«Πάς όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ, έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς.»
Είναι οι αδελφοί μας, οι γνωστοί και οι αφανείς Άγιοι, Όσιοι, Μάρτυρες, άνδρες και γυναίκες, ακόμα και παιδιά, Ιεράρχες, Μοναχοί και λαϊκοί της Εκκλησίας μας, είναι οι προστάτες μας, εκείνοι που πρεσβεύουν στον Κύριο και για την δική μας σωτηρία και θαυματουργούν όταν τους επικαλούμαστε με πίστη, είναι τα "ζωντανά βιβλία" της πίστεως, τα παραδείγματά μας και η απόδειξη ότι ο αγώνας μας και εφικτός είναι, και άσκοπος δεν είναι, αλλά το αντίθετο, είναι σωτήριος και ζωοποιός.
Η ομολογία της πίστεως αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για τη ζωή μας. 
Οι εορταζόμενοι σήμερα, Πάντες οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, το πέτυχαν αυτό, ομολόγησαν δηλαδή την πίστη τους στο Χριστό και Τον έθεσαν πρώτη προτεραιότητα στη ζωή τους, πάνω από κάθε τι ανθρώπινο και γήϊνο, γι' αυτό και δοξάστηκαν από τον Θεό σήμερα. Και όταν μιλάμε για ομολογία πίστεως, έχουμε βέβαια στο νου μας τους άπειρους Μάρτυρες, που θυσίασαν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να μην αρνηθούν την πίστη τους στον Χριστό. Δεν σκέφτηκαν τίποτα, δεν δείλιασαν μπροστά σε καμία απειλή, δεν κάμφθηκαν από τους πόνους και τα βασανιστήρια, δεν θαμπώθηκαν από την δυνατή σαγήνη της αμαρτίας,

Για τους Μάρτυρες της Πίστεώς μας το μεγαλύτερο αγαθό, το οποίο δεν μπορεί κανείς να μας αφαιρέσει, είναι ο Χριστός, τον οποίο δεν αρνήθηκαν και γι αυτό τα ονόματά τους έχουν μείνει αιώνια γραμμένα στο βιβλίο της ζωής. Η ομολογία ωστόσο της πίστεως στον Χριστό δεν έχει να κάνει μόνο με το σωματικό μαρτύριο, αλλά με την όλη στάση του ανθρώπου, με τη διαρκή παρουσία του Χριστού στην καρδιά και στη ζωή του.
Ομολογία πίστεως έδωσαν οι ασκητές της ερήμου, που θυσίασαν κάθε δικαίωμά τους και κάθε άνεση, ακόμα και την καθημερινή τους τροφή, για την αγάπη του Χριστού. Ομολογία πίστεως έδωσαν και οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ποιμαίνοντας τον λαό του Θεού με το παράδειγμά τους και με τα συγγράμματά τους, με τα οποία αγωνίστηκαν να μας μορφώσουν εν Χριστώ και να αντικρούσουν τις πλάνες των αιρέσεων. Ομολογία πίστεως έδωσαν και όλοι οι Άγιοι, ακόμα και εκείνοι που παραμένουν άγνωστοι σε εμάς και μόνο ο Θεός γνωρίζει. Ομολογία του Χριστού καλείται να δώσει ο κάθε πιστός σε κάθε εποχή και σε κάθε περίσταση, σε κάθε πτυχή και δραστηριότητα του καθημερινού του βίου, στην εργασία, στο σπίτι, στις συναναστροφές, στην κοινωνία, στον κάθε μας συνάνθρωπο.
Ι
διαίτερα μάλιστα στην εποχή μας, όπου γίνεται μεγάλη προσπάθεια, τόσο από κάποιους κύκλους μέσα στην χώρα μας όσο και από το εξωτερικό, για να περιοριστεί η πίστη στην ιδιωτική ζωή του ανθρώπου, που ο Χριστός και η Εκκλησία μας βάλλεται με νέα και δυνατά πια μέσα και με πρόσχημα την νέα τάξη πραγμάτων και την αδηφάγα παγκοσμιοποίηση, τον οικουμενισμό, την..."σαλαμοποίηση", επιτρέψτε μου την έκφραση, των ιδανικών μας, της ελληνικής οικογένειας και του γάμου, των παραδόσεων, των θεσμών, των συμβόλων, της ιστορίας, της γλώσσας μας, και με δικαιολογίες όπως η καταπάτηση των ανθρωπίνων, δήθεν, δικαιωμάτων και άλλων τέτοιων κατασκευασμάτων, ειδικά λοιπόν αυτόν τον καιρό, ο λόγος του Κυρίου μας, το Ευαγγέλιο και η διδασκαλία Του θα πρέπει να μας προβληματίσουν ακόμα περισσότερο. Και τούτο επειδή, δυστυχώς, πολλές φορές παραθεωρούμε τον Χριστό και θέτουμε άλλες προτεραιότητες στην ζωή μας. Ασχολούμαστε περισσότερο...ίσως και ολοκληρωτικά !!! με τα βιοτικά και τα καθημερινά, με την εργασία μας, με την οικογένειά μας, με τα θέλω μας, με τον εαυτό μας...το εγώ μας !!! με το πώς θα γίνουμε αρεστοί και “επιτυχημένοι” στον κοινωνικό μας περίγυρο, και ξεχνάμε τον Χριστό ή δεν μιλάμε και πολύ γι' Αυτόν, μήπως και μας παρεξηγήσουν ή μας περιθωριοποιήσουν.

Έχουμε αφαιρέσει τον Σταυρό που μας φόρεσε ο νονός μας στο στήθος κατά την βάπτιση μας και τον έχουμε αντικαταστήσει με ένα σωρό άλλα μπιχλιμπίδια, περνάμε μπροστά από την εκκλησιά και αδιαφορούμε, ή χειρότερα ενοχλούμαστε από τον χτύπο της καμπάνας της στην γειτονιά μας και δεν κάνουμε το σημάδι του Σταυρού, ή όταν κάνουμε τον Σταυρό μας τον κάνουμε κρυφά για να μην μας αντιληφθούν και μας περιγελάσουν.
Δεν πάμε την Κυριακή στον Ιερό Ναό της Ενορίας μας, δεν συμμετέχουμε στην λατρευτική, λειτουργική και κοινωνική ζωή της, δεν βοηθούμε στην καθαριότητα και στον ευπρεπισμό της γιατί έτσι αισθανόμαστε μειονεκτικά ή γιατί κάποιοι θα μας πουν οπισθοδρομικούς, δεν έχουμε πια ενοριακή συνείδηση, δεν βιώνουμε την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας γιατί είμαστε... "μοντέρνοι", δεν οδηγούμε τα παιδιά μας προς την εκκλησία και τα κατηχητικά της για να μην μας κακολογήσουν και μας περιγελάσουν οι γνωστοί και ο περίγυρος μας.

Όμως τέτοιες συμπεριφορές δεν χωρούν... μέχρι στιγμής βέβαια !!! μέσα στην λογική της περήφανης ελληνικής οικογένειας, με τα ιδανικά και τις αξίες της, όπως διαπιστώθηκε πρόσφατα από παγκόσμιες μελέτες, όπου η Ελλάδα, μπορεί ακόμα και οραματίζεται ένα όμορφο και ευοίωνο μέλλον, μπορεί και βαδίζει σταθερά μπροστά και ισχυροποιείται και πάλι σιγά-σιγά μετά από τα επανειλημμένα οικονομικά και κοινωνικά χτυπήματα που έζησε στο πετσί της, προσφάτως και μια υγειονομική παγκόσμια κρίση, μιας πανδημίας ενός περίεργου κορωνοϊού, που ήρθε να μας αποτελειώσει, αλλά και ενός πολέμου στα σπλάχνα της Ευρώπης, μετά και 2ου μεταξύ Παλαιστινίων και Εβραίων και μετά 3ον στην Συρία, και στο μέλλον ποιος ξέρει πόσοι ακόμα πόλεμοι είναι στο μυαλό των άρρωστων μυαλών που μας κυβερνούν παγκοσμίως, πόλεμοι που έφεραν την υφήλιο και μια απίστευτη ενεργειακή κρίση, ενώ κινδυνεύουμε τώρα και με μια ακόμα κρίση... "επισιτιστική" παρακαλώ, πείνα δηλαδή μέσα στον 21ο αιώνα, της ταχύτητας, των ανακαλύψεων και ένα σωρό επιστημονικών επιτευγμάτων που "υπερ...έβαλαν" στην ζωής μας. !!!
Μπορεί η Ελλάδα να τα αντέξει όλα αυτά τα επανειλημμένα ραπίσματα, ή τουλάχιστον τα περισσότερα από αυτά, λόγω της ισχυρής δομής της μέσης ελληνικής οικογένειας, ενώ επιτρέψτε μου να συμπληρώσω εγώ, λόγω του μεγαλείου της Ορθόδοξης Πίστης της και της αγάπης που διατρανώνεται μέσα από την διδασκαλία του Χριστού και ιδρυτή της Εκκλησίας Του.
Όμως και αυτή η δυνατή ελληνική οικογένεια είναι πια υπό αίρεση μιας και τα δικά μας σπουδαία μυαλά που διοικούν..."προσωρινά" μην το ξεχνούν !!! αυτόν τον τόπο, αποφάσισαν πρόσφατα να "διευρύνουν" τον όρο οικογένεια, τον γάμο, ουσιαστικά να "παίξουν" με την ζωή των παιδιών μας και το μέλλον τους στο όνομα της προόδου !!! Ίσως όμως εν τέλει να μην τους αρέσει αυτό που θα προκύψει από αυτήν την απόφαση του Ελληνικού Κοινοβουλίου που έκανε νόμο, σχεδόν η ολομέλεια της Βουλής μας, που εμείς εκλέξαμε πριν λίγα χρόνια !!!

Αγαπητοί μας αναγνώστες, φίλοι διαδικτυακοί και μη, γνώριμοι και ακόλουθοι της ηλεκτρονικής σελίδας της Ενορίας μας (www.intheopatoron.blogspot.gr)
ή των υπολοίπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει ο Ιερός Ναός μας, για να μη βρεθούμε και εμείς στο περιθώριο της νέας αυτής κατευθυνόμενης κοινωνίας που έχουν επισταμένως σχεδιάσει και μας έχουν επιβάλλει, για να μην θεωρηθούμε από τους συνανθρώπους μας, ως αναχρονιστικοί και ως ξεπερασμένοι και διαφορετικοί, διαλέξαμε να θέσουμε τον Χριστό στο περιθώριο της ζωής μας, και να ασχοληθούμε με Αυτόν, είτε καθόλου, είτε όταν οι άλλοι δεν θα μας βλέπουν, μυστικά και ιδιωτικά, χωρίς ομολογία...κρυφά !!! σαν τότε στις κατακόμβες των πρωτοχριστιανικών χρόνων και με τον φόβο των διωγμών. Εξάλλου διωγμό δεν βιώνει και σήμερα η Εκκλησία μας, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο;

Όμορφη και ευλογημένη
Κυριακή σε όλους!!!
*παρακάτω θα βρείτε το Ευαγγέλιο της Κυριακής των Αγίων Πάντων, στο πρωτότυπο κείμενο, αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής Α΄ Ματθαίου.
"Των Αγίων Πάντων"
(Ματθ. ι΄ 32-33, 37-38, ιθ΄ 27-30)
*Πρωτότυπο Κείμενο:
Πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς όστις δ΄ αν αρνήσηταί με έμπροσθεν των ανθρώπων, αρνήσομαι αυτόν καγώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς. Ο φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ο φιλών υιόν η θυγατέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ος ου λαμβάνει τον σταυρόν αυτού και ακολουθεί οπίσω μου, ουκ έστι μου άξιος. Τότε αποκριθείς ο Πέτρος είπεν αυτώ· ιδου ημείς αφήκαμεν πάντα και ηκολουθήσαμέν σοι· τι άρα έσται ημίν; ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· αμήν λέγω υμίν ότι υμείς οι ακολουθήσαντές μοι, εν τη παλιγγενεσία, όταν καθίση ο υιός του ανθρώπου επί θρόνου δόξης αυτού, καθίσεσθε και υμείς επί δώδεκα θρόνους κρίνοντες τας δώδεκα φυλάς του Ισραήλ. και πας ος αφήκεν οικίας ή αδελφούς ή αδελφάς ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή τέκνα ή αγρούς ένεκεν του ονόματός μου, εκατονταπλασίονα λήψεται και ζωήν αιώνιον κληρονομήσει. Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι.
*Απόδοση στην Νεοελληνική:
Όποιος ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους ότι ανήκει σ΄ εμένα, θα τον αναγνωρίσω κι εγώ για δικόν μου μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου. Όποιος όμως με απαρνηθεί μπροστά στους ανθρώπους, θα τον απαρνηθώ κι εγώ μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου». «Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή τη μάνα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή τη θυγατέρα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Επίσης όποιος δεν παίρνει το σταυρό του και δε με ακολουθεί, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Μίλησε τότε ο Πέτρος και του είπε: «Να, εμείς αφήσαμε τα πάντα και σε ακολουθήσαμε. Τι θα γίνει μ΄ εμάς;» Κι ο Ιησούς τους απάντησε: «Σας βεβαιώνω πως εσείς που με ακολουθήσατε, όταν θα καθίσει ο Υιός του Ανθρώπου στο μεγαλόπρεπο θρόνο του, στον καινούριο κόσμο, θα καθίσετε κι εσείς σε δώδεκα θρόνους, για να κρίνετε τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. Κι όποιος άφησε σπίτια ή αδερφούς ή αδερφές ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή παιδιά ή χωράφια για χάρη μου, θα πάρει εκατό φορές περισσότερα και θα κληρονομήσει την αιώνια ζωή. Πολλοί θα βρεθούν από πρώτοι τελευταίοι, κι άλλοι από τελευταίοι πρώτοι».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου