Πρώτα μια είδησις της Ενορίας μας,
& ένα..."μικρό" σχόλιο:
Από εχθές, την Τετάρτη 28η Μαΐου 2025 νωρίς το πρωΐ από τις 7.30 π.μ. έως τις 10.00 π.μ. περίπου ετελέσθη στον μεγάλο και καινούργιο ναό μας, η αναστάσιμη Θεία Λειτουργία, ακριβώς όπως έγινε το βράδυ της Ανάστασης του Κυρίου μας μέχρι και τις πρώτες πρωϊνές ώρες, με τα 10 Χριστός Ανέστη, ενώ στο τέλος αυτής της πολύ συγκινητικής αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας, οι κυρίες μας ξεστόλισαν και τον Επιτάφιο,
αλλά επαναφέραμε και το Σώμα του Χριστού μας στον Σταυρό Του πίσω από την Αγία Τράπεζα, και όλα πια είναι έτοιμα για το τέλος του Πεντηκοσταρίου σε λίγες ημέρες με την Κυριακή της Πεντηκοστής και την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος...εορτή της Αγίας Τριάδος. Επίσης σταματά ο καθημερινός χαιρετισμός με το "Χριστός Ανέστη " & το "Αληθώς Ανέστη" και ξαναθυμόματε το Καλημέρα, Καλησπέρα & το Καληνύχτα !!!
Την επομένη, ημέρα Πέμπτη της 29η Μαΐου 2025, το πρωΐ από τις 7.30 π.μ. έως τις 10.00 π.μ. στην Ενορία μας και στον καινούργιο Ιερό Ναό της, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, επί τη ευκαιρία της Αναλήψεως του Κυρίου μας θα τελεσθεί και πάλι πανηγυρικά ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία της εορτής.
![]() |
Θυμάστε τότε με τις μάσκες!!! |
Έτσι θα μας δοθεί η ευκαιρία ως Ενορία και ως ιερείς, να αποχαιρετήσουμε τα περισσότερα από τα παιδιά μας λίγο πριν το κλείσιμο των Σχολείων για το καλοκαίρι και τις διακοπές τους,
![]() |
Τελευταίος εκκλησιασμός 2024 "Απόδοσις Πάσχα" 12/6/2024 |
αλλά και να στείλουμε τα χαιρετίσματα και τις ευχές μας και στα υπόλοιπα παιδιά, τους δασκάλους και την καλή τους διευθύντρια, που έμειναν πίσω στο Σχολείο για μάθημα. Ένα καλοκαίρι βέβαια που δεν βιάζεται ιδιαίτερα να έρθει αφού βρέχει και φυσά ασταμάτητα τις τελευταίες ημέρες και μάλλον θυμίζει περισσότερο φθινόπωρο και όχι άνοιξη και φυσικά καθόλου καλοκαίρι, που υποτίθεται πως είμαστε προ των πυλών, μιας και είμαστε στα τέλη του Μαΐου του 2025.
Άύριο λοιπόν κατά την εορτή της Αναλήψεως, την Πέμπτη της 29ης Μαΐου 2025, θα αλλάξει άρδην το "σκηνικό" μέσα στην όμορφη αυτή εκκλησιαστική περίοδο που διανύουμε, αυτήν του Πεντηκοσταρίου, από το Μεγάλο Σάββατο μέχρι και την εορτή των Αγίων Πάντων, επαναφέροντας την λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας στην προ της Αναστάσεως του Κυρίου μας κατάσταση.
Όμως θα μείνει η ημέρα της Κυριακής... κάθε Κυριακής μέσα στο εκκλησιαστικό έτος, για να μας θυμίζει την Ανάσταση του Κυρίου μας, μιας και Κυριακή και Ανάσταση για τον χριστιανό...και δη τον Ορθόδοξο χριστιανό, είναι ταυτόσημες μέσα στην καρδιά του, μια ημέρα όπου προσδοκά με τον ερχομό του στην εκκλησιά της Ενορίας του, το Πάσχα...το "πέρασμα" δηλαδή από τον θάνατο στην ζωή και την ένωση του με τον Χριστό, μεταλαμβάνοντας το Σώμα και το Αίμα Του.
Η Ένδοξος Ανάληψις
του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Ιερά Μονή Καρακάλλου Αγίου Όρους.
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη" Θεσσαλονίκη Μακεδονία.
Η εικόνα της Αναλήψεως του Χριστού είναι μεγαλοπρεπής. Οι Μαθηταί εξεπλάγησαν, και με απερίγραπτον χαράν και θαυμασμόν παρακολουθούσαν την Ανάληψιν του Χριστού εις τους ουρανούς. Οι Μαθηταί δεν είδαν την αρχήν της Αναστάσεως, αφού κανείς δεν είδε το Χριστό την ώρα που εξήρχετο από το μνημείον. Μετά όμως από την Ανάστασίν Του, ο Κύριος εμφανίσθηκε πολλές φορές εις αυτούς. Την Ανάληψιν όμως του Κυρίου οι Μαθηταί την είδον από τη αρχήν.
Οι Μαθηταί ατενίζουν προς τον ουρανόν και βλέπουν αναλαμβανόμενον τον αγαπητόν τους Διδάσκαλον. Και ενώ αποχωρίζεται από αυτούς ο Κύριος, εις το κέντρον της Συνάξεως των Αποστόλων ευρίσκεται η Παναγία, η Μητέρα του Χριστού. Η Παναγία είναι το πιο αγαπητόν πρόσωπον εις τον Χριστόν και εις τους Χριστιανούς.
Πάντα ο Κύριος προετοίμαζε τους Μαθητές Του ότι θα φύγη από τον κόσμον αυτόν. Και όταν επλησίαζε η ώρα της Σταυρικής Του θυσίας, έλεγε προς αυτούς ότι ήρθε η ώρα όπου θα «υπάγω προς τον πέμψαντά με». Ο χωρισμός όμως αυτός είναι πρόσκαιρος και σας συμφέρει να απέλθω. «Συμφέρει υμίν ινά εγώ απέλθω, εάν γαρ εγώ μη απέλθω, ο παράκλητος ουκ ελεύσεται προς υμάς∙ εάν δε προρευθώ, πέμψω αυτόν προς υμάς».
Ο Αναστάντας Κύριος έκαμε την τελευταίαν εμφάνισιν Του εις τους Μαθητάς, όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Η αιφνίδια όμως εμφάνισης του Κυρίου τους κατετάραξε. Και καταληφθέντες από φόβον, ενόμιζον ότι έβλεπαν ψυχήν αποθαμένου, που ήλθεν από τον Άδην, χωρίς να έχη σώμα. .jpg)
.jpg)
Και ο Κύριος είπεν προς αυτούς: «Διατί είσθε ταραγμένοι; Και διατί διαλογισμοί αμφιβολίας, περί του αν πράγματι είμαι ο αναστάς Διδάσκαλός Σας, γεννώνται εις τα διανοίας σας; Ίδετε τας χείρας μου και τους πόδας μου ότι φέρουν τα σημάδια των καρφιών και βεβαιωθήτε ότι είμαι ο Σταυρωθείς Διδάσκαλός Σας. Ψηλαφήσατε με διά των χειρών σας και βεβαιωθήτε ότι είναι ο Σταυρωθής Διδδάσκαλός Σας. Ψηλαφήσατε με διά των χειρών σας και βεβαιωθήτε, ότι δεν είμαι άσαρκον πνεύμα. Διότι η ψυχή και το φάντασμα του πεθαμένου δεν έχει σώμα και οστά, καθώς βλέπετε και πείθεσθε ότι εγώ έχω. Και αφού είπε τούτο, έδειξε εις αυτούς τα χείρας και τους πόδας».
Και επειδή οι Μαθηταί ακόμη απιστούσαν από την χαρά τους, νομίζοντες ότι έβλεπον όνειρον, και εθαύμαζον δια τα πρωτοφανή αυτά και ανέλπιστα, τους είπεν ο Κύριος. «Έχετε εδώ τίποτε φαγώσιμον διά να φάγω και δια να πεισθήτε έτσι ακόμη περισσότερων ότι δεν είμαι πνεύμα;
Και μετά από αυτό δίδει προς τους Αποστόλους τας τελευταίας αποχαιρετιστηρίους οδηγίας: «Σας έλεγα ότι, σύμφωνα προς το προκαθωρισμένον σχέδιον του Θεού, πρέπει να πληρωθούν και να πραγματοποιηθούν όλα, όσα έχουν γραφή περί εμού εις τον νόμον του Μωυσέως, και εις τους Προφήτας και τους Ψαλμούς». «Τότε διήνοιξεν αυτών τον νουν του συνιέναι τα γραφάς».
Και αφού ανέπτυξε εις αυτούς τας κυριωτέρας προφητείας, τους είπεν: «Έτσι έχει γραφή προφητικώς εις τα Γραφάς και έτσι έπρεπε, σύμφωνα με τα προφητείας αυτάς να πάθη ο Χριστός και να αναστηθή την τρίτην ημέραν από του θανάτου Του.
Σύμφωνα με όσα εδιδάχθητε και εμάθατε δια το όνομά μου, ως του μόνου Σωτήρος και λυτρωτού των ανθρώπων, να κηρυχθή μετάνοια και άφεσις αμαρτιών εις όλα τα Έθνη, να αρχίση δε το κήρυγμα τούτο από την Ιερουσαλήμ. Σεις δε είσθε μάρτυρες όλων αυτών, δηλαδή του κηρύγματός μου, του βίου μου, του Πάθους μου και της Αναστάσεως μου».
Εις τους Αποστόλους παρουσίασε τον εαυτόν Του ζωντανόν, μετά την Σταυρική Του θυσία. Και δια πολλών αποδείξεων τους εβεβαίωσεν ότι πράγματι ήταν ζωντανός. αρουσιάζετο δε κατά διαλλείματα επί τεσσαράκοντα ημέρες κατά της οποίας ενεφανίζετο εις αυτούς και ωμίλει περί των αληθειών και μυστηρίων των αναφερομένων εις την βασιλείας του Θεού.
![]() |
Η Ανάληψις (Ιερά Μονή Εσφιγμένου, Άγιον Όρος) |
Όταν δε ετελείωσε τας διδασκαλίας Του, τους έβγαλε έξω
από τα Ιεροσόλυμα, έως που επλησίασαν προς την Βηθανίαν. Και αφού ύψωσε τα χείρας Του τους ηυλόγησε. Και συνέβη, ενώ αυτός τους ηυλογεί, εχωρίσθη και απεμακρύνθη από αυτούς και εφέρετο προς τα επάνω, προς τον ουρανόν12. «Και ταύτα ειπών βλεπόντων αυτών επήρθη, και νεφέλη υπέλαβεν αυτόν από των οφθαλμών αυτών, και ως ατενίζοντες ήσαν εις τον ουρανόν πορευομένου αυτού...».
Κατά τον Μέγαν Αθανάσιον, οι Μαθηταί δεν έβλεπον απλώς τον ανερχόμενον εις τον ουρανόν Κύριον αλλά ήσαν διαρκώς ατενίζοντες. Εστήριζον προσεκτικόν βλέμμα προς τον ουρανόν και απορούσαν από το παράξενον θέαμα. Και ενώ είχαν καρφωμένα τα βλέμματα τους εις τον ουρανόν, τότε ακριβώς, που ανέβαινεν εκεί ο Κύριος, ιδού δύο Άγγελοι, που εμφανίσθησαν ως άνδρες, εστάθησαν κοντά τους με φορέματα λευκά.
Και είπαν οι Άγγελοι προς αυτούς: «Άνδρες Γαλιλαίοι, διατί στέκεσθε και παρατηρείτε με βλέμμα ακίνητον εις τον ουρανόν; Ο Ιησούς σας, αυτός, ο οποίος ανελήφθη από σας εις τον ουρανόν, θα έλθη κατά τον ίδιο τρόπον, με το σώμα Του, δηλαδή, και καθήμενος επάνω εις σύννεφον, όπως και τώρα γεμάτοι θαυμασμόν και κατάπληξιν είδατε να πηγαίνει εις τον ουρανόν».
![]() |
...& από αύριο...καλημέρα-καλησπέρα-καληνύχτα !!! |
Οι Μαθηταί ήσαν ατενίζοντες εις τον ουρανόν από θαυμασμόν προς τον αναλαμβανόμενον Κύριον. Το θέαμα αυτό αποτελεί μία εικόνα αφθάστου μεγαλείου που κρύβει υψηλό πνευματικόν νόημα. Ποίον είναι αυτό.
Πάντα οι Μαθηταί του Χριστού, δηλαδή οι Χριστιανοί, πρέπει να έχωμεν τον οφθαλμόν της ψυχής μας, δηλαδή τον νουν, εστραμμένον προς τον ουρανόν. Εις την Θείαν Λειτουργίαν ακούομεν την λειτουργικήν προτροπήν του Ιερέως «άνω σχώμεν τα καρδίας» καθώς και την προτροπήν του Αποστόλου Παύλου: «ημών γαρ το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει». και πάλιν «τα άνω φρονείτε, μη τα επί της γης».
Αυτή η ενατένισις και η ανύψωσις του νοός μας προς τον Κύριον έχει σχέσιν με την νοεράν ησυχίαν, κατά την οποίαν ο νους αποσπάται από τα γήινα και έλκεται από την μοναδική αγάπην του Κυρίου. Αυτό γίνεται με την επιστροφήν του νοός εις την καρδίαν. Επιστρέφοντες ο νους εις την καρδίαν, αρχίζει να καθαίρεται και να φωτίζεται∙ «και αυτοί προσκυνήσαντες αυτόν υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ μετά χαράς μεγάλης».
Από την υπερβολικήν χαράν εσκίρτησεν η καρδιά τους δια δύο αίτια∙ πρώτον, δια την ελπίδα ότι έχουν να λάβουν το Άγιον Πνεύμα. Τόσον χαροποιόν είναι το Πνεύμα το Άγιον, ώστε και η ελπίδα ότι θα το λάβη κανείς τον κάνει να σκιρτά και να αγάλλεται. Καθώς και ο Ιωάννης ο Πρόδρομος είς την κοιλίαν της μητρός του Ελισάβετ, παρακινούμενος από το Πνεύμα το Άγιον, εσκίρτησεν όταν η παρθένος Μαριάμ έφθασε εις τον οίκον τους.
Αυτή η ελπίδα περί της χάριτος του Αγίου Πνεύματος πρέπει να μας συνοδεύη μέχρι την Πεντηκοστήν, αλλά και εις όλην την ζωήν μας.
Δεύτερον, εχάρησαν οι Απόστολοι, διότι ηξιώθησαν να γίνουν αυτόπται και αυτήκοοι τοιούτων υπερφυών Μυστηρίων. Αυτή η υπερβολική χαρά δια τα μεγάλας ευεργεσίας και δωρεάς όπου έλαβον είχε ως φυσικόν αποτέλεσμα την ευχαριστίαν και δοξολογίαν προς τον αναληφθέντα Διδάσκαλον των. Δια τούτο: «ήσαν δια παντός εν τω ιερώ αινούντες και ευλογούντες τον Θεόν». Ας περνά και η ιδική μας ζωή με μια συνεχή ευχαριστίαν και δοξολογίαν της Αγίας Τριάδος, εις την οποία πρέπει δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τους αιώνας.
Αμήν.
Ιερά Μονή Καρακάλλου Αγίου Όρους
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη" Θεσσαλονίκη
Το Απολυτίκιον
της εορτής της Αναλήψεως
Ήχος δ'.
Ήχος δ'.

Κοντάκιον
Ήχος πλ. δ'
Ήχος πλ. δ'
Την υπέρ ημών πληρώσας οικονομίαν, και τα επί γης ενώσας τοις ουρανίοις, ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών, ουδαμόθεν χωριζόμενος, αλλά μένων αδιάστατος, και βοών τοις αγαπώσι σε∙ Εγώ είμι μεθ' υμών, και ουδείς καθ' υμών.
Μεγαλυνάριον
Άγγελοι την άνοδον του Δεσπότου, ορώντες εξεπλήττοντο∙ πως μετά δόξης επήρθη, από της γης εις τα άνω.
Πέμπτη της Αναλήψεως (29η Μαΐου 2025)
Το Ευαγγέλιο της της Αναλήψεως του Κυρίου
(Λουκά 24, 36-53)
Πρωτότυπο κείμενο:

Νεοελληνική Απόδοση:
Ε
νώ λοιπόν μιλούσαν αυτά, αυτός στάθηκε στο μέσο τους και τους λέει: «Ειρήνη σ’ εσάς». Πτοήθηκαν τότε και γέμισαν φόβο και νόμιζαν πως βλέπουν πνεύμα. Και είπε σ’ αυτούς: «Τι είστε ταραγμένοι και γιατί διαλογισμοί ανεβαίνουν στην καρδιά σας; Δείτε τα χέρια μου και τα πόδια μου, γιατί εγώ είμαι, ο ίδιος, ψηλαφήστε με και δείτε, γιατί πνεύμα δεν έχει σάρκα και οστά καθώς βλέπετε εμένα να έχω». Και αφού είπε αυτό, τους έδειξε τα χέρια και τα πόδια του. Επειδή, λοιπόν, αυτοί ακόμα απιστούσαν από τη χαρά τους και θαύμαζαν, τους είπε: «Έχετε κάτι φαγώσιμο εδώ;» Εκείνοι του έδωσαν μέρος από ψάρι ψητό και κηρήθρα από μέλι. Και αφού τα έλαβε μπροστά τους, τα έφαγε. Είπε λοιπόν προς αυτούς: «Αυτοί είναι οι λόγοι μου που μίλησα προς εσάς, ενώ ήμουν ακόμη μαζί σας, ότι πρέπει να εκπληρωθούν όλα τα γραμμένα μέσα στο νόμο του Μωυσή και στους προφήτες και στους ψαλμούς για μένα». Τότε διάνοιξε το νου τους, για να καταλαβαίνουν τις Γραφές.
Ε


Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου