Ο φετινός εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών, θα γίνει κανονικά στην ημέρα της εορτής τους, μιας και πέφτει την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025. Έτσι από νωρίς το πρωΐ, ανήμερα της εορτής, θα περιμένουμε δασκάλους, μαθητές και γονείς για τον καθιερωμένο εκκλησιασμό των παιδιών μας από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ανθοκήπων Νέας Ευκαρπίας, αλλά και από το 4ο Νηπιαγωγείο μας, οπότε και σύσσωμα και επίσημα, τα δυο και μοναδικά σκολιά των Ανθοκήπων, θα έρθουν για να γιορτάσουν μαζί μας αυτήν την μεγάλη εορτή της Ορθοδοξίας, που είναι και μεγάλη και σημαντική ημέρα και για την Παιδεία, τα Γράμματα και τις Επιστήμες,
αφού οι Τρείς Ιεράρχες είναι οι προστάτες της Παιδείας και των Γραμμάτων, και κατ΄ επέκταση, των μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, αλλά και των απανταχού κατηχητόπουλων της Ελλάδος και του εξωτερικού.
Αντί κηρύγματος και στην διατεταγμένη θέση του, θα εκφωνηθεί εκ του ενός εκ των δυο ιερέων λειτουργών μας, του π. Χρυσοστόμου Κοτσίδη, η Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Αρχιεπισκόπου μας, κ.κ. Ιερωνύμου, ενώ από εντεταλμένο εκπαιδευτικό, θα εκφωνηθεί και ο πανηγυρικός της ημέρας, στο τέλος δε της Θείας Λειτουργίας θα τελεσθεί και η Ακολουθία της Αρτοκλασίας, με τις προσφορές..."τον σίτον, τον οίνον και το έλαιον",
από τους δασκάλους και την διευθύντρια του 3ου Δημοτικού Σχολείου της γειτονιάς μας, την κα Αθανασία Κυρέζη, αλλά θα γίνει και μια μικρή γιορτή σε συνεργασία των δασκάλων μας με τους καλούς μαθητές τους, που θα αφορά την μεγάλη αυτή θρησκευτική εορτή της Χριστιανοσύνης, αλλά και της Παιδείας και των Γραμμάτων, όπως και παραπάνω αναφέραμε.Σύμφωνα φέτος με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, η ημέρα αυτή είναι χαρακτηρισμένη ως θρησκευτική εορτή και όχι ως σχολική αργία,
![]() |
| Εορτή Τριών Ιεραρχών στην Ενορία μας Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024 !!! |
Χρόνια Πολλά
στους μαθητές των Σχολείων μας!!!
*ο καθορισμός της σχολικής εορτής τους από την Πολιτεία, ως "Προστάτες των Γραμμάτων και της Παιδείας"
Η σημαντική αυτή ημέρα για την Ορθοδοξία και την Παιδεία, η 30η Ιανουαρίου εκάστου έτους, πέραν της προσφοράς προς την ανθρωπότητα, από τους Τρεις Φωστήρες της, όπως τους αναφέρει το Απολυτίκιο της εορτής τους, του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου, του Αγίου Γρηγορίου του Ναζιανζηνού, του Θεολόγου και του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, που έζησαν τον 4ο αιώνα, υπενθυμίζει σε όλους μας και το μεγαλείο της Πίστης μας, στην οποία "θαυματουργικά" ακόμα και μια διαφωνία, μια φιλονικία, του 11ου αιώνος, που προέκυψε μεταξύ των χριστιανών, για το ποιος είναι ο καλύτερος εκ των τριών,
οδήγησε σε μια κοινή μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης. Αλλά και αργότερα, σιγά-σιγά, από το 1826 μέχρι 1841 και μετά, η ίδια αυτή ημέρα μας υποδεικνύει χαρακτηριστικά πως η ένωση αυτών των Τριών Μεγάλων Ιεραρχών, υποδηλώνει και την ενότητα Κράτους και Εκκλησίας, της Ελλάδος μας και της Ορθοδοξίας μας, της Ακαδημαϊκής Κοινότητας με το Ιερατείο,
με όλα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά καιρούς από αυτήν την όμορφη και δυναμική ένωση, κατά την οποία οι μεγάλες και Άγιες αυτές προσωπικότητες, καθιερώθηκαν από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το 1911 για 1η φορά επίσημα, με θεσμοθέτηση της Ακαδημαϊκής Κοινότητας του νοεϊδρυθέντος,
τότε, Ελληνικού Κράτους, που προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό του, και της Εκκλησίας, όχι πάντα χωρίς προστριβές και επιφυλάξεις, ενότητα που εδραιώθηκε κυρίως από την 3η δεκαετία του 19ου αιώνος και μετά, οπότε και...
"...αδιάκοπη είναι η διασταύρωση της επίσημης Θρησκευτικής ζωής με την κοσμική ζωή", όπως επισημαίνει η Έφη Γαζή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, και συνεχίζοντας μας λέει πως...
"...αυτό αποτυπώνει μεταξύ άλλων και την καθιέρωση της συγκεκριμένης εορτής",
και τους Αγίους, Βασίλειο, Γρηγόριο και Ιωάννη, ως τους προστάτες των Γραμμάτων, των Επιστημών και της Παιδείας.
Αλλά και στις μέρες μας, βλέπουμε πως οι εκάστοτε κυβερνήσεις, με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις, αναγνωρίζοντας το έργο και την προσφορά των Αγίων αυτών της Τρισηλίου θεότητος, όπως αναφέρονται και πάλι στο Απολυτίκιο τους, να καθιερώνουν με νόμους και προεδρικά διατάγματα, όπως το υπ' αριθμό 201 του 1998 άρθρο 4, σχετικό με τους εκκλησιασμούς των μαθητών της και στις τρεις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, αλλά και υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους, τον επίσημο εκκλησιασμό των Σχολείων την 30η Ιανουαρίου, πανηγυρικούς λόγους στους Ιερούς Ναούς από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων στα Σχολεία και στα Πανεπιστήμια της Χώρας μας, σχετικών με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, κατά την ημέρα αυτή της σχολικής εορτής...και όχι "αργίας" με κλειστά τα Σχολεία, όπως είναι η συνήθης πρακτική τα προηγούμενα χρόνια με τις εγκυκλίους από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας, και τις πρωτοφανείς αποφάσεις του για τα Ελληνικά δεδομένα, που μάλλον θα αφήσουν ιστορία.
Για φέτος, εν έτει 2025, γνωρίζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα αντιμετωπίσει, όπως και πέρυσι, ως θρησκευτική την σχολική αυτή μεγάλη εορτή της 30ης Ιανουαρίου, των Τριών Ιεραρχών, προστατών των Γραμμάτων και της Παιδείας στην χώρα μας, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως αφού η Γιορτή αυτή της Παιδείας και των Γραμμάτων, παίρνει επιτέλους την θέση που της αξίζει μέσα στο Ωρολόγιο μαθητικό πρόγραμμα και ευχόμαστε έτσι να παραμείνει για να μην επικρατεί σύγχυση όπως άλλες χρονιές, όπου και είδαμε να επικρατεί
αναστάτωση σε μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και γονείς, παραμονές της εορτής, με αλλεπάλληλες εγκυκλίους του Υπουργείου σχετικά με το εάν τα μαθήματα της ημέρας πρέπει να γίνονται ή όχι μετά τον εκκλησιασμό, ή αν θα γίνει εκκλησιασμός, ή αν γίνει ή όχι γιορτή στα σχολεία της επικράτειας για τους Αγίους προστάτες των Γραμμάτων και της Παιδείας, ως είθισται, και άλλα πολλά τέτοια.
Τα προηγούμενα χρόνια θυμίζουμε, ταλιπωρήθηκε η μαθητική κοινότητα αλλά και οι τρείς βαθμίδες της Εκπαίδευσης στην χώρα μας και μαζί οι γονείς και οι οικείοι των παιδιών μας, πάρα πολύ λόγω του κορωνοϊού και όλων των καταλοίπων που μας άφησε φεύγοντας, οπότε το να διεξαχθεί η γιορτή αυτή για τα παιδιά μας όπως πρέπει και όπως αξίζει στους Τρείς Ιεράρχες προστάτες τους, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα και ευθύνη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αρχής δεδομένης της σχολικής κοινότητας και τον Σύλλογο δασκάλων και γονέων στα Σχολεία μας, αλλά και εμάς τους ιερείς στις εκκλησιές μας, όπου και θα υποδεχθούμε τους μαθητές των Ενοριών μας, τους γονείς, τις κατά τόπους Δημοτικές Αρχές και τους αρμοδίους Άρχοντες του τόπου μας.
Τέτοια μέρα, οι άνθρωποι των γραμμάτων, και ειδικότερα όσοι εμπλέκονται στη μαθησιακή διαδικασία, δάσκαλοι και μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, αλλά και τα Κατηχητικά Σχολεία μας στις Ενορίες και στις εκκλησιές τους, με τους κατηχητές, τους κυκλάρχες και τους ιερείς τους, τιμούν τους Τρεις μεγάλους Ιεράρχες Αγίους και Οικουμενικούς Διδασκάλους, τον Βασίλειο τον Μέγα, τον Γρηγόριο το Θεολόγο, τον Ναζιανζηνό και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο. Μ’ αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζουμε την σημαντική προσφορά τους στην εκπαίδευση και τους προβάλλουμε σαν διαχρονικά πρότυπα όχι μόνο δασκάλων, αλλά και μαθητών. Άλλωστε, οι συγκεκριμένοι Ιεράρχες εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να θεωρούνται ως οι κατ' εξοχήν εκπρόσωποι και προστάτες των γραμμάτων και της Ελληνορθόδοξης Παιδείας μας, ως οι καινοτόμοι παιδαγωγοί και δάσκαλοι του Γένους μας.
ι μεγάλοι αυτοί Άγιοι άνδρες, οι σπουδαίες εκείνες προσωπικότητες του Ελληνισμού, έζησαν, όπως είπαμε παραπάνω, τον 4ο μ. Χ. αιώνα, τον χρυσό, όπως ονομάστηκε, αιώνα των χριστιανικών γραμμάτων. Ο εορτασμός από κοινού της μνήμης τους κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου, παρόλο που για τον καθένα τους η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ορίσει χωριστή εορτήν και πανήγυριν, καθιερώθηκε χίλια χρόνια πριν, περί τον 11ο αιώνα, την εποχή του Βυζαντινού Αυτοκράτορα Αλεξίου του Κομνηνού και προήλθε, όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, από την διαμάχη εναρέτων και λογίων ανδρών στην Κωνσταντινούπολη, οι οποίοι υποστήριζαν ως..."πρώτον τη τάξει", τον έναν Άγιο περισσότερο από τον άλλο, και εν τέλει όλοι φαίνονταν να έχουν δίκαιο, μιας και οι Άγιοι Τρεις Ιεράρχες είχαν ο καθένας να επιδείξει και κάτι ξεχωριστό στον χαρακτήρα του, με κατακτήσεις μεγάλες στο χώρο του πνεύματος και της παιδείας.
Την λύση έδωσε ο τότε ο Μητροπολίτης Ευχαΐτων Ιωάννης ο Μαυρόπους, με τον συνεορτασμό των Τριών Μεγάλων αυτών Ιεραρχών (παρακάτω θα βρείτε ένα ολόκληρο αναλυτικό κεφάλαιο για το θέμα αυτό) Από τότε η Αγία του Θεού Εκκλησία μας, μνημονεύει στο Συναξάρι της και τιμά με ιδιαίτερη Ακολουθία, που μάλιστα έγραψε ο ίδιος ο Άγιος Ευχαΐτων, και με τον πιο επίσημο τρόπο, το καλύτερο δείγμα του πνευματικού θησαυρού που διαθέτει ο Ορθόδοξος Ελληνισμός, όπως αυτό έχει κατοχυρωθεί στη συνείδηση της Εκκλησίας και της Πολιτείας.
γεννήθηκε το 330 στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Ο πατέρας του ονομαζόταν και αυτός Βασίλειος και ασκούσε το επάγγελμα του δικηγόρου. Η χριστιανή μητέρα του ονομαζόταν Εμμελεία κι έδωσε πολύ επιμελημένη αγωγή στο γιο της. Τα πρώτα του γράμματα τα έμαθε από τον πατέρα του και μετά φοίτησε σε διάφορα σχολεία της πατρίδας του και της Κωνσταντινούπολης.
Το 356 ο Βασίλειος επέστρεψε στην πατρίδα του, την Καισάρεια και αφού εξάσκησε για λίγο χρονικό διάστημα το επάγγελμα του ρήτορα, βαπτίστηκε χριστιανός. Το 362 χειροτονήθηκε διάκονος και όταν πέθανε ο επίσκοπος της περιοχής πήρε αυτός τη θέση του και απ’ αυτήν άρχισε την πλούσια χριστιανική και φιλανθρωπική δράση του. Λόγω της επιβαρυμένης υγείας του, από τους πνευματικούς, και όχι μόνο, αγώνες του, πέθανε την 1η Ιανουαρίου του 379 σε ηλικία μόλις 49 ετών.
Τόσο έκδηλη ήταν, μάλιστα, η φιλανθρωπία του και η γενναιοδωρία του, ώστε να θεωρείται μέχρι και σήμερα...από λίγους πια δυστυχώς, ως ο φορέας των δώρων της πρωτοχρονιάς, ημέρας της εορτής του, ο γνωστός σ’ όλους μας "Άι Βασίλης", που σύμφωνα με την ελληνική παράδοση και τα κάλαντα που συνοδεύουν την αγάπη του κόσμου στο πρόσωπο του, "...έρχεται από την Καισαρεία" και όχι του κοκκινοντυμένου, περίεργου, στρουμπουλού, γεράκου με την άσπρη γενειάδα, του "Santnicolas" (που περιέργως μεταφρασμένο αυτό σημαίνει Άγιος Νικόλαος!!!), ή "Santaclaous", ή "Santa", από την Λαπωνία, όπου ζει με τα ξωτικά του, ή καλύτερα την Αμερική και την εταιρεία αναψυκτικών "Coca Cola", από όπου και ξεκίνησε την δεκαετία του '60, ένα απίστευτο παραμύθι και μια "πετυχημένη" εμπορική καμπάνια και διαφήμιση, με στόχο...τα παιδιά μας!!!Και όχι μόνο, αλλά και τον πλουτισμό και τα κέρδη των επιχειρήσεων, μια φιγούρα που ήρθε και στην Ελλάδα λίγο αργότερα, για να χρησιμοποιηθεί μέχρι τις μέρες μας διαφημίζοντας ότι μπορεί να βάλει ο νους του ανθρώπου, και εν τέλει, να αντικαταστήσει με πονηριά και δόλο παίρνοντας το όνομα ενός πραγματικού και μεγαλοπρεπούς Αγίου της Ορθοδοξίας μας, τον μαυρογένη και αδύνατο Άγιο Βασίλειο τον Μεγάλο, Αρχιεπίσκοπο Καισαρείας της Καππαδοκίας στην Μικρά Ασία.
Τέλος χαρακτηριστικό είναι και ένα θαύμα που έκανε
ο Άγιος Βασίλειος όσο ζούσε, στο οποίο και οφείλουμε εμείς οι νεοέλληνες και νεοχριστιανοί το παραδοσιακό έθιμο της κοπής της Βασιλόπιτας με το χρυσό φλουρί, κατά την ημέρα της εορτής του , ή και λίγο αργότερα, στα σπιτικά μας, στις εκκλησιές, στις επιχειρήσεις, στα Σχολεία, στους Συλλόγους, στους φορείς και στις δομές της Πολιτείας και του Κράτους μας, παντού...
γεννήθηκε το 329 στην Αριανζό, ένα χωριό κοντά στην Ναζιανζό της Καππαδοκίας. Πατέρας του ήταν ο επίσκοπος Ναζιανζού Γρηγόριος, αφού εκείνη την εποχή μπορούσαν να χειροτονηθούν και έγγαμοι επίσκοποι. Η χριστιανή μητέρα του, η Νόννα έδωσε τον καλύτερο εαυτό της για την ανατροφή του γιου της. Αφού έμαθε τα πρώτα του γράμματα στην Ναζιανζό, οι γονείς του έστειλαν τον Γρηγόριο για να σπουδάσει στην ρητορική Σχολή της Καισαρείας της Καππαδοκίας.
Βλέποντας όμως τις αδικίες του δικαστικού συστήματος μέσα στα δικαστήρια, αποφάσισε να ακολουθήσει θεολογικές σπουδές στην ακμάζουσα τότε Θεολογική σχολή της Αντιόχειας και κατόπιν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, μια άλλη σπουδαία ελληνιστική πρωτεύουσα της εποχής εκείνης.
Ο Άγιος Ιωάννης, ήδη από τον 6ο αιώνα επονομάστηκε Χρυσόστομος, γιατί από τότε που ήταν στην επίγεια ζωή το όνομά του είχε συνδεθεί με την έμφυτη ρητορική δεινότητα και ευγλωττία. Εκείνο όμως, που πρώτα και κύρια χαρακτήριζε τον Χρυσόστομο ήταν η αγάπη του προς το Θεό, η αγάπη του για τον φτωχό λαό και η αγωνιστικότητά του. Στην υπηρεσία της διπλής αυτής αγάπης έβαλε και την καταπληκτική πραγματικά ευφράδεια λόγου που τον διέκρινε.
Έτσι, δεν μιλούσε για να εντυπωσιάσει, αλλά για να ερμηνεύσει τους θησαυρούς της χριστιανικής πίστεως και μ’ αυτόν τον τρόπο να στηρίξει και να καθοδηγήσει τον λαό του Θεού στις δυσκολίες που βίωνε λόγω της φτώχειας που την γεννούσε η κοινωνική αδικία. Μάλιστα, δεν έμεινε μόνο στα λόγια. Σ’ όλη του τη ζωή δραστηριοποιήθηκε έντονα για να ανακουφίσει τους πάσχοντες αδερφούς του, αλλά και για να επέλθει η κοινωνική δικαιοσύνη στην γη, η αρμονική κοινωνική συμβίωση μεταξύ πλουσίων και φτωχών.Γι’ αυτούς η παιδεία δεν ήταν μόνο φιλοσοφία ή ρητορική ή αστρονομία ή θεολογία ή ψυχολογία, αλλά ήταν όλα αυτά μαζί, δηλαδή μόρφωση σώματος και ψυχής.

Σήμερα, όμως, όλοι εμείς, η νέα γενιά του Ελληνισμού και τα παιδιά μας, οι λεγόμενοι "νεοέλληνες", αντιλαμβανόμαστε πως το μέλλον μας δεν είναι δα και στρωμένο με ροδοπέταλα, μάλιστα νοιώθουμε αυτό να είναι αβέβαιο και πιθανόν πολύ δυσκολότερο από αυτό των παλαιοτέρων, αφού η χώρα μας, η Ελλάδα μας, η πατρίδα μας και οι εκάστοτε κυβερνώντες αυτήν, απεμπόλησαν για δεκαετίες ολόκληρες, όλες αυτές τις αξίες που μας δίδαξαν οι Ιεράρχες που σήμερα εορτάζουμε πανηγυρικά, με τα αποτελέσματα αυτής της τακτικής χρόνων, να είναι εμφανή στην σημερινή νεότητα, αυτήν του 2025, και η συμπεριφορά των παιδιών μας, η βία, η απόλυτη απαξίωση της ζωής και των ιδανικών, μέσα και έξω από τις σχολικές αίθουσες και τα Σχολεία γενικότερα, να είναι ένα καθημερινό φαινόμενο, που τώρα αναρωτιόμαστε τι κάναμε εμείς λάθος και πως θα μπορέσουμε άραγε να το σταματήσουμε.
Αλλά ακόμα και η επίσημη Εκκλησία, επαναπαυμένη στις δάφνες ενός ένδοξου βυζαντινού παρελθόντος
δεν θεώρησε σημαντικό να βιώσει το παλμό του σύγχρονου Έλληνα και να ενταχθεί στην κοινωνία, αλλά και να κατηχήσει το ποίμνιο της και ειδικά τους νέους, αφήνοντας αυτό το σημαντικό κομμάτι της διακονίας της, την κατήχηση της νεολαίας μας, σε οργανωμένες μορφές χριστιανικών αδελφοτήτων, που μαζί με την σαφώς μεγάλη προσφορά τους, έφεραν και την υπερβολή, την απομόνωση σε θεολογικές ομάδες, σε κάποιες δε των περιπτώσεων και την παραδοξότητα, οδηγώντας, αντίθετα με τις προθέσεις τους, την ελληνική οικογένεια στην απαξίωση και εν τέλει την απομάκρυνση των παιδιών της από το ενοριακό κατηχητικό σκολειό. Ό
Οφείλουμε να αντλήσουμε και να αξιοποιήσουμε δημιουργικά στο παρόν σημαντικά και χρήσιμα στοιχεία τόσο από τη ζωή και τη δράση τους, όσο και από το χαρακτήρα και το έργο τους. Θα είναι λυπηρό, αν όχι εγκληματικό, τέτοιες προσωπικότητες μεγάλου και παγκοσμίου βεληνεκούς, των οποίων τα συγγράμματα, επίκαιρα και άμεσα τότε όπως και τώρα, διδάσκονται στα καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου...εκτός ίσως από τα δικά μας !!! να τις βάλουμε στο περιθώριο. Δεν νομίζετε;
Η φιλονικία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να διαιρεθούν τα πλήθη των Χριστιανών και άλλοι ονομάζονταν «Ιωαννίτες», άλλοι «Βασιλείτες» και άλλοι «Γρηγορίτες». Στην έριδα αυτή έθεσε τέλος ο Μητροπολίτης Ευχαΐτων, Ιωάννης ο Μαυρόπους. Αυτός, κατά την διήγηση του Συναξαριστή, είδε σε οπτασία τους μέγιστους αυτούς Ιεράρχες, πρώτα καθένα χωριστά και στη συνέχεια και τους τρεις μαζί. Αυτοί του είπαν:
«Εμείς, όπως βλέπεις, είμαστε ένα κοντά στον Θεό και τίποτε δεν υπάρχει που να μας χωρίζει ή να μας κάνει να αντιδικούμε. Όμως, κάτω από τις ιδιαίτερες χρονικές συγκυρίες και περιστάσεις που βρέθηκε ο καθένας μας, κινούμενοι και καθοδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, γράψαμε σε συγγράμματα και με τον τρόπο του ο καθένας, διδασκαλίες που βοηθούν τους ανθρώπους να βρουν τον δρόμο της σωτηρίας. Επίσης, τις βαθύτερες θείες αλήθειες, στις οποίες μπορέσαμε να διεισδύσουμε με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, τις συμπεριλάβαμε σε συγγράμματα που εκδώσαμε. Και ανάμεσά μας δεν υπάρχει ούτε πρώτος, ούτε δεύτερος, αλλά, αν πεις τον ένα, συμπορεύονται δίπλα του και οι δύο άλλοι. Σήκω, λοιπόν, και δώσε εντολή στους φιλονικούντες να σταματήσουν τις έριδες και να πάψουν να χωρίζονται για εμάς. Γιατί εμείς, και στην επίγεια ζωή που ήμασταν και στην ουράνια που μεταβήκαμε, φροντίζαμε και φροντίζουμε να ειρηνεύουμε και να οδηγούμε σε ομόνοια τον κόσμο. Και όρισε μία ημέρα να εορτάζεται από κοινού η μνήμη μας και καθώς είναι χρέος σου, να ενεργήσεις να εισαχθεί η εορτή στην Εκκλησία και να συνταχθεί η ιερή ακολουθία.
Έτσι ο Επίσκοπος Ευχαΐτων Ιωάννης ανέλαβε την συμφιλίωση των διαμαχόμενων μερίδων, συνέστησε την εορτή της 30ης Ιανουαρίου και συνέγραψε και κοινή Ακολουθία, αντάξια των τριών Μεγάλων Πατέρων. Η εορτή αυτής της Συνάξεως του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου, αποτελεί το ορατό σύμβολο της ισότητας και της ενότητας των Μεγάλων Διδασκάλων, οι οποίοι δίδαξαν με τον άγιο βίο τους το Ευαγγέλιο του Χριστού. Είναι εκείνοι, οι οποίοι εξ’ αιτίας της ταπεινώσεώς τους μπροστά στην αλήθεια, έχουν λάβει το χάρισμα να εκφράζουν την καθολική συνείδηση της Εκκλησίας και ότι διδάσκουν δεν είναι απλώς δική τους σκέψη ή προσωπική τους πεποίθηση, αλλά είναι επιπλέον η ίδια η μαρτυρία της Εκκλησίας, γιατί μιλούν από το βάθος της καθολικής της πληρότητας.
Περί τις αρχές του 14ου αιώνα μ.Χ. ανεγέρθη Ιερός Ναός των Τριών Ιεραρχών κοντά στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης, δίπλα σχεδόν στη μονή της Παναχράντου.
των Τριών Ιεραρχών









.jpg)















Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου