ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑ & ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ & ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ...

..έξω από τον Μοναστήρι της Αγίας Σοφίας της Ποντίας στην Κλεισούρα...
...μέσα στην "Αγιασοφιά", στο Εμπόριο Κοζάνης...
...& στον Πύργο του Γαλατά, επίσης στο χωριό Εμπόριο στην Κοζάνη!!!

...ήταν η καλύτερη εκδρομή της Ενορίας μας μέχρι τώρα!!!

Δυο λεωφορεία με εκατό περίπου άτομα, άνδρες, γυναίκες και αρκετά παιδιά...μικρά και μεγάλα!!! ξεκινήσαμε από την τεράστια πλατεία των Αγίων Θεοπατόρων με τον ομώνυμο Ιερό Ναό μας στην βορειοανατολική πλευρά της, του Ιωακείμ και της Άννας και με την ευλογία τους πήραμε τον δρόμο με πρώτο προορισμό μας το όμορφο και γραφικό χωριό της Κοζάνης, το Εμπόριο, με την εκκλησιά της να δεσπόζει στην μέση του, αφιερωμένη στον Άγιο Μηνά, που είναι και ο προστάτης των εμπόρων...εξού και το όνομα του χωριού, και δίπλα της ο επιβλητικός Ιερός Ναός της του Θεού Σοφίας, ακριβής απομίμηση, σε κλίμακα ένα προς εικοσιπέντε, της "Αγιασοφιάς" στην Κωνσταντινούπολη και παραδίπλα να βρίσκεται ο Πύργος του Γαλατά στην ίδια ακριβώς κλίμακα, απομίμηση και αυτός όπως δέσποζε στην Βασιλεύουσα Πόλη, όταν άκμαζε το Βυζάντιο.

Δεύτερος προορισμός μας ήταν το μοναστήρι του Γενεθλίου της Θεοτόκου στην Κλεισούρα και στον ευλογημένο εκείνο τόπο όπου εγκαταβίωσε η Αγία Σοφία η Πόντια το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Οι φωτογραφίες μας από το μοναστήρι αυτό λιγοστές, αφού η Ηγουμένη δεν έδωσε ευλογία για περισσότερες, ενώ γενικά η Μονή είχε αυστηρούς κανονισμούς που δεν επέτρεπαν και πολλά-πολλά, όμως ήπιαμε και το καφεδάκι μας, φάγαμε και το λουκουμάκι μας, πήραμε την ευχή της γερόντισσας Εφραιμίας  και μετά αναχωρήσαμε για τον επόμενο και τελευταίο προορισμό μας, την πόλη της Καστοριάς.

Εκεί θα είχαμε τον ελεύθερο χρόνο, σύμφωνα με το πρόγραμμα μας, να γυρίσουμε στους δρόμους δίπλα στην λίμνη, στα μαγαζιά, να γευματίσουμε να αγοράσουμε διάφορα σουβενίρ και να αφεθούμε στην φιλοξενία των κατοίκων. Ε, λοιπόν με μόλις αυτά τα λίγα που είδα εκεί γύρω-γύρω από την λίμνη, χειρότερη πόλη δεν αντάμωσα...και ας με συγχωρήσουν οι Καστοριανοί φίλοι μας!!! Έπρεπε να περπατήσουμε δυο χιλιόμετρα για να φθάσουμε στο τουριστικό κέντρο, δίπλα μάλιστα από μια λίμνη που έζεχνε...πιο βρόμικη δεν γινόταν!!! τα εστιατόρια λιγοστά, γεμάτα και αφιλόξενα, ενώ το μόνο που σε αποζημίωνε ήταν η θέα με την πόλη και τα κτήρια της γύρω-γύρω από την λίμνη της...από μακριά όμως για τους λόγους που και παραπάνω ανέφερα!!! Κρίμα, θα μπορούσε να είναι η Καστοριά μια πανέμορφη πόλη, με την φυσική ομορφιά που έχει, αλλά...

Όμως εμάς δεν μας πτόησε τίποτε. Φάγαμε...με πολύ δυσκολία ομολογώ!!!περπατήσαμε, ήπιαμε και το απογευματινό καφεδάκι μας, πήραμε δυνάμεις και αργά-αργά...και απολαυστικά!!! επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία μας για την επιστροφή μας στη Νύμφη του Θερμαϊκού, την πόλη μας, την Θεσσαλονίκη, και το..."χωριό" μας, τους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας και την Ενορία τους, των Αγίων Θεοπατόρων. Σαν την Θεσσαλονίκη πουθενά!!!

Τα απρόοπτα δεν έλειψαν κατά την επιστροφή μας, όμως τελικά με προσευχή και αγάπη, αλλά και την ευλογία της Αγίας Σοφίας της Κλεισούρας να μας συντροφεύει σ' όλο μας το ταξίδι, όλα αντιμετωπίστηκαν και ξεπεράστηκαν, και γύρω στις 9.00 μ.μ. είμασταν στην αυλή της... ημιτελούς δεν λέω!!!  μα τόσο όμορφης εκκλησιάς μας και στην αγκαλιά και στην προστασία των Αγίων μας, που μας περίμεναν να τους πούμε πως περάσαμε και να μας δώσουν την ευχή τους.

Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε ότι αυτή η εξόρμηση μας ήταν ένα προσκύνημα, μια εκδρομή της Ενορίας μας που τα είχε όλα. Χαρά, συγκίνηση, διασκέδαση, μια όμορφη διαδρομή μέσα στο πράσινο της φύσης, τα βουνά και τις εύφορες πεδιάδες της Κοζάνης της Φλώρινας και της Καστοριάς, μα το "απόκοσμο" τοπίο της Πτολεμαΐδας με τις καμινάδες της, τους σκαμμένους λόφους της...όλα!!! αλλά και το πανέμορφο όμως κεφαλοχώρι της Κλεισούρας.

Είχε όμως και κατάνυξη και πίστη και ευλάβεια, εκεί στο μοναστήρι της Αγίας Σοφίας της Πόντιας, όπου και προσκυνήσαμε την τίμια κάρα της και τα άλλα Ιερά Λείψανα της παραδίπλα και βιώσαμε την παρουσία της καθώς περιηγούμασταν αρκετή ώρα στους χώρους όπου έζησε η Αγία (...δείτε εδώ με ένα κλικ τον βίο της Αγίας από παλαιότερη ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας, μέχρι την οσιακή κοίμηση της, αλλά και την ιστορία του μοναστηριού της) μα ζήσαμε και το δέος μέσα στην... "Αγιασοφιά" του Εμπορίου της Κοζάνης, τις κατακόμβες, τα ψηφιδωτά, όλα ίδια μα μικρότερα με αυτά της Βασιλεύουσας.

Αλλά όπως προείπα είχαμε και απρόσμενα συμβάντα, και την αδιαθεσία που ένοιωσε μια κοπέλα της παρέας μας, που χρειάστηκε την παρέμβαση του ασθενοφόρου, με όλα εν τέλει να έχουν μια καλή έκβαση και κατάληξη και στους εκδρομείς και προσκυνητές μας να μένει χαρακτηριστικά, η θύμισις, οι διηγήσεις, τόσο από τον ιερέα συνοδό μας, μια στο ένα λεωφορείο και μια στο άλλο, τον π. Χρυσόστομο Τελίδη, όσο και από την Ηγουμένη στο μοναστήρι της Αγίας Σοφίας και τον ξεναγό μας στην εκκλησία του Αγίου Μηνά και της "Αγιασοφιάς", να μένει ανεξίτηλα η θέα, η διαδρομή, όμως και η ζέση της όμορφης παρέας των εκατό εκδρομέων που είχαμε μαζί μας και η αγάπη και η καλή συντροφιά, οι ψαλμοί και τα τραγούδια μέσα στα λεωφορεία μας, πηγαίνοντας και επιστρέφοντας, η λαχειοφόρος αγορά μας με τα διόλου ευκαταφρόνητα δώρα μας, οι καλοί μας οδηγοί, ο κος Νίκος και ο κος Σπύρος από το πρακτορείο του κου Ψωμιάδη Παναγιώτη, που μας πήγαν και μας έφεραν με ασφάλεια, εγγύηση πάντα για τις εκδρομές της Ενορίας μας.

Επόμενο προσκύνημα, το οποίο και ανελλιπώς γίνεται κάθε χρόνο από την Ενορία μας, λίγο πριν-λίγο μετά, από την Μικράν Πανήγυριν του καλοκαιριού στην Ενορία μας, θα είναι αυτό που έχουμε να αναγράφεται μέσα στο λατρευτικό πρόγραμμα για την εορτή της Κοιμήσεως της Αγίας Άννας μας, που είναι την 25η Ιουλίου (...δείτε εδώ το πρόγραμμα της Μικράς Πανηγύρεως μας) αρχικά με λεωφορείο στην Ουρανούπολη και από εκεί στην Ιερά Σκήτη της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος από θαλάσσης με το καραβάκι που θα ναυλώσουμε και φέτος, όπως και κάθε χρόνο άλλωστε...ακόμα και μέσα στην πανδημία, θυμάστε!!! έστω και με μικρότερες πληρότητες, ποτέ όμως δεν αφήσαμε την Αγία Άννα μας παραπονούμενη να μας περιμένει και να μην πηγαίνουμε !!!

(..φέτος το ολοήμερο προσκύνημα μας αυτό θα γίνει ..."πρώτα και πάντα ο Θεός", το Σάββατο 29 Ιουλίου 2023...δείτε εδώ το πρόγραμμα της εκδρομής, με προορισμό την Ιερά Σκήτη της Αγίας Άννας, αρχικά με δυο...ή και παραπάνω λεωφορεία από την εκκλησιά μας προς την Ουρανούπολη και από εκεί με καραβάκι μεσοπέλαγα μέχρι την Σκήτη της Αγίας μας, με Αγιασμό πάνω στο καραβάκι μας από τους μοναχούς, οι οποίοι με την ευλογία του Δικαίου της Μονής, του γέροντος Ταρασίου, θα μας φέρουν το μεγάλο θησαύρισμα της, το Αριστερό Πόδι της, το οποίο και θα προσκυνήσουμε εκτελώντας το τάμα μας κάθε χρόνο κατά την Μικρή Πανήγυρη της Ενορίας των Αγίων Θεοπάτόρων Ιωακείμ και Άννης, στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας)

Σας περιμένουμε και ευχόμαστε από καρδιάς Καλό καλοκαίρι και καλή δύναμη στους αγώνες σας!!!

Ακολουθούν παρακάτω, λίγες φωτογραφίες από το προσκύνημα μας αυτό...

...πάμε γι' άλλα προσκυνήματα, το επόμενο τον Ιούλιο στις 29 και στην Σκήτη της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος με καραβάκι.