καί ἐκάλεσε πολλούς..."
Ο ένας είπε ότι αγόρασε ένα χωράφι, και πρέπει να πάει να το δει, ο άλλος ότι αγόρασε πέντε ζευγάρια βόδια και πρέπει να πάει να τα δοκιμάσει, κι ένας τρίτος ότι παντρεύτηκε, και όλοι τους παρακαλούν τον οικοδεσπότη να τους συγχωρήσει για την απουσία τους.
Η σημερινή όμως παραβολή διαφέρει αρκετά από τις άλλες, όπου ο Κύριος τονίζει την ανάγκη της σωστής προετοιμασίας εκ μέρους μας, προκειμένου να συμμετάσχουμε στη Βασιλεία του Θεού. Γι αυτό και θυμόμαστε ότι δεν έγινε δεκτός εκείνος που δεν είχε “ένδυμα γάμου”, εκείνος δηλαδή που δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος.
Εδώ όμως βλέπουμε να καλεί ο οικοδεσπότης τους φτωχούς, τους ρακένδυτους, τους ταλαιπωρημένους, χωρίς να δίνει σημασία ούτε στην εμφάνιση ούτε στην ενδυμασία τους. Δεν πρόκειται όμως για αντίφαση, αλλά για αναφορά του Χριστού σε διαφορετικούς τύπους ανθρώπων, σε αυτούς που έχουν κληθεί στη Βασιλεία Του και σε εκείνους που αγνοούν ακόμα και την ύπαρξη του αληθινού Θεού.
Αυτοί που είπαν “αγρόν ηγόρασα” είναι εκείνοι που απασχολούν την διάνοιά τους με άλλες σκέψεις και κοσμοθεωρίες, παραιτούμενοι από τη μελέτη του λόγου του Θεού και της αληθινής Ζωής.
Εκείνοι που αγόρασαν τα βόδια είναι που ασχολούνται με τις βιοτικές μέριμνες και καταναλώνουν σε αυτές όλο τους το ενδιαφέρον και την ενεργητικότητα, λησμονώντας τα πνευματικά. Και τέλος εκείνος που μόλις είχε παντρευτεί, επειδή θεωρεί ότι στην συζυγική κοινωνία βρίσκεται το παν, αντιπροσωπεύει τους ανθρώπους που προτιμούν τις επίγειες απολαύσεις από τις επουράνιες. “Διότι ο ανθρώπινος νους που προσκολλάται στην κοσμική φιληδονία, γίνεται αδρανής στα πνευματικά και δεν εργάζεται πλέον τα του Θεού. Και για το λόγο αυτό θα είναι αμέτοχος της ουράνιας και θείας εορτής”
Η Βασιλεία όμως του Θεού δεν εξαρτάται από τη θέληση ή τη διάθεση των ανθρώπων, αλλά από την παρουσία του Θεού, που έχει τη δύναμη να μεταμορφώνει τον άνθρωπο και να τον ζωοποιεί. Καλεί λοιπόν τους
"πτωχούς τω πνεύματι", δηλαδή τους ταπεινούς και τους πλουτίζει με τη θεϊκή Του σοφία. Καλεί τους αναπήρους και τους κάνει υγιείς. Καλεί τους χωλούς και βαδίζουν τον ορθό δρόμο. Καλεί τους τυφλούς, ώστε να βλέπουν το φως το αληθινό.
"πτωχούς τω πνεύματι", δηλαδή τους ταπεινούς και τους πλουτίζει με τη θεϊκή Του σοφία. Καλεί τους αναπήρους και τους κάνει υγιείς. Καλεί τους χωλούς και βαδίζουν τον ορθό δρόμο. Καλεί τους τυφλούς, ώστε να βλέπουν το φως το αληθινό.
