
"Εάν τις διψά,
ερχέσθω πρός με και πινέτω."

"Εάν τις διψά,
ερχέσθω πρός με και πινέτω."

Aυτήν την Κυριακή η
Εκκλησία μας εορτάζει τα Γενέθλιά της με την έννοια ότι κατά την ημέρα
της Πεντηκοστής, πενήντα ημέρες μετά το κοσμοσωτήριο γεγονός της Αναστάσεως του
Χριστού, το Άγιο Πνεύμα "εν είδει
Πυρίνων γλωσσών" φωτίζει τους Μαθητές του Χριστού για να αρχίσουν
δημόσια το Αποστολικό έργο του Ευαγγελισμού της Ανθρωπότητας.
Το ιερό έργο της
προετοιμασίας των αγίων Αποστόλων άρχισε νωρίτερα, γνωρίζοντας την Αγία και
προφητική μορφή του Ιωάννου του Προδρόμου που προετοίμασε την οδό του Κυρίου
και συνεχίσθηκε για τρία χρόνια από την μαθητεία τους κοντά στο Χριστό, όσο
δηλαδή διήρκεσε και το απολυτρωτικό του έργο μέσα στην Ιστορία με τη μορφή που
μας το διασώζει η Καινή Διαθήκη.
Η διδασκαλία του Ιησού,
τα θαύματά του, η Σταύρωσή του και η Ανάστασή του στάθηκαν σημαντικά στάδια της
προετοιμασίας των Μαθητών για να καταστούν Απόστολοι της Εκκλησίας. Η
ολοκλήρωση όμως της προετοιμασίας τους πραγματοποιείται κατά την ημέρα
της Πεντηκοστής με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
Άλλωστε γνωρίζουμε από
πολλές αναφορές στην Καινή Διαθήκη τις ανθρώπινες αδυναμίες και ελλείψεις των
Μαθητών του Χριστού πριν την ημέρα της Πεντηκοστής. Στο θαύμα της θεραπείας του
δαιμονισμένου νέου οι Μαθητές του Χριστού αδυνατούν να κάνουν οτιδήποτε να
βοηθήσουν τον πονεμένο πατέρα. Στο διάλογο του Ιησού με την μητέρα του Ιωάννη
και του Ιακώβου, τα παιδιά του Ζεβεδαίου, μετά την προτροπή των ιδίων, ζητούν
πρωτοκαθεδρίες στην Βασιλεία των Ουρανών. Το ίδιο βλέπουμε την ολιγοπιστία του
Πέτρου να αδυνατεί να περπατήσει πάνω στα νερά όπως ο Διδάσκαλός του, ή ακόμη
την τριπλή άρνηση του προς τον Χριστό όπου "έκλαυσε
πικρώς πριν αλέκτωρ φωνίσει τρείς". Η απιστία του Θωμά και τόσες άλλες
αναφορές στη Καινή Διαθήκη αποδεικνύουν ότι οι Μαθητές του Χριστού για να
τελειωθούν ως Απόστολοι του Χριστού χρειάζονταν ακόμη κάτι πολύ σημαντικό και μοναδικό
στη ζωή τους. Ήταν το Άγιο Πνεύμα που σύμφωνα με την υπόσχεση του Ιησού κατά
την ημέρα της Αναλήψεως του, σαράντα ημέρες μετά από την Ανάστασή του, θα
ερχόταν την πεντηκοστή ημέρα από την Ανάστασή του για να τους φωτίσει και να
τους οδηγήσει προς "πάσαν την
Αλήθειαν".

Όλες αυτές οι αδυναμίες θαυματουργικά παύουν να υπάρχουν στους μαθητές του
Χριστού από την ημέρα της Πεντηκοστής και έτσι βλέπουμε τους Αγίους Αποστόλους,
ανθρώπους απλούς, αλιείς οι περισσότεροι και αμόρφωτοι, από την στιγμή αυτή της
επιφοιτήσεως τους, να διασκορπίζονται στα βάθη και στα πλάτη της οικουμένης και
να μοιράζονται με τους συνανθρώπους τους όλα αυτά που έζησαν μαζί με τον
διδάσκαλο τους Ιησού.
Κάποιους από αυτούς τους βλέπουμε να
γράφουν την ζωή Του όταν ήταν μαζί τους, τα ιερά ευαγγέλια δηλαδή, τα τέσσερα
γνωστά των ευαγγελιστών Ιωάννου, Ματθαίου, Λουκά και Μάρκου που διαβάζονται από
τους ιερείς μας σε κάθε Θεία Λειτουργία και σε κάθε Ακολουθία της Εκκλησίας
μας, αλλά και άλλα ευαγγέλια που η Αγία Εκκλησία μας δεν περιέλαβε στα ιερά
Βιβλία της, αλλά τα οποία έχουν σημαντικές πληροφορίες για την ζωή του Χριστού
αλλά και της νεοϊδρυθείσας Εκκλησίας Του, όπως είναι το απόκρυφο, όπως το
ονομάζουμε ευαγγέλιο του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου, από το οποίο αντλούμε
χρήσιμες αναφορές από την ζωή των δικών μας Αγίων, των Θεοπατόρων Ιωακείμ και
Άννας αλλά και της ζωής της Παναγίας κόρης τους και Θεοτόκου Μαρίας κατά την
νεαρή ηλικία της, μα και πολλά ακόμα βιβλία τα οποία γράφτηκαν με την
επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος από τους Αποστόλους.

Άλλους πάλι, πρώτα εκ των δώδεκα, μετά εκ των εβδομήκοντα και κατόπιν εκ
των μυριάδων των Αποστόλων, τους βλέπουμε να φθάνουν στα πέρατα της γης, όπως ο
Απόστολος Θωμάς στις μακρινές Ινδίες, μεταφέροντας τον λόγο του και την
διδασκαλία του Χριστού και να πολλαπλασιάζεται έτσι θαυματουργικά και λυτρωτικά
το πλήρωμα της Εκκλησίας, μέχρι τις ημέρες μας, με τους σημερινούς Αποστόλους,
όλους εμάς, όλους εσάς που μοιράζεστε με τους υπόλοιπους ενορίτες σας την αλήθεια
του ευαγγελίου του Κυρίου μας και παρότι φαινομενικά οι περισσότεροι εξ ημών να
είμαστε άνθρωποι αγράμματοι, ή με ελάχιστε γνώσεις, να μπορούμε με
θαυματουργική ευκολία να περνούμε μέσα στις ψυχές των συνανθρώπων μας αυτήν την
αλήθεια που γνωρίσαμε μέσα στην εκκλησία της γειτονιάς μας και που τώρα έγινε
φλόγα που πρέπει να ζεστάνει και τον διπλανό μας.
Όμως, όπως το Άγιο Πνεύμα θα ζεστάνει με την φλόγα του τον δικό μας ναό έτσι θα γεμίσει και θα ξεχειλίσει και όλους τους
ιερούς ναούς της οικουμένης με την δύναμη του, όπου χτυπά η ορθόδοξη καρδιά του χριστιανού και
αυτά τα φύλλα καρυδιάς που φέρατε στον ναό σας να ευλογηθούν και κρατάτε σφιχτά
στα χέρια σας, σύμφωνα με την παράδοση της Εκκλησίας του Χριστού μας, θα
μετατραπούν σε πύρινες φλόγες που αρχικά θα φωτίσουν τις ζωές μας, μετά θα μας ζεστάνουν
και θα μαλακώσουν τις ψυχές μας και κατόπιν θα μας κάνουν και εμάς αποστόλους,
κήρυκες και μεταφορείς του Θείου Λόγου Του.
Γιατί αδελφοί μου δεν χρειάζεται να λέμε σοφιστείες στους συνανθρώπους μας
προσπαθώντας να τους φέρουμε κοντά στην Εκκλησία του Χριστού, ίσως μερικές φορές
να μην χρειάζεται να λένε και απολύτως τίποτε, παρά μόνο με την ζωή μας να
μεταφέρουμε το σταυρώσιμο και εν τέλει αναστάσιμο μήνυμα του Κυρίου μας, το
οποίο θα είναι πάντα ζωντανό και πάντοτε επίκαιρο όσα χρόνια και αν περάσουν.
Καλοφώτιστοι αδελφοί μου!!!
*παρακάτω ακολουθεί το Ευαγγέλιο της Κυριακής Η΄ από του Πάσχα (της Πεντηκοστής), σε πρωτότυπο κείμενο, αλλά και σε ερμηνευτική απόδοση...
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής Η΄ από του Πάσχα (Ιωάν. ζ΄ 37-52, η΄12)
"Η εορτή της Πεντηκοστής"
Αρχαίο κείμενο:
Πάλιν οὖν αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησε λέγων· ἐγώ εἰμι τὸ φῶς τοῦ κόσμου· ὁ ἀκολουθῶν ἐμοὶ οὐ μὴ περιπατήσῃ ἐν τῇ σκοτίᾳ, ἀλλ᾿ ἕξει τὸ φῶς τῆς ζωῆς
Παλιν, λοιπόν, ωμίλησε προς αυτούς ο Ιησούς λέγων· “εγώ είμαι το φως όλου του κόσμου, εκείνος που με ακολουθεί πιστά δεν θα περιπατήση στο σκότος με άμεσον τον κίνδυνον να κρημνισθή εις τα βάραθρα, αλλά θα έχη το πνευματικόν φως που ακτινοβολείται από τον Θεόν, την πηγήν της ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου