

...& ποιο ήταν το καλύτερο;
Μην με ρωτάτε !!!
Το ένα μοναστήρι καλύτερο από το άλλο...& τα τρία μαζί, η μεγαλύτερη ευλογία για την Ενορία μας...το ποιο όμορφο μονοήμερο προσκύνημα που κάναμε ποτέ !!!
Ξεκινήσαμε από το προαύλιο του ναού μας, που ετοιμαζόταν πυρετωδώς από τον Σύλλογο "Χορεία" της γειτονιάς μας, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, για την ετήσια καλοκαιρινή μουσικοχορευτική του εκδήλωση, με 1ο προορισμό μας, την Ιερά Μονή της Αγίας Κυριακής στο Λουτρό Ημαθίας, όπου μας καλοδέχθηκαν οι μοναχές, μας μίλησαν μας κέρασαν μας διηγήθηκαν την πονεμένη ιστορία...πάντα με ένα χαμόγελο αισιοδοξίας !!! όταν ξεκίνησαν από την Συρία και τον πόλεμο εκεί, για να εγκατασταθούν βρίσκοντας καταφύγιο εδώ σε αυτόν τον ευλογημένο τόπο, και τέλος μας αποχαιρέτησαν με την υπόσχεση να ξαναπάμε σε μια άλλη προσκυνηματική εξόρμηση μας.
Ο
2ος προορισμός μας ήταν η Ιερά Μονή της Παναγίας της Δοβρά στην Βέροια, όπου μέσα στο καθολικό της μονής ο π. Δαυΐδ μάς μίλησε για την ιστορία του μοναστηριού και τον σύνδεσμο του με τον Άγιο Λουκά τον γιατρό, τον Αρχιεπίσκοπο Συμφερυπόλεως και Κριμαίας, που φεύγοντας ξαναείδαμε και τον πανέμορφο ναό που του χτίζουν, για να περάσουμε μετά από την έκθεση να πάρουμε τα αναμνηστικά μας, να χαιρετήσουμε τους μοναχούς και να συνεχίσουμε το προσκύνημα μας.
Εκτός προγράμματος και έχοντας λίγη ώρα, δεν ήταν και δύσκολο να πείσουμε τον οδηγό μας, τον κο Κώστα από το πρακτορείο του κου Παναγιώτη Ψωμιάδη, για να μας κάνει μια βόλτα στην όμορφη πόλη της Βέροιας με τις 70 παλιές βυζαντινές εκκλησιές της και τα υπόλοιπα αξιοθέατα της και κατόπιν λίγο αργότερα να καταλήξουμε στην Καστανιά του Βερμίου και στην γλυκιά μας πόντια Παναγία Σουμελά, όπου και σταματήσαμε, ξεμουδιάσαμε και πήγαμε για φαγητό, ενώ πρόσμενα είχε διακοπή ρεύματος από το πρωΐ στην περιοχή. Όμως νηστικοί δεν μείναμε, και όπως μπορούσε μας φίλεψε ο μαγαζάτορας στην ταβέρνα που καθίσαμε, με νηστίσιμα... αλλά και αρτύσιμα φαγητά, μιας και ο ιερέας συνοδός της εκδρομής μας ο π. Χρυσόστομος Τελίδης, έκανε για λίγο..."τα στραβά μάτια" και από νωρίς είχε δώσει ευλογία, μιας και αυτή ήταν και η τελευταία ημέρα της "ελαφριάς" νηστείας των Αποστόλων !!!
Είχε πια απογεματιάσει, οπότε κάναμε την βόλτα μας στα υπαίθρια μαγαζιά εκεί στην Σουμελά και ώρα 5.00 μ.μ. χτύπησε η καμπάνα για τον Εσπερινό, σύνθημα για τον 3ο και τελευταίο προορισμό μας. Στην πανέμορφη εκκλησιά της Παναγίας της Σουμελά, μας καλοδέχθηκε ο π. Χριστόδουλος και με τις ευλογίες του ο π. Χρυσόστομος τέλεσε τον Εσπερινό παρουσία όλης την προσκυνηματικής ομάδας μας, που συμμετείχε με συγκίνηση.
Αποχαιρετιστήκαμε μπήκαμε στο πούλμαν μας και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, ψάλλοντας, μιλώντας... κυρίως ο π. Χρυσόστομος, που δεν άφησε το μικρόφωνο !!!
κάναμε και την κλήρωση στην λαχειοφόρο αγορά που είχαμε ετοιμάσει για μια επιπλέον οικονομική βοήθεια στα έργα του ναού μας, και τέλος κοντά στο σούρουπο και φθάνοντας πια μπροστά στο Ξωκκλήσι της Ενορίας μας, του Αγίου Χριστοφόρου, στην είσοδο της πλατείας του Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, κάναμε και την προσευχή και με το "Δι 'ευχών..." έκανε την απόλυση ο ιερέας μας και μας αποχαιρέτησε έναν-έναν, κλείνοντας όμως το νέο ραντεβού μας, το Σάββατο 18 Ιουλίου 2026, για το επόμενο προσκύνημα μας...το τάμα μας στην Αγία Άννα !!! στο Άγιον Όρος με καραβάκι από την Ουρανούπολη, που θα μας περιμένει εκεί μεσοπέλαγα της Ιεράς Σκήτης της, ή της Νέας Σκήτης, λίγο πριν την Μικρή καλοκαιρινή Πανήγυρη που της ετοιμάζουμε από τώρα, στις 23, 24 & 25 Ιουλίου 2026, για την εορτή της Κοιμήσεως της.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ,
που πάντα ακολουθείτε τις εκδρομές της Ενορίας μας &...
...στο επανιδείν το Σάββατο 18/7/2026 για το Άγιον Όρος !!!



















































Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου