάσαμε τις προηγούμενες εβδομάδες κατά το τέλος της εκκλησιαστικής περιόδου, του "Πεντακοσταρίου".
Δεν είχαν τα κατά κόσµον προσόντα, στα οποία θα μπορούσαν να βασισθούν και να προχωρήσουν στο έργο της διαδόσεως του Ευαγγελίου. Ωραία ερωτά ο Ιερός Χρυσόστομος: «Tίνι γάρ ἐθάρρουν;» Πού μπορούσαν να στηριχθούν και να έχουν θάρρος για το έργο τους; «Τῇ δεινότητι τῶν λόγων;», στη ρητορική τους μήπως ικανότητα; «Ἀλλά πάντων ἦσαν ἀμαθέστεροι», απαντά ο ίδιος ιερός Πατήρ. Ήσαν αγράμματοι ψαράδες. Αλλά μήπως μπορούσαν να βασισθούν, συνεχίζει ο Χρυσόστομος, «τῇ περιουσίᾳ τῶν χρημάτων;», στον πλούτο τους; «Ἀλλ’ οὐδέ ράβδον, οὐδέ ὑποδήματα εἶχον», ήσαν δηλαδή πάμπτωχοι υλικά. «Ἀλλά τῇ περιφανείᾳ του γένους;», επιμένει να ερωτά ο Άγιος. Μήπως κατήγοντο από κάποιο ξακουστό γένος και αυτό τους έδινε «αέρα» και θάρρος; «Ἀλλ’ εὐτελεῖς ἦσαν καί ἐξ εὐτελῶν», απαντά. Ήσαν άνθρωποι άσημοι του απλού λαού, παιδιά φτωχών γονέων με τίποτε το εντυπωσιακό κατά κόσµο.
Η προσφορά των Αγίων Αποστολών στην ιστορία του πολιτισμού είναι θεμελιώδης. Έθεσαν τα ισχυρά και αδιάσειστα θεμέλια, για να μπορεί να ζει ο κόσμος µας. Και αν σήμερα παραπαίει ο κόσμος, είναι γιατί δεν θέλει να στηρίζεται στα ακλόνητα εκείνα θεμέλια, τα οποία έθεσαν βαθιά στη γη μας οι αγιοπνευματοκίνητοι εκείνοι άνθρωποι, οι οποίοι κήρυξαν στην τότε γνωστή οικουμένη το Ευαγγέλιο. Υπέγραψαν δε το κήρυγμά τους, σχεδόν όλοι με το αίμα τους και με την ζωή τους την ίδια.
Σύμφωνα με τον «Συναξαριστή» του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, οι άγιοι και ένδοξοι Απόστολοι και μαθητές του Χριστού μας, έζησαν και περάτωσαν την αποστολή τους ως εξής:
*Οι πρωτοκορυφαίοι Πέτρος και Παύλος, ήσαν φίλοι και συνοδοιπόροι, ενώ μαρτύρησαν και οι δυο στη Ρώμη, ο πρώτος με σταυρικό θάνατο, με την κεφαλή του προς τη γη, και ο δεύτερος, ο οποίος δεν συγκαταλέγεται στους 12 Αποστόλους,
είναι όμως γνωστός και ως "ο Απόστολος των Εθνών" και ισαπόστολος, που ενώ δεν γνώρισε προσωπικά τον Χριστό κατάφερε με την φλόγα των λόγων και των συγγραμμάτων του να διασπείρει την διδασκαλία Του σε όλο τον γνωστό τότε κόσμο, και αυτός τελικά μαρτύρησε, αλλά με αποκεφαλισμό.
(δυο εκτενέστερα άρθρα μας υπάρχουν σε προηγούμενες αναρτήσεις για τον καθένα ξεχωριστά και μπορείτε να τα δείτε με ένα κλικ πάνω στα ονόματα τους και στους συνδέσμους που δημιουργήσαμε για εσάς).
*Ο άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος, αδελφός του Σίμωνα Πέτρου, και μαθητής του Ιωάννου του Βαπτιστού, ήταν αυτός που το όνομα του αναφέρετε πολλές φορές στο Ευαγγέλιο, μα ήταν και αυτός που μαζί με τον Φίλιππο μεσολάβησε για να δούν τον Ιησού στον σταυρό οι δυο Έλληνες προσκυνητές. Κήρυξε στη Σκυθία της Μικράς Ασίας, αλλά και στην Αχαΐα και σε διάφορα άλλα μέρη της Ελλάδας, ενώμαρτύρησε στην Πάτρα, σε σταυρό με σχήμα Χ.
(με ένα κλικ πάνω στο όνομα του, μπορείτε να δείτε τον βίο του από προηγούμενη ανάρτηση της ιστοσελίδας μας)
*Ο άγιος Ιάκωβος, ο πρεσβύτερος αδελφός του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και υιού του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης, ψαράς και αυτός όπως ο αδελφός του, δίδαξε στην Παλαιστίνη μεταστρέφοντας πλήθος Ιουδαίων, ενώ θανατώθηκε πρώτος από όλους τους Αποστόλους, από τον Ηρώδη τον Αγρίππα με αποκεφαλισμό στα Ιεροσόλυμα.
(ο βίος του Αγίου Ιακώβου, με ένα κλικ πάνω στο όνομα του)
(δείτε τον βίο του με ένα κλικ στον σύνδεσμο μας...)
*Ο άγιος Φίλιππος ήταν ένας από τους παρευρισκομένους μαθητές στο γάμο στην Κανά της Γαλιλαίας, μαζί με τον Χριστό και την Παναγία μητέρα Του. Το όνομα του αναφέρεται συχνά και από τους τέσσερις Ευαγγελιστές, παραβρέθηκε σε πολλά θαύματα του Διδασκάλου Του, κήρυξε το ευαγγέλιο στη Φρυγία αλλά και τη Σκυθία, σταυρώθηκε δε στην Ιεράπολη της Συρίας.
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
(κάντε κλικ στο όνομα και δείτε τον βίο του από προηγούμενη ανάρτηση της ιστοσελίδας μας).
*Ο άγιος Βαρθολομαίος, ο επονομαζόμενος και Ναθαναήλ, κήρυξε και αυτός στις Ινδίες, άγνωστο πού ακριβώς, αλλά και στην Μικρά Ασία, την Μεσοποταμία, την Παρθία και την Αρμενία και σταυρώθηκε εν τέλει στην Ουρβανούπολη της Ινδίας.
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα και δείτε την ανάρτηση μας για τους αποστόλους Βαρθολομαίο εκ των δώδεκα και Βαρνάβα εκ των εβδομήκοντα αποστόλων).
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα και δείτε την ανάρτηση μας για τους αποστόλους Βαρθολομαίο εκ των δώδεκα και Βαρνάβα εκ των εβδομήκοντα αποστόλων).
*Ο άγιος απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος, ο εις εκ των τεσσάρων, και ο γλαφυρότερος εξ αυτών, ήταν κατ' επάγγελμα Τελώνης, δίδαξε στην Αιθιοπία, ενώ μαρτύρησε διά λιθοβολισμού και πυρός στην Ιεράπολη της Συρίας.
(κάντε κλικ και δείτε παλαιότερη ανάρτηση μας αφιερωμένη στον Ευαγγελιστή Ματθαίο)
*Ο άγιος Ιάκωβος ο του Αλφαίου, κήρυξε το ευαγγέλιο στη Γάζα, την Ελευθερούπολη και τις γειτονικές περιοχές και υπέστη μαρτυρικό θάνατο στην Αίγυπτο και δη την πόλη Οστρακίνη, όπου περάτωσε το αποστολικό έργο του κρεμασμένος σ’ ένα σταυρό, όπως ο Διδάσκαλος του και όπως το επιθυμούσε και ο ίδιος.
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
*Ο άγιος Σίμων ο Ζηλωτής και Κανανίτης, έλαβε μέρος στην εκλογή του Ματθία ως αντικαταστάτη του Ιούδα του Ισκαριώτη, μετέβη και κήρυξε στην Αίγυπτο και στα βάθη της Αφρικής μέχρι την Μαυριτανία, όπου και παρέδωσε το πνεύμα του καρφωμένος σ’ ένα σταυρό.
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του από το εκκλησιαστικό ειδησιογραφικό πρακτορείο "Ρομφαία"...)
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα του και δείτε τον βίο του από το εκκλησιαστικό ειδησιογραφικό πρακτορείο "Ρομφαία"...)
*Ο άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος (μεγάθυμος),
μνημονεύεται και ως Λεββαίος (θαραλλέος), υπήρξε μαθητής αρχικά του Ιωάννου του Προδρόμου κι έδρασε με μεγάλο ζήλο κηρύττοντας το Ευαγγέλιο στη Μεσοποταμία. Μαρτύρησε με τόξα στην Έδεσσα (σημερινή Ούρφα Τουρκίας) ή στη Βηρυτό περί το 80 μ.χ, κρεμασμένος σ’ ένα δέντρο.
(κάντε κλικ στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
μνημονεύεται και ως Λεββαίος (θαραλλέος), υπήρξε μαθητής αρχικά του Ιωάννου του Προδρόμου κι έδρασε με μεγάλο ζήλο κηρύττοντας το Ευαγγέλιο στη Μεσοποταμία. Μαρτύρησε με τόξα στην Έδεσσα (σημερινή Ούρφα Τουρκίας) ή στη Βηρυτό περί το 80 μ.χ, κρεμασμένος σ’ ένα δέντρο.
(κάντε κλικ στο όνομα του και δείτε τον βίο του...)
*Τέλος, ο άγιος Ματθίας, που πήρε την θέση του προδότη Ιούδα του Ισκαριώτη, κατόπιν του θανάτου του Χριστού στον Σταυρό και την Ανάληψη Του, κατά την συνάντηση που είχαν κάποια στιγμή οι ένδεκα Απόστολοι στο υπερώο και μετά από πρόταση του Αποστόλου Πέτρου και ψηφοφορία μεταξύ αυτού και του Βαρσαββά. Τα μόνα που γνωρίζουμε από τον μετέπειτα βίο του είναι ότι κήρυξε το Ευαγγέλιο στην Αιθιοπία, όπου και παρέδωσε την ψυχή του με φρικτά βασανιστήρια.
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα και δείτε δημοσίευμα αφιερωμένο στον Απόστολο Ματθία από το εκκλησιαστικό ηλεκτρονικό περιοδικό "Πεμπτουσία"...)
(κάντε κλικ πάνω στο όνομα και δείτε δημοσίευμα αφιερωμένο στον Απόστολο Ματθία από το εκκλησιαστικό ηλεκτρονικό περιοδικό "Πεμπτουσία"...)
Αυτοί ήσαν πολύ επιγραμματικά και περιληπτικά οι άγιοι Απόστολοι του Χριστού μας, οι δώδεκα σύντροφοι, συνοδοιπόροι και μαθητές Του, σε μια προσπάθεια να σας τους "συστήσουμε" μέσα από την ιστοσελίδα της Ενορίας μας,
των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας. Αυτοί ήταν οι κατ' επάγγελμα ψαράδες ιχθύων, οι περισσότεροι εξ' αυτών, που με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος κατά την Πεντηκοστή, έγιναν αλιείς ανθρωπίνων ψυχών και μετέφεραν το Ευαγγέλιο του Διδασκάλου τους σε Ανατολή και Δύση του γνωστού τότε κόσμου. Ήσαν τα εκλεκτά δοχεία της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος, οι Φωτοδότες που με το κήρυγμα, τα συγγράμματα και τη ζωή τους την ίδια έδωσαν υψηλό, ουσιαστικό νόημα στη ζωή των κατοίκων αυτού του κόσμου. Οι αληθινά πνευματικοί εκείνοι άνθρωποι, που εμπνέουν και σήμερα όσους θέλουν να ζουν μια ζωή αληθινά πνευματική. Το παράδειγμα για όλους εμάς, που επιζητούμε μια καλύτερη και πιο "πλούσια" ζωή από αυτήν που μας σερβίρει το παγκόσμιο κατεστημένο, ως την μοναδική λύση για εμάς και τα παιδιά μας.
Ας γίνουμε όλοι απόστολοι της Αγάπης του Χριστού μας βγαίνοντας αυτήν την Κυριακή
από την εκκλησιά μας!!!
*παρακάτω ακολουθεί το ευαγγέλιο της εορτής της Συνάξεως των 12 Αποστόλων στο πρωτότυπο κείμενο αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...
Το Ευαγγέλιον
της 30ης Ιουνίου 2019,
εορτής των 12 Αποστόλων.
(Μτθ. θ´ 36, ι´ 1-8)
*Πρωτότυπο κείμενο:
Τῶ καιρῷ ἐκείνῳ, ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς τοὺς ὄχλους ἐσπλαγχνίσθη περὶ αὐτῶν, ὅτι ἦσαν ἐκλελυμένοι καὶ ἐρριμμένοι ὡς πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα.
Καὶ προσκαλεσάμενος τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ καὶ θεραπεύειν πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν. Τῶν δὲ δώδεκα ἀποστόλων τὰ ὀνόματά εἰσι ταῦτα· πρῶτος Σίμων ὁ λεγόμενος Πέτρος καὶ ᾿Ανδρέας ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, ᾿Ιάκωβος ὁ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ ᾿Ιωάννης ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, Φίλιππος καὶ Βαρθολομαῖος, Θωμᾶς καὶ Ματθαῖος ὁ τελώνης, ᾿Ιάκωβος ὁ τοῦ ᾿Αλφαίου καὶ Λεββαῖος ὁ ἐπικληθεὶς Θαδδαῖος, Σίμων ὁ Κανανίτης καὶ ᾿Ιούδας ὁ ᾿Ισκαριώτης ὁ καὶ παραδοὺς αὐτόν. Τούτους τοὺς δώδεκα ἀπέστειλεν ὁ ᾿Ιησοῦς παραγγείλας αὐτοῖς λέγων· Εἰς ὁδὸν ἐθνῶν μὴ ἀπέλθητε καὶ εἰς πόλιν Σαμαρειτῶν μὴ εἰσέλθητε· πορεύεσθε δὲ μᾶλλον πρὸς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου ᾿Ισραήλ. Πορευόμενοι δὲ κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. ᾿Ασθενοῦντας θεραπεύετε, λεπροὺς καθαρίζετε, νεκροὺς ἐγείρετε, δαιμόνια ἐκβάλλετε· δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε.
Καὶ προσκαλεσάμενος τοὺς δώδεκα μαθητὰς αὐτοῦ ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν πνευμάτων ἀκαθάρτων ὥστε ἐκβάλλειν αὐτὰ καὶ θεραπεύειν πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν. Τῶν δὲ δώδεκα ἀποστόλων τὰ ὀνόματά εἰσι ταῦτα· πρῶτος Σίμων ὁ λεγόμενος Πέτρος καὶ ᾿Ανδρέας ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, ᾿Ιάκωβος ὁ τοῦ Ζεβεδαίου καὶ ᾿Ιωάννης ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, Φίλιππος καὶ Βαρθολομαῖος, Θωμᾶς καὶ Ματθαῖος ὁ τελώνης, ᾿Ιάκωβος ὁ τοῦ ᾿Αλφαίου καὶ Λεββαῖος ὁ ἐπικληθεὶς Θαδδαῖος, Σίμων ὁ Κανανίτης καὶ ᾿Ιούδας ὁ ᾿Ισκαριώτης ὁ καὶ παραδοὺς αὐτόν. Τούτους τοὺς δώδεκα ἀπέστειλεν ὁ ᾿Ιησοῦς παραγγείλας αὐτοῖς λέγων· Εἰς ὁδὸν ἐθνῶν μὴ ἀπέλθητε καὶ εἰς πόλιν Σαμαρειτῶν μὴ εἰσέλθητε· πορεύεσθε δὲ μᾶλλον πρὸς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου ᾿Ισραήλ. Πορευόμενοι δὲ κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. ᾿Ασθενοῦντας θεραπεύετε, λεπροὺς καθαρίζετε, νεκροὺς ἐγείρετε, δαιμόνια ἐκβάλλετε· δωρεὰν ἐλάβετε, δωρεὰν δότε.
*************
*Απόδοση σε απλή γλώσσα:
Κάλεσε τότε τοὺς δώδεκα μαθητές του καὶ τοὺς ἔδωσε τὴν ἐξουσία πάνω στὰ δαιμονικὰ πνεύματα, γιὰ νὰ μποροῦν νὰ τὰ διώχνουν, καὶ νὰ μποροῦν νὰ θεραπεύουν κάθε ἀσθένεια καὶ κάθε ἀδυναμία. Τὰ ὀνόματα τῶν δώδεκα ἀποστόλων τοῦ ᾿Ιησοῦ εἶναι τὰ ἑξῆς· Πρῶτος ὁ Σίμων, ποὺ λέγεται Πέτρος, κι ὁ ἀδελφός του ὁ ᾿Ανδρέας· ὁ ᾿Ιάκωβος, γιὸς τοῦ Ζεβεδαίου, κι ὁ ἀδελφός του ὁ ᾿Ιωάννης· ὁ Φίλιππος κι ὁ Βαρθολομαῖος, ὁ Θωμᾶς κι ὁ Ματθαῖος ὁ τελώνης, ὁ ᾿Ιάκωβος, γιὸς τοῦ ᾿Αλφαίου, καὶ ὁ Λεββαῖος, ποὺ ἐπονομάστηκε Θαδδαῖος· ὁ Σίμων ὁ Κανανίτης κι ὁ ᾿Ιούδας ὁ ᾿Ισκαριώτης, αὐτὸς ποὺ τὸν πρόδωσε. Αὐτοὺς τοὺς δώδεκα τοὺς ἔστειλε ὁ ᾿Ιησοῦς νὰ κηρύξουν, καὶ τοὺς ἔδωσε τὶς ἑξῆς παραγγελίες· «Μὴν πάρετε τὸν δρόμο γιὰ τὴν περιοχὴ ποὺ κατοικοῦν εἰδωλολάτρες καὶ μὴν μπεῖτε σὲ πόλη Σαμαρειτῶν. Προτιμῆστε νὰ πᾶτε στοὺς ᾿Ισραηλίτες ποὺ ἔχουν πλανηθεῖ. ῞Οπου πᾶτε, νὰ κηρύττετε λέγοντας πὼς ἔφτασε ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Νὰ θεραπεύετε τοὺς ἀρρώστους, νὰ ἀνασταίνετε τοὺς νεκρούς, νὰ γιατρεύετε τοὺς λεπρούς, νὰ κάνετε καλὰ τοὺς δαιμονισμένους. Δωρεὰν τὰ λάβατε, δωρεὰν καὶ νὰ τὰ δίνετε».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου