Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ "ΜΕΛΟΠΑΤΟΡΩΝ" 2016 (ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ)

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!!!
        Η Ενορία των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, Ενορία μοναδική σε όλον τον κόσμο με τον ομώνυμο Ιερό Ναό της, μια εκκλησιά που τώρα χτίζουμε και θα την αφιερώσουμε στους Αγίους προστάτες μας, τον Ιωακείμ και την Άννα, τους γονείς της Παναγίας μας και προπάτορες του Χριστού μας και που προς το παρόν τελούμε όλες τις Ακολουθίες στην όμορφη μα υπόγεια κατακόμβη της μέχρι αποπερατώσεως του επάνω Ναού της, από την αρχή της δημιουργίας, της ίδρυσης και της λειτουργίας της, μέχρι και σήμερα, πάντα όταν ξεκινά τις πλούσιες δραστηριότητες της ή όταν τις κλείνει προς το τέλος του εκκλησιαστικού έτους, φροντίζει να τις συνοδεύει και με κάποιο γεγονός ξεχωριστό, το οποίο θα μένει ανεξίτηλο στην μνήμη των μελών της .
Αποτέλεσμα εικόνας για θεοσκεπαστη θεσσαλονικη        Έτσι από τους δύο κατηχητικούς Κύκλους της Ενορίας μας, φρόντισαν  οι κυκλάρχισσες τους, υπό την αιγίδα του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου μας, αυτός με τις κυρίες του Κύκλου Μελέτης Αγίας Γραφής να κλείσουν τις εβδομαδιαίες συναντήσεις τους με έναν όμορφο απογεματινό περίπατο την Πέμπτη 26/5 στην "Θεοσκέπαστη", στις κατασκηνώσεις του "Σωτήρος" και στην εκκλησία
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΟΝΤΑΡΙΩΤΙΣΣΑ της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στον Χορτιάτη, ενώ ο Κύκλος των Νέων Γυναικών και Μητέρων να σταματήσει για την καλοκαιρινή περίοδο με μια όμορφη κυριακάτικη εξόρμηση σε προσκυνήματα της περιοχής της Κατερίνης, την Κυριακή της Σαμαρείτιδος 29/5, με εκκλησιασμό το πρωΐ στην εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονος στον  Κορινό και κατόπιν επίσκεψη σε δύο μοναστήρια των περιχώρων, αυτό του Αγίου Γεωργίου, λίγο έξω από την Κατερίνη και αυτό στην Κονταριώτισσα και στο γνωστό σε όλους μοναστήρι του Αγίου Εφραίμ του Σύρου.
         Η Ενοριακή Νεανική Εστία μας, η "Ιθάκη" μας όπως  προσφάτως την ονομάσαμε, τα Κατηχητικά Σχολεία της και οι σαββατιάτικες συναντήσεις μας, αλλά και τα εβδομαδιαία μαθήματα της ρομποτικής από τους θρυλικούς "Ρομποπάτορες" μα και η ποδοσφαιρική ομάδα μας, οι "Θεοπάτορες", που κέρδισαν και φέτος το ποδοσφαιρικό Πρωτάθλημα του "Ενοριακά Νεανικά Παιχνίδια 2016" που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη μας κάθε χρόνο,
σταμάτησαν και αυτά την λειτουργία τους για το καλοκαίρι με την Τελετή Λήξης που κάναμε το Σάββατο της 28ης Μαΐου με εκκλησιασμό αρχικά, μετά προβολή βίντεο και γιορτή, πλούσιο μεσημεριανό τραπέζι για τα παιδιά με ψητά στα κάρβουνα και άλλες λιχουδιές, αλλά και ατέρμονο παιχνίδι μετά στο μεγάλο προαύλιο του Ναού μας. Το επόμενο Σάββατο η Ενορία μας πήγε τα παιδιά των κατηχητικών της για μια ολοήμερη εξόρμηση στην θάλασσα, στο Ποσείδι της Χαλκιδικής και στις κατασκηνώσεις τις
 Μητρόπολης μας, ενώ στο τέλος, ο πρόεδρος της Ενοριακής Νεανικής Εστίας μας, ο π. Χρυσόστομος Τελίδης, πήγε αύτανδρη την ποδοσφαιρική ομάδα του, τους πολύτιμους, τους ανίκητους  και μοναδικούς "Θεοπάτορες", την νικήτρια ομάδα του Μητροπολιτικού Πρωταθλήματος και φέτος όπως και πέρυσι, την Τρίτη μετά του Αγίου Πνεύματος 21/6 στην Waterland, όπως άλλωστε τους το είχε τάξει αν έφερναν το Πρωτάθλημα στην Ενορία τους, πράγμα που τελικά έγινε και έτσι το χρυσό κύπελλο στολίζει το Αρχονταρίκι του Ναού μας.
        Για το τέλος έμεινε να σταματήσουν για τις καλοκαιρινές διακοπές και τα μαθήματα στην Σχολή Βυζαντινής Μουσικής που διαθέτει η Ενορία μας και στην ομάδα της, τους "Μελοπάτορες", που και αυτή με την σειρά της έκανε έναν όμορφο απογευματινό προσκυνηματικό περίπατο, υπό την αιγίδα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ναού μας, την 20η Ιουνίου 2016, την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, πραγματοποιώντας έτσι την ετήσια εκδρομή των
«Μελοπατόρων» της Ενορίας μας,  με προεξάρχοντα τον π. Χρυσόστομον Κοτσίδην , εφημέριο του Ιερού Ναού μας, & Χοροδιδάσκαλο της Σχολής Βυζαντινής μας Μουσικής.
        Η ιστοσελίδα του Ναού μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, στην σημερινή ανάρτηση της φιλοξενεί ένα άρθρο από τον π. Χρυσόστομο Κοτσίδη, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αφήγησή του για την καταληκτική εκδρομή των "Μελοπατόρων" της Ενορίας μας. Άς την δούμε λοιπόν:
  Στην Ιερά Μονή Αγίου Νεκταρίου Παλαιογρατσάνου
(Νεραΐδα τεχνητής λίμνης Πολυφύτου)
       «Ξεκινήσαμε πριν το μεσημεράκι & μετά από το πανηγύρι του Μοναστηριού της Αγίας Τριάδος Ν. Ευκαρπίας που γιόρταζε το πανηγύρι του , παίρνοντας μαζί μας τις ευλογίες των χαρίτων του Αγίου Πνεύματος και έχοντας ως αφετηρία την ενορία μας με τις ευχές των Αγίων Θεοπατόρων . Βρεθήκαμε , οικογενειακώς οι περισσότεροι , μέσα σε ένα 20/θέσιο λεωφορείο σε ένα άλλο κλίμα όχι μαθήματος αλλά χαρούμενης διάθεσης .
        Μέχρι δε να φτάσουμε στον 1ο στόχο της ε κ δ ρ ο μ ή ς μας ψάλλαμε τροπάρια της Εκκλησίας του Χριστού και είπαμε χριστιανικά τραγούδια . Οδηγό είχαμε , ένα καλό παλληκάρι , τον Ηλία . Το μεσημέρι ανηφορήσαμε στον οικισμό της Νεράιδας , μετά την πόλη της Κοζάνης στα νότια , εκεί όπου φάγαμε νόστιμα εδέσματα . Φυσικά με την ζωογόνα προσευχή και την ευλογία του Κυρίου του κοινού τραπεζιού που μας είχε στρωθεί . Η θέα καταπληκτική .
 Η λίμνη από το μπαλκόνι του καταστήματος , και το ανεμό-. παιγμα της Ελληνικής μας Σημαίας . Στο ενδιάμεσο του γεύματος , αλλά και στο τέλος δεν έλειψαν οι φωτογραφίες στο τραπέζι , μα ιδίως στην λίμνη . Στο τέλος του γεύματος πήγε λίγο να επισκιαστεί η άριστή μας διάθεση από το φθόνο του μισόκαλου διαβόλου . Η ανάρμοστη συμπεριφορά της ιδιοκτήτριας του εστιατορίου με την απληστία που διακατέχει αρκετούς επαγγελματίες στην πατρίδα μας , αλλά και η δική μας αίσθηση του δικαίου «κοσμικά» : οι αιτίες . Ως μέλη Χριστού όμως δώσαμε τόπο στην οργή & συγχωρέσαμε . Και έτσι πήγαμε μια βόλτα στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου Νεράιδας . Η όμορφη αγιογραφία μέσα στην εκκλησία όπου και ψάλλαμε αλλά χάρμα οφθαλμών ιδίως έξω . Εξαίσιο θέαμα , πλαισιωμένο από το γαλάζιο της λίμνης του Πολυφύτου Κοζάνης .
         Πήραμε το πούλμαν και αφού περάσαμε τον αυτοκινητόδρομο πάνω από τη λίμνη , που απέναντί μας είχαμε τα Σέρβια , κατευθυνθήκαμε στην κωμόπολη του Βελβεντού . Περπαντώντας λιγάκι καθίσαμε να πάρουμε καφέ ή παγωτό κάτω από τα δροσερά πλατάνια του : η «δρόσος τοῦ Πνεύματος» . Το απόγευμα ανηφορήσαμε με το λεωφορείο περί τα 10 χιλιόμετρα μέσα σε δέντρα & νερά . Η πλάση του Θεού σε όλο της το μεγαλείο της .
         Πριν το χωριό του Παλαιογράτσανου φρουρός ανύστακτος το μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου Παλαιο-γράτσανου με τον π. Αυγουστίνο Μύρου να μας περιμένει πώς & πώς . Άλλωστε είχε ειδοποιηθεί και μας περίμενε . Εδώ να σημειώσω ότι είμεθα γνώριμοι του ιερομονάχου από παλιά . Με την παλιά μου ενορία του Αγίου Νεκταρίου Μενεμένης 2 φορές συναντηθήκαμε στην εκκλησία – προσκύνημα του Αγίου Ραφαήλ στο χωριό Άγιος Χαράλαμπος Κοζάνης , στο πανηγύρι τους 3η μέρα του Πάσχα και ήμαστε συλλειτουργοί . Αυτός ο ευλογημένος πατήρ επιπλέον θαυμάσιος ιεροκήρυκας του θείου λόγου . Μάλιστα τώρα συναντιόμασταν στο Μοναστήρι που έφτιασε ο ίδιος & οι αγαπητοί του «ἐν Χριστῷ» συνεργάτες & φίλοι και μάλιστα προς τιμήν του αγίου Νεκταρίου .
         Μετά το προσκύνημα στον ομώνυμο Ναό του Αγίου Νεκταρίου , στο αρχονταρίκι το απαραίτητο κέρασμα με λουκούμι , νερό & καφέ για όσους δεν ήπιαν . Συνάμα πνευματική οικοδομή με την ιστορία της Μονής & τους αγώνες από το μελίρρυτο στόμα του ηγουμένου π. Αυγουστίνου , μοναδικού ιεροκήρυκος της Μητροπόλεως Σερβίων & Κοζάνης .
 Ύστερα μας κατατοπίζει ενδελεχώς . Περί την 1 ώραν η εκτενής ξενάγηση με περισσή αγάπη . Είδαμε τα κελλιά για τους μοναχούς ( ακόμη δεν έχει επανθρωθεί το μοναστήρι ) – να ευοδώσει ο Θεός να γεμίσουν προσευχές . Ανεβήκαμε και είδαμε το θαυμάσιο παρεκκλήσι του Οσίου Σιλουανού του Αθωνίτη , με τις καταπληκτικές αγιογραφίες & ακούσαμε το μεστό σοφίας λόγο πνευματικό του π. Αυγουστίνου . Χείμαρρος αγάπης μα και σύνεσης . Ακολούθησε το μικρό Συνοδικό , κατεβήκαμε στο υπόγειο η βιβλιοθήκη με τα πολλά βιβλία της , αλλά και βιβλία δικά του που έχει γράψει ως , ως ελλογιμώτατος συγγραφέας που είναι . Μας ανέλυσε 2 πνευματικά βιβλία , ρουφώντας εμείς ως «μέλισσες» τους χαριτόβρυτους χυμούς που μας διοχέτευε «χάριτι Θεοῦ» .
                    Τι να πει κανείς για την έκθεση εργοχείρων & βιβλίων , όπου τα περισσότερα είναι προσφορές & δωρεάν χορηγίες των αδελφών & φίλων του πατρός . Θαυμάσια & εξαιρετικά . «Έκλεισε» η ξενάγησή μας με την ομαδική μας φωτογραφία με τον π. Αυγουστίνο , με φόντο το «καθολικό» της Μονής , τον κεντρικό Ναό του Αγίου Νεκταρίου . Όλων τα πρόσωπα φωτόδροσα & γαλήνια . Αμέσως μετά , λίγη ξεκούραση & φωτογραφίες .
          Το μοναστήρι καθώς και το χωριό βρίσκεται στα βόρεια – βορειοδυτικά των Πιερίων Ορέων (Πιέρια βουνά) με μοναδική θέα στα βορειοδυτικά του την τεχνητή αυτή λίμνη του Πολυφύτου . Περπατήσαμε και πήγαμε στο χωριό Παλαιογράτσανο , όπου στην πλατεία το πολύβουο πατρικό σπίτι του ηγουμένου απέναντι στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου , που κοσμεί την περιοχή . Στο γυρισμό για τον εσπερινό , με βρίσκει με αυτοκίνητο πνευματικού του τέκνου ο π. Αυγουστίνος και με πηγαίνει στο απέναντι λόφο του χωριού στο παρεκκλήσι του Προφήτη Ηλία . Παμπάλαιες αλλά και εγκαταλελειμμένες αγιογραφίες «πεισματικά» στο χρόνο παραμένουν μάρτυρες της πίστεώς μας που στέκει εκεί ολοζώντανη . Σιμά «η χώρα τῶν ζώντων» , τα κοιμητήρια που οι ψυχές τους ζουν την αιωνιότητα . Θεωρώ τον εαυτό μου ευτυχή – τα καλά & «τυχερά» των ιερωμένων είναι αυτά, δυστυχώς μόνος μου . Όμως εντελώς απρογραμμάτιστο ήταν . Αξίζει το κόπο να το επισκεφτεί κανείς .
           Ο γυρισμός για τον Εσπερινό επιτακτικός . Η ώρα είχε παρέλθει , αλλά και η όρεξή μας η πνευματική είχε για τα καλά έλθει . Ο Ναός του Αγίου Νεκταρίου προς δόξαν Θεού δέχτηκε τις προσευχές , δεήσεις & υμνωδίες μας . Το Ψαλτήρι γέμισε από πρόσωπα & φωνές γνώριμες & οικείες , αφού έψαλλαν κατανυκτικά : ο Πρωτοψάλτης μας κ. Ευάγγελος & οι «Μελοπάτορες» – οι μαθητές μου , με ιερέα εμένα τον εφημέριο των Θεοπατόρων . Στο τέλος η ομιλία του π. Αυγουστίνου Μύρου συμπλήρωσε την ημέρα μας αγιοπνευματικά.
           Η κατακλείδα της προσκυνήματος : οι ευχές & τα δώρα αγάπης του ιερομονάχου , αλλά και οι ευχαριστίες όλων μας για την πολύωρη & πολυσήμαντη φιλοξενία του . Το βράδυ αγκάλιασε για τα καλά το μοναστήρι του Παλαιογράτσανου . Αντί για δείπνο ό,τι περίσσεψε από πιτάκια για λίγη τροφή έξω από το λεωφορείο με νερό της Μονής , τα «συντροφέψαμε» .
 Σειρά είχαν τα δώρα : α) η ενορία μία κούπα με πλαστικοποιημένη εικόνα αναστάσιμη με την υπογραφή του Πατριάρχη μας , και το δώρο του Μουσικο-διδασκάλου – τι άλλο από μουσικά κείμενα «χάριτι Θεοῦ» δικής του μουσικής γραφής , 18ος Ψαλμός Οκτάηχον & η Ευχή της Μεταλήψεως του Αγίου Συμεών του Ν. Θεολόγου Οκτάηχο κι αυτό . Ο δρόμος της επιστροφής διηνθισμένο με ευχαριστίες των μαθητών , με εκφραστή την κ. Πηνελόπη . Η ανταπόδοση ευχών & διδαχών από μέρους μου ως ιερέως στάλαζαν στις καρδιές των εκδρομέων  «νέκταρ άυλον» .
 Η νοηματική ανάγνωση χριστιανικού διηγήματος για τον κεκοιμημένον αδελφόν του π. Αυγουστίνου από τον Ηλία μας , έκλεισε την αυλαία αυτής της προσκυνηματικής εκδρομής που παρόλη την κούραση του 12/ωρου τελικά , μας αποζημίωσε πνευματικά .
           «Σὺν Θεῷ Ἁγίῳ» επιστροφή & γυρισμός στων Ανθοκήπων την «καρδιά» , στο Ναό μας περί τις 11:30 μεσάνυχτα , με ευχές αλλά και υπόσχεση πάλι να βρεθούμε . Όχι μόνοι μας οι «Μελοπάτορες» , αλλά μαζί και με φίλους από την ενορία & αλλαχού σε σύντομο χρονικό διάστημα . Μπορούμε δηλ. , να μαζευόμαστε για εκδρομή κάθε 3/μηνο περίπου , φυσικά με τις ευλογίες των Αγίων Θεοπατόρων μας .
Ο γράφων πρωτοπρεσβύτερος π. Χρυσόστομος Κοτσίδης , εφημέριος της ενορίας & μουσικοδιδάσκαλος Β. Μ.