"...καί ἰδόντες αὐτόν παρεκάλεσαν
ὅπως μεταβῇ ἀπό τῶν ὁρίων αὐτῶν."
Αγαπητοί φίλοι διαδικτυακοί και μη, αναγνώστες των άρθρων μας και

(...αυτής που αξίζει στους γονείς της Παναγίας μας, τους Δικαίους Θεοπάτορες, τον Ιωακείμ και την Άννα, την Αγία Θεοπρομήτορα Άννα, που μέσα στον Ιούλιο συγκεκριμένα φέτος 21,22,23,24 & 25, αλλά και με το προσκύνημα μας στην Σκήτη της Αγίας Άννας στο Άγιον Όρος, στις 29 Ιουλίου 2023, θα εορτάσουμε και θα πανηγυρίσουμε την εορτή της Κοιμήσεως της, αλλά αξίζει και σε όλους εμάς τους Ανθοκηπιώτες, τους κάτοικους αυτής της ευλογημένης γειτονιάς,

...γίναμε και εμείς σαν τους Γεργεσινούς που αναφέρει το αυριανό Ευαγγέλιο της Ε' Κυριακής του Ματθαίου, την 9η Ιουλίου 2023, φέτος...και αν δεν γίναμε ακόμα, όλο και πιότερο τους μοιάζουμε, δεν νομίζετε!!! και διώξαμε τον Χριστό από κοντά μας.

Για να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας...τι βλέπουμε αγαπητοί μας αναγνώστες και φίλοι μας; Τρομοκρατικά χτυπήματα από ισλαμικά κέντρα, πύργοι να πέφτουν σαν χάρτινοι στην Αμερική, βόμβες να εκρήγνυνται, σε Ευρώπη και Ασία, άνθρωποι ζωσμένοι με εκρηκτικά να παρασύρουν στον θάνατο αθώο κόσμο, βυθίζοντας στο πένθος κράτη ολόκληρα, άνθρωποι οι οποίοι τάχα ενστερνίστηκαν τα απάνθρωπα ιδεώδη του ισλαμικού κράτους και στο όνομα της "τζιχάντ", του θρησκευτικού πολέμου δηλαδή, που άνοιξαν εναντίον όλων των αλλοθρήσκων, να σπέρνουν τον θάνατο σε δεκάδες ψυχές και να τραυματίζουν πολλούς περισσότερους.

Οικονομικά και κοινωνικά ιδεολογήματα και θεωρίες καταρρέουν το ένα μετά το άλλο από την απουσία του Χριστού στα συνδετικά συστατικά τους, σαν αχυρένια οικοδομήματα, η λέξη αγάπη στον συνάνθρωπο απουσιάζει και αυτή από το λεξιλόγιο μας και οι λέξεις κέρδος, επενδύσεις, χρήματα και εξουσία γεμίζουν πια το κενό που άφησε η αποχώρηση του Χριστού, αφού τον διώξαμε από την ζωή μας και τώρα η αβεβαιότητα μας χτυπά καθημερινά τις πόρτες μας. Ποιος θα μπει και ποιος θα βγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το GREXIT, BREXIT, το Euro, το δολάριο, τα λεφτά, τα δάνεια, τα capital controls και τα μνημόνια τους, είναι η καθημερινή έννοια μας, μαζί με τον πληθωρισμό, την ακρίβεια, την ανέχεια, ενώ οι πιέσεις παγκοσμίως για λιγότερη δικαιοσύνη και περισσότερη ανισότητα γίνονται όλο και πιο επιτακτικές.

να βυθίζουν χώρες ολόκληρες στην φτώχεια και στον μαρασμό χωρίς ίχνος ανθρωπιάς, ενώ η Ελλάδα μας, έζησε στο πετσί της, τις απάνθρωπες τακτικές και τα μνημόνια τους, έχοντας κλείσει δέκα ολόκληρα χρόνια τώρα...και μη γελιέστε συνεχίζει...υπό την εξουσία αλλά και την κυριαρχία τους, ενώ έχει συνάψει συμφωνίες χρέους μαζί τους μέχρι το 2060 και βλέπουμε...
Η ασχήμια όμως του "πολιτισμένου" κόσμου συνέχισε και τα προηγούμενα χρόνια, δείχνοντας ο διάβολος το αληθινό του πρόσωπο, έναν πολυμήχανο και αδυσώπητο τέρας, μας επιφύλαξε και μια αρρώστια που εμφανίστηκε από το πουθενά, που επιδημία την είπαν στην αρχή, η οποία πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε πανδημία ενός "ασεβούς", ανίερου" και "ανευλαβούς" κορωνοϊού, που έκλεισε τις οικονομίες όλων των κρατών παγκοσμίως, αλλά ακόμα και τους κατοίκους του πλανήτη μέσα στα σπίτια τους, ζητώντας τους να μην πλησιάζει ο ένας τον άλλον, σαν τους λεπρούς του 21ου αιώνα και να πλένουν ολημερίς τα χέρια τους. 
Και αν φέρουμε, με έναν μαγικό τρόπο, πιο κοντά στο βλέμμα μας τον κατά τα άλλα όμορφο πλανήτη μας, τότε θα δούμε και άλλες ασχήμιες που δεν φαίνονται από μακριά. Θα δούμε πως ενώ τα παιδιά του 3ου κόσμου, πεινούν και διψούν, με την Εκκλησία να πρωτοστατεί με το ιεραποστολικό της έργο εκεί, τα άλλα παιδιά, αυτά της "πολιτισμένης" Δύσης μπουκωμένα, βαριεστημένα και κουρασμένα από μια ζωή χωρίς Χριστό, που τους διδάσκουν στα έγκριτα και σπουδαία σχολεία τους, οι σπουδαγμένοι τάχα δάσκαλοι τους, αλλά και στα "πολιτισμένα" σπίτια τους να τα νουθετούν οι "ενημερωμένοι" και "υποψιασμένοι" δήθεν, γονείς τους, ενώ στην πραγματικότητα χωρίς να το καταλαβαίνουν στις περισσότερες των περιπτώσεων φτιάχνουν διαχειρίσιμους χαρακτήρες υπερκαταναλωτών της κάθε απίθανης εφεύρεσης και τεχνολογίας, που όμως εν τέλει δεν οδηγεί πουθενά, ενώ παράλληλα, αντί να βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο, αποξενώνει τον άνθρωπο από τον συνάνθρωπο του, αφήνοντας τον ένα άβουλο όργανο στα πολύπλοκα και καλοσχεδιασμένα πλάνα, που έχουν για το μέλλον της ανθρωπότητας. Λέτε αυτό το μέλλον, χωρίς αξίες, ήθη, παραδόσεις, έθιμα, χωρίς Πίστη, χωρίς Χριστό, χωρίς την Παναγία μας, χωρίς τους Αγίους και Δικαίους Θεοπάτορες, χωρίς την Αγία Άννα μας, που αργότερα μέσα στον Ιούλιο θα εορτάσουμε και θα πανηγυρίσουμε εδώ στην Ενορία της, στην δική μας γειτονιά, στους Ανθόκηποι της Νέας Ευκαρπίας, για την Αγία Κοίμηση της, αλλά και τους μυριάδες άλλους Αγίους της Ορθοδοξίας μας, να κάνει την ζωή μας καλύτερη;;; Πολύ...μα πάρα πολύ αμφιβάλλω!!!


Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αναγκάσουμε τον Χριστό να φύγει και από την Ελλάδα, να μας εγκαταλείψει όπως έφυγε και από αλλού, που νόμισαν οι ανόητοι αυτοί λαοί πως δεν τον χρειάζονται άλλο και τώρα κοντεύει να καταστραφεί ο κόσμος τους από την αποκοτιά τους, συμπαρασύροντας μας όλους και εδραιώνοντας ουσιαστικά την εξουσία του μισάνθρωπου διαβόλου στην παγκόσμια νέα τάξη πραγμάτων που οδηγούμαστε έχοντας..."ακυρώσει" τον Χριστό της Αγάπης.

Οι Γεργεσηνοί πληροφορήθηκαν το μέγα θαύμα που έκανε ο Χριστός. Είδαν την θαυμαστή μεταβολή των δύο δαιμονιζομένων.
Όμως, όντας άπιστοι και αναίσθητοι, δεν συγκινήθηκαν από αυτό το θαύμα, δεν πίστεψαν. Αντίθετα ήρθαν και όλοι μαζί ζήτησαν από τον Χριστό να φύγει από τα σύνορά τους.
Όμως, όντας άπιστοι και αναίσθητοι, δεν συγκινήθηκαν από αυτό το θαύμα, δεν πίστεψαν. Αντίθετα ήρθαν και όλοι μαζί ζήτησαν από τον Χριστό να φύγει από τα σύνορά τους.
Όταν οι άνθρωποι ζουν άτακτη ζωή, που προσκρούει στο θέλημα και το νόμο του Θεού, αισθάνονται απέχθεια για τη ζωή της αγιότητας. Δεν την θέλουν για τον εαυτό τους, αλλά προσπαθούν απεγνωσμένα να την διώξουν και από τους οικείους τους, γιατί η ύπαρξη της κατά Θεώ ζωής έρχεται αντιμέτωπη με την συνείδηση τους. Αλλά εκτός από αυτό αρνούνται ακόμη και τον ίδιο τον Θεό, την παρουσία Του, την αγάπη, την ευλογία Του στη ζωή τους.
Και η ιστορία αυτή επαναλαμβάνεται. Και χθες και σήμερα και θα συνεχιστεί όσο εμείς το επιτρέπουμε κλείνοντας τα αυτιά μας στον Λόγο Του. Πολλοί ζητούμε να φύγει ο Χριστός από κοντά μας. Δεν τον θέλουμε. Δεν ανεχόμαστε την Θεία παρουσία Του. Δεν αποδεχόμαστε το Ευαγγέλιό Του. Δεν τον δεχόμαστε ως Κύριο του κόσμου και της ιστορίας και ας είναι Αυτός που με τον ερχομό Του, έχει χωρίσει τον χρόνο στα δυο. σε προ Χριστού και μετά Χριστόν εποχή, σε Παλαιά και Καινή Διαθήκη.
Αφαιρούμε κάθε ίχνος Του, πρώτα, όπως αναφέραμε και πριν, από τα σκολειά των παιδιών μας και από τα δημόσια κτίρια, κατεβάζοντας τις εικόνες Του, απαγορεύοντας ή δαιμονοποιώντας την διδασκαλία των θρησκευτικών στην εκπαίδευση. Μετά, από την σημαία του Έθνους μας αφαιρούμε τον Σταυρό του μαρτυρίου Του. Πρόσφατα κάποιοι εκπρόσωποι του Κοινοβουλίου μας αναρωτιόταν γιατί να υπάρχει και το όνομα της Αγίας Τριάδος στο Σύνταγμα της χώρας μας, ενώ δεν τους αρέσει πια η Εκκλησία να συμβαδίζει και να συνεργάζεται με το Ελληνικό κράτος αλλά να διαχωριστεί από αυτό γιατί βλέπετε τους εμποδίζει στα περίεργα σχέδια που οργανώνουν. Ακόμα, ψηφίζουμε να ζούμε με σύμφωνα συμβίωσης και πολιτικούς γάμους μεταξύ μας, αρεσκόμαστε στο να κάνουμε παρδαλές και κραυγαλέες παρελάσεις μέσα στις πόλεις μας, επιδεικνύοντας δημόσια την διαφορετικότητα της σεξουαλικότητας μας, λες και αυτό πρέπει να αφορά το σύμπαν όλο, ενώ παράλληλα δαιμονοποιούμε τις στρατιωτικές και μαθητικές παρελάσεις κατά τις εθνικές μας επετείους,

Εξόριστος και εξοστρακισμένος πια από την οικογένειά μας ο Χριστός και την Κυριακή. Θα κοιμηθούμε μέχρι το μεσημέρι, γιατί γυρίσαμε χαράματα από την διασκέδαση, θα πάμε εκδρομή, θα φύγουμε για το εξοχικό, θα πιάσουμε τις παραλίες.
Και ακόμα χειρότερα, θα στεναχωρηθούμε όταν χτυπήσει η καμπάνα της εκκλησιάς μας για να μας καλέσει στην Θεία Λειτουργία, όπως και παραπάνω ανέφερα, γιατί ο ήχος της θα μας χαλάσει τον ύπνο, ίσως πάμε και για ψώνια, μιας και η αγορά την Κυριακή θα είναι ανοιχτή, και με νόμο πλέον καθ' όλην την διάρκεια του χρόνου, ενώ οι εκκλησιαστικοί ύμνοι από την δοξολογία μας στον Θεό, που γλυκά θα ακουστούν από τα μεγάφωνα του Ναού, θα έρχονται αντιμέτωποι με την συνείδηση μας και το χρέος που βαθιά μέσα μας γνωρίζουμε πως έχουμε απέναντι στον Θεό, και τότε αναστατωμένοι θα μαλώσουμε τον ιερέα ή τους επιτρόπους, ή θα επικοινωνήσουμε με την αστυνομία ακόμα, ή την Μητρόπολη μας για να σταματήσει πια αυτός ο έλεγχος της συνείδησης μας, για να φιμώσουμε την Εκκλησία, που πάντα θα μας φέρνει σε... "δύσκολη θέση" και ενώπιον των ευθυνών μας.
Και ακόμα χειρότερα, θα στεναχωρηθούμε όταν χτυπήσει η καμπάνα της εκκλησιάς μας για να μας καλέσει στην Θεία Λειτουργία, όπως και παραπάνω ανέφερα, γιατί ο ήχος της θα μας χαλάσει τον ύπνο, ίσως πάμε και για ψώνια, μιας και η αγορά την Κυριακή θα είναι ανοιχτή, και με νόμο πλέον καθ' όλην την διάρκεια του χρόνου, ενώ οι εκκλησιαστικοί ύμνοι από την δοξολογία μας στον Θεό, που γλυκά θα ακουστούν από τα μεγάφωνα του Ναού, θα έρχονται αντιμέτωποι με την συνείδηση μας και το χρέος που βαθιά μέσα μας γνωρίζουμε πως έχουμε απέναντι στον Θεό, και τότε αναστατωμένοι θα μαλώσουμε τον ιερέα ή τους επιτρόπους, ή θα επικοινωνήσουμε με την αστυνομία ακόμα, ή την Μητρόπολη μας για να σταματήσει πια αυτός ο έλεγχος της συνείδησης μας, για να φιμώσουμε την Εκκλησία, που πάντα θα μας φέρνει σε... "δύσκολη θέση" και ενώπιον των ευθυνών μας.
Ακόμη, διώχνουμε τον Χριστό και από την εργασία μας. Πώς; Με τον τρόπο που εργαζόμαστε. Όταν αδικούμε και εκμεταλλευόμαστε τον εργαζόμενο, όταν υποκρύπτουμε τα οικονομικά μας μεγέθη από την πολιτεία, βλέποντας παράλληλα και το ίδιο το κράτος να μας αδικεί παράφορα και να μας θεωρεί ως εχθρούς του, όταν εξαπατούμε και εμπαίζουμε τον εργοδότη, όταν κλέβουμε και ξεγελούμε τον πελάτη, όταν…, όταν… Όταν συμβαίνουν όλα αυτά, Τον αρνούμαστε στην πράξη. Τον ανασταυρώνουμε και πάλι, όπως γράφει ο Απόστολος Παύλος.(Εβρ. 6,6).
Έστω και αν σε κάποια γωνιά του τοίχου βρίσκεται κρεμασμένη η εικόνα Του. Έστω και αν σε κάποιο ράφι της βιβλιοθήκης ή βαθιά σε κάποιο συρτάρι βρίσκεται καταχωνιασμένο το Ευαγγέλιο. Στην ουσία ο Χριστός είναι απών. Και είναι απών διότι τον διώξαμε εμείς οι ίδιοι, αφού δεν τον γνωρίσαμε, δεν τον διδάξαμε στα παιδιά μας, αφού δεν τα οδηγήσαμε ποτέ στο κατηχητικό το Σάββατο για να μάθουν πως να τον αγαπούν και την Κυριακή δεν τα πήραμε από το χέρι για να τα πάμε στην εκκλησία να κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα Του, αφού δεν αφήνουμε την γιαγιά και τον παππού να τους μιλήσει για τον Χριστό.
Αγαπητοί αναγνώστες της ιστοσελίδας του Ναού μας, διαδικτυακοί και προσωπικοί φίλοι της Ενορίας μας, των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης , στους Ανθόκηπους της Νέας Ευκαρπίας, εδώ στην όμορφη Δυτική Θεσσαλονίκη, την πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας, ο Χριστός παρ’ όλα αυτά που του κάνουμε, παρ’ όλα τα προσβλητικά λόγια για την Εκκλησία Του, τις απίστευτες πράξεις μας, την σκληροκαρδία μας,
τον υπέρμετρο εγωισμό και τα αχαλίνωτα πάθη μας, δεν φεύγει από κοντά μας, ο Χριστός έρχεται πάλι και μας χτυπά την πόρτα ζητώντας να του ανοίξουμε, και με την φράση Του, που υποδηλώνει και την απόλυτη ελευθερία μας,
"...όστις θέλει οπίσω μου ελθείν αράτω τον Σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι",
μας ζητά ευγενικά να τον δεχθούμε για να μαλακώσει τις καρδιές μας και να οδηγήσει τις ψυχές μας στον ουρανό που μας ανήκει.
Ας αφουγκραστούμε και ας ενστερνιστούμε την διδασκαλία του Χριστού μας, ας ακούσουμε την γλυκιά φωνή Του και ας του ανοίξουμε διάπλατα την πόρτα μας, ας τον κάνουμε ένοικο...ή καλύτερα ιδιοκτήτη της καρδιάς μας και κυβερνήτη της ζωής μας, ας τρέξουμε στην εκκλησία της Ενορίας μας και ας τον παρακαλέσουμε, όχι να φύγει από την πόλη μας, όπως έκαναν οι άκαρδοι Γεργεσηνοί του Ευαγγελίου...παρόλα τα καλά και θαυμαστά που έκανε μπρος στα μάτια τους, αλλά να μείνει και να ριζώσει στον τόπο μας, στην καρδιά μας, προστασία και ευλογία σε εμάς και στα παιδιά μας.
Καλώς να ορίσει
Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Τελίδης
* παρακάτω ακολουθεί το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής Ε΄ κατά Ματθαίον εβδομάδος, στο πρωτότυπο, αρχαίο κείμενο, αλλά και σε νεοελληνική απόδοση...



"Κυριακή 9ης Ιουλίου 2023"
Το Ευαγγέλιο
της Κυριακής Ε΄ Ματθαίου
(Μτθ. η´28 - θ´ 1)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐλθόντι τῷ ᾿Ιησοῦ εἰς τὴν χώραν τῶν Γεργεσηνῶν ὑπήντησαν αὐτῷ δύο δαιμονιζόμενοι ἐκ τῶν μνημείων ἐξερχόμενοι, χαλεποὶ λίαν, ὥστε μὴ ἰσχύειν τινὰ παρελθεῖν διὰ τῆς ὁδοῦ ἐκείνης. Καὶ ἰδοὺ ἔκραξαν λέγοντες· Τί ἡμῖν καὶ σοί, ᾿Ιησοῦ Υἱὲ τοῦ Θεοῦ; ἦλθες ὧδε πρὸ καιροῦ βασανίσαι ἡμᾶς; ῏Ην δὲ μακρὰν ἀπ᾿ αὐτῶν ἀγέλη χοίρων πολλῶν βοσκομένη. Οἱ δὲ δαίμονες παρεκάλουν αὐτὸν λέγοντες· Εἰ ἐκβάλλεις ἡμᾶς, ἐπίτρεψον ἡμῖν ἀπελθεῖν εἰς τὴν ἀγέλην τῶν χοίρων. Καὶ εἶπεν αὐτοῖς· ῾Υπάγετε. Οἱ δὲ ἐξελθόντες ἀπῆλθον εἰς τὴν ἀγέλην τῶν χοίρων· καὶ ἰδοὺ ὥρμησε πᾶσα ἡ ἀγέλη τῶν χοίρων κατὰ τοῦ κρημνοῦ εἰς τὴν θάλασσαν καὶ ἀπέθανον ἐν τοῖς ὕδασιν. Οἱ δὲ βόσκοντες ἔφυγον, καὶ ἀπελθόντες εἰς τὴν πόλιν ἀπήγγειλαν πάντα καὶ τὰ τῶν δαιμονιζομένων. Καὶ ἰδοὺ πᾶσα ἡ πόλις ἐξῆλθεν εἰς συνάντησιν τῷ ᾿Ιησοῦ, καὶ ἰδόντες αὐτὸν παρεκάλεσαν ὅπως μεταβῇ ἀπὸ τῶν ὁρίων αὐτῶν. Καὶ ἐμβὰς εἰς πλοῖον διεπέρασε καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν.
Εκεῖνο τὸν καιρό, ὅταν ἔφτασε ὁ ᾿Ιησοῦς στὴν περιοχὴ τῶν Γεργεσηνῶν, τὸν συνάντησαν δύο δαιμονισμένοι ποὺ ἔρχονταν ἀπὸ τὰ μνήματα, τόσο φοβεροί, ποὺ κανένας δὲν τολμοῦσε νὰ περάσει ἀπὸ κεῖνο τὸν δρόμο. Καὶ μὲ κραυγὲς τοῦ ἔλεγαν· «Τί δουλειὰ ἔχεις ἐσὺ μ᾿ ἐμᾶς, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ; ῏Ηρθες ἐδῶ νὰ μᾶς βασανίσεις πρὶν τὴν ὥρα μας;» Μακριὰ ἀπ᾿ αὐτοὺς ἔβοσκε ἕνα μεγάλο κοπάδι χοίρων. Καὶ οἱ δαίμονες τὸν παρακαλοῦσαν λέγοντας· «῍Αν εἶναι νὰ μᾶς διώξεις, ἄφησέ μας νὰ πᾶμε στὸ κοπάδι τῶν χοίρων». Κι ἐκεῖνος τοὺς εἶπε· «Πηγαίνετε». Αὐτοὶ βγῆκαν καὶ πῆγαν στὸ κοπάδι τῶν χοίρων. Καὶ ὅλο τὸ κοπάδι ὅρμησε καὶ γκρεμίστηκε στὴ λίμνη καὶ πνίγηκαν μέσα στὰ νερά. Οἱ βοσκοὶ ἔφυγαν, πῆγαν στὴν πόλη καὶ ἀνάγγειλαν ὅλα τὰ συμβάντα καὶ ὅ,τι ἔγινε μὲ τοὺς δαιμονισμένους. Βγῆκε τότε ὅλη ἡ πόλη νὰ συναντήσει τὸν ᾿Ιησοῦ, κι ὅταν τὸν εἶδαν, τὸν παρακάλεσαν νὰ φύγει ἀπὸ τὴν περιοχή τους. ῾Ο ᾿Ιησοῦς ἐπιβιβάστηκε στὸ πλοῖο, διέσχισε τὴ λίμνη καὶ ἦρθε στὴν πόλη του.
Ο Απόστολος
της Κυριακής Ε΄ Ματθαίου
(Προς Ρωμαίους ι´ 1-10)
Πρωτότυπο κέμενο:
Αδελφοί, ἡ μὲν εὐδοκία τῆς ἐμῆς καρδίας καὶ ἡ δέησις ἡ πρὸς τὸν Θεὸν ὑπὲρ τοῦ ᾿Ισραήλ ἐστιν εἰς σωτηρίαν· μαρτυρῶ γὰρ αὐτοῖς ὅτι ζῆλον Θεοῦ ἔχουσιν, ἀλλ᾿ οὐ κατ᾿ ἐπίγνωσιν. ᾿Αγνοοῦντες γὰρ τὴν τοῦ Θεοῦ δικαιοσύνην, καὶ τὴν ἰδίαν δικαιοσύνην ζητοῦντες στῆσαι, τῇ δικαιοσύνῃ τοῦ Θεοῦ οὐχ ὑπετάγησαν. Τέλος γὰρ νόμου Χριστὸς εἰς δικαιοσύνην παντὶ τῷ πιστεύοντι. Μωϋσῆς γὰρ γράφει τὴν δικαιοσύνην τὴν ἐκ τοῦ νόμου, ὅτι «ὁ ποιήσας αὐτὰ ἄνθρωπος ζήσεται ἐν αὐτοῖς»· ἡ δὲ ἐκ πίστεως δικαιοσύνη οὕτω λέγει· «Μὴ εἴπῃς ἐν τῇ καρδίᾳ σου, τίς ἀναβήσεται εἰς τὸν οὐρανόν;». Τοῦτ᾿ ἔστι Χριστὸν καταγαγεῖν· ἤ «τίς καταβήσεται εἰς τὴν ἄβυσσον;». Τοῦτ᾿ ἔστι Χριστὸν ἐκ νεκρῶν ἀναγαγεῖν. ᾿Αλλὰ τί λέγει; «᾿Εγγύς σου τὸ ῥῆμά ἐστιν, ἐν τῷ στόματί σου καὶ ἐν τῇ καρδίᾳ σου»· τοῦτ᾿ ἔστι τὸ ῥῆμα τῆς πίστεως ὃ κηρύσσομεν. ῞Οτι ἐὰν ὁμολογήσῃς ἐν τῷ στόματί σου Κύριον ᾿Ιησοῦν, καὶ πιστεύσῃς ἐν τῇ καρδίᾳ σου ὅτι ὁ Θεὸς αὐτὸν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν, σωθήσῃ· καρδίᾳ γὰρ πιστεύεται εἰς δικαιοσύνην, στόματι δὲ ὁμολογεῖται εἰς σωτηρίαν.
Απόδοση σε απλή γλώσσα:
Αδελφοί, ἡ σφοδρή ἐπιθυμία τῆς καρδιᾶς μου καὶ ἡ δέησή μου στὸν Θεὸ εἶναι νὰ ὁδηγηθοῦν οἱ ᾿Ιουδαῖοι στὴ σωτηρία. Μπορῶ νὰ σᾶς βεβαιώσω πὼς ἔχουν ζῆλο Θεοῦ, ἀλλὰ χωρὶς τὴ σωστὴ γνώση. Γι’ αὐτό, στὴν πράξη ἀγνοοῦν τὸ γεγονὸς πὼς μόνο ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ δικαιώσει τὸν ἄνθρωπο, καὶ προσπαθοῦν μὲ κάθε τρόπο νὰ δικαιωθοῦν μὲ τὰ ἔργα τους. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι πὼς δὲν ἀποδέχτηκαν τὴ δικαίωση ποὺ προσφέρει ὁ Θεὸς μέσω τοῦ Χριστοῦ. Γιατὶ ὁ Χριστὸς εἶναι τὸ τέλος τοῦ νόμου, ἀφοῦ ἐκπληρώνει τὸν σκοπό του, δίνοντας τὴ σωτηρία σ’ ὅποιον πιστεύει. ῾Ο Μωυσῆς γράφει γιὰ τὴ δικαίωση ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὸν νόμο, ὅτι ὅποιος πράττει σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολὲς τοῦ νόμου, θὰ βρεῖ σ’ αὐτὲς τὴ ζωή. Γιὰ τὴ δικαίωση ὅμως ποὺ πηγάζει ἀπὸ τὴν πίστη, λέει· Μὴν ἀναρωτηθεῖς, ποιὸς μπορεῖ ν’ ἀνέβει στὸν οὐρανό; γιὰ νὰ κατεβάσει δηλαδὴ τὸν Χριστό. Οὔτε νὰ πεῖς, ποιὸς μπορεῖ νὰ κατεβεῖ στὸν ἅδη; γιὰ ν’ ἀνεβάσει δηλαδὴ τὸν Χριστὸ ἀπὸ τοὺς νεκρούς. ᾿Αλλὰ τί λέει; Κοντά σου εἶναι ὁ λόγος, στὸ στόμα σου καὶ στὴν καρδιά σου, καὶ ἐννοεῖ τὸν λόγο τῆς πίστεως ποὺ κηρύττουμε. ῍Αν ὁμολογήσεις μὲ τὸ στόμα σου πὼς ὁ ᾿Ιησοῦς εἶναι ὁ Κύριος καὶ πιστέψεις μὲ τὴν καρδιά σου πὼς ὁ Θεὸς τὸν ἀνέστησε ἀπὸ τοὺς νεκρούς, θὰ βρεῖς τὴ σωτηρία. Πραγματικά, ὅποιος πιστεύει μὲ τὴν καρδιά του ὁδηγεῖται στὴ δικαίωση, κι ὅποιος ὁμολογεῖ μὲ τὸ στόμα ὁδηγεῖται στὴ σωτηρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου