Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΑΣ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ & ΜΕΓΑΛΗ
ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
12. "ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ"
(μέρος 2ον)
Στην συνέχεια των άρθρων μας για την ευλογημένη αυτή
περίοδο που διανύουμε, αρχικά του Τριωδίου και κατόπιν της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, σας παραθέτουμε ακόμα δυο αναρτήσεις, την 11η που δημοσιεύτηκε χθες στην ιστοσελίδα μας & την 12η, που δημοσιεύουμε σήμερα, οι οποίες και είναι τα δυο μέρη ενός άρθρου του π. Χρυσοστόμου Τελίδη, με τίτλο:
τα οποία αφορούν όλες τις Ακολουθίες, αλλά και τα έθιμα και τις παραδόσεις, εκκλησιαστικές και λαϊκές, από την αρχή του Τριωδίου μέχρι και την Μεγάλη Εβδομάδα.
Θα ακολουθήσουν σε καθημερινή βάση, και όσο με αφήνουν ως ιερέα τα αυξημένα εφημεριακά και λειτουργικά μου καθήκοντα λόγω της περιόδου που διανύουμε, και άλλες αναρτήσεις, συνέχεια του γενικού άρθρου μας:
"Η λατρεία μας μέσα στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή".
οι οποίες θα είναι:
1. "Η ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ"
2. "ΤΟ ΜΕΓΑ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ",
3. "Η ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ",
4. "Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ" ή ΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ"
5. "ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ"
6. "Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ"
9. "Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΝΩΝ"
10."ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ"
10."ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ"
...χθες ανεβάσαμε στην ιστοσελίδα μας το 1ο μέρος του άρθρου μας...
11."ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ" (μέρος 1ον)
...και σήμερα κλείνουμε το διπλό αυτό άρθρο μας, παραθέτοντας το 2ο και τελευταίο μέρος του, με περισσότερα στοιχεία και σχόλια στο θέμα με τίτλο...
12."ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ" (μέρος 2ον)
Σαφώς και ενδιάμεσα θα εμπλουτίζεται και θα ανανεώνεται η ιστοσελίδα μας και με άλλα θέματα, άρθρα και αναρτήσεις, αλλά και με την επικαιρότητα και τις ειδήσεις των ημερών που διανύουμε, στην γειτονιά των Ανθοκήπων και στην Ενορία των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, αλλά και στην ολοκαίνουργια εκκλησιά τους, που κοσμεί το τεράστιο πάρκο τους μπροστά στα σκαλιά της.
Καλό υπόλοιπο Τριωδίου, Καλή Σαρακοστή & Καλή δύναμη στους αγώνες σας!!!
Στο ‘‘οπλοστάσιο’’ του χριστιανού…
‘‘τα όπλα’’ της Σαρακοστής
Στην συνέχεια του προηγούμενου άρθρου μας με τον τίτλο
=ΤΑ "ΟΠΛΑ" ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ (μέρος 1ον)=
της περιόδου του Τριωδίου και της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αμέσως μετά την Κυριακή της Απόκρεω και λίγο πριν την Κυριακή της Τυρινής, έρχεται και το 2ο μέρος του από εκεί που σταματήσαμε, την Γ' Κυριακή των Νηστειών, για να συνεχίσει σήμερα με την...
=ΤΑ "ΟΠΛΑ" ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ (μέρος 1ον)=
της περιόδου του Τριωδίου και της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αμέσως μετά την Κυριακή της Απόκρεω και λίγο πριν την Κυριακή της Τυρινής, έρχεται και το 2ο μέρος του από εκεί που σταματήσαμε, την Γ' Κυριακή των Νηστειών, για να συνεχίσει σήμερα με την...
...Δ΄ Κυριακή των Νηστειών, όπου ένας ακόμη Άγιος προβάλλεται από την Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία μας, ο Όσιος Ιωάννης, της Κλίμακος, όπως τον αναφέρει το συναξάριο, ο οποίος θαυμάζεται ακόμα και από τους πιο σύγχρονους ψυχολόγους της εποχής μας για το συγγραφικό του έργο με κυριότερο αυτό της
Συγγραφής της Κλίμακος, για την βαθύτητα των ψυχολογικών του γνώσεων και παρατηρήσεων, μιλώντας μας σε αυτό το θεόπνευστο έργο του, για την ανοδική κλίμακα των αρετών, ενώ τήν Πέμπτῃ τῆς πέμπτης Ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν, η Εκκλησία μας εντάσσει στο τυπικό της τὴν Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου καὶ κατανυκτικοῦ Κανόνος, το όμορφο και θεόπνευστο ποίημα του Αγίου Ανδρέου, Αρχιεπισκόπου Κρήτης, που ψάλλετε στους ναούς για να μας δυναμώσει, τώρα που πλησιάζει το τέλος της Σαρακοστής και ίσως για λίγο να χαλαρώσαμε και να έχουμε γίνει αμελέστεροι και ράθυμοι προς τους πνευματικούς αγώνες.
Συγγραφής της Κλίμακος, για την βαθύτητα των ψυχολογικών του γνώσεων και παρατηρήσεων, μιλώντας μας σε αυτό το θεόπνευστο έργο του, για την ανοδική κλίμακα των αρετών, ενώ τήν Πέμπτῃ τῆς πέμπτης Ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν, η Εκκλησία μας εντάσσει στο τυπικό της τὴν Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου καὶ κατανυκτικοῦ Κανόνος, το όμορφο και θεόπνευστο ποίημα του Αγίου Ανδρέου, Αρχιεπισκόπου Κρήτης, που ψάλλετε στους ναούς για να μας δυναμώσει, τώρα που πλησιάζει το τέλος της Σαρακοστής και ίσως για λίγο να χαλαρώσαμε και να έχουμε γίνει αμελέστεροι και ράθυμοι προς τους πνευματικούς αγώνες.
Ε΄Κυριακή των Νηστειών και η Άγία Μαρία η Αιγυπτία, προβάλλει τον απόλυτο ασκητισμό, αφού όμως πρώτα παλέψει σώμα με σώμα με τον διάβολο, νικηθεί από τα πάθη της και μετατραπεί σε διάσημη πόρνη της εποχής της, αλλά κατόπιν, παίρνοντας δύναμη η Αγία μας από την προσευχή της, θαυματουργικά ξανασηκώνεται, δίνει νέα μάχη και κηρύσσεται νικητής στεφανωμένος και Θεόπτης Άγιος της Ορθοδοξίας, πως όμως; Μετά από πενήντα χρόνια δύσκολης και ασκητικής απομόνωσης της στην έρημο, δίνοντας μας έτσι με το παράδειγμα της την δύναμη για την δική μας μάχη με τον διάβολο.
Και η συλλογή των όπλων για την θωράκιση και την άμυνα μας από τους πειρασμούς,
συνεχίζει όσο συνεχίζει και η πορεία προς την εσωτερικότητα μας και μπαίνουμε πιο βαθιά στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Αρχίζουν οι Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, αρχαία τυπικά που έρχονται από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, απλές, σύντομες και κατανυκτικές ακολουθίες με προηγιασμένο άρτο από την Θεία Λειτουργία της Κυριακής που προηγήθηκε, με σκοπό να τελεστεί το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, της Θείας Ευχαριστίας και στις καθημερινές ημέρες αλλά και τα βράδια, σε βραδινές Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, αφού κατά την περίοδο της Σαρακοστής το τυπικό δεν επιτρέπει να τελείται κανονική Θεία Λειτουργία.
συνεχίζει όσο συνεχίζει και η πορεία προς την εσωτερικότητα μας και μπαίνουμε πιο βαθιά στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Αρχίζουν οι Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, αρχαία τυπικά που έρχονται από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, απλές, σύντομες και κατανυκτικές ακολουθίες με προηγιασμένο άρτο από την Θεία Λειτουργία της Κυριακής που προηγήθηκε, με σκοπό να τελεστεί το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, της Θείας Ευχαριστίας και στις καθημερινές ημέρες αλλά και τα βράδια, σε βραδινές Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, αφού κατά την περίοδο της Σαρακοστής το τυπικό δεν επιτρέπει να τελείται κανονική Θεία Λειτουργία.
Κατόπιν, έρχονται και οι Κατανυκτικοί Εσπερινοί, οι Εσπερινοί της συγχώρεσης όπως τους λέει ο λαός μας, μια και σε αυτούς ακούγεται η ευχή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου, που πρέπει να συνοδεύει την ζωή του χριστιανού σε όλη του την πορεία πάνω στην γη και που περιέχει σχεδόν όλη την θεολογία της πίστης μας:
“Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας, φιλαρχίας και αργολογίας μη μοι δώς.
Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης χάρισέ μοι τω σω δούλω.
Ναι Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου, ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν”,
και που στο τέλος της Ακολουθίας, δίνουμε και παίρνουμε συγχώρεση από όλους τους αδελφούς μας, τους ιερείς μας και τον Αρχιερέα μας, όπλα μοναδικά που δεν συναντώνται πουθενά σε καμιά άλλη θεολογία, τόσο δυνατά δε, που δεν θα χρειαστεί να φοβόμαστε τίποτα πια.
Αρχίζουν και τα Μεγάλα Απόδειπνα αντί των Εσπερινών, οι εκκλησιές σκοτεινιάζουν για να δείξουν το κατανυκτικό κλίμα της Σαρακοστής, όλα αλλάζουν, οι ύμνοι κατά το βυζαντινό τυπικό γίνονται μελωδικότεροι αλλά σιγανοί, ακόμα και η Αγία Τράπεζα του Ιερού Βήματος βάζει την μέλανα
φορεσιά της και οι ιερείς μας αποποιούνται για λίγο τις λαμπερές στολές τους με τα ζωηρά χρώματα και ντύνονται τα πένθιμα, συμμετέχοντας και με αυτόν τον τρόπο στην ζωή της Εκκλησίας μας, που για λίγο μόνο πενθεί για τον θάνατο, αναμένοντας όμως πάντα την ανάσταση.
φορεσιά της και οι ιερείς μας αποποιούνται για λίγο τις λαμπερές στολές τους με τα ζωηρά χρώματα και ντύνονται τα πένθιμα, συμμετέχοντας και με αυτόν τον τρόπο στην ζωή της Εκκλησίας μας, που για λίγο μόνο πενθεί για τον θάνατο, αναμένοντας όμως πάντα την ανάσταση.
"Όπλο" μέγα και ανίκητο στην φαρέτρα του χριστιανού και η μετάνοια, με το εξαγνιστικό Μυστήριο της Εξομολογήσεως, το πετραχήλι του πνευματικού στο κεφάλι μας και η συγχώρεση και η καθοδήγηση του και σε αυτήν την περίοδο, της Αγίας Τεσσαρακοστής αλλά και πάντα, ένα ακόμη όπλο που πρέπει να υπάρχει στην ζωή μας για να γεμίσει «το οπλοστάσιο» μας στην μάχη με τους πειρασμούς μας.
Ένα ακόμα Μυστήριο μας χαρίζει η Αγία Εκκλησία μας, αυτό του Ιερού Ευχελαίου,
προίκα και κληρονομιά στην ζωή του πιστού για να το τελεί όποτε το έχει ανάγκη, μα ιδιαίτερα την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής που το χρειάζεται περισσότερο, είτε καλώντας τους ιερείς της Ενορίας του στο σπίτι...πράγμα αδύνατον κατά τις μέρες που είχαμε περάσει τα δυο προηγούμενα χρόνια, λόγω του κορωνοϊού που καραδοκούσε παντού και μας ήθελε κατά το δυνατόν πιο...."αντικοινωνικούς", όμως τώρα όλα είναι καλύτερα και μπορούμε να επανέλθουμε στις παλιές, καλές συνήθειες μας, με τους δείκτες μεταδοτικότητας να μας το επιτρέπουν...πάντα βέβαια με προσοχή, και έτσι αν θέλουμε, όχι μόνο στο σπίτι μας να τελέσουμε το Ευχέλαιο της Σαρακοστής, αλλά θα μπορέσουμε να καλέσουμε τους φίλους ιερείς και πάλι στον ολοκαίνουργιο Ιερό Ναό μας, σύμφωνα με την συνήθεια που έχουμε εδώ στην Ιερά Μητρόπολη μας, από τις όμορες Ενορίες ή και τον Αρχιερέα μας, αν το θελήσει, για την τέλεση του Αρχιερατικού Ευχέλαιου της Ενορίας μας, και να πάρουμε έτσι και την ευλογία του Επισκόπου μας.
