«Πάς όστις ομολογήσει εν εμοί
έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ, έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς.»
Γι αυτό και σήμερα ακούμε από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο να μας μεταφέρει τα λόγια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού:
“Κάθε έναν που θα με ομολογήσει ενώπιον των ανθρώπων, θα τον ομολογήσω κι εγώ μπροστά στον Πατέρα μου τον επουράνιο· και όποιον με αρνηθεί ενώπιον των ανθρώπων,
για τη ζωή μας. Οι εορταζόμενοι σήμερα, Πάντες οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, το πέτυχαν αυτό, ομολόγησαν δηλαδή την πίστη τους στο Χριστό και Τον έθεσαν πρώτη προτεραιότητα στη ζωή τους, πάνω από κάθε τι ανθρώπινο και γήινο, γι αυτό και δοξάστηκαν από τον Θεό σήμερα. Και όταν μιλάμε για ομολογία πίστεως, έχουμε βέβαια στο νου μας τους άπειρους Μάρτυρες, που θυσίασαν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να μην αρνηθούν την πίστη τους στον Χριστό. Δεν σκέφτηκαν τίποτα, δεν δείλιασαν μπροστά σε καμία απειλή, δεν κάμφθηκαν από τους πόνους και τα βασανιστήρια, δεν θαμπώθηκαν από την δυνατή σαγήνη της αμαρτίας, δεν αρνήθηκαν τον Χριστό ακόμα και όταν οι τύραννοι θανάτωναν ενώπιόν τους τα αγαπημένα τους πρόσωπα, γονείς, παιδιά, συζύγους.
Για τους Μάρτυρες της πίστεώς μας το μεγαλύτερο αγαθό, το οποίο δεν μπορεί κανείς να μας αφαιρέσει, είναι ο Χριστός, τον οποίο δεν αρνήθηκαν και γι αυτό τα ονόματά τους έχουν μείνει αιώνια γραμμένα στο βιβλίο της ζωής. Η ομολογία ωστόσο της πίστεως στον Χριστό δεν έχει να κάνει μόνο με το σωματικό μαρτύριο, αλλά με την όλη στάση του ανθρώπου, με τη διαρκή παρουσία του Χριστού στην καρδιά και στη ζωή του.
να αντικρούσουν τις πλάνες των αιρέσεων. Ομολογία πίστεως έδωσαν και όλοι οι Άγιοι, ακόμα και εκείνοι που παραμένουν άγνωστοι σε εμάς και μόνο ο Θεός γνωρίζει. Ομολογία του Χριστού καλείται να δώσει ο κάθε πιστός σε κάθε εποχή και σε κάθε περίσταση, σε κάθε πτυχή και δραστηριότητα του καθημερινού του βίου, στην εργασία, στο σπίτι, στις συναναστροφές, στην κοινωνία, στον κάθε μας συνάνθρωπο.
τόσο από κάποιους κύκλους μέσα στην χώρα μας όσο και από το εξωτερικό,
για να περιοριστεί η πίστη στην ιδιωτική ζωή του ανθρώπου, που ο Χριστός και η Εκκλησία μας βάλλεται με νέα και δυνατά πια μέσα και με πρόσχημα την νέα τάξη πραγμάτων και την αδηφάγα παγκοσμιοποίηση, "σαλαμοποίηση", επιτρέψτε μου την έκφραση, των ιδανικών μας, της ελληνικής οικογένειας, των παραδόσεων, των θεσμών, των συμβόλων, της ιστορίας, της γλώσσας μας, και με δικαιολογίες όπως η καταπάτηση των ανθρωπίνων δήθεν δικαιωμάτων και άλλων τέτοιων κατασκευασμάτων, ειδικά λοιπόν αυτόν τον καιρό, ο λόγος του Κυρίου μας, το Ευαγγέλιο και η διδασκαλία Του θα πρέπει να μας προβληματίσουν ακόμα περισσότερο. Και τούτο επειδή, δυστυχώς, πολλές φορές παραθεωρούμε τον Χριστό και θέτουμε άλλες προτεραιότητες στη ζωή μας. Ασχολούμαστε περισσότερο, ίσως και ολοκληρωτικά, με τα βιοτικά και τα καθημερινά, με την εργασία μας, με την οικογένειά μας, με τα θέλω μας, με τον εαυτό μας, με το πώς θα γίνουμε αρεστοί και “επιτυχημένοι” στον κοινωνικό μας περίγυρο, και ξεχνάμε τον Χριστό ή δεν μιλάμε και πολύ γι' Αυτόν, μήπως και μας παρεξηγήσουν ή μας περιθωριοποιήσουν.
Μας έχουν κάνει δηλαδή να φοβόμαστε ουσιαστικά να δηλώσουμε...
Βλέπουμε όμως τον Χριστό πια να μην χωρά μέσα στην ζωή του νεοέλληνα, αλλά ίσως να χωρέσει ο αντίχριστος, που πρεσβεύουν και προωθούν μέσα από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις που ανεβοκατεβάζουν κατά βούληση τώρα και πάντα τα κέντρα εξουσίας του κόσμου, μέσα από νομοθεσίες και διατάγματα που εκπονούνται χρόνια τώρα στα κοινοβούλια τους, από αθέους και μισάνθρωπους νομοθέτες, υπουργούς, πρωθυπουργούς και προέδρους πριν, τώρα και μετά, αλλά και ψηφίζονται από άβουλους και καρεκλοκένταυρους βουλευτές, που όλοι αυτοί μαζί προσπαθούν να κάμψουν το φιλειρηνικό χριστιανικό μας φρόνημα, ενώ ειδικά για την Ελληνορθόδοξη χώρα μας, έχουν μεγάλα και δύσοσμα...πιστέψτε με...σχέδια.
ή αυτής της "Ιθάκης" των κατηχητικών μας, (www.enetheopatorοn.blogspot.gr),
για να μη βρεθούμε στο περιθώριο της νέας αυτής κατευθυνόμενης κοινωνίας που μας έχουν επιβάλλει, για να μην θεωρηθούμε από τους συνανθρώπους μας, ως αναχρονιστικοί και ξεπερασμένοι και διαφορετικοί, διαλέγουμε να θέσουμε τον Χριστό στο περιθώριο της ζωής μας, και να ασχοληθούμε με Αυτόν, είτε καθόλου, είτε όταν οι άλλοι δεν θα μας βλέπουν, μυστικά και ιδιωτικά, χωρίς ομολογία...κρυφά, σαν τότε στις κατακόμβες με τον φόβο των διωγμών. Εξάλλου διωγμό δεν βιώνει και σήμερα η Εκκλησία μας, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο;
Στο σύγχρονο αυτό πειρασμό ας μη λησμονούμε ότι καμία αρετή δεν έχει μεγαλύτερη σημασία, όσο αυτή της δημόσιας ομολογίας της πίστης μας στον Τριαδικό Θεό,
τον Φωτοδότη Πατέρα, τον Υιό Του Χριστό και το Άγιον Πνεύμα, όχι απλά με λόγια, αλλά με τα έργα μας και με τις πράξεις μας. Διαφορετικά, αν δεν κάνουμε πράξη όσα μας προτρέπει σήμερα ο Χριστός, στο Ευαγγέλιο της Α΄ Κυριακής του Ματθαίου, που θα ακούσουμε από το στόμα των ιερέων μας ανά την υφήλιο, θα εκπλαγούμε εκείνη την ημέρα της μεγάλης Κρίσεως, όταν θα φωνάζουμε... "... κύριε, ἄνοιξον ἡμῖν." Κύριε, άνοιξέ μας, κι εκείνος απαντήσει "...ἀμήν λέγω ὑμῖν, οὐκ οἶδα ὑμᾶς." Αλήθεια, δεν σας γνωρίζω” (Ματθ. 25, 12).
Όμορφη και ευλογημένη
Κυριακή σε όλους!!!
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής Α΄ Ματθαίου.
"Των Αγίων Πάντων"
(Ματθ. ι΄ 32-33, 37-38, ιθ΄ 27-30)
*Πρωτότυπο Κείμενο:
Πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς όστις δ΄ αν αρνήσηταί με έμπροσθεν των ανθρώπων, αρνήσομαι αυτόν καγώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς. Ο φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ο φιλών υιόν η θυγατέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ος ου λαμβάνει τον σταυρόν αυτού και ακολουθεί οπίσω μου, ουκ έστι μου άξιος. Τότε αποκριθείς ο Πέτρος είπεν αυτώ· ιδου ημείς αφήκαμεν πάντα και ηκολουθήσαμέν σοι· τι άρα έσται ημίν; ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· αμήν λέγω υμίν ότι υμείς οι ακολουθήσαντές μοι, εν τη παλιγγενεσία, όταν καθίση ο υιός του ανθρώπου επί θρόνου δόξης αυτού, καθίσεσθε και υμείς επί δώδεκα θρόνους κρίνοντες τας δώδεκα φυλάς του Ισραήλ. και πας ος αφήκεν οικίας ή αδελφούς ή αδελφάς ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή τέκνα ή αγρούς ένεκεν του ονόματός μου, εκατονταπλασίονα λήψεται και ζωήν αιώνιον κληρονομήσει. Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι.
*Απόδοση στην Νεοελληνική:
Όποιος ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους ότι ανήκει σ΄ εμένα, θα τον αναγνωρίσω κι εγώ για δικόν μου μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου. Όποιος όμως με απαρνηθεί μπροστά στους ανθρώπους, θα τον απαρνηθώ κι εγώ μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου». «Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή τη μάνα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή τη θυγατέρα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Επίσης όποιος δεν παίρνει το σταυρό του και δε με ακολουθεί, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Μίλησε τότε ο Πέτρος και του είπε: «Να, εμείς αφήσαμε τα πάντα και σε ακολουθήσαμε. Τι θα γίνει μ΄ εμάς;» Κι ο Ιησούς τους απάντησε: «Σας βεβαιώνω πως εσείς που με ακολουθήσατε, όταν θα καθίσει ο Υιός του Ανθρώπου στο μεγαλόπρεπο θρόνο του, στον καινούριο κόσμο, θα καθίσετε κι εσείς σε δώδεκα θρόνους, για να κρίνετε τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. Κι όποιος άφησε σπίτια ή αδερφούς ή αδερφές ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή παιδιά ή χωράφια για χάρη μου, θα πάρει εκατό φορές περισσότερα και θα κληρονομήσει την αιώνια ζωή. Πολλοί θα βρεθούν από πρώτοι τελευταίοι, κι άλλοι από τελευταίοι πρώτοι».







Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου