"...τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω;"
Ποιος δεν γνωρίζει αυτά τα λόγια του Ευαγγελίου, που θα ακουστούν αύριο την Κυριακή της 13ης Νοεμβρίου 2022
(επί τη ευκαιρία γνωρίζουμε στην αγάπη σας πως ξεκινά η νηστεία των Χριστουγέννων και η "Μικρή Σαρακοστή" των Χριστουγέννων, από την επαύριον, Τρίτη 15η Νοεμβρίου 2022)
από τα χείλη των ιερέων μας σε όλη την Ορθοδοξία, ανά τον κόσμο, ποιος δεν γνωρίζει αυτήν την παραβολή που είπε ο Διδάσκαλος Ιησούς ως απάντηση στον νομικό της εποχής του, πιθανότατα έναν δικηγόρο, έναν άνθρωπο δηλαδή με μεγάλη μόρφωση και κοινωνική θέση, που τον ρώτησε τι να κάνει για να κληρονομήσει την "αιώνια ζωή".
Βλέπετε αγαπητοί μας αναγνώστες, φίλοι αγαπημένοι της ιστοσελίδας της Ενορίας μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμα και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, εδώ στην όμορφη Δυτική Θεσσαλονίκη, πως οι μεταφυσικές ανησυχίες των ανθρώπων δεν άλλαξαν και πολύ τα τελευταία δύο χιλιάδες και παραπάνω χρόνια που πέρασαν από την έλευση του Ιησού Χριστού πάνω στην γη, αφού η ίδια ερώτηση προβληματίζει ακόμα τον άνθρωπο που διψά για την αιώνια και άφθαρτη ζωή κοντά στο θέλημα του Θεού.
"...τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω;"
τι να κάνω για να ζήσω αιώνια;
Έτσι ο νομικός αντί για απάντηση εισπράττει μια ερώτηση από τον Χριστό, ο οποίος τον ρωτά:
Έτσι ο νομικός αντί για απάντηση εισπράττει μια ερώτηση από τον Χριστό, ο οποίος τον ρωτά:
"Έν τω νόμω τι γέγραπται; πώς αναγινώσκεις;"
που τον φέρνει μπροστά στις ευθύνες του, αφού ήταν ένας μορφωμένος νομοδιδάσκαλος, γνώστης του γράμματος του νόμου, ο οποίος ευθαρσώς του απάντησε:
"ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καί ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καί ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καί ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καί τόν πλησίον σου ὡς σεαυτόν·"
"ἀγαπήσεις Κύριον τόν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καί ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καί ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καί ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καί τόν πλησίον σου ὡς σεαυτόν·"
Έ λοιπόν, αυτό κάνε ευλογημένε, και θα ζήσεις όπως επιθυμείς, του λέει ο Χριστός.
Έτσι όμως για τον νομικό του σημερινού Ευαγγελίου, προέκυψε άλλο πρόβλημα, που αντί να τον καθησυχάσει τον έβαλε σε μεγαλύτερες σκέψεις:
Έτσι όμως για τον νομικό του σημερινού Ευαγγελίου, προέκυψε άλλο πρόβλημα, που αντί να τον καθησυχάσει τον έβαλε σε μεγαλύτερες σκέψεις:
"να αγαπήσω τον πλησίον μου σαν να ήταν ο εαυτός μου;"
και έτσι ξαναρωτά τον Χριστό:
"Και τίς εστί μου πλησίον;"
Η απάντηση του Ιησού έρχεται καταπέλτης στον ψυχισμό όλων μας και έρχεται με την γνωστότερη παραβολή που είπε ο Χριστός και που τόσο όμορφα μας την περιγράφει ο ευαγγελιστής Λουκάς, την παραβολή του σπλαχνικού και καλού Σαμαρείτη.
Στο πρόβλημα, στην ένδεια, στον πόνο, στην ανάγκη, στην αρρώστια, του συνανθρώπου μας έσκυψε το πιο απίθανο άτομο, ο Σαμαρείτης, ο αμαρτωλός, ο υποδεέστερος, ενώ ο Ιερεύς και ο Λευΐτης, άνθρωποι καταξιωμένοι που έχαιραν εκτιμήσεως και αναγνώρισης
Η απάντηση του Ιησού έρχεται καταπέλτης στον ψυχισμό όλων μας και έρχεται με την γνωστότερη παραβολή που είπε ο Χριστός και που τόσο όμορφα μας την περιγράφει ο ευαγγελιστής Λουκάς, την παραβολή του σπλαχνικού και καλού Σαμαρείτη.
Στο πρόβλημα, στην ένδεια, στον πόνο, στην ανάγκη, στην αρρώστια, του συνανθρώπου μας έσκυψε το πιο απίθανο άτομο, ο Σαμαρείτης, ο αμαρτωλός, ο υποδεέστερος, ενώ ο Ιερεύς και ο Λευΐτης, άνθρωποι καταξιωμένοι που έχαιραν εκτιμήσεως και αναγνώρισης
"...ιδών αυτόν αντιπαρήλθεν."
Συγχωρείστε με αγαπητοί αδελφοί μου και αναγνώστες της ιστοσελίδας του Ιερού Ναού μας, όμως στον νου μου ήρθε γράφοντας αυτές τις σκέψεις μου, ένα στιχάκι από ένα όμορφο λαϊκό τραγούδι με τίτλο "στα υπόγεια είναι η θέα" και το αφήνω και αυτό στην κρίση σας μαζί με την υπόλοιπη μικρή ανάλυση μου πάνω
στην παραβολή του καλού Σαμαρείτη, που όλοι
ξέρουμε τα λόγια που συνοδεύουν την ιστορία της, αλλά δύσκολα ασχολούμαστε με το βαθύτερο νόημα της που μας διδάσκει ο Κύριος μας, ίσως γιατί αρκετές φορές βρεθήκαμε να μοιάζουμε περισσότερο με τον Ιερέα και τον Λευΐτη της παραβολής αυτής και λιγότερο με τον Σαμαρείτη, ως θα έπρεπε όπως θα έπρεπε ως χριστιανοί και δή Ορθόδοξοι.
Γνωρίζουμε όλοι μας λοιπόν την απάντηση στην ερώτηση του νομικού:
Συγχωρείστε με αγαπητοί αδελφοί μου και αναγνώστες της ιστοσελίδας του Ιερού Ναού μας, όμως στον νου μου ήρθε γράφοντας αυτές τις σκέψεις μου, ένα στιχάκι από ένα όμορφο λαϊκό τραγούδι με τίτλο "στα υπόγεια είναι η θέα" και το αφήνω και αυτό στην κρίση σας μαζί με την υπόλοιπη μικρή ανάλυση μου πάνω
στην παραβολή του καλού Σαμαρείτη, που όλοι
ξέρουμε τα λόγια που συνοδεύουν την ιστορία της, αλλά δύσκολα ασχολούμαστε με το βαθύτερο νόημα της που μας διδάσκει ο Κύριος μας, ίσως γιατί αρκετές φορές βρεθήκαμε να μοιάζουμε περισσότερο με τον Ιερέα και τον Λευΐτη της παραβολής αυτής και λιγότερο με τον Σαμαρείτη, ως θα έπρεπε όπως θα έπρεπε ως χριστιανοί και δή Ορθόδοξοι.
Γνωρίζουμε όλοι μας λοιπόν την απάντηση στην ερώτηση του νομικού:
"Και τίς εστί μου πλησίον;"
Την ήξερε και ο νομοδιδάσκαλος αυτός, όταν την έκανε στον Ιησού. Μπορούσε όμως να την εφαρμόσει; Είχε άραγε τα κότσια να δει ο σπουδαγμένος και πολυμαθής άνθρωπος της εποχής εκείνης μέσα στα μάτια του διπλανού του, του πλησίον του, τα δικά του τα μάτια και τον ίδιο του τον εαυτό;
Ο Χριστός συχνά-πυκνά μας φέρνει μπροστά στις ευθύνες μας.
"Πορεύου και σύ ποεί ομοίως",
μας λέει και μας ζητά να μοιάσουμε του καλού Σαμαρείτη της παραβολής, ξέροντας πως εύκολο δεν είναι, μα το έπαθλο που θα μας δώσει για την προσπάθεια μας είναι μεγάλο και δεν είναι άλλο από την κατάκτηση της αιώνιας ζωής, που είναι και το ζητούμενο του νομικού της περικοπής του ευαγγελίου μας, όπως σας έγραψα αρχικά, αλλά θα έπρεπε να είναι και το δικό μας ζητούμενο!!!
Στην περίοδο αυτή όμως που διανύουμε τώρα, και στον μήνα Νοέμβριο του 2022, με την πανδημία σε αποδρομή και την κανονικότητα μας να επανέρχεται σταδιακά, είδαμε από την 1η ημέρα του ακόμα, μα θα δούμε και τις ημέρες και εβδομάδες που ακολουθούν, να ξεπροβάλλουν στο Συναξάρι της Εκκλησίας της Ορθοδοξίας μας μεγάλες μορφές της, Άγιοι στεφανωμένοι από τον Χριστό μας, που γνώρισαν μερικοί από αυτούς τον θάνατο, με τον πιο επώδυνο και απάνθρωπο τρόπο αντικρίζοντας τον κατάματα και αψηφώντας τον, άλλοι με απάνθρωπα βασανιστήρια και άλλοι με λιγότερο, άλλοι με εξορίες και απαξίωση, όπως ο σημερινός εορταζόμενος μέγας Άγιος της Ορθοδοξίας μας, ο Ιερός Χρυσόστομος, ή Χρυσορήμων,
Στην περίοδο αυτή όμως που διανύουμε τώρα, και στον μήνα Νοέμβριο του 2022, με την πανδημία σε αποδρομή και την κανονικότητα μας να επανέρχεται σταδιακά, είδαμε από την 1η ημέρα του ακόμα, μα θα δούμε και τις ημέρες και εβδομάδες που ακολουθούν, να ξεπροβάλλουν στο Συναξάρι της Εκκλησίας της Ορθοδοξίας μας μεγάλες μορφές της, Άγιοι στεφανωμένοι από τον Χριστό μας, που γνώρισαν μερικοί από αυτούς τον θάνατο, με τον πιο επώδυνο και απάνθρωπο τρόπο αντικρίζοντας τον κατάματα και αψηφώντας τον, άλλοι με απάνθρωπα βασανιστήρια και άλλοι με λιγότερο, άλλοι με εξορίες και απαξίωση, όπως ο σημερινός εορταζόμενος μέγας Άγιος της Ορθοδοξίας μας, ο Ιερός Χρυσόστομος, ή Χρυσορήμων,
ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που διέρρηξε το κατεστημένο και στηλίτευσε την αμαρτία στο παλάτι της Βασιλεύουσας και ειδικά επικρίνοντας την ίδια της αυτοκράτειρα Ευδοξία για τον ανάρμοστο βίο της, για να καταλήξει τελικά στην εξορία και στις απίστευτες ταλαιπωρίες που πέρασε σε αυτήν μέχρι την αποκατάσταση του στον Πατριαρχικό θώκο και ξανά σε εξορία μέχρι τον θάνατο του. Με τον επίπονο βίο του λοιπόν, αλλά και με τον προφορικό και τον γραπτό λόγο του, δικαιολογείτε απόλυτα και το προσωνύμιο "Χρυσόστομος", το οποίο φέρουμε και οι δυο συνεφημέριοι εδώ του Ιερού Ναού μας, που όμως ούτε κατά διάνοια μας αντιπροσωπεύει, παρά μόνο η χάρις του Αγίου προστάτη μας, που τιμούμε και ευλαβούμαστε ιδιαιτέρως, και που σήμερα μαζί του εορτάζουμε, ως είθισται στην παράδοση της Εκκλησίας μας, κανονικά στον θάνατο του Αγίου θα έπρεπε, όπως στους περισσοτέρους των Αγίων μας, που ενώ ήταν την 14η Σεπτεμβρίου, οι Πατέρες την μετέθεσαν την 13η του Νοεμβρίου για να μην επισκιαστεί η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, που εορτάζουμε την Παγκόσμια Ύψωση του. Και οι Άγιοι του μηνός Νοεμβρίου συνεχίζουν να στεφανώνονται από τον Χριστό μας, μέχρι και την τελευταία ημέρα του, αλλά πάντα με τον δύσκολο τρόπο, αυτόν που τελικά τους έδειξε ο Κύριος για να κληρονομήσουν την αιώνια ζωή, για την οποία και ρωτά σήμερα στο Ευαγγέλιο ο νέος, πολυμαθής και πανέξυπνος νομικός τον Χριστό, αλλά και αυτούς που έκαναν αυτό που έκανε και ο καλός Σαμαρείτης, μα και αυτοί που ανακάλυψαν, από πολύ νωρίς ακόμα, το...
"Και τίς εστί μου πλησίον;"
Για να θυμηθούμε μερικούς από αυτούς. Είδαμε 1η Νοεμβρίου τους δυο Μικρασιάτες Ανάργυρους γιατρούς αδελφούς, Κοσμά και Δαμιανό, ενώ την 3η Νοεμβρίου εορτάσαμε τον Άγιο Γεώργιο τον Τροπαιοφόρο και την ανακομιδή των λειψάνων του και μαζί με αυτόν και τους δικούς μας τοπικούς Αγίους, που η μητροπολιτική περιφέρεια μας, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, τους εορτάζει και τους πανηγυρίζει την 1η Κυριακή του Νοεμβρίου, το..."πρωτοκύριακο" εκάστου έτους, τον Γεώργιο και τον Θεοχάρη τους Νεαπολίτες Αγίους μας, τον Ακάκιο τον Ασβεστοχωρίτη και τον Αθανάσιο τον Κουλακιώτη, κατόπιν, στις 4 του μηνός εορτάσαμε τον Άγιο Γεώργιο τον Καρσλίδη από την Δράμα, που πήγαμε εκδρομή στον μοναστήρι του στην Σίψα...θυμάστε το 2014!!! είδαμε και την Τρίτη που μας πέρασε, 8η Νοεμβρίου και εορτάσαμε τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ και όλους τους Αγγέλους μαζί, που είναι και οι προστάτες της Αεροπορίας μας, την επομένη, 9η Νοεμβρίου, εορτάσαμε τον Άγιο Νεκτάριο τον Πενταπόλεως που μεγαλούργησε στην Αίγινα με το μοναστήρι του εκεί, που και αυτό το επισκεφθήκαμε πριν λίγα χρόνια, ενώ την 11η Νοεμβρίου, εορτάσαμε και τον Άγιο Μηνά, μετά τον Ιωάννη τον Ελεήμονα στις 12/11, που του κάναμε και Αγρυπνία φέτος την παραμονή της εορτής του, την Παρασκευή που μας πέρασε το βράδυ, ενώ την Κυριακή φέτος, 13η Νοεμβρίου 2022, σήμερα εορτάζουμε και πανηγυρίζουμε με σεβασμό αλλά και με μεγαλοπρέπεια, στην Θεία Λειτουργία που ο ίδιος έγραψε μαζί με πολλά ακόμα συγγράμματα, στον ολοκαίνουργιο Ιερό Ναό μας, τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, του οποίου φέρουμε, όπως σας είπα και πριν, αναξίως το όνομα, επί τη ευκαιρία ας ευχηθούμε και Χρόνια Πολλά στον π. Χρυσόστομο Κοτσίδη, που ασθενής αναρρώνει στο σπίτι μετά από ένα δύσκολο χειρουργείο,
κατόπιν την επομένη στις 14/11 τιμούμε τον Απόστολο Φίλιππο και μετά τον Ευαγγελιστή Ματθαίο στις 16/11, μετά την 21η Νοεμβρίου, τα Εισόδια της Θεοτόκου στον Ναό του Σολομώντα από τους δικούς μας Αγίους, τους Θεοπάτορες Ιωακείμ και Άννα, τους γονείς της Παναγίας μας, την "Γιαγιά" και τον "Παππού" του Χριστού μας, την παράδοση της δηλαδή στα χέρια του Αρχιερέως, για να επιτελέσει το σχέδιο του Θεού, την Γέννηση της Σωτηρίας του κόσμου, κατόπιν την Αγία Αικατερίνη στις 25 Νοεμβρίου και τον Άγιο Στυλιανό προστάτη των μωρών στις 26 Νοεμβρίου, και φυσικά στο τέλος του μήνα τον Άγιο και Απόστολο Ανδρέα. Και σας τους αναφέρω σήμερα όλους αυτούς τους Αγίους μας, ώς μέγα παράδειγμα ανθρώπων, που πρέπει να μιμηθούμε ...κατά το δυνατόν φυσικά, για να δούμε "...τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω;", Αγίους που αγάπησαν τον πλησίον τους σαν τον εαυτό τους για να κληρονομήσουν κατόπιν την αιώνια ζωή τους, μια ζωή χωρίς τέλος κοντά στον Χριστό και Δάσκαλο τους.
Ας μιμηθούμε αυτήν την πληθώρα των Αγίων μας, του Νοεμβρίου που σας ανέφερα παραπάνω, αλλά και τους υπολοίπους μυριάδες των Αγίων μας μέσα στον εκκλησιαστικό λατρευτικό κύκλο, που αποτελούν τον πιο όμορφο, τον πιο χαριτωμένο και τον πιο ειρηνικό στρατό Του, ας αναρωτηθούμε όλοι μας, σαν και αυτόν τον νομικό του Ευαγγελίου αυτής της Κυριακής, σήμερα, τώρα, εδώ, μέσα από την ιστοσελίδα της εκκλησιά μας, των Αγίων και Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας,
"...τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω;"
για να πάρουμε την απάντηση από τον ίδιο τον Χριστό: Όπως αγαπάς εμένα έτσι να αγαπήσεις και τον διπλανό σου, και αν καταφέρεις να αγαπήσεις τον πλησίον σου, τότε θα είναι σαν να αγαπάς τον εαυτό σου. Αυτό κάνε για να ζήσεις πραγματικά, αυτό κάνε για να ζήσεις αιώνια...
"...τοῦτο ποίει καί ζήσῃ."
Καλή και ευλογημένη Κυριακή!!!
Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Τελίδης
*...δείτε παρακάτω το Ευαγγέλιο της Κυριακής Η΄ Λουκά, σε πρωτότυπο κείμενο και σε νεοελληνική απόδοση...
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής
13ης Νοεμβρίου 2022
"Η παραβολή του καλού Σαμαρείτη"
(Λουκά ι΄25-37)
Πρωτότυπο κείμενο:
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, νομικός τις προσῆλθε τῷ Ἰησοῦ ἐκπειράζων αὐτὸν καὶ λέγων· διδάσκαλε, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτόν· ἐν τῷ νόμῳ τί γέγραπται; πῶς ἀναγινώσκεις; ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου, καὶ τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν· εἶπε δὲ αὐτῷ· ὀρθῶς ἀπεκρίθης· τοῦτο ποίει καὶ ζήσῃ. ὁ δὲ θέλων δικαιοῦν ἑαυτὸν εἶπε πρὸς τὸν Ἰησοῦν· καὶ τίς ἐστί μου πλησίον; ὑπολαβὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν· ἄνθρωπός τις κατέβαινεν ἀπὸ Ἱερουσαλὴμ εἰς Ἱεριχώ, καὶ λῃσταῖς περιέπεσεν· οἳ καὶ ἐκδύσαντες αὐτὸν καὶ πληγὰς ἐπιθέντες ἀπῆλθον ἀφέντες ἡμιθανῆ τυγχάνοντα. κατὰ συγκυρίαν δὲ ἱερεύς τις κατέβαινεν ἐν τῇ ὁδῷ ἐκείνῃ, καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἀντιπαρῆλθεν. ὁμοίως δὲ καὶ Λευΐτης γενόμενος κατὰ τὸν τόπον, ἐλθὼν καὶ ἰδὼν
ἀντιπαρῆλθε. Σαμαρείτης δέ τις ὁδεύων ἦλθε κατ᾿ αὐτόν, καὶ ἰδὼν αὐτὸν ἐσπλαγχνίσθη, καὶ προσελθὼν κατέδησε τὰ τραύματα αὐτοῦ ἐπιχέων ἔλαιον καὶ οἶνον, ἐπιβιβάσας δὲ αὐτὸν ἐπὶ τὸ ἴδιον κτῆνος ἤγαγεν αὐτὸν εἰς πανδοχεῖον καὶ ἐπεμελήθη αὐτοῦ· καὶ ἐπὶ τὴν αὔριον ἐξελθών, ἐκβαλὼν δύο δηνάρια ἔδωκε τῷ πανδοχεῖ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἐπιμελήθητι αὐτοῦ, καὶ ὅ,τι ἂν προσδαπανήσῃς, ἐγὼ ἐν τῷ ἐπανέρχεσθαί με ἀποδώσω σοι. τίς οὖν τούτων τῶν τριῶν πλησίον δοκεῖ σοι γεγονέναι τοῦ ἐμπεσόντος εἰς τοὺς λῃστάς; ὁ δὲ εἶπεν· ὁ ποιήσας τὸ ἔλεος μετ᾿ αὐτοῦ. εἶπεν οὖν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· πορεύου καὶ σὺ ποίει ὁμοίως.
Απόδοση στην νεοελληνική:
Εκείνο τον καιρό κάποιος νομικός πλησίασε τον Ιησού πειράζοντας τον και λέγοντας· Διδάσκαλε, τι πρέπει να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή; Και ο Ιησούς του είπε· Τι είναι γραμμένο στο Νόμο; Πώς το διαβάζεις; Και ο νομικός αποκρίθηκε και είπε· θα αγαπήσεις τον Κύριο πού είναι ο Θεός σου με όλη σου την καρδιά και με όλη σου την ψυχή και με όλη σου τη δύναμη και με όλη σου τη σκέψη και τον πλησίον σου σαν τον εαυτόν σου. Τότε του είπε ο Ιησούς· Ορθά αποκρίθηκες· αυτό να κάνεις και θα ζήσεις. Μα ό νομικός, θέλοντας να δικαιολογηθεί είπε στον Ιησού· Και ποιος είναι ό πλησίον μου; Τότε παίρνοντας λόγο ο Ιησούς είπε. Ένας άνθρωπος κατέβαινε από τα Ιεροσόλυμα στην Ιεριχώ και έπεσε στα χέρια ληστών οι ληστές, αφού τον έγδυσαν και τον έδειραν, έφυγαν και τον αφήσαν μισοπεθαμένο. Έτυχε τότε και κατέβαινε στο δρόμο εκείνο ένας ιερέας πού τον είδε και προσπέρασε· το ίδιο και ένας λεβίτης, πού βρέθηκε σ' εκείνο τον τόπο, ήλθε, είδε και
προσπέρασε. Και κάποιος Σαμαρείτης πού οδοιπορούσε ήλθε προς τα εκεί και όταν τον είδε πόνεσε μέσα του· και αφού πλησίασε, του έδεσε καλά τα τραύματα πλένοντας τα με κρασί και βάζοντας επάνω λάδι· και αφού τον ανέβασε στο ζώο του τον έφερε στο πανδοχείο και τον φρόντισε. Και την άλλη μέρα πού έφυγε έβγαλε και έδωκε δύο δηνάρια στον πανδοχέα, και του είπε· Φρόντισε τον και αν τύχει και ξοδέψεις κάτι παραπάνω, εγώ στο γυρισμό μου θα στο πληρώσω. Ποιος λοιπόν σου φαίνεται πώς από αυτούς τους τρεις έγινε ο πλησίον σ' εκείνον πού έπεσε στα χέρια των ληστών; Και ο νομικός είπε· εκείνος πού τον πόνεσε και τον κοίταξε. Του είπε λοιπόν ο Ιησούς· Πήγαινε και κάνε και συ το ίδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου