"Η Γέννησις της ελπίδας του κόσμου"
"Το Γενέθλιον της Θεοτόκου"
*Το πολύ όμορφο αυτό άρθρο που ακολουθεί, είναι η ανάρτηση της 5ης Σεπτεμβρίου 2015 της ιστοσελίδας της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Σμύρνης, το οποίο και επιλέξαμε να δανειστούμε σήμερα για την δική μας ιστοσελίδα, συνεχίζοντας ουσιαστικά με αυτό, τις εορταστικές αναρτήσεις και τα άρθρα της, αλλά και τις πανηγυρικές ειδήσεις της Ενορίας μας, που εορτάζει τους Αγίους προστάτες της και γονείς της Παναγίας κόρης τους, τον 'Αγιο Θεοπροπάτορα Ιωακείμ και την Άγία Θεοπρομήτορα Άννα, πανηγυρίζοντας την 6η, 7η, 8η και 9η Σεπτεμβρίου 2021.
Το 2021 είναι η χρονιά που για 2η φορά θα τελεστεί η Μεγάλη Πανήγυρις μας, στον επάνω περίλαμπρο Ιερό Ναό μας, τον οποίον προσφάτως αποπερατώσαμε και έστω με αρκετές ελλείψεις λειτουργούμε με κάθε μεγαλοπρέπεια, από τον Οκτώβριο του 2019, που τελέσαμε τα επίσημα Θυρανοίξια του. Όμως λόγω του κορωνοϊού που ακόμα για 2η χρονιά μας δημιουργεί προβλήματα και μας θέτει υπό καθεστώς περιορισμών, μέτρων υγιεινής και προστασίας, μας φορά μάσκες και μας προτείνει- μας επιβάλει την αποστασιοποίηση μέχρι να τελειώσει όλη αυτή η ασχήμια της απειλής και του 4ου κύματος της πανδημίας του covid-19, και της νέας μετάλλαξης της, της "δέλτα", όπως την ονομάσανε δανειζόμενοι το όνομα αυτό από το τέταρτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου που ώς γνωστόν έχει είκοσι τέσσερα στο σύνολο του...έτσι το λέω!!! δεν θα μπορέσουμε να τελέσουμε την Μεγάλη μας Πανήγυρη όπως εμείς τουλάχιστον θα θέλαμε, αλλά και όπως αρμόζει στους Αγίους προστάτες μας, αφού δεν θα γίνει η Μεγάλη Λιτανεία της Εφεστίου Εικόνος μας και των Ιερών Λειψάνων των Αγίων μας στις γειτονιές των Ανθοκήπων, όπως επίσης δεν θα γίνουν και οι λαογραφικές εκδηλώσεις στο μεγάλο προαύλιο της εκκλησίας μας, οι οποίες πάντα συνόδευαν το πλούσιο λατρευτικό πρόγραμμα της εορτής των Αγίων Θεοπατόρων.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως στην Μεγάλη Πανήγυρη μας για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων, θα παραλείψουμε ή θα υστερήσουμε στις εορταστικές Ακολουθίες μας που θα είναι καθημερινές, ξεκινώντας από την Αγρυπνία μας, την Δευτέρα 6/9/2021, για το Γενέσιο της Θεοτόκου και την Σύναξη των γονέων της, τον Εσπερινό μαζί με την Ιερά Παράκληση της Αγίας Άννας, την Τρίτη 7/9/2021 το απόγευμα, και την Θεία Λειτουργία της εορτής του Γενεθλίου της Παναγίας μας,
την Τετάρτη 8/9/2021 το πρωΐ, αλλά και τον Αρχιερατικό Πανηγυρικό Εσπερινό, την ίδια ημέρα, παραμονή της εορτής των Αγίων Θεοπατόρων, και ανήμερα της εορτής, την Πέμπτη 9/9/2021 το πρωΐ, με την Αρχιερατική Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, και τέλος το απόγευμα με τον Μεθέορτο Εσπερινό, το Κτιτορικό Μνημόσυνο και την Ιερά Παράκληση των Αγίων Θεοπατόρων για τα άτεκνα ζευγάρια μας.
Ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και...
...Καλήν Πανήγυριν!!!
(ψάλλει ο π. Νικόδημος Καβαρνός)
Ἡ δυάς ἡ ἅγια καί θεοτίμητος, Ἰωακείμ καί ἡ Ἄννα ὡς τοῦ Θεοῦ ἀγχιστεῖς, ἀνυμνείσθωσαν φαιδρῶς, ἀσμάτων κάλλεσιν οὗτοι γάρ ἔτεκον ἠμίν, τήν τεκοῦσαν ὑπέρ νοῦν, τόν ἄσαρκον βροτωθέντα, εἰς σωτηρίαν τοῦ κόσμου, μεθ’ ἤς πρεσβεύουσι σωθῆναι ἠμᾶς. Λίγες ἡμέρες μετά τήν ἔναρξη τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους, στίς 8 Σεπτεμβρίου, ἡ Ἐκκλησία μας εορτάζει και πανηγυρίζει
«τό Γενέθλιον τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἡμῶν Θεοτόκου καί ἀειπαρθένου Μαρίας», για να ακολουθήσει αμέσως μετά, όπως άλλωστε συνηθίζετε στο εκκλησιαστικό τυπικό, η εορτή των γονέων της με την "Σύναξη των Αγίων Θεοπατόρων",
του Ιωακείμ και της Άννας, οι οποίοι είναι και οι προστάτες της ομώνυμης Ενορίας μας, που βρίσκεται στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας, αλλά είναι και οι προστάτες των άτεκνων ζευγαριών.
Στα πλαίσια της χαράς και της Μεγάλης μας Πανήγυρης, η ιστοσελίδα της Ενορίας μας ξεχώρισε ένα όμορφο άρθρο της Ιεράς Μητροπόλεως Σμύρνης για τους Αγίους μας, τον Ιωακείμ και την Άννα και την εορτή της Σύναξις τους την 9η Σεπτεμβρίου, το οποίο αυτούσιο το ανεβάζουμε σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει η Ενορία μας, βάζοντας όμως και την δική της πινελιά, προσαρμόζοντας το στην εμφάνιση των άρθρων της, προσθέτοντας παράλληλα εικόνες και φωτογραφίες, για να γίνει πιο ευχάριστο στην ανάγνωση από τους φίλους και ακολούθους μας. Καλή ανάγνωση... «τοῦ Ἀδάμ ἡ ἀνάπλασις καί τῆς Εὔας ἡ ἀνάκλησις· τῆς ἀφθαρσίας ἡ πηγή καί τῆς φθορᾶς ἀπαλλαγή, δι᾽ ἧς ἡμεῖς ἐθεώθημεν καί τοῦ θανάτου ἐλυτρώθημεν…»
Γιά τό γεγονός της Γεννήσεως της Παναγίας τά ἱερά Εὐαγγέλια σιγοῦν. Ἡ ἴδια ἄλλωστε σιγή ἁπλώνεται γύρω ἀπό τό μεγαλύτερο μέρος τῆς ζωῆς τῆς Θεοτόκου. Ἐλάχιστα εἶναι τά λόγια της πού διασώθησαν. Ἀρκεῖ νά σημειωθεῖ πώς ἡ προτροπή της στούς ὑπηρέτες στό θαῦμα πού ἔγινε ἀπό τόν Χριστό στήν Κανά τῆς Γαλιλαίας, «ὅ,τι ἄν λέγῃ (ὁ Χριστός) ὑμῖν, ποιήσατε» (Ἰωάν. 2,5), εἶναι τά τελευταῖα της λόγια πού ἀναφέρουν τά Εὐαγγέλια. Ἀπό τότε (τό θαῦμα ἔγινε στίς ἀρχές τοῦ πρώτου ἔτους τῆς δημόσιας δράσης τοῦ Κυρίου) καί στό ἑξῆς ἡ Θεοτόκος παρακολούθησε σιωπηλή τή δράση τοῦ Υἱοῦ της καί τό ἴδιο ἀμίλητη ἔπνιξε τόν πόνο της κάτω ἀπό τό σταυρό Του. Τά κενά τῶν Εὐαγγελίων γιά τό βίο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου συμπληρώνουν οἱ ἀπόκρυφες διηγήσεις. Αὐτές, γραμμένες ἀπό εὐσεβεῖς συγγραφεῖς καί πλουτισμένες ἀπό τή φαντασία τους, μᾶς δίνουν πληροφορίες γιά τή γέννησή της, την ζωή της με τους γονείς της Ιωακείμ και Άννα, τήν παιδική της ἡλικία,
τήν Κοίμησή της. Ἡ Ἐκκλησία πῆρε ἀπό τά κείμενα αὐτά τίς παραδόσεις πού ἐκείνη θεώρησε ἀληθινές καί τίς διαφύλαξε στίς ἑορτές, τούς ὕμνους, τίς εἰκόνες πού καθιερώθηκαν καί ἔγιναν μέ τό ὑλικό τους.
τήν Κοίμησή της. Ἡ Ἐκκλησία πῆρε ἀπό τά κείμενα αὐτά τίς παραδόσεις πού ἐκείνη θεώρησε ἀληθινές καί τίς διαφύλαξε στίς ἑορτές, τούς ὕμνους, τίς εἰκόνες πού καθιερώθηκαν καί ἔγιναν μέ τό ὑλικό τους.
Μία ἀπό τίς ἀπόκρυφες διηγήσεις εἶναι τό Πρωτευαγγέλιο τοῦ Ἰακώβου, πού διηγεῖται, μεταξύ ἄλλων, καί τά σχετικά μέ τή Γέννηση τῆς Θεομήτορος. Ἀπ’ αὐτό μαθαίνουμε τά ὀνόματα τῶν γονέων της πού εἶναι Ἰωακείμ καί Ἄννα, τήν ἀτεκνία τους, τήν καταγωγή τοῦ Ἰωακείμ ἀπό τό βασιλικό γένος τοῦ Δαβίδ κ.ἄ. Ἐδῶ διαβάζουμε γιά τή θλίψη καί τά δάκρυα τοῦ ἀνδρόγυνου γιά τήν ἀτεκνία τους, καθώς καί τίς προσευχές καί τίς νηστεῖες τους γιά νά ἀποκτήσουν παιδί.
Ἐκτός ἀπό τό Πρωτευαγγέλιο, ἕνα ἄλλο ἀπόκρυφο Εὐαγγέλιο, τό λεγόμενο τοῦ Ψευδο-Ματθαίου, πού συμφωνεῖ βασικά μέ τό Πρωτευαγγέλιο, μιλᾶ γιά τή γέννηση τῆς Θεοτόκου. Γιά νά καταλάβουμε αὐτά πού εἰκονίζονται στήν παράσταση τῆς γέννησης τῆς Θεοτόκου, πρέπει νά παραθέσουμε μερικά ἀποσπάσματα ἀπό τή διήγηση τοῦ Ἰακώβου:
«Καί ἰδού ἄγγελος Κυρίου ἐπέστη λέγων αὐτῇ· Ἄννα Ἄννα, ἐπήκουσε Κύριος τῆς δεήσεώς σου, καί συλλήψει καί γεννήσεις, καί λαληθήσεται τό σπέρμα σου ἐν ὅλῃ τῇ οἰκουμένῃ... Καί ἰδού ἦλθον ἄγγελοι δύο λέγοντες αὐτῇ· Ἰδού Ἰωακείμ ὁ ἀνήρ σου ἔρχεται μετά τῶν ποιμνίων αὐτοῦ. Ἄγγελος γάρ Κυρίου κατέβη πρός αὐτόν λέγων· Ἰωακείμ Ἰωακείμ, ἐπήκουσε Κύριος ὁ Θεός τῆς δεήσεώς σου· κατάβηθι ἐντεῦθεν· ἰδού γάρ ἡ γυνή σου Ἄννα ἐν γαστρί λήψεται… Καί ἰδού Ἰωακείμ ἧκε (=ἦρθε) μετά τῶν ποιμνίων αὐτοῦ, καί ἔστη Ἄννα πρός τήν πύλην καί εἶδε τόν Ἰωακείμ ἐρχόμενον, καί δραμοῦσα ἐκρεμάσθη εἰς τόν τράχηλον αὐτοῦ… Ἐπληρώθησαν δέ οἱ μῆνες αὐτῆς· ἐν δέ τῷ ἐνάτῳ μηνί ἐγέννησεν Ἄννα. Καί εἶπεν τῇ μαίᾳ· Τί ἐγέννησα; Ἡ δέ εἶπεν· Θῆλυ· Καί εἶπεν Ἄννα· Ἐμεγαλύνθη ἡ ψυχή μου ἐν τῇ ἡμέρᾳ ταύτῃ· καί ἀνέκλινεν αὐτήν. Πληρωθεισῶν δέ τῶν ἡμερῶν ἀπεσμήξατο Ἄννα, καί ἔδωκεν μασθόν τῷ παιδί, καί ἐπωνόμασε τό ὄνομα αὐτῆς Μαριάμ» (4,1-5,2).
Ὅπως βλέπουμε στήν παραπάνω διήγηση, ἡ γέννηση τῆς Παναγίας ἀναγγέλλεται ἀπό τόν ἄγγελο ὕστερα ἀπό πολύχρονη ἀτεκνία τῶν γονέων της. Ἄγγελος γνωστοποιεῖ τή γέννηση καί ἄλλων βιβλικῶν προσώπων: τοῦ Σαμψών, τοῦ Σαμουήλ, τοῦ Ἰωάννη τοῦ Προδρόμου. Ἡ γέννηση ὅμως τῆς Παναγίας διαφέρει, διότι εἶναι «τοῦ Ἀδάμ ἡ ἀνάπλασις καί τῆς Εὔας ἡ ἀνάκλησις· τῆς ἀφθαρσίας ἡ πηγή καί τῆς φθορᾶς ἀπαλλαγή, δι᾽ ἧς ἡμεῖς ἐθεώθημεν καί τοῦ θανάτου ἐλυτρώθημεν…» (Δοξαστικό τῆς λιτῆς).
Τή σύγκριση μεταξύ τῆς μητέρας τῆς Παναγίας καί ἄλλων ἄτεκνων γυναικῶν τῆς Ἁγίας Γραφῆς κάνει ὡραιότατα τό γ’ στιχηρό τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς ἑορτῆς (τοῦ πλ. β’ ἤχου): «Εἰ καί θείῳ βουλήματι, περιφανεῖς στεῖραι γυναῖκες ἐβλάστησαν, ἀλλά πάντων ἡ Μαρία τῶν γεννηθέντων θεοπρεπῶς ὑπερέλαμψεν· ὅτι καί ἐξ ἀγόνου παραδόξως τεχθεῖσα μητρός, ἔτεκεν ἐν σαρκί τόν ἁπάντων Θεόν, ὑπέρ φύσιν ἐξ ἀσπόρου γαστρός…».
Ὅπως βλέπουμε σ’ ὅλα σχεδόν τά τροπάρια τῆς ἱερῆς ἀκολουθίας τοῦ Γενεθλίου τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, οἱ ἱεροί ὑμνογράφοι τονίζουν, παράλληλα μέ τή γέννησή της, καί τό ρόλο της ὡς Μητέρας τοῦ Θεοῦ. Ἀκόμη, στή λύση τῆς στείρωσης τῆς Ἄννας διαβλέπουν κατά τή διδασκαλία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας τή λύση τῆς στείρωσης τῆς ἀνθρώπινης φύσης, ἡ ὁποία θά ἀπολαύσει τούς καρπούς τῆς θείας χάριτος. Ἡ χάρη αὐτή «καρπογονεῖν λαμπρῶς ἀπάρχεται» μέ τή γέννηση τῆς Θεοτόκου. Ὅπως τό λέει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, «σήμερον ἀρχή σωτηρίας τῷ κόσμῳ». «Ἐν σοί τῆς φθορᾶς ἐλυτρώθημεν». Γι’ αὐτό «χαράν μηνύει, ἡ γέννησίς σου, πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ» , ὅπως λένε οἱ ὑμνογράφοι τῆς ἑορτῆς στή Θεοτόκο.
Η Περιγραφή τῆς εἰκόνας
της Γεννήσεωςτης Θεοτόκου.
Ὁ βυζαντινός ἁγιογράφος τῆς εἰκόνας τῆς γέννησης τῆς Θεοτόκου γιά τήν ἔνταξη τῶν σχετικῶν σκηνῶν ἀκολουθεῖ τό ἀπόκρυφο Πρωτευαγγέλιο τοῦ Ἰακώβου. Σκοπός του εἶναι νά ὑπογραμμίσει τή θαυματουργική γέννηση τῆς Θεοτόκου. Ταυτόχρονα ὅμως μένει πιστός στή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας του, ὅπως τή βλέπουμε στά τροπάρια τῆς ἑορτῆς. Γι’ αὐτό, ἐνῶ εἰκονίζει τή Θεοτόκο μέσα σέ λίκνο (κούνια), ὡς βρέφος σπαργανωμένο, δέν παραλείπει νά γράψει πάνω ἀπό τό κεφάλι της τά συνηθισμένα συμπιλήματα ΜΡ-ΘΥ (Μήτηρ Θεοῦ).
Σ’ ὅλα σχεδόν τά τροπάρια τόσο τῆς ἑορτῆς τῆς γέννησης τῆς Θεοτόκου, ὅσο καί τῆς συλλήψεως τῆς ἁγίας Ἄννας (9 Δεκεμβρίου), τονίζεται πώς ἡ παιδίσκη πού γεννήθηκε ἤ συνελήφθη εἶναι Μητέρα τοῦ Θεοῦ.
Στήν εἰκόνα δεσπόζει ἡ μορφή τῆς ἁγίας Ἄννας, πού εἰκονίζεται μισοκαθισμένη στό κρεβάτι. Μέ τό ἀριστερό της χέρι, πού μόλις βγαίνει ἀπό τό ὁλοκόκκινο μαφόριό της, στηρίζει τό γερμένο κεφάλι της. Εἶναι βυθισμένη σέ εὐσεβεῖς σκέψεις λόγω τοῦ παραδόξου θαύματος. Τό βλέπουμε στήν ἔκφραση τοῦ προσώπου της.
Στή μέση τῆς εἰκόνας εἰκονίζονται οἱ δοῦλες, οἱ «παιδίσκες», καθώς καί οἱ ἐπισκέπτριες πού σπεύδουν νά δώσουν φαγητό στή λεχώνα καί νά τήν περιποιηθοῦν. Ἡ μεσαία ἴσως νά ’ναι ἡ Ἰουδίθ, τῆς ὁποίας τό ὄνομα ἀναφέρει τό Πρωτευαγγέλιο τοῦ Ἰακώβου. Μία ἀπό τίς δοῦλες κάνει ἀέρα μέ ριπίδιο στήν Ἄννα.
Ἡ σκηνή στό ἐπάνω μέρος τῆς εἰκόνας εἶναι ἐμπνευσμένη ἀπό τή συνάντηση τοῦ Ἰωακείμ καί τῆς Ἄννας ὕστερα ἀπό τήν εἴδηση πού ἔφερε ὁ ἄγγελος ὅτι θά ἀποκτήσουν παιδί. Οἱ δύο εὐτυχισμένοι γονεῖς ἀγκαλιάζονται καί ἀσπάζονται στήν πύλη τοῦ σπιτιοῦ τους (ἤ κατά τόν Ψευδο-Ματθαῖο στή Χρυσή πύλη τῆς πόλης). Ἡ ἁγία Ἄννα λέει στόν ἄνδρα της κατά τό Πρωτευαγγέλιο: «Νῦν οἶδα ὅτι Κύριος ὁ Θεός εὐλόγησέ με σφόδρα…».
Στό δεξιό μέρος τῆς εἰκόνας εἰκονίζεται ὁ Ἰωακείμ σέ στάση προσευχῆς. Σ’ αὐτή τήν ἱερή στιγμή τόν βρῆκε ὁ ἄγγελος πού τοῦ μετέφερε τή χαρμόσυνη εἴδηση. Ὁ Ἰωακείμ βρίσκεται ἀπέναντι ἀπό τήν Ἄννα, ἔχει στραμμένο τό βλέμμα του σ’ αὐτή καί συνομιλεῖ μαζί της. Κοντά στή νεογέννητη Παναγία κάθεται μιά παιδίσκη πού γνέθει. Σ’ αὐτή τήν παράσταση κυριαρχεῖ ὁ τόνος τῆς χαρᾶς. Τά χρώματα τῶν ἐνδυμάτων εἶναι ζωηρά, ζεστά, ἔντονα. Τά πρόσωπα φωτεινά, ἐκφραστικά, ὅπως ἄλλωστε ταιριάζει στήν περίσταση: ἕνα παιδί γεννιέται ὕστερα ἀπό πολλά χρόνια ἀναμονῆς.
Κλείνουμε τήν ἀνάλυση τῆς εἰκόνας «ἡ Γέννηση τῆς Θεοτόκου» μ’ ἕνα ἀπόσπασμα ἀπό τό ἐγκώμιο τοῦ ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Δαμασκηνοῦ (Εἰς τό Γενέσιον τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, 1,5):
«Ὦ ζεῦγος λογικῶν τρυγόνων Ἰωακείμ καί Ἄννα τό σωφρονέστατον. Ὑμεῖς τόν τῆς φύσεως νόμον, τήν σωφροσύνην, τηρήσαντες τῶν ὑπέρ φύσιν κατηξιώθητε· τετόκατε (=ἔχετε γεννήσει) γάρ τῷ κόσμῳ Θεοῦ μητέρα ἀπείρανδρον. Ὑμεῖς εὐσεβῶς καί ὁσίως ἐν ἀνθρωπίνῃ φύσει πολιτευσάμενοι, ὑπέρ ἀγγέλους καί τῶν ἀγγέλων δεσπόζουσαν νῦν θυγατέρα τετόκατε. Ὦ θυγάτριον ὡραιότατον καί γλυκύτατον· ὦ κρίνον ἀναμέσον τῶν ἀκανθῶν ἐκφυέν ἐξ εὐγενεστάτης καί βασιλικωτάτης ρίζης δαβιτικῆς… Ὦ ρόδον ἐξ ἀκανθῶν τῶν Ἰουδαίων φυέν καί εὐωδίας θείας πληρῶσαν τά σύμπαντα. Ὦ θύγατερ Ἀδάμ καί μήτηρ Θεοῦ. Μακαρία ἡ ὀσφύς καί ἡ γαστήρ ἐξ ὧν ἀνεβλάστησας· μακάριαι αἱ ἀγκάλαι αἵ σε ἐβάστασαν καί χείλη τά τῶν ἁγνῶν φιλημάτων σου ἀπολαύσαντα, μόνα τά γονικά, ἵνα ᾖς ἐν πᾶσιν ἀειπαρθενεύουσα».
Χρόνια Πολλά...
...η "νεογέννητη" σήμερα Παναγιά μας,
να μας φυλά και να μας προστατεύει!!!
να μας φυλά και να μας προστατεύει!!!
Δυστυχώς και φέτος,
η Μεγάλη Πανήγυρις μας εν μέσω πανδημίας και κορωνοϊού, με μέτρα και προφυλάξεις, αλλά και με μεγαλοπρέπεια και ευάβεια!!!
Και εμείς κλείνουμε την σημερινή εορταστική μας ανάρτησημας για την εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου, ενταγμένη και αυτή μέσα στο πανηγυρικό πνεύμα των τετραήμερων εκδηλώσεων μας, προσκαλώντας σας στην Μεγάλη Πανήγυρη μας που θα διεξαχθεί στην Ενορία μας και στην ομώνυμη εκκλησία που χτίσαμε για να στεγάσουμε τους γονείς της Θεοτόκου, την Δευτέρα 6η Σεπτεμβρίου 2021, το βράδυ, αρχικά με την Αγρυπνία για την εορτή της Γεννήσεως της Θεοτόκου, αλλά και προς τιμήν των γονέων της, του Ιωακείμ και της Άννας.
Την επομένη, Τρίτη 7η Σεπτεμβρίου 2021 το απόγευμα στις 7.00 μ.μ. θα τελέσουμε τον Εσπερινό του Γενεσίου της Θεοτόκου και την Ιερά Παράκληση της Αγίας Άννας και κατόπιν θα διαβάσουν οι ιερείς μας την ευχή της Αγίας Άννας για τα ζευγάρια μας που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και έρχονται στην χάρη τους για να κλείσουν το γόνυ και να τους παρακαλέσουν για το θαύμα της απόκτησης ενός παιδιού.
Την Τετάρτη κατόπιν το πρωϊ της 8ης Σεπτεμβρίου 2021, θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία, για την εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου, ενώ το απόγευμα στις 7.00 της ίδιας ημέρας, θα τελεστεί με όση μεγαλοπρέπεια γίνεται, ο Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως , κ.κ. Βαρνάβα και πλήθος λαού, που παρά τα μέτρα κατά του κορωνοϊού, τις μάσκες, τις αποστάσεις και τον φόβο για ένα 4ο κύμα της πανδημίας, είμαστε σίγουροι πως θα έρθουν στην ολοκαίνουργια, υπέργεια πια εκκλησιά μας, και με όλες τις προφυλάξεις που χρειάζονται για την αποφυγή του συνωστισμού και του συγχρωτισμού, θα συμμετάσχουν στην χαρά της γιορτής και της Πανήγυρης μας. Την Πέμπτη πια, 9η Σεπτεμβρίου 2021, τελευταία μέρα των πανηγυρικών εκδηλώσεων μας, από νωρίς το πρωί θα τελεστεί από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας η Αρχιερατική Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, κατόπιν θα διαβαστεί το κόλλυβο των Αγίων μας και η ευχή της Αγίας Άννας "δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας". Το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα γίνει ο Μεθέορτος Εσπερινός και θα τελεστεί Κτιτορικό Μνημόσυνο και η Ιερά Παράκλησις προς τους Αγίους Θεοπάτορες "δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας", κλείνοντας έτσι το εορταστικό αυτό τετραήμερο προς τιμήν των Αγίων για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, εδώ στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας και στην ολοκαίνουργια εκκλησιά τους, που μέσα σε όλον αυτόν τον πανικό, την υστερία, την στενοχώρια, την αρρωστημένη ατμόσφαιρα και την απαισιοδοξία, εμείς τους χτίσαμε για να τους στεγάσουμε και μαζί τους και τα όνειρα και της ελπίδες μας για ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο μας, για την πατρίδα μας, για την Ελλάδα μας.
Την Τετάρτη κατόπιν το πρωϊ της 8ης Σεπτεμβρίου 2021, θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία, για την εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου, ενώ το απόγευμα στις 7.00 της ίδιας ημέρας, θα τελεστεί με όση μεγαλοπρέπεια γίνεται, ο Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως , κ.κ. Βαρνάβα και πλήθος λαού, που παρά τα μέτρα κατά του κορωνοϊού, τις μάσκες, τις αποστάσεις και τον φόβο για ένα 4ο κύμα της πανδημίας, είμαστε σίγουροι πως θα έρθουν στην ολοκαίνουργια, υπέργεια πια εκκλησιά μας, και με όλες τις προφυλάξεις που χρειάζονται για την αποφυγή του συνωστισμού και του συγχρωτισμού, θα συμμετάσχουν στην χαρά της γιορτής και της Πανήγυρης μας. Την Πέμπτη πια, 9η Σεπτεμβρίου 2021, τελευταία μέρα των πανηγυρικών εκδηλώσεων μας, από νωρίς το πρωί θα τελεστεί από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας η Αρχιερατική Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, κατόπιν θα διαβαστεί το κόλλυβο των Αγίων μας και η ευχή της Αγίας Άννας "δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας". Το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα γίνει ο Μεθέορτος Εσπερινός και θα τελεστεί Κτιτορικό Μνημόσυνο και η Ιερά Παράκλησις προς τους Αγίους Θεοπάτορες "δια την λύσιν εκ των δεσμών της ατεκνίας", κλείνοντας έτσι το εορταστικό αυτό τετραήμερο προς τιμήν των Αγίων για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, εδώ στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας και στην ολοκαίνουργια εκκλησιά τους, που μέσα σε όλον αυτόν τον πανικό, την υστερία, την στενοχώρια, την αρρωστημένη ατμόσφαιρα και την απαισιοδοξία, εμείς τους χτίσαμε για να τους στεγάσουμε και μαζί τους και τα όνειρα και της ελπίδες μας για ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο μας, για την πατρίδα μας, για την Ελλάδα μας.
Σας περιμένουμε όλους στην χαρά της χαράς μας!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου