Ὕμνος ἅπας ἡττᾶται
τῷ πλήθει τῶν πολλῶν οἰκτιρμῶν σου.

Σε αυτήν την Στάση του Ακαθίστου Ύμνου ακούγονται οι έξι και τελευταίοι Οίκοι του ποιήματος αυτού. Σε όλους αυτούς, αν προσέξουμε, θα δούμε πως υμνείτε η Μητέρα του Θεού και είναι έκδηλο και οφθαλμοφανές πως οι παρομοιώσεις αλλά και τα καλολογικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται από τον ποιητή, οι οποίοι και εξάρουν την αγιότητα της και την δύναμη της μεσιτείας της προς τον Υιό της, γίνονται όλο και περισσότερες, όλο και πιο δυνατές.
"Ύμνος ἅπας ἡττᾶται
τῷ πλήθει τῶν πολλῶν οἰκτιρμῶν σου."


Τί ἔκανε γιά εμᾶς ἡ Παναγία; Τά πάντα!!! Ἔφερε τόν Θεό στήν γῆ. Ὁδήγησε τούς ἀνθρώπους στόν οὐρανό. Ἔφερε σ᾿ ἐμᾶς τό μέγα ἔλεος, δηλαδή τόν Χριστό. Ἔφερε τόν σωτήρα τοῦ κόσμου. Ἄνοιξε τόν παράδεισο. Μεσιτεύει καί πρεσβεύει μέρα-νύχτα γιά μᾶς. Ἄν θά σωθοῦμε, θά σωθοῦμε ἐξ αἰτίας της. Εἶναι λοιπόν τόσο μεγάλες καί τόσο πολλές οἱ εὐεργεσίες της πρός τήν ἀνθρωπότητα, ὥστε ὅ,τι καί ἄν κάνουμε, δέν εἶναι ἀντάξιό της, ἄξιο ὅσων ἐκείνη ἔκανε. Ποτέ δέν θά μπορέσουμε ἐπάξια νά τήν ὑμνήσουμε, ἔστω καί ἄν ἀκόμη ἔχουμε στόμα ἀγγελικό.
Αὐτό πάλι δέν σημαίνει, ὅτι ἐμεῖς δέν θά κάνουμε τήν προσπάθειά μας νά ὑμνοῦμε καί νά τιμοῦμε τήν Κεχαριτωμένη, τήν εὐλογημένη ἐν γυναιξί. Καί μάλιστα, ἀφοῦ δέν μποροῦμε μέ λόγια, ἀφοῦ ἀδυνατοῦμε μέ τούς ὕμνους, ἄς προσπαθήσουμε μέ τήν ζωή μας, μέ τά ἔργα καί τίς πράξεις μας. Λέει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος:
"Τιμή ἁγίου, μίμησις ἁγίου", συμπληρώνει και ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός:
"νά τιμῶμεν τήν Δέσποινά μας Θεοτόκο μέ νηστεῖες, προσευχή καί καλά ἔργα."
Θέλουμε να τιμήσουμε την Παναγία ή έναν ἅγιο σωστά, ας μιμηθούμε τήν ζωή τους.
"Τιμή ἁγίου, μίμησις ἁγίου", συμπληρώνει και ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός:
"νά τιμῶμεν τήν Δέσποινά μας Θεοτόκο μέ νηστεῖες, προσευχή καί καλά ἔργα."
Θέλουμε να τιμήσουμε την Παναγία ή έναν ἅγιο σωστά, ας μιμηθούμε τήν ζωή τους.
Στό πρωτευαγγέλιο τοῦ Ἰακώβου του Αδελφοθέου, ένα Ευαγγέλιο που η Εκκλησία δεν το περιέλαβε στην λατρεία της όμως δεν παύουμε από αυτό να αντλούμε πάμπολλες πληροφορίες για την άγνωστη ζωή της Παναγίας σε μικρή ηλικία αλλά και των γονιών της, του Ιωακείμ και της Άννας, των δικών μας Αγίων, τις αρχικές δοκιμασίες με την ατεκνία τους και την πλήρη αποκατάστασή τους από τον Θεό με το Θείο Δώρο της Γεννήσεως της Θεοτόκου και της γεφύρωσης του ουρανού με την γη, διαβάζουμε λοιπόν,
ὅτι ἡ Παναγία νήστευε, προσευχόταν, ἔκαμνε ἀγρυπνίες, γονυκλισίες καί ἐλεημοσύνες καί ὄχι μόνο αὐτά.

(...που μάλιστα φέτος θα τελέσουμε στην Αγρυπνία μας, ψάλλοντας τον την Τετάρτη της 17ης προς Πέμπτη του Μεγάλου Κανόνος, της 18ης Απριλίου 2024, από τις 8.30 μ.μ. έως τις 12.30 π.μ. τελώντας παράλληλα και την Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία)
...λέει, ὅτι στό ὄρος τῶν ἐλεῶν πήγαινε ἡ Παναγία καθημερινῶς καί προσευχόταν. Στόν τόπο ἐκεῖνο ὅπου προσευχόταν καί ἔκαμνε τίς μετάνοιές της οἱ πλάκες βαθούλωσαν. "Ἔφαγε" τίς λίθινες πλάκες, τίς "έτριψε" μέ τά γόνατά και τις "ἔλιωσε" με την ζεστή και δυνατή προσευχή της.
Ἡ Παρθένος ἦταν πεντακάθαρη καί στό σῶμα καί στήν ψυχή ἀπό κάθε τί πού μολύνει τήν σάρκα καί τό πνεῦμα. Ἔτσι κι᾿ ἐμεῖς, ἄν θέλουμε νά τιμήσουμε τήν ἀειπάρθενο, θά πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε σοβαρά, γιά νά μήν μολύνουμε τό σῶμα καί τήν ψυχή μας μέ ἁμαρτωλές ἡδονές, τό στόμα μας μέ λόγια ρυπαρά, τήν διάνοιά μας μέ ρυπαρούς λογισμούς, τά μάτια μας μέ πονηρά θεάματα και γιαυτόν τον λόγο πιστεύω πως η Εκκλησία μας έβαλε τους Χαιρετισμούς της Θεοτόκου μέσα στην Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.
Ἔ
λεγε πάλι ὁ ἅγιος Ἀνδρέας Κρήτης, ὅτι στό Ναό τοῦ Σολομῶντος εἶχαν βάλει δίχτυα στίς πόρτες καί στά παράθυρα, γιά νά μήν μπαίνουν μέσα στό Ναό τά διάφορα ἔντομα. Ἔτσι κι᾿ ἐμεῖς πρέπει νά προσέχουμε και να κοντρολάρουμε τίς αἰσθήσεις μας, γιατί ἀπό αὐτές μπαίνουν μέσα μας οἱ διάφοροι πειρασμοί. Οἱ αἰσθήσεις μας γίνονται οἱ δίοδοι, οἱ πόρτες διά τῶν ὁποίων μπαίνει μέσα μας ἡ ἁμαρτία καί μολύνει τήν καρδιά μας.

Βέβαια οι πειρασμοί είναι δυνατοί, είναι ελκυστικοί, είναι όμορφοι και σαγηνευτικοί, και που να αντέξει η άμυνα μας όλον αυτόν τον πόλεμο. Όμως δεν ήμαστε απροστάτευτοι. Είμαστε πλέον στα μέσα της Σαρακοστής και η Εκκλησία μας προτάσσει "όπλα" βαριά και αποτελεσματικά για να αντιμετωπίσουμε τις επιθέσεις του διαβόλου.

(...όπως και αυτό το Ιερατικό Ευχέλαιο που τελέσαμε εδώ στον Ιερό Ναό μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, την Δευτέρα που μας πέρασε, της 8ης Μαρτίου του 2024, στις 6.00 μ.μ. οπότε και οι ιερείς μας μνημόνευσαν όλα τα ονόματα που μας φέρατε..."είς ίασιν ψυχής τε και σώματος")
...την Εξομολόγηση, τις σαρακοστιανές Ακολουθίες της, τις Προηγιασμένες Θείες Λειτουργίες, τα Μεγάλα Απόδειπνα καθημερινά, τους κυριακάτικους Κατανυκτικούς Εσπερινούς, τον Μεγάλο Κανόνα, την μεγάλη Θεομητορική εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου...
(...που την Δευτέρα 25η Μαρτίου του 2024, εορτάσαμε και πανηγυρίσαμε στην αρχή της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής φέτος, μαζί με την μεγάλη Εθνική εορτή της παλιγγενεσίας του Έθνους μας κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821, που πριν λίγα χρόνια εορτάσαμε και τα 200 χρόνια από την έναρξη της μεγάλης αυτής εξέγερσης ενάντια στον Τούρκο κατακτητή και την απελευθέρωση της Ελλάδος (1821-2021) αλλά και προπέρυσι, το 2022, ήταν μια χρονιά που θυμηθήκαμε, με κάθε δυνατό τρόπο, τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή του 1922,
βιώνοντας οι συμπατριώτες μας την προσφυγιά, την φτώχια, τον ξεριζωμό, εγκαταλείποντας τις πατρογονικές εστίες τους και ερχόμενοι στην Μητροπολιτική Ελλάδα, όχι πάντα κάτω από τις καλύτερες συνθήκες, (1922-2022) αυτές οι δυο επέτειοι ενώνουν τον Έλληνα και τον κάνουν ανίκητο και "ζωντανό" ανά τους αιώνες)
...και για το τέλος, αλλά και το κυριότερο όλων, μας προτάσσει το γλυκό πρόσωπο της Παναγίας, της ίδιας της Μητέρας του Χριστού μας, με την όμορφη και λαοφιλή Ακολουθία των Χαιρετισμών της Θεοτόκου, δηλαδή το σύνολο του Ακαθίστου ύμνου.


Καλή δύναμη στους αγώνες σας!!!
(οι περισσότερες φωτογραφίες που στολίζουν το σημερινό άρθρο της ιστοσελίδας μας, είναι από την φιλόξενη κατακόμβη μας. Αυτή που μας φιλοξένησε επί μια δεκαετία. Για να μην λησμονούμε ποτέ από που ξεκινήσαμε και που..."καταλήξαμε"!!!)
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου