Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ "Ο ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ"...

...ήρθε η Αγία Άννα στο καράβι μας!!!
      Το Σάββατο 13 Ιουλίου 2019, πολύ νωρίς το πρωϊ, ξεκινήσαμε με δυο λεωφορεία από την αυλή της εκκλησιάς μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, για ένα ακόμα προσκύνημα, μια ευλογημένη εξόρμηση με τελικό προορισμό, την Αγία Άννα μας στην Ιερά Σκήτη της στο Άγιον Όρος.
      Στις 7.00 το πρωί, εκατό περίπου άτομα, ενορίτες και προσκυνητές από όλη την Θεσσαλονίκη, και όχι μόνο, αναχωρήσαμε με τα λεωφορεία μας, με οδηγό μας τον κο Αχιλλέα και τον κο Μιχάλη, από το ταξιδιώτικό πρακτορείο του κου Παναγιώτη Ψωμιάδη, με τον οποίο έχουμε άψογη συνεργασία χρόνια τώρα, αλλά και τους ιερείς μας, Χρυσόστομοι και οι δυο, Τελίδης και Κοτσίδης, ως συνοδούς στα δυο γρούπ από πενήντα άτομα το καθένα που δημιουργήθηκαν, και σε δυο περίπου ώρες είχαμε φθάσει χωρίς καλά-καλά να το καταλάβουμε στην Ουρανούπολη. Επειδή το καράβι μας έφευγε στις 11.00 είχαμε αρκετό ελεύθευρο χρόνο για καφέ και πρωινό στην Ουρανούπολη, και όταν ήρθε η ώρα, σαλπάραμε με κατεύθυνση την μύτη της Χερσονήσου του Άθω, όπου και θα συναντιόμασταν με τους πατέρες από το Κυριακό της Σκήτης της
Αγίας Άννας, οι οποίοι θα μας έφερναν για να προσκυνήσουμε "Το Αριστερό Πόδι της Αγίας Άννας" το μεγαλύτερο από τα θησαυρίσματα του Αγίου Όρους και το καμάρι και η ευλογία των καλογέρων της Ιεράς Σκήτης της, αλλά και ευλογία για τα ζευγάρια μας που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και που ήρθαν μαζί μας για να την προσκυνήσουν και να ζητήσουν από αυτήν και τον ομόζυγο της Ιωακείμ, την μεσολάβηση τους, μαζί με τις πρεσβείες της μονάκριβης κόρης τους, της Παναγίας μας, στον Εγγονό τους Χριστό, για να τους χαρίσει το Θείο δώρο της τεκνογονίας.
       Στο καράβι μας επιβιβάστηκε και ο φίλος μας πια, π. Δημήτριος Καββαδίας, Αρχιμανδρίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Λαγκαδά, ο οποίος μας περίμενε στην Ουρανούπολη, αλλά και άλλοι φίλοι μας που ήρθαν με τα αυτοκίνητα τους για να μας ακολουθήσουν στον "Περίπλου του Αγίου Όρους" που είχε οργανώσει για όλους εμάς ο π. Χρυσόστομος Τελίδης με κάθε λεπτομέρεια από την αρχή μέχρι το τέλος.
       Στην διαδρομή βλέπαμε από θαλάσσης, στα 500 μέτρα που είναι το κοντινότερο επιτρεπτό όριο για να προσεγγίσουμε,
τα Μοναστήρια που είναι ορατά από την δυτική πλευρά της Χερσονήσου του Άθω, το Δοχειάρι, το ρωσικό, την Μονή Ξενοφώντος και άλλα για να φθάσουμε στην Δάφνη, το εμπορικό λιμάνι του Αγίου Όρους και από εκεί να ανοιχθούμε μεσοπέλαγα για να αντικρίσουμε την Σιμονόπετρα, την Ιερά Μονή Γρηγορίου, την Μονή Διονυσίου και Αγίου Παύλου, χαμηλώνοντας ταχύτητα στην Νέα Σκήτη για να περιμένουμε το μικρό καΐκι  με τον πατέρα Ταράσιο από το Κυριακό της Αγίας Άννας, ο οποίος θα μας έφερνε στο καράβι μας, το "Calypso" το Πόδι της Αγίας Άννας για να τελέσουμε τον Αγιασμό και να πάρουμε την ευλογία της "Γιαγιάς", όπως τόσο χαριτωμένα αποκαλούν οι Αγιορείτες μοναχοί, και δη οι Αγιαννανίτες, την μητέρα της Παναγίας μας, την Αγία Άννα.
       Κατά την ώρα του Αγιασμού το καραβάκι μας έφθασε και μέχρι τα Καρούλια, που είναι η επόμενη στάση μετά τον αρσανά της Αγίας Άννας, ουσιαστικά την περιοχή η οποία ονομάζεται για ευνόητους λόγους και "Έρημος", αφού για να ανέβεις στα Κελλιά της πρέπει σχεδόν να σκαρφαλώσεις, μέχρι τα Καυσοκαλύβια, ενώ η ονομασία Καρούλια  υποδηλώνει τον τρόπο που κάποτε μετέφεραν τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης μέχρι τις κορυφές όπου βρίσκονται τα Κελλιά, οι Θωμάδες, οι Δανιηλαίοι, οι Γερασιμαίοι και άλλες μικρές Αδελφότητες που εγκαταβιώνουν στην
"Έρημο" του Αγίου Όρους. Οι πατέρες από την Σκήτη της Αγίας Άννας, κατά την ώρα που εμείς προσκυνούσαμε το Ιερό Λείψανο της, και οι δικοί μας ιερείς ράντιζαν με τον Αγιασμό της όλους τους παρευρισκομένους, άνοιξαν τα εργόχειρα των Κελλιών της Σκήτης για να πάρουμε ευλογίες για εμάς και τους οικείους μας στον "κόσμο" όπως αναφέρεται από τους μοναχούς η εκτός των ορίων του Αγίου Όρους περιοχή, ενώ αμέσως μετά ο π. Χρυσόστομος αποχαιρέτησε τον π. Ταράσιο, στέλνοντας τις μετάνοιες του στον Δικαίο της Ιεράς Σκήτης για φέτος, τον Γέροντα Μακάριο, αφού όμως πρώτα πήραμε όλοι την ευχή του, ο οποίος και αποβιβάστηκε από το καράβι μας με τον άλλο μοναχό που τον συνόδευε, παίρνοντάς μαζί τους την Αγία Άννα, που όμως πρότερα μας χάρισε απλόχερα την ευλογία και την παρουσία της, για όσο διάστημα ήταν μαζί μας.
      Η επιστροφή ήταν συντομότερη αφού ανοιχτήκαμε μέσα στην θάλασσα και με  τέρμα τις μηχανές καταφθάσαμε στο λιμάνι της Ουρανούπολης περίπου στις 3.30 το μεσημέρι, όπου και θα τρώγαμε μεσημεριανό, όπως είχε κανονίσει για τα πάντα ο π. Χρυσόστομος από πριν, και θα είχαμε ελεύθερο χρόνο για βόλτα στα μαγαζιά ή και μπάνιο στην θάλασσα για όσους το επιθυμούσαν, μέχρι τις 5.30, οπότε και θα παίρναμε τον δρόμο της επιστροφής με τελευταία στάση μας για καφέ και ξεκούραση, τον Σταυρό.
       Καθ' όλην την διάρκεια, και όταν πηγαίναμε αλλά και όταν γυρνούσαμε και στα δυο λεωφορεία οι πατέρες συνοδοί μας μίλησαν για το Άγιο Όρος και ότι άλλο θα έπρεπε να γνωρίζουμε, για το αυτοδιοίκητο του, την ιστορία του, τους θησαυρούς και τόσα άλλα, ενώ όταν πηγαίναμε η κα Δόμνα στο ένα λεωφορείο και η κα Σωτηρία στο άλλο, μοίρασαν τους λαχνούς της λαχειοφόρου αγοράς που πάντα κάνουμε στα ταξίδια μας, με τους συμμετέχοντες στην εκδρομή μας να μας βοηθούν με αυτόν τον όμορφο τρόπο στην αποπεράτωση του Ναού μας, και με έπαθλο της κλήρωσης,
δυο βιβλία του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, τον οποίον πριν από λίγες μέρες τον τιμήσαμε με Αγρυπνία στην εορτή του, αλλά και δυο πανέμορφα κεντήματα από την έκθεση εργοχείρων που έχουμε στον Ναό μας. Νικητές της κλήρωσης που έγινε στον γυρισμό για την Θεσσαλονίκη ήταν ο κος Στέφανος Μπουγιούκογλου, αλλά και ο μικρός Δημητράκης μας, ενώ κερδισμένοι νιώθαμε όλοι όσοι συμμετείχαμε σε αυτό το προσκύνημα και την συνάντηση μας με την Αγία Άννα, που μας συντρόφευε στο μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού μας αυτού.
        Εμείς για όλους εσάς, τους αναγνώστες και φίλους της ιστοσελίδας της Ενορίας μας, που έλαβε μέρος το Σάββατο που μας πέρασε σε αυτό το ευλογημένο προσκύνημα, σας φέραμε τις ευλογίες που λάβαμε από τους πατέρες της Ιεράς Σκήτης της Αγίας 'Αννας, σας φέραμε Αγιασμό που τελέσαμε πάνω στο θαυματουργό Πόδι της μέσα στο καράβι μας, τον οποίο και μπορείτε να τον προμηθευτείτε από την φιάλη του Αγιασμού της κατακόμβης της εκκλησιάς μας, αλλά και πολλές φωτογραφίες που τράβηξε ο επίσημος φωτογράφος της εκδρομής μας, ο κος Παναγιώτης Σπάρταλης, κατηχητής της "Ιθάκης" μας, αλλά και συντάκτης, μαζί με τον π. Χρυσόστομο, των περισσοτέρων αναρτήσεων και άρθρων μας.
        Ευχόμαστε από καρδιάς καλό και ευλογημένο καλοκαίρι σε όλους, να ξέρετε ότι χάσατε όσοι δεν ήρθατε μαζί μας στον "Περίπλου του Αγίου Όρους", δεν πειράζει του χρόνου θα το ξανακάνουμε, πρώτα ο Θεός, αλλά ευχόμαστε και Καλή Πανήγυρη, αφού σε λίγες ημέρες, την Τετάρτη 24 και την Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019, θα τελέσουμε στην Ενορία μας την Μικρή Πανήγυρη για την εορτή της Κοιμήσεως της Αγίας Άννας. Σας θυμίζουμε κλείνοντας, και την Μεγάλη Πανήγυρη μας που πλησιάζει, για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων, στις 6, 7, 8 & 9 Σεπτεμβρίου 2019, και φυσικά να σας υπενθυμίσουμε και τα Θυρανοίξια του επάνω περίλαμπρου Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, στην Δυτική Θεσσαλονίκη, την πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας, "Θυρανοίξια" που θα τελεστούν...δόξη και τιμή...το Σαββατοκύριακο της 12ης και 13ης, Οκτωβρίου 2019, όπου είσαστε όλοι προσκεκλημένοι στην "χαρά της χαράς" και της γιορτής μας.
Καλό καλοκαίρι...Καλές Πανηγύρεις και...