Η σοφία του Θεού υπερβαίνει τις ανθρώπινες αδυναμίες και η Εκκλησία, όπου το πνευματικό δείπνο της Βασιλείας του Θεού προσφέρεται σε όλους μας κάθε Κυριακή και κάθε γιορτή, είναι ο χώρος όπου ο άνθρωπος θεραπεύεται από κάθε πνευματική ασθένεια ή αναπηρία και μεταμορφώνεται σε τέκνο του Θεού. Η Εκκλησία είναι η διαρκής υπενθύμιση και η διαρκής ανανέωση της πρόσκλησης που ο Χριστός απευθύνει σε όλους μας. Έχουμε το προνόμιο να ανήκουμε στους ανθρώπους που έχουν γνωρίσει την αλήθεια που ο Θεός αποκάλυψε στον κόσμο και ως εκ τούτου ανήκουμε σε αυτούς που έχουν δεχτεί την πρόσκληση να συμμετάσχουμε στο δείπνο της Βασιλείας Του.
Όμως την σημερινή Κυριακή μαζί με την επόμενη, οι οποίες και σηματοδοτούν την τελευταία ευθεία πριν το χαρμόσυνο νέο της Γέννησης του Θεανθρώπου, το γεγονός που σημάδεψε όλη την υφήλιο με την δύναμη της Αλήθειας του και μάλιστα η δύναμη αυτής της Αλήθειας έκοψε την ιστορία στα δυο, μοίρασε τον χρόνο σε προ και μετά Χριστό εποχή, η Εκκλησία μας, η Μια, Αγία Καθολική και Αποστολική, Ορθόδοξος, Ανατολική Εκκλησία του Χριστού μας, θυμάται και προτάσσει τους Αγίους Προπάτορες, τους κατά σάρκα προγόνους του Υιού και Λόγου του Θεού, όπως είναι και οι δικοί μας Άγιοι, Αγίους και Δικαίους Θεοπάτορες μάλιστα αποκαλεί το Συναξάρι μας τον Ιωακείμ και την Άννα, τον "παππού" και την "γιαγιά" Του, αλλά και όλους αυτούς τους Αγίους άνδρες και γυναίκες που πήραν την Θεία Κλίση, την Πρόσκληση στο γεύμα Του και έτσι έγιναν "συνεργοί" στην αποκάλυψη του Ουράνιου Σχεδίου, της ενσαρκώσεως του Θεού και εν τέλει της Σωτηρίας του ανθρώπου από τον θάνατο και την αμαρτία.
Όμως την σημερινή Κυριακή μαζί με την επόμενη, οι οποίες και σηματοδοτούν την τελευταία ευθεία πριν το χαρμόσυνο νέο της Γέννησης του Θεανθρώπου, το γεγονός που σημάδεψε όλη την υφήλιο με την δύναμη της Αλήθειας του και μάλιστα η δύναμη αυτής της Αλήθειας έκοψε την ιστορία στα δυο, μοίρασε τον χρόνο σε προ και μετά Χριστό εποχή, η Εκκλησία μας, η Μια, Αγία Καθολική και Αποστολική, Ορθόδοξος, Ανατολική Εκκλησία του Χριστού μας, θυμάται και προτάσσει τους Αγίους Προπάτορες, τους κατά σάρκα προγόνους του Υιού και Λόγου του Θεού, όπως είναι και οι δικοί μας Άγιοι, Αγίους και Δικαίους Θεοπάτορες μάλιστα αποκαλεί το Συναξάρι μας τον Ιωακείμ και την Άννα, τον "παππού" και την "γιαγιά" Του, αλλά και όλους αυτούς τους Αγίους άνδρες και γυναίκες που πήραν την Θεία Κλίση, την Πρόσκληση στο γεύμα Του και έτσι έγιναν "συνεργοί" στην αποκάλυψη του Ουράνιου Σχεδίου, της ενσαρκώσεως του Θεού και εν τέλει της Σωτηρίας του ανθρώπου από τον θάνατο και την αμαρτία.
Το δείπνο αυτό όμως είναι διαρκές και διαχρονικό. Η πρόσκληση σε αυτό είναι ανοιχτή για όλους μας, ισχύει από πάντοτε και θα ισχύει εις τους αιώνες. Απομένει σε μας τους νεοχριστιανούς, αφού αποδεχτήκαμε τούτη την πρόσκληση, τώρα να μη παρασυρθούμε ούτε από ανθρώπινες, περίεργες και επικίνδυνες καμιά φορά κοσμοθεωρίες, ούτε από βιοτικές μέριμνες, ούτε από τις προσωπικές μας επιθυμίες. Απομένει σε μας να αποδεχτούμε την πρόσκληση του Θεού και να προετοιμαστούμε κατάλληλα, ώστε να αξιωθούμε να ζήσουμε την μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων, που πλησιάζει, με όλο της το πνευματικό μεγαλείο. Οι επόμενες ημέρες που έρχονται αγαπητοί μας αναγνώστες και φίλοι, διαδικτυακοί και μη, ας είναι για όλους μας ημέρες προετοιμασίας, Νηστείας της Μικρής Σαρακοστής των Χριστουγέννων, Μετάνοιας κάτω από το πετραχήλι του Πνευματικού, συμμετοχής στο Κοινό Άγιο Ποτήριο και την Θεία Μετάληψη, και Φιλανθρωπίας στον συνάνθρωπο μας, γιατί τι χριστιανοί θα ήμασταν αν κοιτούσαμε μόνο τον εαυτό μας και αφήναμε το διπλανό μας να υποφέρει.
Ο Έρανος Αγάπης του 2018 μπορεί να τελείωσε την Τετάρτη που μας πέρασε, 12η Δεκεμβρίου, και μάλιστα με απρόσμενα καλά αποτελέσματα μέσα στον κουρνιαχτό της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που βιώνει η πατρίδα μας, όμως η προσπάθεια της Ενορίας μας, να βοηθήσει τον συνάνθρωπο, συνεχίζεται και δεν θα σταματήσει μέχρι και στις 22 Δεκεμβρίου, οπότε και θα μοιράσουμε και το τελευταίο δέμα ανθρωπιάς και φιλανθρωπίας στις 30 οικογένειες και 250 και πλέον ενδεείς και αναγκεμένους συμπολίτες μας, που χτύπησαν και φέτος την πόρτα της εκκλησιάς μας για βοήθεια. Οι κυρίες της διακονίας της εκκλησίας μας υπερέβαλαν εαυτόν το δεκαήμερο αυτό του φετινού Εράνου Αγάπης, άκουσαν λόγια άσχημα μερικές φορές, λοιδορήθηκαν κάποιες άλλες, σε λιγοστές περιπτώσεις εκδιώχθηκαν, μα δεν το έβαλαν κάτω και έτσι πέρασαν από όλα τα σπίτια της Ενορίας μας και φέτος, πηγαίνοντας από πόρτα σε πόρτα και ζητώντας την αγάπη και την υποστήριξη σας.
Ενώ όσους δεν μπόρεσαν οι κυρίες μας να βρουν στα σπίτια τους, αυτοί μπορούν να δώσουν πάντα την "αγάπη" τους παίρνοντας τα κουπόνια του Εράνου Αγάπης του 2018 από τους Επιτρόπους του Ναού αυτήν την Κυριακή, κατά την έξοδο από τον Ναό μας. Ενώ πάλι όσοι από εσάς θέλετε να προσφέρετε έτι περισσότερο, μπορείτε πάντα να συμμετέχετε και σε αυτήν την δραστηριότητα υποστήριξης των αναγκεμένων οικογενειών της Ενορίας μας, με τρόφιμα, παιχνίδια, ρούχα, παπούτσια, είδη καθαριότητας, φάρμακα και ότι άλλο μπορείτε να προσφέρετε, ερχόμενοι καθ' όλην την διάρκεια της ημέρας στην μικρή και προσωρινή υπόγεια κατακόμβη μας, όπου πάντα θα είναι εκεί κάποιος για να τα παραλάβει και έτσι να μοιραστούν αργότερα από το Ενοριακό Φιλόπτωχο Ταμείο μας και τις χαριτωμένες κυρίες του, στους ενδεείς συμπολίτες μας τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά, τα Φώτα, αλλά καθ' όλην την διάρκεια του έτους.
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα!!!

*παρακάτω με ένα κλικ στο "Διαβάστε περισσότερα..." θα δείτε το Ευαγγέλιο της Κυριακής ΙΑ΄ Λουκά στο πρωτότυπο κείμενο, αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...
Το Ευαγγέλιον
της Κυριακής 16ης Δεκεμβρίου 2018
"Η παραβολή του Μεγάλου Δείπνου"
(Λουκά ιδ΄16-24 & Ματθ. κβ΄14)
* Πρωτότυπο κείμενο:
***********






Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου