Βαρθολομαίου & Βαρνάβα των Αποστόλων,
«Πάς όστις ομολογήσει εν εμοί
έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ, έμπροσθεν του Πατρός μου του εν ουρανοίς.»
Γι αυτό και σήμερα ακούμε από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο να μας μεταφέρει τα λόγια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού:
για τη ζωή μας. Οι εορταζόμενοι σήμερα, Πάντες οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, το πέτυχαν αυτό, ομολόγησαν δηλαδή την πίστη τους στο Χριστό και Τον έθεσαν πρώτη προτεραιότητα στη ζωή τους, πάνω από κάθε τι ανθρώπινο και γήινο, γι αυτό και δοξάστηκαν από τον Θεό σήμερα. Και όταν μιλάμε για ομολογία πίστεως, έχουμε βέβαια στο νου μας τους άπειρους Μάρτυρες, που θυσίασαν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να μην αρνηθούν την πίστη τους στον Χριστό. Δεν σκέφτηκαν τίποτα, δεν δείλιασαν μπροστά σε καμία απειλή, δεν κάμφθηκαν από τους πόνους και τα βασανιστήρια, δεν θαμπώθηκαν από την δυνατή σαγήνη της αμαρτίας, δεν αρνήθηκαν τον Χριστό ακόμα και όταν οι τύραννοι θανάτωναν ενώπιόν τους τα αγαπημένα τους πρόσωπα, γονείς, παιδιά, συζύγους.
δεν έχουμε πια ενοριακή συνείδηση, δεν βιώνουμε την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας γιατί...ήμαστε βλέπετε "μοντέρνοι", δεν οδηγούμε τα παιδιά μας προς την εκκλησία και τα κατηχητικά της για να μην μας κακολογήσουν οι γνωστοί μας, μας έχουν κάνει δηλαδή να φοβόμαστε ουσιαστικά να δηλώσουμε, να ομολογήσουμε χριστιανοί ορθόδοξοι, μάχιμοι στρατιώτες του Χριστού μας και αγαπημένοι του, γιατί μας έχουν εμποτίσει με περίεργες και απάνθρωπες ιδέες, με οράματα ατομικά και ιδιωτικά, που μέσα σε αυτά δεν χωρά το μεγαλείο της Πίστης στο Χριστός μας, αλλά ίσως να χωρέσει ο αντίχριστος που πρεσβεύουν και προωθούν μέσα από τις κυβερνήσεις που ανεβοκατεβάζουν κατά βούληση, μέσα από νομοθεσίες και διατάγματα που εκπονούνται από αθέους και μισάνθρωπους νομοθέτες, υπουργούς και πρωθυπουργούς, αλλά και ψηφίζονται από άβουλους και καρεκλοκένταυρους βουλευτές, που όλοι μαζί, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, προσπαθούν να κάμψουν το χριστιανικό μας φρόνημα.
Σήμερα όμως
εορτάζουν, φέροντας τιμητικά τα ονόματα αυτών των δύο Αγίων Αποστόλων, και ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας, κ.κ Βαρθολομαίος, που μέσα σε απόλυτα «εχθρικό
χώρο» όπου βρίσκεται, την Κωνσταντινούπολη… ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως
την «Βασιλεύουσα» μας θα την ονοματίζαμε σήμερα «εχθρικό χώρο», εκεί που το
Βυζάντιο μεγαλούργησε και έγινε αυτοκρατορία (τίποτε πια δεν είναι δεδομένο και αυτονόητο για την χώρα μας αδελφοί
μου, ούτε και για την πίστη μας είναι, ούτε και για την ίδια την ελευθερία μας,
αφού για όλα πρέπει πια να δίνουμε μάχες … έτσι καταντήσαμε), αλλά εμείς εδώ
στην Μητρόπολη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, εορτάζουμε και τον τοπικό μας
Επίσκοπο, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
μας, κ.κ Βαρνάβα, που και αυτός δίνει τις δικές του μάχες για την παντελή
έλλειψη αυτού του αυτονόητου που σας περιέγραψα πριν. Ας τους ευχηθούμε και τους
δύο «Έτη Πολλά και ευλογημένα» και ας τους έχουμε στην προσευχή μας.
Αλλά και
στην νεότερη εποχή η Ορθοδοξία μας αδιάκοπα συνέχισε να βγάζει Αγίους και
σήμερα την 11η του μηνός Ιουνίου εορτάζουμε έναν ακόμα από αυτούς τους
νεότερους Αγίους μας που αγωνίστηκε και μεγαλούργησε. Τον Άγιο Λουκά τον ιατρό (κάντε κλικ στον σύνδεσμο και δείτε περιληπτικά τον βίο του Αγίου Λουκά από προηγούμενη ανάρτηση της ιστοσελίδας μας...), που έχουμε την ιδιαίτερη ευλογία, μαζί με τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Θεοπατόρων, του Ιωακείμ και της Άννας, μέρος και του ιερού
Λειψάνου του από την Μονή Σαγματά στην Θήβα, να προσκυνούμε τακτικά και στον Ναό μας, το οποίο και θησαυρίζουμε εδώ στην κειμηλιοθήκη μας από όταν το 2010 ήρθα και το πρόσφερα στον ευλογημένο αυτό τόπο των
Ανθοκήπων, τότε που ο Επίσκοπος μας με έστειλε εδώ για να διακονήσω το όμορφο αυτό ποίμνιο ως εφημέριος στην νέα υπόγεια κατακόμβη τότε, αλλά και μοναδική εκκλησία των Αγίων Θεοπατόρων του Ιωακείμ και την Άννας, που τώρα τους χτίζουμε και πολύ σύντομα θα τους στεγάσουμε και θα τους τιμήσουμε όπως πραγματικά τους αξίζει, μέσα στον περίλαμπρο και μεγαλόπρεπο ναό που οσονούπω θα λειτουργήσει.
Ο μέγας αυτός άνδρας, που μέσα
στην κομουνιστική και άθεη τότε Ρωσία, ως γιατρός αγωνιστής αρχικά, πολέμησε και
στους δυο παγκοσμίους πολέμους, αναγκάζοντας τους κρατούντες τότε να του
απονείμουν το βραβείο Στάλιν, την μεγαλυτέρα των τιμών τότε, για την συνεισφορά
του στην ανθρωπότητα και αργότερα να τον εξορίσουν βέβαια …δεν έχει σημασία, οι
άνθρωποι έτσι φερόμασταν πάντα στους ήρωες (έτσι
δεν συμπεριφερθήκαμε και εμείς στους μεγάλους ήρωες της δικής μας επανάστασης το 1821), αλλά
και στους Αγίους μας, και κατόπιν ως Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας,
να ποιμάνει και να διδάξει το ποίμνιο που του ανέθεσε η Εκκλησία, μέσα σε απίστευτες
εξορίες και ταλαιπωρίες τον Λόγου του Χριστού, που πίστευε και αγαπούσε άδολα
και με αυτοθυσία, για να εισπράξει όμως αντίδωρο της ταραχώδους και
ταλαίπωρης ζωής του την αμέριστη και
κραυγαλέα αγάπη και αποδοχή του λαού της Ρωσίας, που πρώιμα Άγιο τον ανακήρυξε για
τα θαύματα του.
Αυτό, το να μην μας αναγνωρίσει δηλαδή
ο Χριστός στην Βασίλεια Του, δεν το εύχομαι σε κανέναν αδελφό μου, εγώ αυτό που
πάντα και τώρα εύχομαι είναι, εκείνη την μεγάλη ώρα της Κρίσης, όποτε και αν
έρθει αυτή, να μας πεί όλους ο Οικοδεσπότης του Παραδείσου Χριστός μας, αυτό που
ακούγεται στο κατηχητικό λόγο του Ιερού Χρυσοστόμου στην Αναστάσιμη Λειτουργία
του Πάσχα...
«Οὐκοῦν εἰσέλθετε πάντες εἰς τήν χαράν τοῦ
Κυρίου ὑμῶν˙ καί πρῶτοι καί δεύτεροι τόν μισθόν ἀπολαύετε.
Πλούσιοι καί πένητες μετ’ ἀλλήλων χορεύσατε˙ ἐγκρατεῖς
καί ράθυμοι τήν ἡμέραν τιμήσατε˙ νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες, εὐφράνθητε
σήμερον. Ἡ τράπεζα γέμει, τρυφήσατε πάντες. Ὁ
μόσχος πολύς, μηδείς ἐξέλθη πεινῶν. Πάντες ἀπολαύσατε
τοῦ συμποσίου τῆς πίστεως˙ πάντες ἀπολαύσατε
τοῦ πλούτου τῆς χρηστότητος. Μηδείς
θρηνείτω πενίαν˙ ἐφάνη γάρ ἡ κοινή Βασιλεία. Μηδείς ὀδυρέσθω
πταίσματα˙ συγνώμη γάρ ἐκ τοῦ τάφου ἀνέτειλε. Μηδείς φοβείσθω θάνατον˙ ἠλευθέρωσε
γάρ ἡμᾶς ὁ τοῦ Σωτῆρος θάνατος.»
Αυτή ας είναι η ευχή μου για
αυτήν την όμορφη και ευλογημένη
Κυριακή και Ανάσταση!!!
Το Ευαγγέλιο
της Κυριακής Α΄ Ματθαίου.
της Κυριακής Α΄ Ματθαίου.
"Των Αγίων Πάντων"
(Ματθ. ι΄ 32-33, 37-38, ιθ΄ 27-30)
*Πρωτότυπο Κείμενο:
Πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς όστις δ΄ αν αρνήσηταί με έμπροσθεν των ανθρώπων, αρνήσομαι αυτόν καγώ έμπροσθεν του πατρός μου του εν ουρανοίς. Ο φιλών πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ο φιλών υιόν η θυγατέρα υπέρ εμέ ουκ έστι μου άξιος· και ος ου λαμβάνει τον σταυρόν αυτού και ακολουθεί οπίσω μου, ουκ έστι μου άξιος. Τότε αποκριθείς ο Πέτρος είπεν αυτώ· ιδου ημείς αφήκαμεν πάντα και ηκολουθήσαμέν σοι· τι άρα έσται ημίν; ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· αμήν λέγω υμίν ότι υμείς οι ακολουθήσαντές μοι, εν τη παλιγγενεσία, όταν καθίση ο υιός του ανθρώπου επί θρόνου δόξης αυτού, καθίσεσθε και υμείς επί δώδεκα θρόνους κρίνοντες τας δώδεκα φυλάς του Ισραήλ. και πας ος αφήκεν οικίας ή αδελφούς ή αδελφάς ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή τέκνα ή αγρούς ένεκεν του ονόματός μου, εκατονταπλασίονα λήψεται και ζωήν αιώνιον κληρονομήσει. Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι.
*Απόδοση στην Νεοελληνική:
Όποιος ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους ότι ανήκει σ΄ εμένα, θα τον αναγνωρίσω κι εγώ για δικόν μου μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου. Όποιος όμως με απαρνηθεί μπροστά στους ανθρώπους, θα τον απαρνηθώ κι εγώ μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου». «Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή τη μάνα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή τη θυγατέρα του παραπάνω από μένα, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Επίσης όποιος δεν παίρνει το σταυρό του και δε με ακολουθεί, δεν είναι άξιος για μαθητής μου. Μίλησε τότε ο Πέτρος και του είπε: «Να, εμείς αφήσαμε τα πάντα και σε ακολουθήσαμε. Τι θα γίνει μ΄ εμάς;» Κι ο Ιησούς τους απάντησε: «Σας βεβαιώνω πως εσείς που με ακολουθήσατε, όταν θα καθίσει ο Υιός του Ανθρώπου στο μεγαλόπρεπο θρόνο του, στον καινούριο κόσμο, θα καθίσετε κι εσείς σε δώδεκα θρόνους, για να κρίνετε τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. Κι όποιος άφησε σπίτια ή αδερφούς ή αδερφές ή πατέρα ή μητέρα ή γυναίκα ή παιδιά ή χωράφια για χάρη μου, θα πάρει εκατό φορές περισσότερα και θα κληρονομήσει την αιώνια ζωή. Πολλοί θα βρεθούν από πρώτοι τελευταίοι, κι άλλοι από τελευταίοι πρώτοι».







Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου