ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΠΑΤΟΡΕΣ, Ο ΙΩΑΚΕΙΜ & Η ΑΝΝΑ.

 
Οι προστάτες
των άτεκνων ζευγαριών  
     Ας γνωρίσουμε τους Αγίους Θεοπάτορες, τον Ιωακείμ και την Άννα από την αρχή και μέσα από την ιστοσελίδα του Ιερού Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, εδώ στην δυτική Θεσσαλονίκη, τον μοναδικό ενοριακό ναό σε όλον τον κόσμο, μια εκκλησιά που τώρα χτίζεται με την βοήθεια του Θεού και των Αγίων μας, μα και με την αγάπη όλων σας, και που είναι αφιερωμένος στους δύο αυτούς σπουδαίους Θεοπροπάτορες Αγίους μας.
         Μιά μικρή και όμορφη εκκλησιά που θα είναι το αποκούμπι μας από την ανθρώπινη σκληροκαρδία, αλλά θα είναι και ένα καταφύγιο των νέων ζευγαριών που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και προστρέχουν προσευχητικά στην χάρη τους για να πρεσβεύσουν μαζί με την Παναγία Κόρη τους στον Εγγονό τους Χριστό, για να τους λύσει τα δεσμά της ατεκνίας και να τους χαρίσει το πολυπόθητο Θείο Δώρο της παιδοποιΐας, να τους χαρίσει ένα παιδί, όπως ακριβώς έκανε και ο Θεός στους ίδιους και τους χάρισε την Παναγία και Θεοτόκο Μαρία.
Ας δούμε μαζί αγαπητοί αναγνώστες μας, μέσα από αυτό το καλοκαιρινό άρθρο της ιστοσελίδας μας, που αναρτούμε λίγο πριν την Μεγάλη Πανήγυρη μας, της 9ης Σεπτεμβρίου 2015 για την εορτή της Συνάξεως των Αγίων Θεοπατόρων, την ζωή τους και ας παραδειγματιστούμε από την υπομονή και την τεράστια πίστη τους στον Θεό. Εξάλλου, από που αλλού θα μπορούσαμε να αντλήσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτό το ευλογημένο ζευγάρι, για το πιο ενάρετο ζευγάρι της εποχής εκείνης, το επιλεγμένο από τον Θεό ζευγάρι για να κυοφορήσει την Μητέρα του Υιού Του και εν τέλει την Σωτηρία του κόσμου, αν όχι από την ίδια την πηγή των πληροφοριών, από την Ενορία μας και την εκκλησία τους, που τους έχει για προστάτες της, αυτούς τους Αγίους και Δικαίους, όπως τους ονομάζει η Εκκλησία μας, του Θεοπροπάτορος  Ιωακείμ  και της Θεοπρομήτορος Άννας. 
Η ατεκνία των Αγίων Θεοπατόρων
Η Θαυματουργή Εικόνα
που βρίσκεται στο Κυριακό της Σκήτης 
της Αγίας Άννας, στο Άγιον Όρος.
          Στη ζηλευτή θεοσεβή συζυγική ζωή των Αγίων Θεοπατόρων, του Ιωακείμ και της Άννας, υπήρχε και ένα μελαγχολικό σύννεφο. Υπήρχε μια πίκρα διότι η Αγία Άννα ήταν στείρα. Ο Θεός, τους είχε δώσει στην ενάρετη ζωή τους, για δοκιμασία, την στέρηση της πατρότητας και της μητρότητας. 
          Μοιράζει ο Θεός τα χαρίσματά Του. Και στον καθένα μαζί με τα προσόντα που τον προικίζει, του δίνει και κάποιο μειονέκτημα, ίσως ένα ψεγάδι για να τον συγκρατεί. Έτσι λοιπόν και η ενάρετη Άννα και ο Δίκαιος Ιωακείμ έχουν έντονη την θλίψη τους, γιατί δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα παιδί.
           Τον καιρό εκείνο, αλλά και στις μέρες μας καμιά φορά, στην σημερινή πολιτισμένη κατά τα άλλα κοινωνία του 21ου αιώνα, η ατεκνία είχε φοβερές κοινωνικές συνέπειες και προεκτάσεις. Τότε το άτεκνο ζευγάρι, ο άτεκνος άνδρας μα περισσότερο η άτεκνη γυναίκα, εθεωρείτο από το σύνολο της κοινωνίας αμαρτωλό και έτσι ήταν πάντοτε περιφρονημένο και ντροπιασμένο από τον Θεό όπως αυτοί νόμιζαν, τελικά όμως  από τους ίδιους τους ανθρώπους. Κανένας δεν έτρωγε ψωμί μ’ αυτόν που δεν είχε παιδί. Όταν πήγαινε στην Εκκλησία καθόταν τελευταίος και αν έκανε θυσία ή έδινε προσφορά στον ναό, συνηθιζόταν να την δίνει τελευταίος στον Ιερέα. 
Η Αγ. Άννα & η τρίχρονη Παναγία Κόρη της.
Έργο της Αδελφότητος των Αναναίων, 
στην Ι.Κ Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού 
στην Σκήτη της Αγίας Άννας 
στο Άγιον Όρος.
      Έτσι και το θεάρεστο ζευγάρι μας, παρά το γεγονός ότι ήταν από ευγενή και πλούσια οικογένεια, είχε την κατακραυγή του κόσμου που δεν συναναστρέφονταν μαζί τους επειδή τους θεωρούσαν μιάσματα, ανθρώπους αμαρτωλούς και τιμωρημένους από τον Θεό με ποινή την ατεκνία τους. 
(Ήταν σκληρός λαός ο Ισραηλητικός και τότε αλλά και σήμερα, ήθελαν την εβραϊκή φυλή πάντα να ξεχωρίζει, να πρωτεύει να επεκτείνεται και να πληθαίνει, εγωϊστικά ήθελε την κυριαρχία και την εξουσία στους γύρω λαούς, τους γειτονικούς, επιζητούσε τότε μα ακόμα και τώρα έναν επίγειο ηγέτη που θα τους οδηγήσει στην κυριαρχία του κόσμου όπως τους το έταξε ο Θεός, μη μπορώντας όμως από την αναλγησία τους να καταλάβουν για ποιόν κόσμο τους προόριζε και έτσι όταν τους έστειλε τον ίδιο τον Υιό του για να τους κάνει ηγέτες της επουράνιας παντοκρατορίας Του, αυτοί απογοητευμένοι από την διδασκαλία Του, τον έβγαλαν από την ιστορία τους και από την ζωή τους, τον ξερίζωσαν από την καρδιά τους, τον θανάτωσαν με τον χειρότερο τρόπο, τον σταύρωσαν και τώρα ακόμα περιμένουν τον Μεσσία τους που θα τους κάνει κυρίαρχους του επίγειου κόσμου, μια κυριαρχία που αιώνες τώρα την ονειρεύονται και την επιζητούν, γιαυτό και θεωρώ πως είναι ένας λαός  του οποίου οι ηγέτες του, πιθανότατα στο μέλλον μπορεί να δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα στην ανθρωπότητα με την επικίνδυνη πολιτική, αλλά και τον έντονο επεκτατισμό τους)
      Πως θα μπορούσαν όμως να φανταστούν όλοι αυτοί οι σκληρόκαρδοι άνθρωποι που τους λοιδορούσαν για την ατεκνία τους, πως θα μπορούσαν να φανταστούν την συνέχεια και το τελικό σχέδιο του Θεού γιαυτό το κατά τα άλλα περιθωριακό ζευγάρι της εποχής εκείνης; Πως θα ήταν δυνατόν να αντιληφθούν πως η συνεχής προσευχή και η πίστη του Ιωακείμ και της Άννας θα τους έκαναν σκεύος εκλογής για την Σωτηρία του κόσμου, μέρος σημαντικό και της Παλαιάς, μα τώρα πια και της Καινής Διαθήκης, αφού θα έφερναν στον κόσμο την αρχή των πάντων, την Θεοτόκο σε δεκαπέντε περίπου χρόνια από την στιγμή της Γέννησης της, την ακτινοβόλο και Παρθένο Μαρία, την Αγία Μητέρα του Χριστού και ιδρυτή της Εκκλησίας μας; 
Η προσευχή των Αγίων Θεοπατόρων
       Η προσευχή των Θεοπατόρων,
          της Αγίας Άννας & του Αγίου Ιωακείμ.
      Ζητάει η Αγία Άννα στην προσευχή της, να επιβλέψει ο Θεός στην ταπείνωση της και να της δώσει παιδί. Ένα παιδί ζητάει από το Θεό. ένα παιδί Θείο Δώρο, που θα απάλλασσε και αυτήν αλλά και τον σύζυγο της Ιωακείμ από την ντροπή της ατεκνίας τους και από τον σπίλο της αμαρτίας. 
Και αυτό το παιδί-δώρο δεν το θέλει για δικό της. Υπόσχεται και λέγει στον Δωρητή Θεό:
«Θά τό ἀφιερώσω Κύριε σέ Σένα».
      Ας δούμε όμως με τί λόγια προσεύχεται, πως απευθύνει η Αγία Άννα την παράκληση της στο Θεό:
«Κύριε Παντοκράτορα, καί Μεγαλοδύναμε, πού μόνο μέ τό λόγο ἔκανες τόν οὐρανό καί τή γῆ καί ὅσα φαίνονται καί εἶναι γύρω μας, πού λύτρωσες, τούς πατέρες μας ἀπό τά χέρια τοῦ Φαραώ, πού μέ τό πρόσταγμά Σου σχίσθηκε ἡ θάλασσα καί πέσανε μέσα οἱ Αἰγύπτιοι. Ἐσύ Θεέ, πού τούς ἔτρεφες σαράντα χρόνια στήν ἔρημο. Ἐσύ, πού εὐλόγησες τή Σάρρα,τή γυναίκα τοῦ Ἀβραάμ καί γέννησε τόν Ἰσαάκ στά γεράματά της. Ἐσύ πού χαρίτωσες ἐκείνη τήν Ἄννα τήν ὁμοία μου καί γέννησε τόν Σαμουήλ τόν προφήτη. Ἐσύ δῶσε καί σέ μένα τήν ταπεινή Σου δούλη παιδί, καί μή μέ ἀφήσης νά εἶμαι ντροπιασμένη καί ταπεινωμένη ἀπό ὅλο μου τό γένος. Κύριε, ὁ Θεός μου, τάχα καί σάν ἕνα ἀπό τά θηρία δέν εἶμαι καί ἐγώ; Διατί μέ ὠργίστηκες τόσο καί εἶμαι στείρα; Ἐσύ, πού εὐλόγησες τά ποιήματά σου καί εἶπες: Αὐξάνεσθε καί πληθύνεσθε, δῶσε καί σέ μένα σπέρμα καί καρπό κοιλίας, καί ἄν γεννήσω εἴτε ἀρσενικό εἴτε θηλυκό, νά Σού τό χαρίσω μέ ὅλη μου τή χαρά καί νά τό φέρω στό Ναό Σου νά τό ἀφιερώσω».
     Ο Άγιος Ιωακείμ, με ανάλογες προσευχές μα διαφορετικά λόγια, έκλαιγε και αυτός όπως και η γυναίκα του και παρακαλούσε το Θεό, να τους κάνει άξιους της γενναιοδωρίας Του και να τους χαρίσει το Θείο Δώρο της παιδοποιίας.
Ο Θεός απαντάει στις προσευχές 
του Ιωακείμ και της Άννας.
Η Σύλληψις της Θεοτόκου
 από την Αγία Άννα.
       Ο Θεός που αγαπάει τα πλάσματά Του, είδε τα δάκρυα και τους αναστεναγμούς τους, απάντησε στις θερμές προσευχές τους. Και πως έγινε τούτο; Έστειλε τον Αρχάγγελο Γαβριήλ στον Ιωακείμ που ήταν στο βουνό και του λέγει:
«Χαῖρε Ἰωακείμ, καί εὐφραίνου, ἐγώ εἶμαι Ἀρχάγγελος Κυρίου καί ἦλθα νά σού πῶ, ὅτι πρόκειται νά γεννήσεις μία θυγατέρα, πού θά γεννήσει ἀπό τήν παρθενία τῆς τόν Βασιλιά τοῦ κόσμου καί Θεό. Ἄφησε λοιπόν τήν πολλή σου λύπη καί πικρία τῆς ψυχῆς σου καί πήγαινε στό σπίτι σου χαρούμενος. Φτάνουν οἱ τόσο πολλοί κόποι καί ἀναστεναγμοί. Ἄκουσε ό Θεός τή δέησή σου. Μόνο πήγαινε, πιστεύοντας στούς λόγους μου καί δόξαζε τό Θεό.»
       Αυτά είπε ο Αρχάγγελος στον Ιωακείμ και έφυγε αμέσως και πήγε στην Άννα και της είπε τα εξής:
«Ἄννα, Ἄννα, ἐπήκουσε Κύριος της δεήσεώς σου καί συλλήψει καί γεννήσεις, καί λαληθήσεται τό σπέρμα σου ἐν ὅλη τή οἰκουμένη». Καί εἶπεν Ἄννα, «ζῆ Κύριος ὁ Θεός μου, ἐάν γεννήσω εἴτε ἄρρεν, εἴτε θῆλυ, προσάξω αὐτό δῶρον Κυρίω τῷ Θεῶ μου καί ἔσται λειτουργῶν αὐτῶ πάσας τάς ἡμέρας τῆς ζωῆς αὐτοῦ».
Η Γέννησις της Θεοτόκου
από την Αγία Άννα
.
       Ο Ιωακείμ σαν άκουσε τα λόγια και τα μηνύματα του αρχαγγέλου Γαβριήλ, πήγε χαρούμενος στο σπίτι του. Εκεί βρήκε τη γυναίκα του την Άννα που ήταν και αυτή χαρούμενη από τα λόγια του Αρχαγγέλου. 
       Εκείνη λοιπόν τη νύχτα, της 9ης Δεκεμβρίου συνέλαβε η Αγία Άννα τη Δέσποινα Θεοτόκο από τη σπορά του Ιωακείμ, γιατί μόνο ο Χριστός ασπόρως εκυήθη, γεννήθηκε χωρίς σπορά ανδρός.     
       Επηκολούθησαν ευτυχείς ημέρες απερίγραπτης χαράς για τους ευσεβείς και Δικαίους Ιωακείμ και Άννα. Συνεχίσθηκαν οι προσευχές τους, προσευχές ευχαριστίας πια με δάκρυα χαράς και ευγνωμοσύνης στο Θεό, και δεν ξεχάστηκαν μέσα στην πελώρια χαρά τους, δεν χάθηκαν μέσα στην ευτυχία της μητρότητας και της πατρότητας, δεν τους συνεπήρε ο ενθουσιασμός τους, μα εξακολούθησαν και μάλιστα με μεγαλύτερο σθένος να ευγνωμονούν τον Θεό για όλα τα αγαθά που τους χάρισε. Ποιος αλήθεια μπορεί να περιγράψει τη ευτυχία τους εκείνη, που επακολούθησε;

     Έπειτα όταν πέρασε ο προβλεπόμενος χρόνος, η χαρά τους έγινε πιο χειροπιαστή. Η ευσεβής Άννα σε ηλικία "προβεβηκυΐα", προχωρημένη δηλαδή, γέννησε μετά από 9 μήνες, την 8η Σεπταμβρίου, ένα χαριτωμένο και όμορφο κοριτσάκι. Τότε η Αγία Άννα ήταν περίπου 70 ετών, ενώ ο ομόζυγος της Ιωακείμ ήταν περίπου 80 ετών, ηλικίες που καθιστούσαν αδύνατη την τεκνοποίηση, όμως δυνατό το θαύμα της αδιάλειπτης προσευχής τους.
Σύλληψις Αγίας Άννης.
9η Δεκεμβρίου.
    Διαβάζοντας λοιπόν όλα αυτά που διαδραματίστηκαν στην ζωή των Αγίων Θεοπατόρων καταλαβαίνουμε γιατί η Αγία μας του Χριστού Ορθόδοξος, Ανατολική, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, καθιέρωσε βάσει της Παραδόσεως της, τον Ιωακείμ και την Άννα, τους γονείς της Παναγίας μας και προγόνους τους Χριστού μας, ως τους κατ΄εξοχήν προστάτες των άτεκνων ζευγαριών, τους βοηθούς και συμπαραστάτες στα νεαρά εκείνα ζευγάρια που δυσκολεύονται να τεκνοποιήσουν και προσφεύγουν προσευχητικά στην χάρη τους, πιστεύοντας ακράδαντα πως η μεγάλη παρρησία που έχουν η "Γιαγιά" και ο "Παππούς" στον Εγγονό τους Χριστό, θα τους λύσει τα δεσμά της ατεκνίας, θα τους δώσει την ευλογία της τεκνοποίησης και θα τους χαρίσει τελικά το Θείο και πολυπόθητο αγαθό της παιδοποιΐας. 
Κοίμησις Αγίας Άννης.
25η Ιουλίου.
   Έτσι και εμείς, οι κάτοικοι των Αθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας στην δυτική Θεσσαλονίκη, γνωρίζοντας και αναγνωρίζοντας την αξία και την ευλογία των Αγίων Θεοπατόρων, ζητήσαμε από τον τοπικό μας Επίσκοπο, τον Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ.κ Βαρνάβα να μας ευλογήσει δίνοντας την άδεια του να ανεγείρουμε Ιερό Ναό στην νέα Ενορία μας αφιερωμένη στον Ιωακείμ και στην Άννα, τους προστάτες των άτεκνων ζευγαριών, κάτι που έκανε αμέσως δεκτό με χαρά και που ευλογεί και με την καθιερωμένη επίσκεψη του πάντα στις Πανηγύρεις που τελούμε για τις εορτές των Αγίων μας. 
Σύναξις Αγίων Θεοπατόρων .
9η Σεπτεμβρίου.
     Αυτήν την εκκλησιά αγωνιζόμαστε από τότε να αποπερατώσουμε, έχοντας τελειώσει την 1η φάση κατασκευής και αρχίζοντας αυτό το καλοκαίρι την εσωτερική διαμόρφωση των χώρων της, για να μπορέσουμε σύντομα να λειτουργήσουμε σε αυτήν και να δοξάσουμε τον Θεό για την "εύνοια Του και την ¨απλόχερη αγάπη Του και παράλληλα να στεγάσουμε επιτέλους τους Αγίους μας που τόσο αγαπάμε, αλλά και τα όνειρα μας που θα "χωράει" την πίστη μας. Μέχρι τότε όμως τελούμε τα λειτουργικά και θρησκευτικά μας καθήκοντα στην κατακόμβη, το υπόγειο του μελλοντικού αυτού ναού, ο οποίος  όταν θα τελειώσει θα είναι ο μοναδικός σε όλον τον κόσμο.
Το παρεκκλήσι μας,
της Παναγίας κόρης των
 Θεοπατόρων..
     Μέσα στην όμορφη αυτή κατακόμβη βρίσκεται και το μικρό παρεκκλησάκι της Παναγίας κόρης των Θεοπατόρων, όπου και κάθε Τρίτη διαβάζουμε την ευχή της Αγίας Άννας για την λύση από τα δεσμά της ατεκνίας. Στους τοίχους του θα δείτε οι επισκέπτες και προσκυνητές,να περνά από μπροστά σας όλη η ζωή της τριετούς Παναγίας μας μαζί με τους υπερήλικες και Δικαίους γονείς της, «την Προσευχή των Αγίων Θεοπατόρων», «την Σύλληψη της Αγίας Άννας», «την Γέννηση της Θεοτόκου», «την Κολακεία της Παναγίας», «την Επταβηματίζουσα Παναγιά», «τα Εισόδια της Θεοτόκου», «την Αγία Οικογένεια» με την Παναγία στο κέντρο, και τέλος στην είσοδο της κατακόμβης μας στο ξυλόγλυπτο κιβώριο της «την Κοίμηση της Αγίας Άννας», ενώ στο προσκυνητάρι της επίσης στην είσοδο «την Αγία Γιαγιά της Ορθοδοξίας» την Αγία Άννα με την τριετή Παναγία στην αγκαλιά της.
Ιερά Λείψανα
 Αγίων Θεοπατόρων,
         Και βέβαια ας μην λησμονούμε και την μεγαλύτερη των  ευλογιών στην Ενορία και στην εκκλησία μας από τα Ιερά και θαυματουργά Λείψανα των προστατών Αγίων μας, του Ιωακείμ και της Άννας, που αγκαλιάζουν τον κάθε ένα από εμάς και τις οικογένειες μας, που φροντίζουμε για την ευπρέπεια του Οίκου τους, το «σπίτι» τους και «πατρικό σπίτι» της Παναγίας κόρης τους, που τώρα χτίζουμε και πολύ σύντομα θα λειτουργήσουμε. 
     Ας μην λησμονήσουμε όμως, πως θα μπορούσαμε εξάλλου να το κάνουμε αυτό έχοντας την παρουσία των Αγίων στην εκκλησία τους ζωντανή και την ανάσα τους διαρκή ολόγυρα μας, αλλά και τα καθημερινά θαύματα που επιτελούνται στον Ιερό Ναό του Ιωακείμ και της Άννας, αυτά της ευτεκνίας της τεκνογονίας και αυτά της ευτοκίας στα νεαρά ζευγάρια που τον επισκέπτονται παρακλητικά από όλη την Θεσσαλονίκη, και όχι μόνο, για να πρεσβεύσουν στον Εγγονό τους Χριστό μαζί με την Παναγία κόρης τους και Μητέρα Του.
        Καί ποιός ἄραγε θά ἦταν ο καταλληλότερος γιά νά καταλάβει τόν πόθο μιᾶς ἄτεκνης γυναίκας και ενός άτεκνου ανδρός ἄν ὄχι ἡ Αγία μας Ἄννα και ο Άγιος Ιωακείμ, πού ὅλη τους ἡ ζωή ἦταν μία ἀδιάκοπη προσευχή στόν Θεό  γιά νά τους χαρίσει τό δῶρο τῆς τεκνοποιΐας. 
Γιαυτό οι Άγιοι Θεοπροπάτορες, ο Ιωακείμ και η Άννα θεωρούνται δικαίως ως οι προστάτες των άτεκνων ζευγαριών και της οικογενείας.
TAG