Η ΣΥΛΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ.

 "ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ"...

...η Μικρά Πανήγυρις της Ενορίας μας, την Τρίτη 8η & Τετάρτη 9η Δεκεμβρίου 2020, στην όμορφη, "ολοκαίνουργια" και υπέργεια πια εκκλησιά μας, στον περικαλλή Ιερό Ναό των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας,   στην Δυτική Θεσσαλονίκη, όπου  γιορτάζουμε την Μητέρα της Θεοτόκου και Παναγίας μας,  γιορτάζουμε την "Γιαγιά" του Σωτήρος & Λυτρωτή Χριστού μας, γιορτάζουμε και με χαρά πανηγυρίζουμε, την θαυματουργική Σύλληψη της Θεοτόκου από την Αγία Άννα...την "Γιαγιά" μας...
"...στις 9 του Δεκέμβρη που' χει η Άννα την γιορτή της"
Σχετική εικόνα
Ένα αφιέρωμα στην εορτή 
της "Συλλήψεως της Αγίας Άννης".
     Σύμφωνα με το προαιώνιο σχέδιο του Θεού, 
ο οποίος επιθυμούσε να ετοιμάσει ένα πάναγνο κατοικητήριο για να "κατασκηνώσει" μαζί με τους 
ανθρώπους, δεν επετράπη στον Ιωακείμ και την Άννα να αποκτήσουν απογόνους. Και οι δύο είχαν φθάσει σε προχωρημένη ηλικία και είχαν μείνει στείροι (συμβολίζοντας την ανθρώπινη φύση, στρεβλωμένη και αποξηραμένη θανάτου), δεν έπαυσαν ωστόσο να παρακαλούν τον Θεό να τους λυτρώσει από το βάρος της αμαρτίας και από το όνειδος της ατεκνίας.
     Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός έστειλε τον Αρχάγγελο Γαβριήλ στον Ιωακείμ που είχε αποσυρθεί σε ένα βουνό και στην Άννα που θρηνούσε την δυστυχία της στον κήπο τους, για να τους αναγγείλει ότι επρόκειτο σύντομα να εκπληρωθούν στο πρόσωπό τους οι παλαιές προφητείες και ότι θα γεννούσαν τέκνο που προοριζόταν να καταστεί η αυθεντική Κιβωτός της καινής Διαθήκης, η θεία Κλίμαξ, η άφλεκτος Βάτος, το αλατόμητον Όρος, ο ζωντανός Ναός όπου θα κατοικούσε ο Λόγος του Θεού. 
     Την ημέρα αυτή, με την Σύλληψη της Αγίας Άννης, τερματίζεται η στειρότητα της ανθρώπινης φύσης, που χωρίσθηκε από τον Θεό δια του θανάτου· και με την υπέρ φύσιν τεκνοποίηση αυτής που είχε μείνει στείρα έως την ηλικία κατά την οποία δεν μπορούν πλέον φυσιολογικά να τεκνοποιήσουν οι γυναίκες, ο Θεός ανήγγειλε και επιβεβαίωσε το πλέον υπερφυές θαύμα της ασπόρου Συλλήψεως και την αμώμου Γεννήσεως του Χριστού από τα σπλάγχνα της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας.
     Παρότι εγεννήθη από θεία επέμβαση η Παναγία προήλθε από Σύλληψη μέσω συνευρέσεως ανδρός και γυναικός κατά τους νόμους της ανθρώπινης φύσης μας, της πεπτωκυίας και δέσμιας της φθοράς και του θανάτου μετά το προπατορικό αμάρτημα (βλ. Γέν. 3,16).
     Σκεύος εκλογής, τίμιος Ναός που προετοίμασε ο Θεός προ των αιώνων, η Θεοτόκος είναι η πλέον αγνή και τέλεια αντιπρόσωπος της ανθρωπότητας, αλλά δεν βρίσκεται εκτός της κοινής κληρονομίας και των συνεπειών του αμαρτήματος των πρωτοπλάστων. 
     Ακριβώς όπως έπρεπε, για να μας λυτρώσει ο Χριστός από το κράτος του θανάτου δια του εκουσίου Σταυρικού Του θανάτου (βλ. Εβρ. 2,14), να γίνει ο σαρκωθείς Λόγος του Θεού όμοιος με τον άνθρωπο στα πάντα πλην της αμαρτίας, εξίσου απαραίτητο ήταν η Μητέρα Του, στα σπλάγχνα της οποίας ο Λόγος του Θεού ενώθηκε με την ανθρώπινη σάρκα, να είναι σε κάθε τι όμοια με εμάς, υποκείμενη στην φθορά και στον θάνατο, μη τυχόν και θεωρηθεί ότι η Λύτρωση και η Σωτηρία δεν μας αφορούν απολύτως και εξ ολοκλήρου, εμάς του απογόνους του Αδάμ. 
    Η Θεοτόκος εξελέγη μεταξύ των γυναικών όχι "τυχαίω τω τρόπω", αλλά γιατί ο Θεός είχε προβλέψει προαιωνίως ότι θα ήταν σε θέση να διαφυλάξει τελείως την αγνότητά της ώστε να Τον δεχθεί μέσα της. Και ενώ συνελήφθη και γεννήθηκε όπως όλοι μας, αξιώθηκε να καταστεί κατά σάρκα Μητέρα του Υιού του Θεού και κατά πνεύμα μητέρα όλων μας. 
      Γλυκύτατη και φιλεύσπλαγχνος, τότε, τώρα και για πάντα, η Παναγία Θεοτόκος, είναι σε θέση να μεσιτεύει υπέρ όλων ημών ενώπιον του Υιού της, ώστε να μας χαρίζει Εκείνος το μέγα Του έλεος, να μας προστατεύει και να μας βοηθά στις δυσκολίες της καθημερινότητας μας. Ακριβώς όπως ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ήταν, είναι και θα είναι ο καρπός της παρθενίας της, η Υπεραγία Θεοτόκος μας, ήταν, είναι  και θα είναι ο καρπός της σωφροσύνης και της αγιαστικής υπομονής του Ιωακείμ και της Άννας. 
      Ακολουθώντας και εμείς, αυτήν την δύσκολη αναμφισβήτητα οδό της προσευχής, της πίστης και της αγνότητος του διαλεκτού από τον Θεό ζευγαριού αυτού, των Αγίων Θεοπατόρων, όπως η Εκκλησία μας τους ονομάζει τιμητικά, οι λαϊκοί, οι κληρικοί, οι μοναχοί, μα και σώφρονες χριστιανοί, προκαλούμε κάθε χρόνο να γεννηθεί και να μεγαλώσει  μέσα στις ψυχές μας, ο Σωτήρας Χριστός. Ειδικά δε την περίοδο αυτή της "Μικρής Σαρακοστής", όπως τόσο χαριτωμένα ονομάζει αυτές τις Άγιες ημέρες ο λαός του Θεού από την 15η Νοεμβρίου μέχρι την 24η Δεκεμβρίου, και μέχρι τα Χριστούγεννα, ας δείξουμε όλοι το "θεϊκό" υλικό από το οποίο είμαστε πλασμένοι από τον δημιουργό μας, με μετάνοια και ταπείνωση, με περισσότερη προσευχή, αγνότερη αγάπη, ανεπίστρεπτη φιλανθρωπία, αναλλοίωτη  πίστη και άνευ όρων ακούραστο αγώνα να γίνουμε λίγο καλύτεροι από ότι είμασταν μέχρι τώρα.
Χρόνια Πολλά στις Άννες μας!!!

Σχετική εικόνα
      Πολλά περισσότερα ιστορικά στοιχεία βέβαια μπορείτε να βρείτε για την ζωή των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννας με την Παναγία κόρη τους, όλα τα γεγονότα μέχρι και την αγία κοίμηση τους, αλλά και την μετέπειτα πορεία της ζωής της Παναγίας, όπως και σκέψεις και απόψεις μας, αλλά και όλη την υμνολογία της Εκκλησίας για τους Αγίους μας, τους "Χαιρετισμούς" τους, την Ιερά Παράκληση τους και τόσα άλλα, στην ιδιαίτερη ανάρτηση που έχουμε στην αρχή της επίσημης ιστοσελίδας μας με τον τίτλο: Άγιοι Θεοπάτορες , ή κάνοντας απλά κλικ στον σύνδεσμο....
Σχετική εικόνα
Το ιστορικό της εορτής της
"Συλλήψεως της Αγίας Άννης"

*Πώς καθιερώθηκε η εορτή.
      Σύμφωνα με τον καθηγητή Γ. Φίλια: 
"Τὰ αἴτια καὶ οι χρονικοὶ παράμετροι τοῦ ἡμερολογιακοῦ καθορισμοῦ εἶναι ἀδύνατον νὰ διερευνηθοῦν πλήρως. Θὰ ἀναμείνουμε, μᾶλλον, τὰ δεδομένα καθορισμοῦ τῆς ἑορτῆς τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου (8 Σεπτεμβρίου), ἐκ τῆς ὁποίας προφανῶς καθορίστηκε ἡ κατὰ ἐννέα μῆνες ἐνωρίτερον (περίοδος κυήσεως) ἡμερομηνία τῆς 9ης Δεκεμβρίου. Οἱ πρῶτες μαρτυρίες τελέσεως τῆς ἑορτῆς τῆς Συλλήψεως ἀνάγονται στὰ τέλη τοῦ 7ου,  ἀρχὲς τοῦ 8ου αἰ. Ἔκτοτε, ἡ ἑορτὴ διαδόθηκε εὐρύτατα, μὲ ἀποκορύφωμα τὸ 12ο αἰ., ὅταν ἐπὶ αὐτοκράτορος Μανουὴλ Κομνηνοῦ ἔλαβε ἐπίσημο κρατικὸ χαρακτήρα".
*Ποιοί Εκκλησιαστικοί
 συγγραφείς ασχολήθηκαν με την εορτή.
      Τὸ ἀρχαιότερο ἐγκώμιο τῆς ἑορτῆς εἶναι “ὁ Λόγος εἰς τὴν Σύλληψιν τῆς Ἁγίας Ἄννης” τοῦ Ἰωάννου μοναχοῦ καὶ πρεσβυτέρου Εὐβοίας (8ος αἰ.) Στὸ κείμενο αὐτὸ ἐξιστοροῦνται τὰ σχετικὰ μὲ τὴν ἀτεκνία τοῦ Ἰωακεὶμ καὶτῆς Ἄννας, μὲ τὴν ἀπόρριψη τῶν δύο ἀπὸ τὸ θρησκευτικὸ περιβάλλον τους λόγῳ τῆς ἀτεκνίας τους, μὲ τὴ θερμὴ προσευχὴ τοῦ καθενὸς σὲ διαφορετικὸτόπο, καθὼς καὶ μὲ τὴν πληροφόρηση τοῦ Θεοῦ ὅτι ἡ προσευχή τους εἰσακούστηκε. Ἡ ἐγκωμιαστικὴ Ὁμιλία ὁλοκληρώνεται μὲ τὴν ἐπισήμανση τοῦ Πρωτευαγγελίου τοῦ Ἰακώβου, ὅτι μετὰ τὴν ἐξαγγελία τοῦ Θεοῦ ἡ Ἄννα συνέλαβε τη Θεοτόκο διὰ τῆς φυσιολογικῆς βιολογικῆς ὁδοῦ.
      Παρόμοιες πληροφορίες παρέχει στοὺς Λόγους του περὶ τῆς ἑορτῆς τῆς Συλλήψεως ὁ Γεώργιος Νικομηδείας (†860), καθὼς καὶ ὁ Ἰάκωβος Μοναχὸς (†1099). 
      Τὰ γεγονότα περὶ τῆς Συλλήψεως τῆς Θεοτόκου ἐμπλουτίζει ὁ μοναχὸς Ἐπιφάνιος (†1015), ὁ ὁποῖος ὅμως παραθέτει ἐλεγχόμενες πληροφορίες (ὅπως τὰ σχετικὰ μὲ τὴν ὀνοματοδοσία τῆς Θεοτόκου κατὰ τὴν ἐξαγγελία τῆς Συλλήψεως).
      Ὁ Εὐθύμιος Κωνσταντινουπόλεως (†917) ἀποκαλεῖ τήν ἑορτή τῆς Συλλήψεως ὡς «πρώτη ἀπ᾿ὅλες τίς ὑπόλοιπες», ὡς «πρόξενο τῆς σωτηρίας» μας καί ὡς ἁμαρτήματος. 
Ὁ ἴδιος ἀναφέρεται στὸν ἐπὶ τῆς «πάταξη» τοῦ «ὄφεως», ὑπὸ τὴν ἔννοια τῆς ἀναιρέσεως τῶν ἐπιπτώσεων τοῦ προπατορικοῦ ἐποχῆς του ἑορτασμὸ τῆς Συλλήψεως, μαρτυρώντας περὶ «χαριστηρίων φωνῶν» οἱ ὁποῖες προέρχονται ἀπὸ «κατώδυνες καὶ πνευματοφόρες ψυχὲς».

Σχετική εικόνα
      Όλες οι εικόνες που υπάρχουν στην ανάρτηση μας σχετικά με την Σύλληψη της Αγίας Άννης είναι πρωτότυπες και μοναδικές, έργα του Θεολόγου και αγιογράφου Νικόλαου Ζέκιου και βρίσκονται στο όμορφο υπερυψωμένο παρεκκλήσι της 
"Τριετούς Παναγίας", μέσα στον υπέργειο πια, περικαλλή, και υπέρλαμπρο Ιερό Ναό μας, αριστερά μπαίνοντας στην εκκλησιά μας, όπου ο ιερέας μας σε αυτό το παρεκκλήσι κάθε Τρίτη στις Ιερές Παρακλήσεις μας στους Αγίους Θεοπάτορες, προστάτες των άτεκνων ζευγαριών και της οικογενείας, αλλά και κάθε Κυριακή μετά τη Θεία Λειτουργία, διαβάζει την ειδική ευχή υπέρ ευτεκνίας, καλλιτεκνίας, τεκνογονίας και ευτοκίας της Αγίας Άννας, με την οποία λύονται τα δεσμά της ατεκνίας και της στειρότητος.

Σχετική εικόνα

TAG