Φέτος, θέλοντας από τώρα να προγραμματίσουμε το Ευχέλαιο της Ενορίας μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, για την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, σκοπεύουμε...πρώτα και πάντα ο Θεός, αυτό να τελεστεί...πιθανότατα & με κάθε επιφύλαξη, λόγω της περίεργης κατάστασης που επικρατεί εξαιτίας της πανδημίας, την Δευτέρα 4η Απριλίου 2022 και ώρα 6.00 μ.μ. από τους ιερείς του Ιερού Ναού μας, ή και φίλους μας ιερείς από διπλανές Ενορίες της Νέας Ευκαρπίας. Στο τέλος του Μυστηρίου θα μας μιλήσει εις εκ των συμμετεχόντων ιερέων, ενώ από κοινού όλοι οι ιερείς που θα τελέσουν το Μυστήριο θα χρίσουν τους πιστούς με το ευλογημένο έλαιο του Ευχελαίου μας, "είς ίασιν ψυχής τε και σώματος". Κατόπιν, παραδοσιακά πια...και πρώτα ο παντοδύναμος Θεός, αν η πανδημία το επιτρέψει, θα σερβιριστεί η καθιερωμένη μανιταρόσουπα στο Αρχονταρίκι της κατακόμβης του Ιερού Ναού μας, σπεσιαλιτέ των κυριών της διακονίας της Ενορίας μας (κάντε κλικ και δείτε λεπτομέρειες από το τότε Αρχιερατικό Ευχέλαιο της Ενορίας μας που κάναμε το 2016) Αλλά τα "όπλα" μας δεν τελειώνουν εδώ. Ο Χριστός και ιδρυτής της Εκκλησία μας, δεν μας άφησε απροστάτευτους, αλλά για το τέλος σε αυτούς τους δύσκολους αγώνες, μας έδωσε...και επιτρέψτε μου την έκφραση, το..."βαρύ πυροβολικό" Του, την Παναγιά, την ίδια την Μάνα Του, την Θεοτόκο για προστασία και για δύναμη. Μα και εμείς οι χριστιανοί δεν είμαστε αχάριστοι, ξέρουμε να λέμε ευχαριστώ και να γράφουμε ύμνους διθυραμβικούς στο πρόσωπο της, ποιήματα με γλυκά λόγια και «Χαιρετισμούς» που ζήλεψαν και θα συνεχίζουν να ζηλεύουν οι πιο γνωστοί και ταλαντούχοι ποιητές του κόσμου, αφού δεν μπόρεσαν αυτοί να γράψουν τον «Ακάθιστο Ύμνο» μα ένας άγνωστος μέχρι τις μέρες μας ποιητής, πιθανόν ο Όσιος Ρωμανός ο Μελωδός, που τον έγραψε με έμπνευση το γλυκό και άφθαρτο ανά τους αιώνες πρόσωπο της Θεοτόκου, γιαυτό και ψάλλετε μέχρι τις μέρες μας και για πάντα, κάθε Παρασκευή βράδυ και για τις τέσσερις πρώτες Παρασκευές της Αγίας Τεσσαρακοστής, ακούγεται σε τέσσερις στάσεις, ενώ την πέμπτη Παρασκευή ακούγεται ολόκληρος ο Ακάθιστος Ύμνος, στις εκκλησιές της Ορθοδοξίας, ανά την υφήλιο.
Μέσα σε όλη αυτήν την κατάνυξη των ημερών της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής έρχεται να προστεθεί ακόμα μια όμορφη Ακολουθία, αυτή του Μεγάλου Κανόνος, ενός θαυμάσιου ποιήματος του Αγίου Ανδρέα, Επισκόπου Κρήτης, που τελείτε παραμονή ή ανήμερα της Πέμπτης της Ε΄ Κυριακής των Νηστειών. Αρχικά τον Μεγάλο Κανόνα τον ψάλλαμε στην αρχή της Μεγάλης Σαρακοστής, στα Μεγάλα Απόδειπνα των τεσσάρων πρώτων ημερών της Α΄ Εβδομάδας των Νηστειών και μάλιστα τον ψάλλαμε χωρισμένο σε τέσσερα μέρη. Ο Μεγάλος Κανόνας ψάλλεται δε, σε ήχο πλ. β΄ που είναι ιδιαίτερα κατανυκτικός, εκφραστικός του πένθους και της συντριβής της καρδιάς. Ο χριστιανός, δυνατός και καθαρός πια, ένα ακόμα όπλο προσθέτει στην φαρέτρα του "οπλοστασίου" των προσπαθειών του με τον Μεγάλο Κανόνα και συνεχίζει το σκληρό μονοπάτι της άσκησης και του αγώνα μέχρι την Σταύρωση και την Ανάσταση.
Τέλος άφησα για επισφράγισμα όλων των όπλων της Σαρακοστής, μια μεγάλη γιορτή για όλους τους χριστιανούς, αλλά και διπλή γιορτή για εμάς τους Έλληνες, όπου η Αγία Εκκλησία μας την 25η Μαρτίου εορτάζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου,
της Μάνας που ακούει από Αγγελικά χείλη την αναγγελία της Γέννησης του Υιού της και Σωτήρος του κόσμου, ενώ η Ελλάδα με μπροστάρη την Εκκλησία και τον κλήρο της και από πίσω τις γενναίες και ένδοξες ψυχές των παλικαριών της,
αποφασίζει ηρωικά το 1821, την ανεξαρτησία της με βαρύ όμως τίμημα, τους χιλιάδες των ανδρών, γυναικών... ακόμα και παιδιών που χάθηκαν στον αγώνα για την Ελευθερία του Έθνους.
αποφασίζει ηρωικά το 1821, την ανεξαρτησία της με βαρύ όμως τίμημα, τους χιλιάδες των ανδρών, γυναικών... ακόμα και παιδιών που χάθηκαν στον αγώνα για την Ελευθερία του Έθνους.
Μόλις πέρυσι έκλεισαν τα 200 χρόνια από τότε, την 25η Μαρτίου του 1821, εορτάζοντας με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μεγαλοπρέπεια,
λόγω του κορωνοϊού και των επιπτώσεων του ακόμα και σε αυτήν την πιο ένδοξη στιγμή της πατρίδας μας το 2021, το ξεκίνημα στην σκλαβωμένη τότε χώρα μας, πριν από 200 ολόκληρα χρόνια, του τελικού και νικηφόρου αγώνα των κατοίκων της, έναντι της επί τετρακόσια χρόνια...πεντακόσια στην περίπτωση της Βορείου Ελλάδος, τουρκικής σκλαβιάς, ενός αγώνα που όμως δεν έκανε μόνη της, αλλά τον έκανε μαζί, πλάι-πλάι, με την παρουσία της Παναγίας μας στο πλευρό της και έτσι γιαυτόν τον λόγο και στέφτηκε με επιτυχία, και έγινε νικηφόρος, με την έναρξη του να επιτελείτε πανηγυρικώς την 25η Μαρτίου του 1821.
Φέτος δε η ψυχή του Έλληνα και πάλι θα σκιρτήσει γιατί θα θυμηθεί, μετά από 100 ολόκληρα χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή (1922-2022),
αυτήν την μαύρη και πικρή επέτειο που και πάλι η Παναγία μας ήταν αυτή που προστάτευσε τους προγόνους μας κατά το οδοιπορικό τους από τις πολύτιμες και αλησμόνητες πατρίδες τους στην νέα γη της μητροπολιτικής Ελλάδος για να σωθούν από τον θάνατο και την ατίμωση, που δυστυχώς πολλοί δεν γλύτωσαν από τον αιώνιο εχθρό της χώρας μας, την γειτονική Τουρκία, που διαρκώς εγείρει και νέες αξιώσεις σε γη, θάλασσα και αέρα της πατρίδος μας, κάνοντας την συμβίωση των δυο λαών όλο και πιο δύσκολη.
Αγαπητοί μου χριστιανοί, φίλοι, διαδικτυακοί...και μη, αναγνώστες της ιστοσελίδας του Ιερού Ναού μας, δύσκολη αναμφισβήτητα είναι η Σαρακοστή, ανηφορικός είναι ο δρόμος της, κακοτράχαλος και μεγάλος.
Ο Χριστός γνωρίζει τις δυσκολίες, αλλά γνωρίζει και τις δυνάμεις του καθενός μας. Εξάλλου η πραγματικότητα είναι πως δεν μας θέλει απαραιτήτως νικητές στους αγώνες μας, αλλά σίγουρα μας θέλει μαχητές.
Ο Χριστός γνωρίζει τις δυσκολίες, αλλά γνωρίζει και τις δυνάμεις του καθενός μας. Εξάλλου η πραγματικότητα είναι πως δεν μας θέλει απαραιτήτως νικητές στους αγώνες μας, αλλά σίγουρα μας θέλει μαχητές.
«Και την πράξιν τιμά και την πρόθεσιν επαινεί»
μας λέγει στον Κατηχητικό του λόγο για την Ανάσταση του Κυρίου μας, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Για τον λόγο αυτό λοιπόν, στο σημερινό και χθεσινό άρθρο μας, απαριθμούμε τα πάμπολλα "όπλα" που μας δίνει η Εκκλησία του Χριστού μας για να αμυνθούμε.
Άραγε μπορεί κάποιος να ισχυριστεί πως θα νικήσει σε μια..."πάλη σώμα με σώμα" με τον πιστό χριστιανό, αυτόν που έχει υπό την κατοχή του τέτοια θεϊκά φτιαγμένα..."όπλα", χωρίς να κινδυνέψει να χαρακτηριστεί κουτός;
Εμείς, ο πιστός λαός του Χριστού και της Εκκλησίας Του, θα πέσουμε...ναι, θα ηττηθούμε...σίγουρα, θα ζοριστούμε και θα χάσουμε πολλές φορές κατά την διάρκεια του αγώνα μας, όμως στο τέλος θα στεφτούμε κατά χάριν νικητές, θα δικαιωθούμε, γιατί όσες φορές και να πέσουμε, άλλες τόσες και θα σηκωθούμε στην μάχη μας με το κακό. Και ο διάβολος θα κατατροπωθεί και παρότι εμείς ίσως να γευτούμε για λίγο την λύπη από τον θάνατο, όταν έρθει η Μεγάλη Εβδομάδα, η Εβδομάδα των Παθών του Κυρίου μας, εμείς οι ίδιοι θα είμαστε εκείνοι που λουσμένοι με την «Χαρμολύπη» της διδαχής των Μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας, θα γιορτάσουμε πανηγυρικά και απολύτως βέβαιοι πως θα ακολουθήσει η χαρά από την ανάσταση μας, την ανάσταση που ο Ίδιος ο Χριστός, μας υποσχέθηκε πως θα ακολουθήσει της δικής Του Ανάστασης.
Καλό υπόλοιπο Τριωδίου, κατά την εβδομάδα της Τυρινής που διανύουμε τώρα...
...Καλή & ευλογημένη Σαρακοστή σ' όλους...
...& Καλή Ανάσταση!!!
Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Τελίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου