ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (3/8/2025) Ευαγγέλιον: Μτθ. ιδ' 14 - 22 "Το θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων" & Απόστολος: Α' Κορ. α΄ 10-17.

"και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν..."
       Το να αφήσει κάποιος το σπίτι του και τις εργασίες του και να τρέξει να βρει τον Ιησού Χριστό, είναι ενδεικτικό βαθύτατης πίστης. Και κάτι άλλο ακόμα. Το να κάθονται άνθρωποι, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, από το πρωί ως το βράδυ να ακούν τη διδασκαλία του Ιησού είναι πράξη επίσης ενδεικτική πίστεως και αφοσίωσης μεγάλης. 
  Η εικόνα που μας παρουσιάζει το Ευαγγέλιο που ακούγετε από τους ιερείς μας, την Κυριακή Η΄ Ματθαίου, είναι η εξής:  Ο ήλιος κοντεύει να βασιλέψει και οι μαθητές προειδοποιούν τον Κύριο να αφήσει τους ανθρώπους να φύγουν για να αγοράσουν τροφές επειδή εδώ που βρίσκονται ο τόπος είναι έρημος.
 Η υπαίθρια Αρτοκλασία μας, στο παρεκκλήσι του Αγίου
Παχωμίου 
του Ευκαρπιώτου, στο Πανηγύρι του
 την 7
η Μαΐου του 2015.
        Έχουν ξεχαστεί όλοι ακούγοντας μια διδαχή όλη την ημέρα, πράγμα που σημαίνει πως η διδαχή αυτή είναι πιο σημαντική και από το φαγητό και από τις άλλες, πιθανόν, οικογενειακές τους υποχρεώσεις και φαίνεται μάλιστα αυτή η διδαχή να τους έχει πραγματικά συνεπάρει. Γιατί η διδασκαλία του Ιησού έχει πληρότητα ζωής και σωτηρίας.
       Ο τόπος είναι έρημος, αλλά «ο τρέφων την οικουμένην παρέστιν». Ο Χριστός που είναι εκείνος που τρέφει και συντηρεί τα σύμπαντα θα μπορούσε άραγε να χορτάσει τους ανθρώπους που κρέμονται όλη μέρα από τα χείλη του;
       Για τούτο και προστάζει ο Ιησούς τους μαθητές του, φαινομενικά σαν να μην έχει επαφή με το περιβάλλον, να προσφέρουν ότι έχουν για να φάνε οι άνθρωποι. Οι μαθητές του έχουν 5 ψωμιά και δυο ψάρια. Ο Χριστός τα ευλογεί, οι μαθητές τα μοιράζουν στα πλήθη, όλοι κάθονται καταγής «και έφαγαν πάντες και εχορτάσθηκαν»και μάλιστα περισσεύουν και 12 κοφίνια πλήρη τεμαχίων άρτων.
  Στο θαύμα αυτό, του πολλαπλασιασμού των άρτων από τον Χριστό έγκειται και η ευλογημένη Ακολουθία της Εκκλησίας μας, η Αρτοκλασία όπως λέγεται, η οποία τελείτε από τους ιερείς μας με τις προσφορές του άρτου, του οίνου και του ελαίου των χριστιανών στην εκκλησία, συνήθως την ημέρα της ονομαστικής τους εορτής, αλλά και όποτε άλλοτε το θελήσουν για ευλογία στα σπιτικά τους, και που στο τέλος της Ακολουθίας αυτής ακούγονται από όλο το εκκλησίασμα, κλήρο και λαό, τα όμορφα και διδακτικά λόγια του ύμνου, τα οποία και συνάδουν απόλυτα με την σημερινή μας ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ναού μας: 
«Πλούσιοι επτώχευσαν  και  επείνασαν, οι  δε  εκζητούντες τον Κύριον, ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού». 
        Άς κάνουμε όμως τώρα μερικές παρατηρήσεις ή καλύτερα  εκτιμήσεις πάνω στο Ευαγγέλιο της Κυριακής της 26ης Ιουλίου 2015, το οποίο και θα ακούστεί στις εκκλησιές όλης της οικουμένης, όπου χτυπά Ορθόδοξη καρδιά, από τα χείλη των ιερέων μας:
       1) Όποιος είναι χορτασμένος πνευματικά με την επιλεγμένη τροφή της διδασκαλίας του Χριστού μας, που είναι και το σημαντικότερο όλων, χορταίνει και σωματικά με οποιαδήποτε τροφή του παρέχεται ή την κερδίζει. Η πνευματική πληρότητα, ο πνευματικός χορτασμός, που είναι ταυτόχρονα και υγεία και χαρά και ευχαρίστηση, είναι το ζητούμενο στην επίγεια ζωή μας.
       2) Δεν περισσεύουν ολόκληροι άρτοι αλλά τεμάχια, σύμφωνα με το κείμενο, που έμειναν από τους άρτους που έφαγαν οι πεινασμένοι, γεγονός που με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται το θαύμα του χορτασμού των 5000 ανθρώπων.
      3) Η περισυλλογή από τα κομμάτια των άρτων και των ψαριών, τα οποία περίσσευσαν για μελλοντική χρήση, που γίνεται με παραγγελία του Ιησού, είναι πράξη συμβολική κατά της σπατάλης, ένα δίδαγμα πλήρως εναρμονισμένο και στις μέρες τις δύσκολες που περνάμε στην δύσμοιρη χώρα μας.
      4) Έχουμε δώδεκα κοφίνια, ένα για κάθε μαθητή για να διακονήσουν εξίσου και όλοι το θαύμα, με τη μεταφορά των περισσευμάτων του φαγητού, κατάλοιπα της θαυματουργικής υπέρβασης που μόλις έγινε.
Αρτοκλασίες για την Μικρή  Πανήγυρη στον Ναό μας
 στην εορτή της
 Κοιμήσεως της Αγίας Άνας
την 25η Ιουλίου 2014. 
       5) Και μια τελευταία  παρατήρηση. "Χόρτασαν" χιλιάδες ανδρών, γυναικών και παιδιών, που δείχνει το γενικό ενδιαφέρον όλων να δουν, να γνωρίσουν, να ακούσουν, να δεχθούν την θεραπευτική ευλογία του Ιησού Χριστού.
       Ο άγιος ευαγγελικός λόγος είναι πάντοτε λόγος πνοής και ζωής, λόγος σοβαρός και πειστικός, ευλογημένος και θαυματουργός. Αυτό επιβεβαιώνεται ποικιλότροπα από το θαύμα του πολλαπλασιασμού των 5 άρτων και τον χορτασμό των χιλιάδων ακροατών του Ιησού καθώς και όλων των άλλων που είχαν προστρέξει κοντά του πάσχοντες από διάφορες ασθένειες, οι οποίοι μόλις αντίκριζαν τον Ιησού, θεραπεύονταν.
       Ο λόγος του Θεού, είναι δυνατός, παντοδύναμος, πληρώνει, γεμίζει δηλαδή, τις δικές μας ανθρώπινες αδυναμίες και συμβάλλει στο ξεπέρασμα των δυσκολιών της καθημερινότητας μας, και την λύση των προβλημάτων μας στην οικογένεια και στον χώρο της εργασίας μας, ακόμα και στις διακοπές μας τώρα το καλοκαίρι, όπου φροντίζουμε να μην απομακρυνόμαστε από την Εκκλησία του Χριστού μας. 
Αρτοκλασία κατά την ώρα των Αγρυπνίων
στον Ιερό Ναό μας
   Μπορεί να υπάρχουν προστριβές και αντιπαλότητες μέσα στην καθημερινότητα μας, να υπάρχει αυτή η επώδυνη νέα οικονομική και κοινωνική κρίση που μας επέβαλαν δια της βίας οι "φίλοι" μας, να ζούμε μέσα στην ανισότητα και την αδικία, αλλά με τη χάρη και την ευλογία του Θεού, πάντοτε, ειδικά εμείς οι Έλληνες, το ευλογημένο αυτό Έθνος, καταφέρνουμε να αποφεύγουμε τις εντάσεις, το κλίμα να γίνεται ηπιότερο, η ανεκτικότητα να συλλειτουργεί στην ζωή μας, η αλληλοκατανόηση να ανταποκρίνεται με τις πράξεις μας, η ειρήνη να επικρατεί μεταξύ μας, τα πρόσωπα να γαληνεύουν, τα μάτια να γελούν, η ζωή να γίνεται χαρά και ευχαρίστηση, αφού μέσα στην ζωή μας αφήνουμε χώρο για να εγκατασταθεί ο Χριστός και να μαλακώσει την σκληροκαρδία μας.
 
Καλή και ευλογημένη Κυριακή!!!

δείτε παρακάτω και συμπληρωματικό του άρθρου μας αυτού της κυριακάτικης ανάρτησης της ιστοσελίδας μας για την Κυριακή Η'  Ματθαίου, στις 3 Αυγούστου 2025, 
από τον πατέρα Χρυσόστομο Τελίδη...
   "Μάνα" και "Κόρη", 
η Αγία Άννα μας και η Παναγία Θεοτόκος, 
εορτάζουν και..."γεμίζουν" το καλοκαίρι μας,
 τον Ιούλιο και τον Αύγουστο μαζί!!!
     Όλοι μας γνωρίζουμε πως μέσα στο κατακαλόκαιρο, τον μήνα Ιούλιο, η Αγία Εκκλησία μας τον αφιερώνει στην μητέρα της Παναγίας μας, την Αγία Άννα, της οποίας την Κοίμηση εορτάζει την 25η Ιουλίου εκάστου έτους.
Η εικόνα της Κοιμήσεως της Αγίας Άννας
στολισμένη στην Πανήγυρη της πέρυσι,
το 2014.
      Έτσι λοιπόν και εμείς εδώ, στην Ενορία της Αγίας Άννας και στον Ιερό Ναό των Αγίων Θεοπατόρων του Ιωακείμ και της Άννας, στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας, στην όμορφη δυτική Θεσσαλονίκη, εορτάσαμε και πανηγυρίσαμε διαδοχικά, το Σάββατο 19η  (...προσκύνημα στην Νέα Σκήτη στο Άγιον Όρος, που πήγαμε και την..."είδαμε" αυτοπροσώπως προσκυνώντας στο καραβάκι μας από την Ουρανούπολη, τα μεγάλα θησαυρίσματα της Σκήτης της  που μας έφεραν οι πατέρες της Μονής, και τελέσαμε μαζί τους και Αγιασμό !!!) την Τετάρτη 23η,(...Αγρυπνία για την Αγία Χριστίνα & προς τιμήν της Αγίας Άννας μας !!!) την Πέμπτη 24η (...Πανηγυρικός Εσπερινός κ.τ.λ. !!! και την Παρασκευή 25η Ιουλίου 2025 (...Πανηγυρική Θεία Λειτουργία κ.τ.λ. !!!) τελώντας την Μικρά και όμορφη καλοκαιρινή Πανήγυριν μας, όπως κάθε χρόνο για την εορτή της Κοιμήσεως της Αγίας Άννας μας, της μητέρας της Παναγίας μας, που τόσο τους αγαπούμε εδώ στην Ενορία μας, που έχει το "σπίτι" των Αγίων μας, Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, αλλά και "πατρικό σπίτι" της Παναγίας κόρης τους.
    Μια Μικρή καλοκαιρινή Πανήγυρη που τελέσαμε με κάθε ευλάβεια αλλά και λαμπρότητα την μνήμη της και τιμήσαμε την Αγία Άννα μας, ψάλλοντας την ακολουθία της, τελώντας Λιτή και Αρτοκλασίες από τις εορτάζουσες Άννες μας, αλλά και με την ιδιαίτερη Παράκληση και την ξεχωριστή ευχή της Αγίας Άννας για την λύση από τα δεσμά της ατεκνίας αμέσως μετά, μα και με Τράπεζα μέσα στο φιλόξενο πάντα Αρχονταρίκι μας, που παραθέσαμε για τους επισκέπτες ιερείς που ήρθαν στην χαρά της γιορτής μας, αλλά και στους προσκυνητές του Ιερού Ναού που πανηγύρισαν μαζί μας  στον επάνω υπέργειο, όμορφο και νεόδμητο ναό μας, που παρότι έχει ακόμα ατέλειες λειτουργεί κανονικά και υποδέχεται καθημερινά την αγάπη και την πίστη ενοριτών και προσκυνητών, αφού στεγάζει επαρκώς τα όνειρα και τις ελπίδες μας. 
Η δική μας Παναγιά η Χρυσαφίτισσα,
που στολίσαμε στην 1η μας Παράκληση
στο ναό, πέρυσι το 2014.
     Όμως δεν λησμονούμε πως την σκυτάλη των εορτασμών, η "γιαγιά" της Ορθοδοξίας, η Αγία Άννα,  την παρέδωσε αμέσως μετά, προχθές την Παρασκευή και πρωτομηνιά του μήνα Αύγουστου, στην Αγία Κόρη της και μητέρα όλου του κόσμου, την Θεοτόκο Παναγία μάνα μας, και όλοι εμείς, τα παιδιά της, από εκείνη την στιγμή...μα και πάντα θαρρώ !!! την κάνουμε "πρωταγωνιστή" της εκκλησιαστικής λειτουργικής και λατρευτική ζωής μας, αλλά και επίκεντρο της βιωτής μας.  
     Έτσι με το κάλεσμα της καμπάνας κάθε απόγευμα από την Παρασκευή 1η του Αυγούστου 2025, αφήνουμε για λίγο την καθημερινότητα μας στην άκρη και ερχόμαστε στην εκκλησιά της Ενορίας μας, όπου και ξεκινούμε κατά τον Δεκαπενταύγουστο τις Παρακλήσεις της Θεοτόκου, μια την Μικρή και μια την Μεγάλη Παράκληση, ψάλλοντας τους ύμνους της εναλλάξ και σύμφωνα με το τυπικό της Εκκλησίας μας και ούτω κάθε εξής μέχρι την εορτή της Κοιμήσεως της, την 15η Αυγούστου. 
       Στολίζουμε καθημερινά την Εικόνα της, την τοποθετούμε στο κέντρο του ναού μας κάνοντας την και επίκεντρο της ζωής μας, θα ανάβουμε τα καντήλια της, θα της καίμε λαμπάδες από αγνό μελισσοκέρι, θα την βάζουμε ψηλότερα από ότι συνήθως, θα την προσκυνούμε, θα της τάζουμε, θα την παρακαλούμε, γλυκά θα της ψάλλουμε του ύμνους της, θα της δείχνουμε όλη την αγάπη μας, μέχρι και την 13η του Αυγούστου, που τελειώνουν φέτος οι Παρακλήσεις της, μα δεν τελειώνει ποτέ η αγάπη μας γιαυτήν.
       Πρώτα λοιπόν η μητέρα της Παναγίας μας, η Αγία Άννα στα τέλη του Ιούλη, μας έδωσε την ευλογία της και με το προσκύνημα που κάναμε στην Νέα Σκήτη και στην Σκήτη της στο Άγιον Όρος, το "άβατο", στις 19 Ιουλίου 2025 και τώρα η ίδια η Θεοτόκος, θα μας συντροφεύσει, ξεκινώντας από προχθές την Παρασκευή 1η Αυγούστου 2025, και για δεκαπέντε ημέρες, όπου νηστεία αυστηρή θέσπισε η Εκκλησία μας για αυτήν την περίοδο, "Δεκαπενταύγουστο" η παράδοσις την ονόμασε, κάποιοι δε την αναφέρουν και ως "Σαρακοστή" ή το "Πάσχα" του καλοκαιριού", και σε Εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία, ελεημοσύνη, περισυλλογή, σιωπή και προσευχή, μας προτρέπει όλους μας για να ζήσουμε τις όμορφες αυτές ημέρες προς το τέλος του καλοκαιριού και να προετοιμαστούμε για την άλλη μεγάλη γιορτή της Παναγίας μας, την Γέννηση της, την 8η Σεπτεμβρίου από τους Αγίους και Δικαίους γονείς της, τον Ιωακείμ και την Άννα, που εμείς εδώ στους Ανθοκήπους της Νέας Ευκαρπίας, στην δική τους Ενορία, την επομένη, την 9η του Σεπτέμβρη, Μεγάλη Πανήγυρη για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων, θα τους ετοιμάσουμε όπως κάθε χρόνο, καλώντας όλους σας, πανηγυριστές, προσκυνητές, ενορίτες και απλούς επισκέπτες, για να τους εορτάσουμε και να τους τιμήσουμε όπως τους πρέπει, όπως τους αξίζει και όπως τους ταιριάζει. Σας περιμένουμε στο Μεγάλο Πανηγύρι μας αυτό, αλλά ας μην προτρέχουμε...πρώτα σας ευχόμαστε από καρδιάς και με πολύ αγάπη...
...Καλή Παναγία αδελφοί μου!!!
Ο Απόστολος της Κυριακής Η' Ματθαίου
(Κυριακή 3η Αυγούστου 2025)
Α' προς Κορινθίους επιστ. Αποστόλου Παύλου
 Κεφάλαιο α' στοίχοι 10-17

Πρωτότυπο Κείμενο:

δελφοί, παρακαλῶ ὑμᾶς, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ. Ἐδηλώθη γάρ μοι περὶ ὑμῶν, ἀδελφοί μου, ὑπὸ τῶν Χλόης, ὅτι ἔριδες ἐν ὑμῖν εἰσι. Λέγω δὲ τοῦτο, ὅτι ἕκαστος ὑμῶν λέγει· Ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ ᾿Απολλώ, ἐγὼ δὲ Κηφᾶ, ἐγὼ δὲ Χριστοῦ. Μεμέρισται ὁ Χριστός; Μὴ Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπὲρ ὑμῶν; Ἢ εἰς τὸ ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε; Εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ ὅτι οὐδένα ὑμῶν ἐβάπτισα εἰ μὴ Κρίσπον καὶ Γάῑον, ἵνα μή τις εἴπῃ ὅτι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα ἐβάπτισα. Ἐβάπτισα δὲ καὶ τὸν Στεφανᾶ οἶκον· λοιπὸν οὐκ οἶδα εἴ τινα ἄλλον ἐβάπτισα. Οὐ γὰρ ἀπέστειλέ με Χριστὸς βαπτίζειν, ἀλλ᾿ εὐαγγελίζεσθαι, οὐκ ἐν σοφίᾳ λόγου, ἵνα μὴ κενωθῇ ὁ σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ.

Νεοελληνική Απόδοση:

Αδελφοί, σας ζητώ, στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, να είστε όλοι σύμφωνοι μεταξύ σας και να μην υπάρχουν ανάμεσα σας διαιρέσεις, αλλά να είστε ενωμένοι, με μια σκέψη και με ενα φρόνημα. Αυτό το γράφω, αδελφοί μου, γιατί με πληροφόρησαν για σας άνθρωποι της Χλόης ότι έρχεστε σε προστριβές μεταξύ σας. Θέλω να πω ότι ο καθένας σας λέει κάτι διαφορετικό. Ο ένας λέει: «Εγώ είμαι του Παύλου», ο άλλος: «Εγώ είμαι του Απολλώ», ένας άλλος: «Εγώ είμαι του Κηφά» και κάποιος άλλος: «Εγώ είμαι του Χριστού». Διαμοιράστηκε, λοιπόν, ο Χριστός; Μήπως είναι ο Παύλος που πέθανε πάνω στον σταυρό για να σας σώσει; Η μήπως στο όνομα του Παύλου έχετε βαφτιστεί; Ευχαριστώ τον Θεό που δεν βάφτισα κανένα σας εκτός απο τον Κρίσπο και τον Γαϊο. Έτσι δεν μπορεί να πει κανείς πως τον βάφτισα στο δικό μου όνομα. Ναι, βέβαια, βάφτισα και την οικογένεια του Στεφανά. Εκτός απ’ αυτούς, όμως, δεν θυμάμαι να βάφτισα κανέναν άλλο. Η αποστολή που μου όρισε ο Χριστός δεν ήταν να βαφτίζω, αλλά να κηρύττω το ευαγγέλιο, χωρίς σοφά και περίτεχνα λόγια, ώστε ο θάνατος του Ιησού Χριστού στον σταυρό να μη χάσει το περιεχόμενο του.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής Η' Ματθαίου
(Κυριακή 3η Αυγούστου 2025)
(Κατά Ματθαίον ιδ΄ 14-22)

Πρωτότυπο κείμενο:
Και εξελθών ο Ιησούς είδε πολύν όχλον, και εσπλαγχνίσθη επ΄ αυτοίς και εθεράπευσε τους αρρώστους αυτών. οψίας δε γενομένης προσήλθον αυτώ οι μαθηταί αυτού λέγοντες· έρημος εστίν ο τόπος και η ώρα ήδη παρήλθεν· απόλυσον τους όχλους, ίνα απελθόντες εις τας κώμας αγοράσωσιν εαυτοίς βρώματα. ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· ου χρείαν έχουσιν απελθείν· δότε αυτοίς υμείς φαγείν. οι δε λέγουσιν αυτώ· ουκ έχομεν ώδε ειμή πέντε άρτους και δύο ιχθύας. ο δε είπε· φέρετέ μοι αυτούς ώδε. και κελεύσας τους όχλους ανακλιθήναι επί τους χόρτους, λαβών τους πέντε άρτους και τους δύο ιχθύας, αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησε, και κλάσας έδωκε τοις μαθηταίς τους άρτους, οι δε μαθηταί τοις όχλοις. και έφαγον πάντες και εχορτάσθησαν, και ήραν το περισσεύον των κλασμάτων δώδεκα κοφίνους πλήρεις. οι δε εσθίοντες ήσαν άνδρες ωσεί πεντακισχίλιοι χωρίς γυναικών και παιδίων Και ευθέως ηνάγκασεν ο Ιησούς τους μαθητάς αυτού εμβήναι εις το πλοίον και προάγειν αυτόν εις το πέραν, έως ου απολύση τους όχλους.
Απόδοση στα νεοελληνικά:

Έτσι όταν βγήκε στη στεριά, είδε πολύν κόσμο και τους σπλαχνίστηκε, και γιάτρεψε τους αρρώστους των. Όταν έπεσε το δειλινό, τον πλησίασαν οι μαθητές του και του είπαν: «Ο τόπος είναι ερημικός, και η ώρα πια περασμένη. Διώξε τον κόσμο να πάνε στα χωριά για ν΄ αγοράσουν φαγητά να φάνε». Ο Ιησούς όμως τους είπε: «Δεν υπάρχει λόγος να φύγουν, δώστε τους εσείς να φάνε». «Δεν έχουμε εδώ παρά πέντε ψωμιά και δύο ψάρια», του απαντούν. «Φέρτε μού τα εδώ», τους λέει. Κι αφού πρόσταξε τον κόσμο να καθίσει για φαγητό πάνω στο χορτάρι, πήρε τα πέντε ψωμιά και τα δύο ψάρια, έστρεψε το βλέμμα του στον ουρανό, τα ευλόγησε, έκοψε τα ψωμιά σε κομμάτια και τα έδωσε στους μαθητές, και οι μαθητές στο πλήθος. Έφαγαν όλοι και χόρτασαν. Και μάζεψαν τα περισσεύματα από τα κομμάτια, δώδεκα κοφίνια γεμάτα. Αυτοί που έφαγαν ήταν περίπου πέντε χιλιάδες άντρες, χωρίς τις γυναίκες και τα παιδιά. Αμέσως ύστερα ο Ιησούς υποχρέωσε τους μαθητές του να μπουν στο καΐκι και να πάνε να τον περιμένουν στην απέναντι όχθη, ωσότου αυτός διαλύσει τα πλήθη.
TAG