"Άνθρωπός τις ἐποίησε δεῖπνον μέγα
Αγαπητοί μου αδελφοί, αναγνώστες και φίλοι της ιστοσελίδας της Ενορίας μας, αύριο στη Θεία Λειτουργία αυτής της Κυριακής της 17ης Δεκεμβρίου του 2023, μια ημέρα όπου εκτός από Πάσχα και Ανάσταση, η Εκκλησία μας με μεγάλη υπερηφάνεια έχει τοποθετήσει στο Συναξάρι της και την εορτή των Αγίων Προπατόρων...
(Ποιοί όμως είναι οι Άγιοι Προπάτορες; Είναι όλοι οι Πατριάρχες, Κριτές, Προφήτες και Δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης. Δηλ. οι πρωτόπλαστοι Αδάμ και Εύα, ο Ενώχ, ο Νώε, ο Μελχισεδέκ, οι δώδεκα Πατριάρχες και κυρίως ο Αβραάμ, ο Ισαάκ και ο Ιακώβ, οι Προφήτες Μωυσής, Ααρών, Ιησούς του Ναυή, Σαμουήλ, Δαυίδ, Ησαΐας, Ιερεμίας, Ιεζεκιήλ, Δανιήλ και οι τρεις Παίδες, Ηλίας, Ελισσαίος, Ζαχαρίας και τέλος ὁ Βαπτιστής Ιωάννης ο Πρόδρομος. Μαζί με τους Προπάτορες του Χριστού μας, την Κυριακή αυτή των Προπατόρων εορτάζει και η Αγία Μαρία, η προμήτωρ..."η γιαγιά" της Θεοτόκου και μητέρα της Αγίας Άννας μας, ενώ στους Θεοπροπάτορες σίγουρα συγκαταλέγονται και οι δικοί μας Άγιοι και προτάτες της Ενορίας μας, οι Άγιοι Θεοπάτορες, όπως τους αναφέρει το Συναξάρι, ο Ιωακείμ και η Άννα)
...θα ακούσουμε από τα χείλη των ιερέων των ναών μας, σ' όλην την Ορθοδοξία, την "Παραβολή του Μεγάλου Δείπνου", η οποία είναι λίγο-πολύ σε όλους γνωστή, όμως εμείς επί τροχάδην ας την επαναλάβουμε γιατί όντως είναι σπουδαία και πολύ διδακτική και νομίζω πως αφορά όλους μας.
Ένας άνθρωπος λοιπόν, κάλεσε κόσμο πολύ στο δείπνο που ετοίμασε, αλλά όταν ήρθε η ώρα και έστειλε τον υπηρέτη του να τους ειδοποιήσει πως όλα ήταν έτοιμα, άρχισαν ο ένας μετά τον άλλο να αρνούνται την πρόσκληση, προφασιζόμενοι διάφορες αφορμές.
Ο ένας είπε ότι αγόρασε ένα χωράφι, και πρέπει να πάει να το δει, ο άλλος ότι αγόρασε πέντε ζευγάρια βόδια και πρέπει να πάει να τα δοκιμάσει, κι ένας τρίτος ότι παντρεύτηκε, και όλοι τους παρακαλούν τον οικοδεσπότη να τους συγχωρήσει για την απουσία τους. Και τότε θύμωσε ο οικοδεσπότης, μας λέει ο Χριστός, και έστειλε τον δούλο του να καλέσει από τους δρόμους και τις πλατείες τους φτωχούς, τους ανάπηρους και τους τυφλούς. Και σαν είδε ότι ακόμα υπήρχε χώρος, τον έστειλε ξανά, λέγοντάς του να ψάξει περισσότερο και να βρει τους ενδεείς και αν είναι ανάγκη να τους πείσει να έλθουν, μιας που τελικά κανένας από όσους είχαν αρχικά κληθεί δεν πρόκειται να συμμετάσχει στο δείπνο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Χριστός παρομοιάζει τη Βασιλεία του Θεού με δείπνο, με τράπεζα εορταστική στην οποία καλεί τους φίλους Του και όλοι μαζί γεύονται την κοινωνία με το Θεό. Η σημερινή όμως παραβολή διαφέρει αρκετά από τις άλλες, όπου ο Κύριος τονίζει την ανάγκη της σωστής προετοιμασίας εκ μέρους μας, προκειμένου να συμμετάσχουμε στη Βασιλεία του Θεού. Γι αυτό και θυμόμαστε ότι δεν έγινε δεκτός εκείνος που δεν είχε “ένδυμα γάμου”, εκείνος δηλαδή που δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος.
Εδώ όμως βλέπουμε να καλεί ο οικοδεσπότης τους φτωχούς, τους ρακένδυτους, τους ταλαιπωρημένους, χωρίς να δίνει σημασία ούτε στην εμφάνιση ούτε στην ενδυμασία τους. Δεν πρόκειται όμως για αντίφαση, αλλά για αναφορά του Χριστού σε διαφορετικούς τύπους ανθρώπων, σε αυτούς που έχουν κληθεί στη Βασιλεία Του και σε εκείνους που αγνοούν ακόμα και την ύπαρξη του αληθινού Θεού στην ζωή τους.
Οι προσκεκλημένοι της σημερινής παραβολής είναι όλοι εκείνοι που έχουν γνώση του Θεού, που έχουν ακούσει το Ευαγγέλιο και καλούνται από το Χριστό να συμμετάσχουν στην αλήθεια της κοινωνίας μαζί Του. Εξέπεσαν ωστόσο, εξαιτίας του ασθενούς τους λογισμού και της προσκολλήσεώς τους στα υλικά και βιοτικά πράγματα.
Αυτοί που είπαν, “αγρόν ηγόρασα” είναι εκείνοι που απασχολούν την διάνοιά τους με άλλες σκέψεις και κοσμοθεωρίες, παραιτούμενοι από τη μελέτη του λόγου του Θεού και της αληθινής Ζωής. Εκείνοι που είπαν, “ζεύγη βοῶν ἠγόρασα πέντε, καί πορεύομαι δοκιμάσαι αὐτά” , είναι όλοι αυτοί που ασχολούνται με τις βιοτικές μέριμνες και καταναλώνουν σε αυτές όλο τους το ενδιαφέρον και την ενεργητικότητα, λησμονώντας τα πνευματικά. Και τέλος εκείνος που έφερε ως δικαιολογία για να μην παρευρεθεί στο δείπνο, το μνημειώδες, “γυναῖκα ἔγημα, καί διά τοῦτο οὐ δύναμαι ἐλθεῖν”, επειδή ίσως θεωρεί ότι στην συζυγική κοινωνία βρίσκεται το παν, αντιπροσωπεύει τους ανθρώπους που προτιμούν τις επίγειες απολαύσεις από τις επουράνιες. “Διότι ο ανθρώπινος νους που προσκολλάται στην κοσμική φιληδονία, γίνεται αδρανής στα πνευματικά και δεν εργάζεται πλέον τα του Θεού. Και για το λόγο αυτό θα είναι αμέτοχος της ουράνιας και θείας εορτής”, μας λέει ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, στον λόγο του "Περί τῆς ἐν Πνεύματι καί Ἀληθείᾳ προσκυνήσεως καί λατρείας".
Η Βασιλεία όμως του Θεού δεν εξαρτάται από τη θέληση ή την διάθεση των ανθρώπων, αλλά από την παρουσία του Θεού, που έχει την δύναμη να μεταμορφώνει τον άνθρωπο και να τον ζωοποιεί. Καλεί λοιπόν τους... "πτωχούς τω πνεύματι", δηλαδή τους ταπεινούς και τους πλουτίζει με τη θεϊκή Του σοφία. Καλεί τους αρρώστους και τους κάνει υγιείς. Καλεί τους αναπήρους, τους χωλούς, και τους βάζει να βαδίσουν τον ορθό δρόμο. Καλεί τους τυφλούς, ώστε να δούν το φως το αληθινό.
Η σοφία του Θεού υπερβαίνει τις ανθρώπινες αδυναμίες και η Εκκλησία, όπου το πνευματικό δείπνο της Βασιλείας του Θεού προσφέρεται σε όλους μας κάθε Κυριακή και κάθε γιορτή, είναι ο χώρος όπου ο άνθρωπος θεραπεύεται από κάθε πνευματική ασθένεια ή αναπηρία και μεταμορφώνεται σε τέκνο του Θεού. H Εκκλησία είναι η διαρκής υπενθύμιση και η διαρκής ανανέωση της πρόσκλησης που ο Χριστός απευθύνει σε όλους μας. Έχουμε το προνόμιο να ανήκουμε στους ανθρώπους που έχουν γνωρίσει την αλήθεια που ο Θεός αποκάλυψε στον κόσμο και ως εκ τούτου ανήκουμε σε αυτούς που έχουν δεχτεί την πρόσκληση να συμμετάσχουμε στο δείπνο της Βασιλείας Του.
Όμως στην σημερινή Κυριακή μαζί με την επόμενη, οι οποίες και σηματοδοτούν την τελευταία ευθεία πριν το χαρμόσυνο νέο της Γέννησης του Θεανθρώπου, το γεγονός που σημάδεψε όλη την υφήλιο με την δύναμη της Αλήθειας του και μάλιστα η δύναμη αυτής της Αλήθειας έκοψε την ιστορία στα δυο, μοίρασε τον χρόνο σε προ και μετά Χριστόν εποχή, η Εκκλησία μας, η Μια, Αγία Καθολική και Αποστολική, Ορθόδοξος, Ανατολική Εκκλησία του Χριστού μας, θυμάται και προτάσσει, όπως και στην αρχή ανέφερα, τους Αγίους Προπάτορες, τους κατά σάρκα προγόνους του Υιού και Λόγου του Θεού, όπως είναι και οι δικοί μας Άγιοι, Αγίους και Δικαίους Θεοπάτορες μάλιστα αποκαλεί το Συναξάρι μας τον Ιωακείμ και την Άννα, τον "παππού" και την "γιαγιά" Του, την οποία..."στις 9 του Δεκέμβρη, που 'χεις Άννα την γιορτή σου" εορτάσαμε και πανηγυρίσαμε την Σύλληψη της μητέρας του Χριστού μας, την Παναγία Θεοτόκο, από την Αγία Άννα μας και τον Άγιο Ιωακείμ, αλλά και όλους αυτούς τους Αγίους άνδρες και γυναίκες που πήραν και αμέσως χωρίς δισταγμό ανταποκρίθηκαν στην Θεία Κλίση, στην Πρόσκληση στο γεύμα Του και έτσι έγιναν "συνεργοί" στην αποκάλυψη του Ουράνιου Σχεδίου, της ενσαρκώσεως του Θεού και εν τέλει της Σωτηρίας του ανθρώπου από τον θάνατο και την αμαρτία.
Όμως στην σημερινή Κυριακή μαζί με την επόμενη, οι οποίες και σηματοδοτούν την τελευταία ευθεία πριν το χαρμόσυνο νέο της Γέννησης του Θεανθρώπου, το γεγονός που σημάδεψε όλη την υφήλιο με την δύναμη της Αλήθειας του και μάλιστα η δύναμη αυτής της Αλήθειας έκοψε την ιστορία στα δυο, μοίρασε τον χρόνο σε προ και μετά Χριστόν εποχή, η Εκκλησία μας, η Μια, Αγία Καθολική και Αποστολική, Ορθόδοξος, Ανατολική Εκκλησία του Χριστού μας, θυμάται και προτάσσει, όπως και στην αρχή ανέφερα, τους Αγίους Προπάτορες, τους κατά σάρκα προγόνους του Υιού και Λόγου του Θεού, όπως είναι και οι δικοί μας Άγιοι, Αγίους και Δικαίους Θεοπάτορες μάλιστα αποκαλεί το Συναξάρι μας τον Ιωακείμ και την Άννα, τον "παππού" και την "γιαγιά" Του, την οποία..."στις 9 του Δεκέμβρη, που 'χεις Άννα την γιορτή σου" εορτάσαμε και πανηγυρίσαμε την Σύλληψη της μητέρας του Χριστού μας, την Παναγία Θεοτόκο, από την Αγία Άννα μας και τον Άγιο Ιωακείμ, αλλά και όλους αυτούς τους Αγίους άνδρες και γυναίκες που πήραν και αμέσως χωρίς δισταγμό ανταποκρίθηκαν στην Θεία Κλίση, στην Πρόσκληση στο γεύμα Του και έτσι έγιναν "συνεργοί" στην αποκάλυψη του Ουράνιου Σχεδίου, της ενσαρκώσεως του Θεού και εν τέλει της Σωτηρίας του ανθρώπου από τον θάνατο και την αμαρτία.
Το δείπνο αυτό όμως δεν τελειώνει ποτέ, είναι διαρκές και διαχρονικό. Η πρόσκληση σε αυτό είναι ανοιχτή για όλους μας, ισχύει από πάντοτε και θα ισχύει εις τους αιώνες. Απομένει σε μας τους...συγχωρείστε μου τον χαρακτηρισμό, "νεοχριστιανούς", αφού αποδεχτήκαμε τούτη την πρόσκληση, τώρα να μη παρασυρθούμε ούτε από ανθρώπινες, περίεργες και επικίνδυνες καμιά φορά κοσμοθεωρίες, ούτε από βιοτικές μέριμνες, ούτε από τις προσωπικές μας επιθυμίες. Απομένει σε μας να αποδεχτούμε την πρόσκληση του Θεού και να προετοιμαστούμε κατάλληλα, ώστε να αξιωθούμε να ζήσουμε την μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων, που πλησιάζει, με όλο της το πνευματικό μεγαλείο.
Και ας είναι ο κορωνοϊός...έστω και σε ύφεση, ακόμα ρυθμιστής της ζωής μας και να αιωρείται πάνω από τα κεφάλια μας με τα... "επικείμενα" νοσήματα του,
ας μαίνεται εδώ και δυο χρόνια κοντά, ένας ανηλεής και αιματοβαμμένος πόλεμος λίγο πέρα από τα βόρεια σύνορα μας και ας κηρύχθηκε στις μέρες μας και δεύτερος πόλεμος στα νότια σύνορα μας αυτήν την φορά, με απίστευτες επιπτώσεις σε όλην την υφήλιο που γονάτισε οικονομικά, ας παρέλυσε η πλάση από την ενεργειακή κρίση, ας έφερε η ακρίβεια και ο πληθωρισμός τους ανθρώπους στα όρια τους, ας δοκιμάζεται ο πλανήτης μας από την περιβαλλοντική κρίση, έχοντας καταστρέψει το ίδιο μας το..."σπίτι" στο οποίο και κατοικούμε, λες και έχουμε και κάπου αλλού να πάμε!!! Παρόλα αυτά οι επόμενες ημέρες που έρχονται, αγαπητοί μας αναγνώστες και φίλοι, διαδικτυακοί και μη, ας γίνουν για όλους μας ημέρες προετοιμασίας, Νηστείας της Μικρής Σαρακοστής των Χριστουγέννων που συνεχίζεται, Μετάνοιας κάτω από το πετραχήλι του Πνευματικού μας, Συμμετοχής στο Κοινό Άγιο Ποτήριο και την Θεία Μετάληψη,
όπου και όποτε μας δοθεί η ευκαιρία, μα ας είναι και ημέρες Φιλανθρωπίας προς τον συνάνθρωπο μας. Γιατί αλήθεια τι χριστιανοί θα ήμασταν αν κοιτούσαμε μόνο τον εαυτό μας και αφήναμε το διπλανό μας να υποφέρει;
Ο Έρανος Αγάπης του 2023, στην Ιερά Μητρόπολη μας, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, δεν θα πραγματοποιηθεί ούτε αυτήν την περίεργη χρονιά, πόρτα-πόρτα, με τα συνεργεία των κυριών των Ενοριών να έρχονται, όπως έκαναν τόσα χρόνια με αυταπάρνηση, μέχρι την είσοδο του σπιτιού σας.
Για τον λόγο αυτό αναλαμβάνει δράση από μόνη της η Ενορία μας. Πρώτα καλεί τις επιχειρήσεις της Ενορίας μας, να βοηθήσουν συμμετέχοντας στην ομαδική αυτή δραστηριότητα με όποιον τρόπο γίνεται και μπορούν. Όσο για όλους εσάς τους ενορίτες μας και όλους όσους θέλουν και μπορούν να βοηθήσουν στον αγώνα μας, μπορείτε όταν έρθετε να εκκλησιαστείτε, ή κάνοντας τον περίπατο σας ή τα ψώνια σας, να περάσετε στον Ιερό Ναό μας,
και εδώ στην φιλόξενη κατακόμβη του, να αφήσετε από τις 8.00 το πρωΐ μέχρι τις 2.00 το μεσημέρι και από τις 5.00 μ.μ. έως τις 7.00 μ.μ. μια σακούλα τρόφιμα διαρκείας, είδη καθαριότητας, χαρτικά, ρούχα και παιχνίδια, ή και χρήματα για να μπορέσουμε να αγοράσουμε νωπά προϊόντα, κρεατικά, λαχανικά, φρούτα και άλλα, που και αυτά είναι απαραίτητα για τις οικογένειες μας, που δυσκολεύονται αυτό το διάστημα.
Οι κυρίες μας θα είναι εκεί για να παραλάβουν τις προσφορές σας, μικρές και μεγάλες, αργότερα να τις ταξινομήσουν ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε οικογένειας και μετά, όταν όλα θα είναι έτοιμα, παραμονές των Χριστουγέννων να τα μοιράσουν, όπως έκαναν και το Πάσχα, φιλοδοξώντας φέτος τα Χριστούγεννα να ξεπεράσουμε τα τριάντα δέματα που ετοιμάσαμε πέρυσι και να φθάσουμε τα σαράντα μιας και προστέθηκαν δέκα ακόμα οικογένειες στην λίστα του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου μας..."Με ανοιχτές αγκάλες",
για να μπορέσουμε και φέτος να τους υποδεχθούμε όλους στο Μεγάλο Δείπνο του Κυρίου μας, που είναι έτοιμο για τους καλεσμένους ενορίτες μας, αλλά και για όλους τους συνανθρώπους μας!!!
Αυτή θα είναι η σπουδαία πρόσκληση του Κυρίου μας, στο Μέγα Δείπνο Του, που ετοίμασε φέτος για όλους τους αναγκεμένους, και βέβαια η πρόσκληση συμπεριλαμβάνει και όλους εμάς...μηδενός εξαιρουμένου. Το ξέρετε, το νοιώθετε, γιατί την πρόσκληση αυτή, μας την κάνει κάθε χρόνο αυτήν την εποχή. Ίσως μάλιστα στην περίεργη αυτήν φετινή χρονιά, που βιώνουμε πρωτόγνωρα πράγματα, η πρόσκληση Του να είναι ειδικά για εμάς, αφού η συμμετοχή στην Βασιλεία Του είναι συνολικά για όλους μας και για τον κάθε έναν από εμάς ξεχωριστά.
Ελάτε λοιπόν να βαδίσουμε πάνω στα χνάρια αυτών των Αγίων Προπατόρων, που αύριο εορτάζουν, ελάτε να φορέσουμε σήμερα τα καλά μας, να ντυθούμε με την αγάπη Του, και να προσέλθουμε στο Μέγα Δείπνο Του. Να νοιώσουμε την ζεστή και ζωηφόφο ανάσα Του αυτό το όμορφο χειμωνιάτικο πρωϊνό της Κυριακής της 17ης του Δεκέμβρη του 2023, παραμονές της μεγαλύτερης και πιο χαρμόσυνης γιορτής της Ορθοδοξίας, αυτής των Χριστουγέννων.
Ανταποκριθείτε αγαπητοί αναγνώστες και φίλοι μας, απόψε κιόλας και για όσο χρόνο απομένει μέχρι τις παραμονές των Χριστουγέννων, στο κάλεσμα του Χριστού συμμετέχοντας χωρίς δικαιολογίες και υπεκφυγές στο Μέγα και Πλούσιο Δείπνο που σας ετοίμασε.
Όμως με την ίδια θέρμη ανταποκριθείτε και στο κάλεσμα της Ιεράς Μητροπόλεως μας, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, αλλά και αυτό της Ενορίας σας, των Αγίων Θεοπατόρων, του Ιωακείμ και της Άννας, για να γίνει η πράξη της Φιλανθρωπίας στην γειτονιά μας, στίβος και χώρος αγωνιστικός για όλους, όπου μέσα σε αυτόν θα δι_αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις όλοι οι Ανθοκηπιώτες φέτος, όχι για επίγεια, φθαρτά και πεπερασμένα έπαθλα, αλλά για την καλύτερη και πιο γενναιόδωρη προσφορά στον συνάνθρωπο μας, και έτσι να καταφέρουμε να μην μείνουμε οι... "πολλοί γάρ εἰσι κλητοί, αλλά να γίνουμε οι..."ὀλίγοι δέ ἐκλεκτοί" !!!
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα!!!
*παρακάτω, θα δείτε το Ευαγγέλιο αυτής της Κυριακής ΙΑ΄ Λουκά, στο πρωτότυπο κείμενο, αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...
Το Ευαγγέλιον
της Κυριακής 17ης Δεκεμβρίου 2023
"Η παραβολή του Μεγάλου Δείπνου"
(Λουκά ιδ΄16-24 & Ματθ. κβ΄14)
* Πρωτότυπο κείμενο:
Εἶπεν ὁ Κύριος τὴν παραβολὴν ταύτην· ἄνθρωπός τις ἐποίησε δεῖπνον μέγα καὶ ἐκάλεσε πολλούς· 17 καὶ ἀπέστειλε τὸν δοῦλον αὐτοῦ τῇ ὥρᾳ τοῦ δείπνου εἰπεῖν τοῖς κεκλημένοις· ἔρχεσθε, ὅτι ἤδη ἕτοιμά ἐστι πάντα. 18 καὶ ἤρξαντο ἀπὸ μιᾶς παραιτεῖσθαι πάντες. ὁ πρῶτος εἶπεν αὐτῷ· ἀγρὸν ἠγόρασα, καὶ ἔχω ἀνάγκην ἐξελθεῖν καὶ ἰδεῖν αὐτόν· ἐρωτῶ σε, ἔχε με παρῃτημένον. 19 καὶ ἕτερος εἶπε· ζεύγη βοῶν ἠγόρασα πέντε, καὶ πορεύομαι δοκιμάσαι αὐτά· ἐρωτῶ σε, ἔχε με παρῃτημένον. 20 καὶ ἕτερος εἶπε· γυναῖκα ἔγημα, καὶ διὰ τοῦτο οὐ δύναμαι ἐλθεῖν. 21 καὶ παραγενόμενος ὁ δοῦλος ἐκεῖνος ἀπήγγειλε τῷ κυρίῳ αὐτοῦ ταῦτα. τότε ὀργισθεὶς ὁ οἰκοδεσπότης εἶπε τῷ δούλῳ αὐτοῦ· ἔξελθε ταχέως εἰς τὰς πλατείας καὶ ρύμας τῆς πόλεως, καὶ τοὺς πτωχοὺς καὶ ἀναπήρους καὶ χωλοὺς καὶ τυφλοὺς εἰσάγαγε ὧδε. 22 καὶ εἶπεν ὁ δοῦλος· κύριε, γέγονεν ὡς ἐπέταξας, καὶ ἔτι τόπος ἐστί. 23 καὶ εἶπεν ὁ κύριος πρὸς τὸν δοῦλον· ἔξελθε εἰς τὰς ὁδοὺς καὶ φραγμοὺς καὶ ἀνάγκασον εἰσελθεῖν, ἵνα γεμισθῇ ὁ οἶκος μου. 24 λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς τῶν ἀνδρῶν ἐκείνων τῶν κεκλημένων γεύσεταί μου τοῦ δείπνου. πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί.
*Ἀπόδοση στη νεοελληνική:
Είπε ο Κύριος «Ένας άνθρωπος ετοίμασε μεγάλο δείπνο και κάλεσε πολλούς. Όταν ήρθε η ώρα του δείπνου, έστειλε το δούλο του να πει στους καλεσμένους: ελάτε, όλα είναι πια έτοιμα. Τότε άρχισαν ο ένας μετά τον άλλο να βρίσκουν δικαιολογίες: Ο πρώτος του είπε: έχω αγοράσει ένα χωράφι και πρέπει να πάω να το δω· σε παρακαλώ, θεώρησέ με δικαιολογημένον. Άλλος του είπε: έχω αγοράσει πέντε ζευγάρια βόδια και πάω να τα δοκιμάσω· σε παρακαλώ, δικαιολόγησέ με. Κι ένας άλλος του είπε: είμαι νιόπαντρος και γι΄ αυτό δεν μπορώ να έρθω. Γύρισε ο δούλος εκείνος και τα είπε αυτά στον κύριό του. Τότε ο οικοδεσπότης οργισμένος είπε στο δούλο του: πήγαινε γρήγορα στις πλατείες και στους δρόμους της πόλης και φέρε μέσα τους φτωχούς, τους ανάπηρους, τους κουτσούς και τους τυφλούς. Όταν γύρισε ο δούλος του είπε: κύριε, αυτό που πρόσταξες έγινε και υπάρχει ακόμη χώρος. Είπε πάλι ο κύριος στο δούλο: πήγαινε έξω από την πόλη στους δρόμους και στα μονοπάτια κι ανάγκασέ τους να έρθουν, για να γεμίσει το σπίτι μου· γιατί σας βεβαιώνω πως κανένας από κείνους που κάλεσα δε θα γευτεί το δείπνο μου. Γιατί, πολλοί είναι οι καλεσμένοι, λίγοι όμως οι εκλεκτοί».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου